Díky, vilíku, za projevy důvěry
. Ovšem za odborníka se budu považovat po sté demontáži a montáži bufíku - nikoli po druhé
.
Není to v zásadě nic složitého.
Demontuje se sání (jedna spona pod bufíkem) a výfuk (stejná spona + šroubek na držáku ke karoserii). Ovšem vzhledem k tomu, že u Hufnáglů se jezdí frajersky bez výfuku
, jeho demontáž nepadá na váhu.
K podlaze drží bufík pomocí tří šroubů M8 (s hlavou na
desítku šestihran) s jednoho malého samořezného šroubku na osmičku klíček. Dva šrouby jsou vpředu ve směru jízdy a dva nad bufíkem.
Bufík klesne pod úroveň prahu a visí na konektoru elektriky (nahoře vzadu ve směru jízdy) a hadicích vody a nafty (úzká hadička na jedné sponě seshora bufíku).
Po odpojení hadic a elektriky (konektor má dvě pojistky!!!) bufík vypadne do ruky (v horším případě do bláta pod vozem) a je celý Tvůj.
Povolením dvou matic M8 (klíč 13) se bufík vymontuje z vlastního držáku, který se skládá z dvou plechů sešroubovaných jako objímka.
To je celé (práce - bratru deset minut).
Pro rozebrání bufíku doporučuji stůl a teplo (ne jako já - v dešti sedíc vedle auta na parkovišti) - ono se to tak nějak lépe dělá v teple a suchu
. Připrav si klíče TORX 25 a 20. Pro povolení svíčky je třeba sedmička klíček na matičku kontaktu, dále ploché klíče 13 a 17 (svíčka má šestihran 13 a její objímka 17).
Po demontáži svíčky opatrně vymontuj drátěnku, co je kolem ní, a pořádně ji prohlédni, zda není zanesena karbonem nebo propálená. Ze strany, kde nafta vstupuje do prostoru drátěnky, musí být drátěnka úplně bezvadná, jinak to bude dělat to, co mně. Tedy pokud je z jedné strany opálená nebo zanesená, je dobré ji pootočit o cca 180° a vsadit zpět. Je tam jen volně nasunutá, žádná věda (vytlačit šroubovákem směrem z komory ke svíčce - tedy zevnitř ven, nikoli opačně, protože na vnější straně je širší).
Při montáži nemusíš mít strach, všechno do sebe logicky zapadá. Žádná zvláštnost tam není - nic, co by Tě mohlo překvapit.
ZDAR TVÉ PRÁCI !!!