TOPENÍ, BUFÍK: příhřev, kouř v interiéru

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
x-man
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 266
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev, kouř v interiéru

Příspěvek od x-man »

Marek77 píše:
vilik píše:........... a D5W má v sobě oběhové čerpadlo vody.

To je ovšem zajímavá informace. Já totiž mám D5W-Z z roku 2004, ale dám krk za to, že žádné oběhové čerpadlo vody tam není. Měl jsem to rozebrané téměř do posledního fragmentu a divil bych se, že bych ho přehlédl.
vsechny D5W nemaji obehove cerpadlo,treba zrovna D5W-Z ho nema.
Myslim ze ho ma D5W-S

Marek77 píše: Jenže majitel tvrdí, že jeho tchán je prvním majitelem a nikdo s tím celé roky nic nedělal !!!
Je nemozny namontovat do auta vyroby 1999 bufik 2004,takze je jasny ze to nekdo menil,a jestli predchozi majitel tvrdi ze ne,tak je jasny ze asi tak trosku keca :lol:
Ford Galaxy 1.9TDI PD
GSA.KABEL1.CZ
http://www.gsa.kabel1.cz" target="_blank

Uživatelský avatar
pistahufnagl
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1725
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Královéhradecko
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev, kouř v interiéru

Příspěvek od pistahufnagl »

Ahoj odborníci, prosím je složité vyndat bufík? A na co je třeba si dát pozor?
UBYTOVÁNÍ V JAROMĚŘI:
http://www.penzionexpanze.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek

Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev, kouř v interiéru

Příspěvek od vilik »

Já ho měl skoro venku 2x (zbývalo odpojit hadice na vodu). Není to nic složitého. Největší problém jsem měl s rozpojením konektoru. jinak šlo všechno krásně povolit. Asi horší to bude ho rozebrat. ty titěrné šroubky v hliníku dokáží pozlobit.

Ale abych tady neplácal do větru. Asi největší odborník na rozborku a sborku bude Marek77.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev, kouř v interiéru

Příspěvek od Marek77 »

Díky, vilíku, za projevy důvěry :-D. Ovšem za odborníka se budu považovat po sté demontáži a montáži bufíku - nikoli po druhé :-).

Není to v zásadě nic složitého.

Demontuje se sání (jedna spona pod bufíkem) a výfuk (stejná spona + šroubek na držáku ke karoserii). Ovšem vzhledem k tomu, že u Hufnáglů se jezdí frajersky bez výfuku :-D, jeho demontáž nepadá na váhu.
K podlaze drží bufík pomocí tří šroubů M8 (s hlavou na desítku šestihran) s jednoho malého samořezného šroubku na osmičku klíček. Dva šrouby jsou vpředu ve směru jízdy a dva nad bufíkem.
Bufík klesne pod úroveň prahu a visí na konektoru elektriky (nahoře vzadu ve směru jízdy) a hadicích vody a nafty (úzká hadička na jedné sponě seshora bufíku).
Po odpojení hadic a elektriky (konektor má dvě pojistky!!!) bufík vypadne do ruky (v horším případě do bláta pod vozem) a je celý Tvůj.

Povolením dvou matic M8 (klíč 13) se bufík vymontuje z vlastního držáku, který se skládá z dvou plechů sešroubovaných jako objímka.


To je celé (práce - bratru deset minut).

Pro rozebrání bufíku doporučuji stůl a teplo (ne jako já - v dešti sedíc vedle auta na parkovišti) - ono se to tak nějak lépe dělá v teple a suchu :? . Připrav si klíče TORX 25 a 20. Pro povolení svíčky je třeba sedmička klíček na matičku kontaktu, dále ploché klíče 13 a 17 (svíčka má šestihran 13 a její objímka 17).
Po demontáži svíčky opatrně vymontuj drátěnku, co je kolem ní, a pořádně ji prohlédni, zda není zanesena karbonem nebo propálená. Ze strany, kde nafta vstupuje do prostoru drátěnky, musí být drátěnka úplně bezvadná, jinak to bude dělat to, co mně. Tedy pokud je z jedné strany opálená nebo zanesená, je dobré ji pootočit o cca 180° a vsadit zpět. Je tam jen volně nasunutá, žádná věda (vytlačit šroubovákem směrem z komory ke svíčce - tedy zevnitř ven, nikoli opačně, protože na vnější straně je širší).

Při montáži nemusíš mít strach, všechno do sebe logicky zapadá. Žádná zvláštnost tam není - nic, co by Tě mohlo překvapit.


ZDAR TVÉ PRÁCI !!!
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 29.10.2007 13:39, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
pistahufnagl
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1725
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Královéhradecko
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev, kouř v interiéru

Příspěvek od pistahufnagl »

Děkuji moc za podrobný návod. A ještě poslední věc: můžu jezdit nějakou dobu bez bufíku bez dalších zasahů do těch trubek? A z těch hadic na vodu a naftu nevyteče to všechno na mě?
UBYTOVÁNÍ V JAROMĚŘI:
http://www.penzionexpanze.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev, kouř v interiéru

Příspěvek od Marek77 »

Ty hadice vody je třeba zaškrtit, jinak to máš v klíně téměř všechno. Jinak v bufíku samém jsou asi tři deci..........
Z hadičky nafty neteče nic, protože čerpadélko nepracuje.

Pokud ty odpojené hadice od bufíku vzájemně propojíš (třeba novodurovou trubkou), můžeš klidně jezdit bez bufíku (je vřazen v serii k topnému okruhu).

Uživatelský avatar
Henry333
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 25.10.2007 13:45

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev, kouř v interiéru

Příspěvek od Henry333 »

Marek77 píše:Jenže majitel tvrdí, že jeho tchán je prvním majitelem a nikdo s tím celé roky nic nedělal !!!

Tak se v tom vyznej.............
Ahoj, nefungoval mi net, tak dodatečně odpovídám, auto koupil tchán nové v Praze 9 (Exner) srpen 2004, ale protože promáčkl pravé zadní dveře, blatník a část nárazníku, tak jej odstavil a nejezdil s ním (měl zdravotní problémy). 20 měsíců stálo v garáži, pak jsem s ním začal jezdit já s rodinou a minulou zimu se začla projevovat uvedená závada.
Takže pokud je to špatně zapojené, tak je to na 100 % z výroby. Pokud bych prokázal, že je špatně zapojený, mohl bych to zkusit vyreklamovat (nebo je donutit, aby to opravili). Díky za odpověď.
VW Sharan II 1.9 TDI, 96 kW, r.v. 2004

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev, kouř v interiéru

Příspěvek od Marek77 »

Osobně si nemyslím, že je právě tohle důvod pro dělání dusna a pruzení pánů autorizovaných servisů. Známe, jací jsou.............

Vzhledem k tomu, že předělání bufíku je práce maximálně na hodinu a finanční investice nulová, neviděl bych v tom problém - prostě bych to předělal tak, jak to mají všichni ostatní a hotovo..........

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev, kouř v interiéru

Příspěvek od patper »

Marek77 píše:Osobně si nemyslím, že je právě tohle důvod pro dělání dusna a pruzení pánů autorizovaných servisů. Známe, jací jsou.............

Vzhledem k tomu, že předělání bufíku je práce maximálně na hodinu a finanční investice nulová, neviděl bych v tom problém - prostě bych to předělal tak, jak to mají všichni ostatní a hotovo..........
...no,to ja si zase myslim,ze toto je docela velkej duvod na zamysleni u VW :!: Protoze je to skoro nepouzitelne atd...
A ne kazdej ma moznost si byt jen na hodku lehnout pod auto :(

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev, kouř v interiéru

Příspěvek od patper »

....a kooooor,kdyz je auto koupene nove u nas :!: :twisted: :!:

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev, kouř v interiéru

Příspěvek od Marek77 »

Tak to já si raději na hodinku lehnu pod auto než bych se s nimi na servisu dva měsíce dohadoval a ještě mi potom na autě ze vzteku posrali něco jiného..................

Bohužel - se servisy mám ty nejhorší zkušenosti. Paradoxně čím značkovější servis, tím větší fušeřina (ale schovávají se za dílenské příručky a hrají si na největší borce...........).

Pokud se týká údržby a oprav mého vozu - od jisté doby věřím pouze sám sobě. Je to smutné, ale je to tak :-(

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev, kouř v interiéru

Příspěvek od patper »

Marek77 píše:Tak to já si raději na hodinku lehnu pod auto než bych se s nimi na servisu dva měsíce dohadoval a ještě mi potom na autě ze vzteku posrali něco jiného..................

Bohužel - se servisy mám ty nejhorší zkušenosti. Paradoxně čím značkovější servis, tím větší fušeřina (ale schovávají se za dílenské příručky a hrají si na největší borce...........).

Pokud se týká údržby a oprav mého vozu - od jisté doby věřím pouze sám sobě. Je to smutné, ale je to tak :-(
Jj,s tim ja plne souhlasim :idea: Ale rikam - ne kazdej dela rukama...
Sorry za OT :oops:

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev, kouř v interiéru

Příspěvek od Marek77 »

Tuto operaci zvládně i malíř pokojů. Navíc s instruktáží, kterou má v tomto příspěvku, by to zvládl i poslepu.

Něco jiného by jistě bylo opravit či vyměnit nějakou náročnější část řekněme v motoru nebo na brzdách - tam by už méně zdatný opravář mohl inklinovat k návštěvě servisu. Ale tohle opravdu zvládne i analfabet.

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev, kouř v interiéru

Příspěvek od patper »

Markek77 - tak jinak... :roll:
Pokud si koupim nove auto,tak si na nem nebudu menit ani prdlou zarovku a zajedu do servisu...
Vem si treba 'doktora',jak te druhy den po oprave bufiku prohmatava rukama od smiru - nebo jde operovat...atd... :158:

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev, kouř v interiéru

Příspěvek od Marek77 »

Nové auto jsem nikdy neměl a nejspíš mít nebudu, takže nemůžu posoudit.

Ovšem na svém autě (na všech, které jsem kdy měl) jsem si vše dělal sám. A když tvrdím, že vše, myslím to doslova (tedy i geometrii, světla a emise). Když k tomu jsou prostředky, není co řešit.

Podle mého názoru jsou peníze zanechané v servisu stejně vyhozené jako z balkonu třináctého poschodí.............. Ale jsem od fochu, leta jsem se autařinou živil a vím, co dělám.
Takový chirurg zpravidla neví, jak co opravit (zase zná mnoho jiného, na co já si netroufám), ovšem on si to může finančně dovolit (což já nemůžu).

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“