NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
pistahufnagl
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1725
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Královéhradecko
Kontaktovat uživatele:

NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání

Příspěvek od pistahufnagl »

Kluci co se stane když je v náplni G11 a dolijete tam půl litru G 12? A měníte pravidelně chladící kapalinu, nebo jen doléváte?
UBYTOVÁNÍ V JAROMĚŘI:
http://www.penzionexpanze.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek

Uživatelský avatar
pokyro
Řidič
Řidič
Příspěvky: 177
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Královehradecko

Re: nové téma: CHLAZENÍ: náplň

Příspěvek od pokyro »

Ahoj Pišto,
Když smícháš G11 a G12 tak vznikne takové hnědé svinstvo, které ty zanese celé chlazení. Jinak by měl být rozdíl také v intervalu výměny.
Tuším, že G11 do 3 let a G12 do 5 let. Ale když snížíš dobu výměny na kratší interval se nic nezkazí. Není zaručeno, že jak G11 tak i G12 mají zaručenou po celou dobu antikorozivní ochranu.
S ohledem, že v letních měsících ředíš náplň destilkou.
Pokud by jsi si nebyl jistý tak jde dolévat do G11 a G12 přípravek G12+ (čti plus) :)
Jak je to psáno i v knížce "Jak na to".

Co se týče G12 údajně je agresivnější na těsnění pod hlavou. Ale poraďte i další. Také přivítám ostatní názory.
Obrázek Alhambra 2.0i 85 kW.
Toto auto se mi stává životním koníčkem.

Uživatelský avatar
Bitvi
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2096
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severní čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: nové téma: CHLAZENÍ: náplň

Příspěvek od Bitvi »

Nevím,co se stane,ale bylo mi řečeno,že G12 je šetrnější k bloku a vůbec všemu kudy kapalina protéká.S těsněním nevím jak to je.A nemůžeš tam toho nalít kolik chceš.Je to v nějakym poměru.Já jsem nechal měnit komplet náplně když jsem sharana koupil.
Obrázek

Uživatelský avatar
pistahufnagl
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1725
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Královéhradecko
Kontaktovat uživatele:

Re: nové téma: CHLAZENÍ: náplň

Příspěvek od pistahufnagl »

Asi jsem totiž provedl to o čem jsem psal. Nalil jsem tam G12, protože hladina byla až pod tou dělící příčkou v nádobce a nebylo vidět jaká tam je, když se to pak vyplavilo řekl bych že se míchala červená se zelenou. To znamená, že byste radili třeba to celé vypustit, propláchnout destilkou a znovu napustit, nebo to třeba vydrží do další výměny olejů (3/4 roku).
UBYTOVÁNÍ V JAROMĚŘI:
http://www.penzionexpanze.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek

Uživatelský avatar
pokyro
Řidič
Řidič
Příspěvky: 177
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Královehradecko

Re: nové téma: CHLAZENÍ: náplň

Příspěvek od pokyro »

Rozhodně jestli jsi to smíchal tak to vypustit a pořádně vypláchnout. Na nádržce je tuším i nápis jestli tam patří G11 nebo G12.Alespoň u mě to takto je.
Obrázek Alhambra 2.0i 85 kW.
Toto auto se mi stává životním koníčkem.

Uživatelský avatar
pokyro
Řidič
Řidič
Příspěvky: 177
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Královehradecko

Re: nové téma: CHLAZENÍ: náplň

Příspěvek od pokyro »

A ještě něco o chladící kapalině.

Na trhu se vyskytují chladicí kapaliny, u kterých jsou uváděny různé teploty při standardním míchání s vodou v poměru 50:50. Toto je velmi důležité při porovnávání cenových nabídek různých prodejců. Vždy je potřeba srovnávat produkty, které se srovnávat dají. Například kapalina, pro kterou je uváděna teplota po naředění do -30 °C,není přirozeně srovnatelná s kapalinou do -35 °C po naředění. Jedná se o šizený koncentrát, který je nutné mísit s vodou
v poměru 60:40 až 65:35 k dosažení teploty -35 °C! Naopak, někteří prodejci uvádějí u svých produktů teplotu do -40 °C po naředění 50:50. Takový koncentrát neexistuje! V praxi to znamená, že k naředění 4,7l (objem chladicího systému) na -30°C potřebujete 3l tzv. “koncentrátu” s ředěním 1:1 na -30°C, kdežto pouze 2l 4max s ředěním 1:1 na -37°C.
Sami si spočítáte, kolik proděláte, když skočíte na marketingový trik s šizeným “koncentrátem”.
Obrázek Alhambra 2.0i 85 kW.
Toto auto se mi stává životním koníčkem.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: nové téma: CHLAZENÍ: náplň

Příspěvek od Marek77 »

Kapaliny G11 a G12 rozhodně nemísit v žádném případě !!! Dochází k chemické reakci složek v obou kapalinách a tím k závažnému poškozování kovových částí motoru, a to velmi rychle.

Výměnný interval G11 je tříletý, pro G12 je pětiletý. Nicméně výrobce o výměnném intervalu nemluví a v literatuře je psáno vyměnit chladicí kapalinu pouze v případě opravy či výměny části motoru (například hlavy).

Ovšem za sebe si myslím, že po pěti letech kapalinu vyměnit nikomu z nás asi nic neudělá a máme klid duše.

Pokud je v motoru kapalina G11 (zelená), je možné ji nahradit kapalinou G12 (růžová), dokonce se to doporučuje. Ovšem je nutné vyměnit celou náplň, nikoli pouze dolévat.
Pokud místo G11 používám G12, je nezbytně nutné celý systém dokonale vypláchnout, třeba i několikrát po sobě, aby právě nedocházelo k nežádoucímu mísení obou kapalin.
Pokud místo G11 přecházím na G12+, výplach prý není nutný - stačí jen vypustit a naplnit. Dle výrobce totiž kapalinou G12+ lze doplňovat jak kapalinu G12 tak i G11 (ale osobně to nedělám).

U kapalin se nedoporučuje překračovat koncentraci nad 60:40 (chladivo:voda). Pokud totiž namícháme koncentrovanější kapalinu, naopak dochází v důsledku zvýšené agresivity látky k poškozování kovových částí motoru a klesá bod tuhnutí (teplota tuhnutí neředěného chladiva je pouhých -13°C !!!!!). Doporučená koncentrace je 50:50 nebo malinko více vody (40:60).

MOTIF
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 23.10.2007 22:27

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání

Příspěvek od MOTIF »

Ehm.... Ja tam liju nejakou modrou :-))

Uživatelský avatar
VWMartin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání

Příspěvek od VWMartin »

Když jsem opravoval příhřev, potřeboval jsem koupit náhradu na dolití. Koupil jsem kapalinu (modrou), která měla normu G11 a dolil jsem jí. Psalo se tam, že se může míchat, tak snad se nic nestane. V Saríkovi jsem měl G11.

Uživatelský avatar
pistahufnagl
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1725
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Královéhradecko
Kontaktovat uživatele:

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání

Příspěvek od pistahufnagl »

Po tom co zde bylo napsáno jsem raději odebral vzorek kapaliny za auta - byla čirá, těžko říct do jakého odstínu zbarvená. Definoval bych to snad jako velmi jemně oranžová, ale fakt jen velmi slabý nádech proti bílému papíru. Smíchal jsem to v injekční stříkačce s G12, kterou jsem měl koupenou a .... tádytádydááá - míchá se bez problému. Příště už ale raději budu kupovat G12+, protože "jistota je kulomet". Ta se dá míchat se vším.
UBYTOVÁNÍ V JAROMĚŘI:
http://www.penzionexpanze.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek

kary
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 29.01.2008 18:45
Bydliště: Nýřanská 28 Plzeň 323 00
Kontaktovat uživatele:

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání

Příspěvek od kary »

zdravím vespolek, poradíte jak na výměnu? Chtěl jsem dolít, ale barva stávající kapaliny se mi nepodařila určit (ani netuším jaká tam je-na nádržce je sice G11,ale co tam doopravdy je těžko říct...) a po přečtení příspěvků nedoporučení smíchávání kapalin, jdu měnit..

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání

Příspěvek od Marek77 »

Na výměnu prostě - vypustit, vypláchnout a naplnit.

Vypouštění kapaliny je celkem jednoduchá věc - odpojí se hadice od spodní části chladiče a pokud máš i zadní topení, pak rozpoj hadice pod vozem, někde před LZ kolem (dehťáci tam mají bufík).

Potom je třeba systém vypláchnout. Osobně vyplachuji několikrát, a to pouze čistou vodou (pitnou - destilovaná se nepoužívá). Prostě naplním celý systém vodou, jízdou odvzdušním (následně doplním na značky nádobky) a jízdou aspoň 20 - 30 km zahřeju a propláchnu motor. Pak vodu opět vypustím (výše zmiňovaným způsobem), opět naliju čistou vodu a opět vyplachuji (já toto dělám minimálně třikrát).
Vzhledem k tomu, že jsem posedlý přesností, dělám ještě to, že po třetím výplachu vodou nechám odpojené hadice (od spodní části chladiče a od bufíku) a po vychladnutí prolévám motor vodou z hadice (do nádobky vrazím zahradní hadici a valím tam vodu, která odpojenými hadicemi vytéká ven).

Pak hadice zapojím, naplním cca 4 - 4,5 litru koncentrované chladicí kapaliny a doplním pitnou vodou. Po důkladném odvzdušnění jízdou doplním hladinu mezi rysky v nádobce (až motor po jízdě zchladne, musíš dolít ještě jednou, protože hladina klesne).

Dělej to jak chceš, ale já to dělám takto.

kary
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 29.01.2008 18:45
Bydliště: Nýřanská 28 Plzeň 323 00
Kontaktovat uživatele:

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání

Příspěvek od kary »

super, dík, zkusím to takhle :idea:

Uživatelský avatar
jad.adamec
Řidič
Řidič
Příspěvky: 112
Registrován: 19.05.2008 21:04
Bydliště: Čerčany

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání

Příspěvek od jad.adamec »

Teda Marek77,ty jseš velkej puntičkář. :) Tvoje auto musí blahem mlaskat. :lol:

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání

Příspěvek od Marek77 »

Rád si hraju a v takových případech opravdu nemá cenu pospíchat. Konkrétně na výměnu chladicí kapaliny jsem si vyčlenil celé odpoledne.........

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“