Topný olej a TDI
Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6
- RADA3
- Řidič
- Příspěvky: 67
- Registrován: 05.10.2007 21:42
- Bydliště: Hradec Králové-Semily
Topný olej a TDI
Přemyšlím jak ušetřit a určitě existuje nějaká náhraška místo nafty.Asi se bude muset přidávat nějaké aditivum.Zkuste napsat a podělit se se svýma zkušenostma a názorama.Dík za všechny co vymejšlej na co jezdit.
- šimek
- VWexpert
- Příspěvky: 4502
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - Chrudimsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI
TDI má jezdit na naftu a jestli chceš ušetřit, tak by jsi měl začít chodit pěšky. No, jinak jsem nedávno viděl opět reportáž, jak až moc si je podobný stolní olej s naftou. Nějaký maník to leje už jak dlouho do Volva V40 a zatím žádný problém, akorát když jede, tak si každý myslí, že dělá hranolky. Jinak jak je to s topným olejem, nevím, pouze jsem slyšel o tom stolním.
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI
Topnej určitě ne. Je to sice skoronafta, ale nevyčištěná plná sajrajtu, co ti zmrví kde co.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- jenda
- Profík
- Příspěvky: 943
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Č. Budějovic
Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI
extralehký topný olej je obarvená nafta bez aditiv
- Deivid
- VWjunior
- Příspěvky: 1804
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI
Prodej TDI a kup si nějakého komůrkového diesela,nebo škodu 120 De Luxe a tam si můžeš namíchat třeba nějaké ředidlové patoky!!!Ale jak bylo řečeno,chceš ušetřit,jezdi na kole,nebo pěšky.RADA3 píše:Přemyšlím jak ušetřit a určitě existuje nějaká náhraška místo nafty.Asi se bude muset přidávat nějaké aditivum.Zkuste napsat a podělit se se svýma zkušenostma a názorama.Dík za všechny co vymejšlej na co jezdit.
- TDiBora
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Benešov
Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI
Rostlinej olej. Ten je docela good. Ale nesmí být teplota vzduchu pod +5stupnu. Jinak kamarad to leje do supa 2.5TDI 114kW Najel na to v letě nějakejch 60 000km a žádnej problém. No a já jsem párkrát zkusil LTO a nebyl s tím taky žádnej problém až na filtry.
- molczik
- VWexpert
- Příspěvky: 4182
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Plzeň
Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI
V Power Diesel to asi nebude... takže nic pro mě.
VW Passat Variant B8 2.0 TDI DSG HL R Line
VW Golf VII 1.2 TSI R Line
VW Golf VII 1.2 TSI R Line
- jenda
- Profík
- Příspěvky: 943
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Č. Budějovic
Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI
Rostlinný olej není špatný ale nesmí zůstat v autě dlouho nebo začne rosolovatět a pak by ucpal všechno. Průšvih může nastat už po třech týdnech, takže ten kdo vyjede nádž za týden, si ho v létě může dovolit.
-
- VWsenior
- Příspěvky: 2272
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI
To je dobrý vědět. Jeden z mála hodnotnejch příspěvků v tomhle topicujenda píše:Rostlinný olej není špatný ale nesmí zůstat v autě dlouho nebo začne rosolovatět a pak by ucpal všechno. Průšvih může nastat už po třech týdnech, takže ten kdo vyjede nádž za týden, si ho v létě může dovolit.
©©©© A6 C4 Avant, 2,5TDi 103kw. VW Polo 86cf 1,4D. VW Golf Mk I 1,6D. Bmw E46 2.0d.
- Deivid
- VWjunior
- Příspěvky: 1804
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI
všechno špatně.Musí být předehřev pro olejík,potom no problem,nic netrpí a má lepší vlastnosti než nafta kucíí.Něco si přečtěte na tom netu.
- jenda
- Profík
- Příspěvky: 943
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Č. Budějovic
Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI
Předehřev je potřebný pro používání oleje v chladném období, ale proces polymerace se tím spíš urychlí, proto se olej upravuje na methylester který polymeruje podstatně pomaleji (asi za 3 měsíce) proto se dnes metylester přidává do nafty až při stáčení a v rafineriích se skladuje čistá nafta.
- Deivid
- VWjunior
- Příspěvky: 1804
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI
jenda píše:Předehřev je potřebný pro používání oleje v chladném období, ale proces polymerace se tím spíš urychlí, proto se olej upravuje na methylester který polymeruje podstatně pomaleji (asi za 3 měsíce) proto se dnes metylester přidává do nafty až při stáčení a v rafineriích se skladuje čistá nafta.
Jistě,ale pokud je olej předehřátý,tak netrpí čerpadlo,vstřiky a nic z palivové soustavy.
- RADA3
- Řidič
- Příspěvky: 67
- Registrován: 05.10.2007 21:42
- Bydliště: Hradec Králové-Semily
Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI
Dík za příspěvky,asi dám předeřev a začnu jezdit na ten stolní olej.Pište klidně dál,rád si přečtu ruzný názory a třeba si to ještě rozmyslím
- RADA3
- Řidič
- Příspěvky: 67
- Registrován: 05.10.2007 21:42
- Bydliště: Hradec Králové-Semily
Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI
Tak nikdo nemá žádné zkušenosti.Začal sem dávat do 10l nafty 3l oleje a zdá se,že to snad jezdí líp než na čistou naftu.
-
- Řidič
- Příspěvky: 145
- Registrován: 27.10.2007 21:31
- Bydliště: Ostrava
Re: NEZKOUŠEL NĚKDO JEZDIT NA TOPNÝ OLEJ S TDI
Autentické zkušenosti kolegy s 1.9 PD/ 74 Kw (a s čipem) v Octavce po 2 letech provozu na rostlinný olej.
Nejprve začal tankovat olej vždy před delší jízdou (alespoň 200Km) přímo do nádrže předem zahřáteho auta. Posléze se otrkal, nainstaloval předehřev a začal tankovat čistý "tesco" olej trvale. Ovšem při startu studeného motoru se děly ale podivuhodné věci... Nainstaloval teda předehřev, trojcestný ventil a druhou "nádrž". (Plast. kanystr od oleje do prostoru před chladič. Podotýkam že do deformační zóny... fuj.) Systém se poměrně osvědčil, vždy přepnul až po zahřátí, před vypnutím propláchl a motor šlapal jak švýcarský budík. Ukázalo se ovšem že seriová palivová souprava je absolutně nevhodná pro trvalý provoz olejem. Pokud se to často proplachuje naftou, tak budiž, ale pokud je to trvale olejové tak brutálně trpí podávací čerpadlo a především se za*írají pal. filtry které je třeba měnit až co 2tis. km. Dále ačkoli má Octa PD chladič nafty (vracečka z čerpadla) tak předehřev udělá své a v létě se při delší jízdě tak ohřeje olej v nádrži až se prohne dno. (cesta do chorvatu...) Po těhle zkušenostech se rozhodle nejprve celý aparát vytrhat, nicméně rostoucí ceny nafty ho odvrátily. Celý systém předělal, seriovou pal. soupravu nechal původní, přidělal druhou nádrž teď už do kufru, hrubé hadice se spec. pal čerpadlem a s vlastním vyhřívaným pal. filtrem na olej.
Chtěl jsi zkušenosti tady jsou.
a) Stojí to za *ovno pokud se to bude pytlíkovat. Zní to jako klišé, ale vždy se něco posere když to nejmíň čekáš a kdy se ti to nejmíň hodí. Zkus třeba měnit pal. filtr v kravatě, bílé košili, na D1 v zimě za tmy, kdy navíc za 20 min máš důležité jednání. Příšerná zkušenost. Nebo když autem jela tvoje manželka a volá ti že někde nemůže nastartovat... Pak budou problémy které za to opravdu nestojí.
b) Co za to stojí je úspora když přestavbu uděláš opravdu kvalitně. (připrav si tak 14tis Kč) Po ujetí dalších cca 100000 na řepák na motoru není poznat nějaká zvláštní opotřebení, navíc díky (bohužel) podfouknutému těsnění byla dole hlava a po obávané polymerizaci ani stopa.
c) Příjemné je že dieslák na olej nekouří (...kouří ale téměř to není vidět, ne jak na ropu...)
Dlouho jsem se smál že šetřím a nemusím se takhle trápit (jezdil jsem na LPG), časem jsem změnil názor. Teď mám nově pašíka TDi a nepřemýšlím ani chvilku jestli přestavovat nebo ne. Přece jen je rozdíl jestli 14l/100 LPG u 1.8T, nebo 7.5/100 oleje u 1.9TDi.
Nejprve začal tankovat olej vždy před delší jízdou (alespoň 200Km) přímo do nádrže předem zahřáteho auta. Posléze se otrkal, nainstaloval předehřev a začal tankovat čistý "tesco" olej trvale. Ovšem při startu studeného motoru se děly ale podivuhodné věci... Nainstaloval teda předehřev, trojcestný ventil a druhou "nádrž". (Plast. kanystr od oleje do prostoru před chladič. Podotýkam že do deformační zóny... fuj.) Systém se poměrně osvědčil, vždy přepnul až po zahřátí, před vypnutím propláchl a motor šlapal jak švýcarský budík. Ukázalo se ovšem že seriová palivová souprava je absolutně nevhodná pro trvalý provoz olejem. Pokud se to často proplachuje naftou, tak budiž, ale pokud je to trvale olejové tak brutálně trpí podávací čerpadlo a především se za*írají pal. filtry které je třeba měnit až co 2tis. km. Dále ačkoli má Octa PD chladič nafty (vracečka z čerpadla) tak předehřev udělá své a v létě se při delší jízdě tak ohřeje olej v nádrži až se prohne dno. (cesta do chorvatu...) Po těhle zkušenostech se rozhodle nejprve celý aparát vytrhat, nicméně rostoucí ceny nafty ho odvrátily. Celý systém předělal, seriovou pal. soupravu nechal původní, přidělal druhou nádrž teď už do kufru, hrubé hadice se spec. pal čerpadlem a s vlastním vyhřívaným pal. filtrem na olej.
Chtěl jsi zkušenosti tady jsou.
a) Stojí to za *ovno pokud se to bude pytlíkovat. Zní to jako klišé, ale vždy se něco posere když to nejmíň čekáš a kdy se ti to nejmíň hodí. Zkus třeba měnit pal. filtr v kravatě, bílé košili, na D1 v zimě za tmy, kdy navíc za 20 min máš důležité jednání. Příšerná zkušenost. Nebo když autem jela tvoje manželka a volá ti že někde nemůže nastartovat... Pak budou problémy které za to opravdu nestojí.
b) Co za to stojí je úspora když přestavbu uděláš opravdu kvalitně. (připrav si tak 14tis Kč) Po ujetí dalších cca 100000 na řepák na motoru není poznat nějaká zvláštní opotřebení, navíc díky (bohužel) podfouknutému těsnění byla dole hlava a po obávané polymerizaci ani stopa.
c) Příjemné je že dieslák na olej nekouří (...kouří ale téměř to není vidět, ne jak na ropu...)
Dlouho jsem se smál že šetřím a nemusím se takhle trápit (jezdil jsem na LPG), časem jsem změnil názor. Teď mám nově pašíka TDi a nepřemýšlím ani chvilku jestli přestavovat nebo ne. Přece jen je rozdíl jestli 14l/100 LPG u 1.8T, nebo 7.5/100 oleje u 1.9TDi.