výmena oleja

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

boobika
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2542
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: kousek od Brna

Příspěvek od boobika »

travel242fx píše:
rallyman píše:to píšeš až teraz ked som ho kúpil :|
ale šak "made in holland" si myslím že by to nemusel byť nejaký šmejd :idea:
made in holand to sice ma znacku ale vyraba sa to na ukrajine kde vypustia olej z tanku a rozleju to flasticiek :lol:

ak mas starsie auto a nalejes tam taketo rozpustadlo tak riskuses ze ti to uvolni karbon .ztoho vypliva : 1.vassia spotreba oleja
2.vacisa spotreba paliva
3.znizenei vykonu a motor pojde na odpis.
no na odpis určitě nebude, když se neucpe nějaký kanálek, ale je fakt, že nějakých pár stovek nebo i tisíc km to potrvá než se ten "dobrej bordel" obnoví.

Uživatelský avatar
rallyeman
Závodník
Závodník
Příspěvky: 627
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Topolcany sloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rallyeman »

takže to tam nemám liať :?:
(btw veď nečistoty sa vyplavia zo starým olejom)
prípravok pridajte do motoroveho oleja za tepleho motora. motor nechajte v chode 10 minut pri 1500 otackach, potom motor vypnite a olej vylejte. vyberte olejovy filter a naplnte motor novym motorovym olejom
Naposledy upravil(a) rallyeman dne 13.04.2006 11:29, celkem upraveno 1 x.

boobika
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2542
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: kousek od Brna

Příspěvek od boobika »

rallyman píše:to píšeš až teraz ked som ho kúpil :|
ale šak "made in holland" si myslím že by to nemusel byť nejaký šmejd :idea:
četl jsem to až teď :) , ale samozřejmě je to jen můj názor a zkušenosti. ten přípravek může být dobrej, může to vyčistit, neudělá vůbec nic nebo jak už jsem psal

a psal jsem to jen proto, že ne všechny přípravky jsou super! ne abych tě odrazoval.

boobika
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2542
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: kousek od Brna

Příspěvek od boobika »

jinak když už jsme u těch olejů atd.

doporučuji přečíst třeba

http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare" target="_blank

mýty 1-13. je tam spousta zajímavých věcí od člověka co tomu trochu rozumí.

Uživatelský avatar
rallyeman
Závodník
Závodník
Příspěvky: 627
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Topolcany sloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rallyeman »

zaujímavé čtení :wink:

Uživatelský avatar
rallyeman
Závodník
Závodník
Příspěvky: 627
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Topolcany sloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rallyeman »

zohrial som motor, nalial som to tam a držal som ho na 1500 ot. 12min (v návode písali 10 :( ). Vypol som motor, bol super horúci a keď som otvoril výko tak z tadial vyšlo trochu dymu. "A je po ňom" pomyslel som si :roll: . Vypustil som strarý olej, vymenil filter a nalial nový olej. Išiel som naštartovať a na môj údiv chytil hneď 8O predtým chytal na 2 až 3 krát. Pomrvil som sa trochu v starom oleji keď vychladol a na spodu som cítil niečo ako jemné blato alebo niečo také. Takže ten prostriedok pomohol :!:

Uživatelský avatar
Nalim
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1653
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Příspěvek od Nalim »

Připravek na vyčištění motora je super.Za tak krátkou dobu se karbou v tak velkem mnozstvi neodstrani,to nemusis mit strach.
Taky ve fritaku menis olej a pritom tam nenechavas strouhanku.
Delam to vzdycky a ten olej je pekny hnus.
Koupis i kvalitni pripravky od renom.firem,takže se nemusíš bát,že ti to odmrdá motor.
V motoru vznikaji ruzne castecky od opotrebovani motoru a ty se dale usazuji v motoru a oleji.Tyhle veci musi ven.

Uživatelský avatar
vwtom
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 201
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Český Těšín

Příspěvek od vwtom »

Ještě k montáži nového filtru bych dodal, že je dobré před našroubováním namastit olejem to gumové těsnění na filtru a s nalitím oleje chvíli počkat až motor trochu vychladne, není dobré nalít na horkou hlavu studený olej.
Nevím sice co máš v autě za motor, ale tenhle noname olej 5l za 200,- bych si osobně do golfa nedal. Pokud ti ovšem motor nadměrně žere olej, tak je to volba dobrá z ekonomického hlediska.

Uživatelský avatar
Laďa
Pilot
Pilot
Příspěvky: 823
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Laďa »

No tak já už to mám taky za sebou, ale žádná sranda škoubek od vany nešel povolit až pomohlo kladivo....teď už vím proč bo pokavaď jsem ho hodně neutáh tak kapal olej, no a olejovej filtr utahovalo nějaký prase bo ani remnem nešel tak jsem do musel propíchnout udělátkem a s vypětím značných sil otočit o ten kousek a pak zas kladívko a propíchnout jinde a zas o kousek , by mě zajímal ten vercajk jakým se oddělává

Tak yjsem odskoušel vyplachovač tak uvidíme :)

Uživatelský avatar
rallyeman
Závodník
Závodník
Příspěvky: 627
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Topolcany sloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rallyeman »

Laďa píše:Taky jsem odskoušel vyplachovač tak uvidíme :)
aký ?
polo 6n1 1.9 SDi, Golf 1 Cabrio Quartett 1.8 JH

Uživatelský avatar
Laďa
Pilot
Pilot
Příspěvky: 823
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Laďa »

rallyman píše:
Laďa píše:Taky jsem odskoušel vyplachovač tak uvidíme :)
aký ?
nevím nějakej v plechovce co měli

hele jaký jsi měl těsnění na vypoušťáku? myslím jako z jakýho materiálu a měnil jsi ho?

Uživatelský avatar
rallyeman
Závodník
Závodník
Příspěvky: 627
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Topolcany sloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rallyeman »

mědený, a nemenil som ho len som ten šrob dobre dotiahol.
polo 6n1 1.9 SDi, Golf 1 Cabrio Quartett 1.8 JH

Uživatelský avatar
Thomson
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Thomson »

U dvojky G bych to neriskoval. Ma urcite najeto aspon 200tis a pak by jsi z toho mel kamna. Hulilo by to jako prase, sporeba oleje a hlavne by sel motor do kytek. Najednou by tam byla hromada vuli a netesnosti a to by nebylo to nejlepsi. Dal bych kvalitni mineral 15W-40 treba Castrol GTX a pravidelne bych menil cca 10tis km a hotovo. Mel jsem kdysi G jednicku obsah 1.1 r.v 78 a najeto 390tis kdyz jsem ho prodaval na dily a motor sel normalne to ostatni bylo k.o to je pravda.

petulkapit
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 21.11.2007 10:35
Bydliště: Nahořany:-)
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvek od petulkapit »

Thomson píše:U dvojky G bych to neriskoval. Ma urcite najeto aspon 200tis a pak by jsi z toho mel kamna. Hulilo by to jako prase, sporeba oleje a hlavne by sel motor do kytek. Najednou by tam byla hromada vuli a netesnosti a to by nebylo to nejlepsi. Dal bych kvalitni mineral 15W-40 treba Castrol GTX a pravidelne bych menil cca 10tis km a hotovo. Mel jsem kdysi G jednicku obsah 1.1 r.v 78 a najeto 390tis kdyz jsem ho prodaval na dily a motor sel normalne to ostatni bylo k.o to je pravda.

Ahojda, chtěl abych se optat. U mého G3 budu měnit olej, asi po 9 000 km. Jakje byste mi doporučili? Mám rv.93, najeto asi 229 000 a 1.9. td...

Uživatelský avatar
cert
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 269
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Pelhřimov
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvek od cert »

boobika píše:
Nalim píše: RADA:Pokud chceš mít motor trošku očištěn doporučuji nějaký přípravek na vyčištění motoru.Poradí ti v každé prodejně s oleji.Naleješ do motoru a necháš na volnoběh asi 10min bublat,potom ho vypustíš ze starým olejem.
čoveče s těma čistícíma prostředkama nevím. většina lidí co dělaj do aut a i odborníci na paliva a maziva se k tomu staví negativně.

co jsem zažil (ne na svým - sám bych do toho nic nelil), tak po nalití zázračných čističů do olejů se v lepším případě nic nedělo a v horším případě to rozpustilo všechen "bordel" což by nebylo špatný až na to, že motor ztratil trochu na tlacích (změřeno!).
je fakt že po pár stovkách km se tyhle pozitivní úsady o5 obnovily, ale pak je tady otázka k čemu ten přípravek vlastně používat !!!

podle mýho stačí dobrej olej, kterej má sám o sobě přísady které zabraňují usazování čurbesu.

+ něco navíc ... některé firmy nabízejí vyčištění mazací soustavy propláchnutím "čističem" pomocí takového zařízení. problém je v tom, že ten čistič je dost nářez a často dojde u starých motorů, kde je dost úsad, k ucpání nějakého kanálku!!! a to se vyplatí :cry:
jj, přesně tak, stačí si projít příspěvky na olejářským fóru:
http://www.oleje.cz/forum/viewforum.php?f=1

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“