KOUPĚ SHARANA: jaký vybrat motor? 66, 81, 85 KW

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
divoch
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 24.02.2006 21:02

KOUPĚ SHARANA: jaký vybrat motor? 66, 81, 85 KW

Příspěvek od divoch »

Chci se stát majitelem Sharana, ale nevím pro který motor TDI se rozhodnout.
Dle roku výroby se rozmýšlím mezi 66kW nebo 81kW.Jedná se o rok výroby v rozmezí 1999- 2001. Můžete mi poradit nebo podělit se o své poznatky v provozu?

Uživatelský avatar
jenda
Profík
Profík
Příspěvky: 943
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: u Č. Budějovic

Příspěvek od jenda »

výkonu není nikdy dost, takže určitě co nejsilněší

Uživatelský avatar
x
Řidič
Řidič
Příspěvky: 112
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od x »

Být tebou, tak bych volil nový model (od roku 2001) s 85 Kw. Má navíc 6 stupňovou převodovku a po stránce designu je o 100 % lepší. Pokud u tebe rozhoduje cena, klidně si dojeť pro nový model do německa (cenově o dost příznivější) určitě to stojí za to.

Určitě nebudeš v budoucnu litovat !!! :wink:

rfarsky
Závodník
Závodník
Příspěvky: 683
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rfarsky »

Koupil jsem právě Seata Alhambru a musím říct že je to opravdu veliký autí ,mýt víc prašulí tak jdu do toho novějšího modelu,připadá mi kompaktnější.A motorově určitě 81kw, je to na to auto akorát ,má perfektně odladěnou převodovku.

Uživatelský avatar
matyasss
Řidič
Řidič
Příspěvky: 173
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: TRUTNOV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od matyasss »

no sam mam 81kw a s timhle motorem nemuzes slapnout vedle.......s tim novym modelem bych byl hodne opatrnej pri vyberu..znamej ho ma a furt se tam neco sere ...ty PD motory se moc nepovedly.....at turbo nebo ty cerpadla jsou dost choulostive na zachazeni nebo do urcitejch km....

Uživatelský avatar
abe
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 34
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Zlinsko

Příspěvek od abe »

Taktez bych doporucil 81kw nedavno jsem poridil sharana 81kw a zatim jsem spokojen. Novy model je sice peknejsi ale kdyby tam byl motor TDI

Uživatelský avatar
Luket
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 24.02.2006 21:02

Aký benzínový motor??

Příspěvek od Luket »

Zdravím vás, mám na Vás jednu prosbu rozmýšlam nad kúpov Sharan/Alhambra/Galaxy 1.generácie ale s benzínovým motorom ročne s autom najazdí do 10000km. Viete mi poradiť s akým motorom to mám kúpit???na tomto fore som zatiaľ čítal že 2.0 je trocha slabý, osobnú skúsenosť mam s galaxy 2.3 ale v automate. Auto hladam z dôvodu že chodím s kamaratmi na bike a už ma nebaví stále bycikel rozoberať. Auto tiež hladam z dôvodu že v aute môžu byť 4 ludia a 4 bycikle to je úplne genialne. Auto by malo stať do 200.000Sk(komplet s prihlasením servisom....už len aby som do auta tankoval len benzín)

Ešte mam na vás všeobecnú otazku ak má auto climatronic v zime kúri okamžite alebo nie???


Vopred dík

Uživatelský avatar
rowan
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Aký benzínový motor??

Příspěvek od rowan »

Mám 1.8Turbo 110kW/150koní, jízda bezvadná, tichý chod, turbo udělá při potřebě akcelerace také svoje, jen ta spotřeba je oproti nafťákům trošku vyšší, ale to je prostě něco-za-něco...
Porovnání motorů najdeš zde:

http://www.volkswagen.cz/page.php?show= ... right=2953

Uživatelský avatar
Luket
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Aký benzínový motor??

Příspěvek od Luket »

rowan píše:Mám 1.8Turbo 110kW/150koní, jízda bezvadná, tichý chod, turbo udělá při potřebě akcelerace také svoje, jen ta spotřeba je oproti nafťákům trošku vyšší, ale to je prostě něco-za-něco...
Porovnání motorů najdeš zde:

http://www.volkswagen.cz/page.php?show= ... right=2953
dík za odpoved, ešte mám na teba otázku: akú má realnu spotrebu??nemáš problém s turbom lebo na internete som sa dočítal že motor 1,8 turbo dosť nákladný na servis, máš 1 alebo 2 generáciu auta??

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: Aký benzínový motor??

Příspěvek od abeljozef »

Este som nikde nepocul ze by motor 1.8 T bol nejaky poruchovy resp problemovy. Pokial ti ide o rychle vykurenie auta tak benzin by mal byt veobecne rychly. Problemy s vyhrevnostou maju skor diesle. Rataj s tym ze spotreba bude asi 10 - 12 litrov. Ak ho budes hnat tak urcite aj viac. Preto je 95% tychto aut dieslovych. Ja mam alhambru II 1,9 PD 85 KW a mal som aj pozicaneho sharana 2,8 V6. Jazda to bola nenormalna ale to co som s nim spravil na plnu nadrz tak pri mojom pokla nadrze. Ak budes malo jazdit tak by ta to zas az tak strasne boliet nemalo.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Aký benzínový motor??

Příspěvek od Marek77 »

To Luket:

Pokud najedeš skutečně jen 10.000 km, pak bych možná ten benzin volil taky. Mám nejlepší zkušenosti s motorem 2,3 16V od Fordu s manuálními převody. Plochá křivka točivého momentu dovoluje tomuto motoru pracovat v rozsahu od 2000 do 6000 otáček prakticky se stejnou pružností. Pokud se s tímto motorem jede opatrně, lze mít i velmi příznivou spotřebu (myslím, že devět litrů je reálné číslo). Na couračky počítej kolem 12 litrů. Rozvody řetězové, tedy s velmi dlouhou životností.

Motor 1,8T od VW je velmi dobrý a spolehlivý agregát. Nákladný na servis? - jak se to vezme. Například výměnný interval pro rozvody je dlouhých 180.000 km, ale cena za opravu je relativně vysoká (řemen, kladky, vodní čerpadlo, hydraulický napínač a k tomu práce = daleko přes 10.000 Kč). Ale rozvody se mění u každého motoru, kde je řemen, a vždycky to něco stojí.

Dá se říci, že jak motory VW tak motory Ford mají stejný servis. Mají stejné výměnné intervaly oleje, svíček, filtrů a náplní. Jediný rozdíl je v rozvodech.

Benzinové motory 2,0 DOHC 85kW a 2,3 16V DOHC 107kW od Fordu mají pohon řetězem - bez nákladů.
Benzinový motor 1,8T 20V DOHC 110kW od VW má řemen a výměnný interval 180.000 km.
Benzinový motor 2,0 OHC 85kW od VW má řemen a výměnný interval není stanovený, je pouze doporučený 120.000 km.
Benzinový motor 2,8 VR6 rozvody řetězem, takže bez investic.
Naftové motory I. generace (1Z, AHU, AFN, AVG) s výkonem 66kW a 81kW mají výměnný interval rozvodů 90.000 km.
Naftové motory PD II. generace mají dva výměnné intervaly: ANU 66kW a AUY 85kW mají 60.000 km, motory ASZ 96kW a BTB 110kW mají 90.000 km.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 06.01.2008 17:34, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
rowan
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Aký benzínový motor??

Příspěvek od rowan »

Luket píše:
rowan píše:Mám 1.8Turbo 110kW/150koní, jízda bezvadná, tichý chod, turbo udělá při potřebě akcelerace také svoje, jen ta spotřeba je oproti nafťákům trošku vyšší, ale to je prostě něco-za-něco...
Porovnání motorů najdeš zde:

http://www.volkswagen.cz/page.php?show= ... right=2953
dík za odpoved, ešte mám na teba otázku: akú má realnu spotrebu??nemáš problém s turbom lebo na internete som sa dočítal že motor 1,8 turbo dosť nákladný na servis, máš 1 alebo 2 generáciu auta??

Ahoj, mám Sharana z roku 2001, tzn. 2. generace. Nemyslím si, že by měl motor 1.8T nějak nákladný servis, oproti dieselům je to legrace. Navíc odpadají problémy s naftou v zimě, s nekvalitní naftou, vyhříváním vnitřku auta, atd. Naproti tomu ta spotřeba je vyšší, já mám 1.8T s tiptronicem, jezdím tak za 9-10l, jak tomu turbu naložím... Ale tu spotřebu fakt nijak neřeším, mám auto v maximální výbavě a prostě si užívám tiché a komfortní svezení v MPV.

R.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Aký benzínový motor??

Příspěvek od Marek77 »

To rowan:

Vypadá to, že moc nevíš, o čem mluvíš - nebo spíš mluvíš zaujatě. Věřím, že své auto miluješ a považuješ ho za nejlepší (to asi každý), ale musím Tě vyvést z omylů.

Ze své letité zkušenosti za volantem pamatuju víc problémů s nekvalitním benzinem než s nekvalitní naftou.
S naftou v zimě není absolutně žádný problém - to jsou mýty a pověry staré desítky let, ale dneska už to neplatí.
Vnitřní prostor auta mám u svého vozu vytopený rychleji než u benzinového motoru - my nafťáci totiž máme bufík :wink: .

A že bys měl levnější servis než já, o tom se taky dá dlouze diskutovat, je to totiž blbost - vyjde to úplně nastejno.

Uživatelský avatar
rowan
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Aký benzínový motor??

Příspěvek od rowan »

2 Marek:

Tak proč tady na foru teda stále řešíte kde tankovat? Proč netankujete u diskontních čerpaček kde je palivo nejlevnější? Snad mi Marku nechceš namluvit že v naftě není rozdíl? Pokud není a nevím tedy o čem píšu tak mne pouč... :wink:

O tom bufíku samo sebou vím, hlavně ve verzi s dálkovým ovládáním to musí být super, to je asi jediná věc která mi v mé výbavě docela chybí při častých cestách do hor :?

Tak je fakt že mám Sharana zatím cca 8 měsíců, jediné co jsem musel servisovat byly gumičky do stěračů, takže zatím ťuk ťuk pohoda.
Marek77 píše:To rowan:

Vypadá to, že moc nevíš, o čem mluvíš - nebo spíš mluvíš zaujatě. Věřím, že své auto miluješ a považuješ ho za nejlepší (to asi každý), ale musím Tě vyvést z omylů.

Ze své letité zkušenosti za volantem pamatuju víc problémů s nekvalitním benzinem než s nekvalitní naftou.
S naftou v zimě není absolutně žádný problém - to jsou mýty a pověry staré desítky let, ale dneska už to neplatí.
Vnitřní prostor auta mám u svého vozu vytopený rychleji než u benzinového motoru - my nafťáci totiž máme bufík :wink: .

A že bys měl levnější servis než já, o tom se taky dá dlouze diskutovat, je to totiž blbost - vyjde to úplně nastejno.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Aký benzínový motor??

Příspěvek od Marek77 »

Samozřejmě v naftě rozdíly jsou, ovšem rozdíly jsou i v benzinu. A ze své zkušenosti vím, že pokud mám "blbou" naftu, jedu sice nevalně, ale jedu a dojedu. Pokud se to stane jednou či občas, prakticky ani nic moc neriskuji. Zatímco pokud natankuju "blbej" benzin, klidně se může stát, že nedojedu a riziko poškození komponentů vozidla (především kyslíkových senzorů či katalyzátorů) je nesrovnatelně vyšší než u naftového motoru.

Nemyslím si, že se tu řeší kde tankovat. Spíš se tu zveřejňují poznatky a zkušenosti s palivem od jednotlivých čerpacích stanic - nic jiného v tom nehledej. Například já tankuju výhradně u ČS Tesco Jihlava. Nafta je tam nejlevnější široko daleko (a taky nejlepší). Jednou jsem v nouzi natankoval za pár stovek u ČS Shell Třebíč (litr byl o 3,20 Kč dražší !!!) a myslel jsem, že se mi roztrhne motor (a nastartovat zatepla byl téměř nadlidský úkol).

Bufík lze dodatečně domontovat i do aut s benzinovým pohonem. Ale vzhledem k tomu, že je jich velmi málo, bude asi problém ho koupit starší (a nový stojí přes 30.000 Kč).

A neboj se - poznáš finanční stránku údržby - v okamžiku, kdy necháš měnit rozvody (kam se na to dieselové motory hrabou).

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“