MOTOR, VODA: únik chladiacej kvapaliny z expanzky prepadom

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
VanBasco
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 14.10.2007 10:56
Bydliště: okres Nové Mesto nad Váhom

MOTOR, VODA: únik chladiacej kvapaliny z expanzky prepadom

Příspěvek od VanBasco »

Mam FORD Galaxy 1.9 TDI 81 kw r.vyroby 1998
Po prejdeni dlhšej trasy mam mokro pod autom, taktiež cely spodok auta až po rezervu je mokry od chladiacej kvapaliny.To sa mi už stalo tretikrat. Zistil som že chladiaca kvapalina unikne pocas jazdy prepadom na zatke nadrzky. Naposledy som sa snažil pred jazdou odvzdušnit system tak, že som otvoril expanznu nadrzku a nechal trochu zahriat pri nastartovanom motore. Potom som doplnil tesne nad minimum vodu. Takže kvapaliny tam nebolo vela.
Siel som po dialnici a auto v intervaloch prestavalo kurit. Pritom teplota vody bola pocas jazdy v normale a teplotu oleja som tiez kontroloval, bola okolo 120 stupnov. Po jazde som kontroloval stav kvapaliny. V systeme bol podtlak, a ked som otvoril zatku nadrzky tak sa stav kvapaliny zdvihol a ustalil asi 5 cm pod minimom. Ako je mozne, ked je v systeme podtlak, ze mi unikne vacsie mnozstvo kvapaliny?

Poradte mi co to moze byt, som z toho zufaly. Netrufam si z autom na dlhsie trasy a lebo sa bojim ze ho niekde zadriem a ja sam zostanem niekde trcat.
Budem povdacny za kazdu odpoved a radu
VanBasco

P.S. Taktiez mam problem s pridavnym kurenim, ale horeuvedeny problem je najpalcivejsi...

Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: Unik chladiacej kvapaliny z expanznej nadrže prepadom

Příspěvek od vilik »

Mohlo by to být profouklé těsnění pod hlavou. Chladící systém natlakuje, protože se do něj dostávají zplodiny a nejspíš to zůstane někde, kde je horší cirkulace a vytlačí to kapalinu přepadem. Často se to projevuje tím, že když jde motor do tahu, tak se prudce zvedá teplota a naopak, když jedeš z kopce, nebo na volnoběh, teplota klesá, nebo to přestane topit úplně. Když pomačkáš hadice od chlazení, tak jsou tvrdé, natlakované. A pokud se ti podaří podívat do nádržky, tak tam půjde od motoru kapalina společně s bublinkami. To jsou zplodiny, které by tam neměly být.

Pokud máš v pořádku termostat, neměla by teplota vylézt nad 90°, zvlášť teď v zimě. Ovšem, pokud se nestalo to co popisuji nahoře.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

Uživatelský avatar
jenda
Profík
Profík
Příspěvky: 943
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: u Č. Budějovic

Re: Unik chladiacej kvapaliny z expanznej nadrže prepadom

Příspěvek od jenda »

Vidím to také na těsnění pod hlavou nebo ještě hůř na prasklou hlavu, na dlouhé tasy to v žádném případě není pokud se nechceš auta nebo motoru zbavovat, pokud potřebuješ někam přejet nech povolené víčko od expanzní nádobky aby spaliny měly kudy unikat zapni topení naplno, ať se motor co nejlépe chladí, eventuelně vyřaď z provozu bufík. Co víčko na víku ventilů není na něm emulze nejde voda i do oleje? to by znamenalo okamžité odstavení.

Když jsem jezdil s Formanem tak tohle to byl jeho konec, bouchlo mi potřetí těsnění pod hlavou, že je zničená i hlava jsme věděli už od posledně, tohle už byl jen takový pokus, auto v té době mělo najeto téměř 300 000 km, tak jsem s tím špatným těsněním najezdil ještě 10 000 km.
V autě trvale PET láhve s vodou, spotřeba vody cca 2l/100 km při zastavení okamžitě chcípat aby se voda nevyvařila, za jízdy motor držet spíš ve vyšších otáčkách aby ty bublinky zvládlo čerpadlo a tradáá..
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

Uživatelský avatar
VanBasco
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 14.10.2007 10:56
Bydliště: okres Nové Mesto nad Váhom

Re: Unik chladiacej kvapaliny z expanznej nadrže prepadom

Příspěvek od VanBasco »

Dakujem za odpovede, moc ste ma nepotesili, ale nie kazdy den je posviceni...
Ale ako je mozne, ze ked otvaram nadrzku tak tam je podtlak? Zasičí to a hladina kvapaliny sa zdvihne.
Ak je to to tesnenie pod hlavou , aka financne narocna je oprava, a ak je to nebodaj prasknuta hlava to uz asi bude ina palka?
Nemoze mat na to vplyv nefunkcne pridavne kurenie
DAkujem
VanBasco
jenda píše:Vidím to také na těsnění pod hlavou nebo ještě hůř na prasklou hlavu, na dlouhé tasy to v žádném případě není pokud se nechceš auta nebo motoru zbavovat, pokud potřebuješ někam přejet nech povolené víčko od expanzní nádobky aby spaliny měly kudy unikat zapni topení naplno, ať se motor co nejlépe chladí, eventuelně vyřaď z provozu bufík. Co víčko na víku ventilů není na něm emulze nejde voda i do oleje? to by znamenalo okamžité odstavení.

Když jsem jezdil s Formanem tak tohle to byl jeho konec, bouchlo mi potřetí těsnění pod hlavou, že je zničená i hlava jsme věděli už od posledně, tohle už byl jen takový pokus, auto v té době mělo najeto téměř 300 000 km, tak jsem s tím špatným těsněním najezdil ještě 10 000 km.
V autě trvale PET láhve s vodou, spotřeba vody cca 2l/100 km při zastavení okamžitě chcípat aby se voda nevyvařila, za jízdy motor držet spíš ve vyšších otáčkách aby ty bublinky zvládlo čerpadlo a tradáá..
jenda píše:Vidím to také na těsnění pod hlavou nebo ještě hůř na prasklou hlavu, na dlouhé tasy to v žádném případě není pokud se nechceš auta nebo motoru zbavovat, pokud potřebuješ někam přejet nech povolené víčko od expanzní nádobky aby spaliny měly kudy unikat zapni topení naplno, ať se motor co nejlépe chladí, eventuelně vyřaď z provozu bufík. Co víčko na víku ventilů není na něm emulze nejde voda i do oleje? to by znamenalo okamžité odstavení.

Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: Unik chladiacej kvapaliny z expanznej nadrže prepadom

Příspěvek od vilik »

Jestli se ti hladina po otevření zvedne, tak to jen potvrzuje to co jsme psali nahoře.Nad hladinou v nádržce je stlačený vzduch, který kapalinu nahoru nepustí. V okamžiku, kdy dojde k poklesu tlaku (po otevření), nic nebrání aby kapalina nevystoupila nahoru.
Ona někde v motoru, nebo potrubí musí být ještě vzduchová bublina, která je také stlačená a když se uvolní víčko, tak ta bublina vytlačí nahoru kapalinu a přitom mnohdy sama neuteče, nebo jen část. Kapalina se stlačit nedá, tedy alespoň tak jako vzduch.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

Uživatelský avatar
VanBasco
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 14.10.2007 10:56
Bydliště: okres Nové Mesto nad Váhom

Re: Unik chladiacej kvapaliny z expanznej nadrže prepadom

Příspěvek od VanBasco »

jenda píše:Vidím to také na těsnění pod hlavou nebo ještě hůř na prasklou hlavu, na dlouhé tasy to v žádném případě není pokud se nechceš auta nebo motoru zbavovat, pokud potřebuješ někam přejet nech povolené víčko od expanzní nádobky aby spaliny měly kudy unikat zapni topení naplno, ať se motor co nejlépe chladí, eventuelně vyřaď z provozu bufík. Co víčko na víku ventilů není na něm emulze nejde voda i do oleje? to by znamenalo okamžité odstavení.

Když jsem jezdil s Formanem tak tohle to byl jeho konec, bouchlo mi potřetí těsnění pod hlavou, že je zničená i hlava jsme věděli už od posledně, tohle už byl jen takový pokus, auto v té době mělo najeto téměř 300 000 km, tak jsem s tím špatným těsněním najezdil ještě 10 000 km.
V autě trvale PET láhve s vodou, spotřeba vody cca 2l/100 km při zastavení okamžitě chcípat aby se voda nevyvařila, za jízdy motor držet spíš ve vyšších otáčkách aby ty bublinky zvládlo čerpadlo a tradáá..
Kontroloval som vičko na veku ventilov, chvalabohu ziadna emulzia.
TA vymena tesnenia hlavy valcov je narocna operacia? Je to asi jediny sposob ako to opravit... Neexistuje nejaka tesniaca emulzia?
Dakujem za dalsie odpovede
VanBasco

Uživatelský avatar
Bitvi
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2096
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severní čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Unik chladiacej kvapaliny z expanznej nadrže prepadom

Příspěvek od Bitvi »

Ja mel třeba u BMW prasklou hlavu a nedělala se ani emulze,a nešla voda ani z vyfuku.Takže není pravidlem,že se musí ta emulze dělat.Záleží,jak a kde je hlava prasklá.Hlava se dá nechat zavařit.
Obrázek

Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: Unik chladiacej kvapaliny z expanznej nadrže prepadom

Příspěvek od vilik »

To těsnění profoukne ze spalovacího prostoru do kanálu, kde je chladící kapalina. Při chodu motoru jsou ve spalovacím prostoru velké tlaky, které ohřejí vzduch a od něj chytne nafta. Takže nějaký sajrajt typu, lógru z kafe, který dočasně utěsní chladič, tady nepadá v úvahu.

V každém případě to chce nejdříve na sto procent zjistit, jestli je to skutečně těsnění a potom s tou výměnou dlouho neotálet. Spaliny proudí kanálkem, který za stále rozšiřuje, jak to vypaluje těsnění a bohužel to sebou bere u hlavu. Mě se takhle v hliníkové hlavě vypálil kanálek, kterého jsem se nezbavil ani přebroušením hlavy. Víc ta hlava prostě přebrousit nešla.Co následovalo ani nemusím popisovat.

Pokud si nejsi jistý, zajeď za nějakým středně zdatným garážistou a pokud to není úplný trotl, tak to dokáže posoudit. Prasklá hlava se pozná až po demontáži a natlakování. O jiném způsobu nevim.

Jak náročná je výměna u Sharana nedokážu posoudit. Nikdy jsem to nedělal. To co jsem popisoval se mě stalo u Seata TD. U toho to byla práce tak na 3 hodiny ve dvou lidech.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

Uživatelský avatar
VanBasco
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 14.10.2007 10:56
Bydliště: okres Nové Mesto nad Váhom

Re: Unik chladiacej kvapaliny z expanznej nadrže prepadom

Příspěvek od VanBasco »

Velmi pekne dakujem za rady, ste super, ze si dokazete najst cas na popis Vasich cennych skusenosti.
Ono je to tak ako som pisal, ze to pretece len pri dlhsej a rychlejsej jazde. Pri curackach po meste a kratkych jazdach som nezaznamenal unik.
Ja som len chcel vediet, skor nez sa objednam na opravu , ci to nemoze byt nejaka menej zavazna operacia.
Takze Jeziska s darcekmi pre mna poslem susedovi, manzelka s detmi dostanu spolocnu bonbonieru a ja budem musiet niekde vyhrabat mozno 10 litrov na opravu.
Len by ma zaujimalo ako to dokaze taky stredne zdatny garazista posudit a povedat, ci to je to tesnenie, alebo hlava?
Vsetkym prajem vesele Vianoce a bohatu nadielku darcekov
Keby Vas este nieco napadlo tak piste
VanBasco

Uživatelský avatar
Bitvi
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2096
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severní čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Unik chladiacej kvapaliny z expanznej nadrže prepadom

Příspěvek od Bitvi »

Jsou 2 možnosti.Buď hlava,nebo těsnění.Ale to se zjistí až po sundání hlavy.
Obrázek

Uživatelský avatar
jenda
Profík
Profík
Příspěvky: 943
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: u Č. Budějovic

Re: Unik chladiacej kvapaliny z expanznej nadrže prepadom

Příspěvek od jenda »

Máš ještě jednu brutální možnost: zkusit zatepla utáhnout hlavu na krev, ale je to praktika těch kteř chtějí zatajit prasklé těsnění při prodeji, někdy to na nějaký čas pomůže, ale taky se moužou strhnout závity v bloku a pak následuje výměna bloku nebo celého motoru. Na svém autě bych to udělal až když bych byl rozhodnutý s autem jít na vrakoviště.
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: MOTOR, VODA: únik chladiacej kvapaliny z expanzky prepadom

Příspěvek od vilik »

Středně zdatný garážista, který má určité zkušenosti. Oni takoví lidé na to většinou mají čuch a zkušenosti. A metody, které jsou účinné a spolehlivé, které však žádný velký, natož autorizovaný servis používat nebude. Tam přijedeš a nastane rozborka poloviny auta s výměnou všech možných dílů (s hlavou se ti brousit nebudou, rovnou dají novou atd.) a to vše pěkně zatáhneš. Zkrátka takový postup jako dělají opraváři televizí a praček. Vyměňují moduly tak dlouho, až se strefí na ten vadný, který potom zahodí, třebaže by stačilo jen přeletovat spoje.

Ten garážista má většinou lidský přístup a vymění opravdu jen to co je třeba. A má i lidovější ceny.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

Uživatelský avatar
Bitvi
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2096
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severní čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, VODA: únik chladiacej kvapaliny z expanzky prepadom

Příspěvek od Bitvi »

JJ,souhlas s Vilikem.Znám a mám číslo na chlápka,kterej vaří hlavy.Se zárukou,ale je to u Slanýho.Z vlastní zkušenosti můýu doporučit.Natlakuje,zavaří,znovu natlakuje a zabrousí ventily.Za 4 dny jsem měl hlavu hotovou.
Obrázek

Uživatelský avatar
jardahes
Řidič
Řidič
Příspěvky: 194
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Holýšov - Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, VODA: únik chladiacej kvapaliny z expanzky prepadom

Příspěvek od jardahes »

měl jsem podobný problém , který se odhalil na posledním srazu a už jsem tu o tom psal. Jestli si si na stoprocent jistý, že ti voda utíká přepadem, tak to možná bude mimo mísu, ale pro jistotu to ještě jednou zopakuji. Rozblikala se mi červená kontrolka na vodu ( jako že jsem lajdák a nedolil jsem), koupil jsem destilku a za volnoběhu pomalu dolil. To samé se opakovalo po ujetí cca 200 km na dálnici mezi Prahou a Plzní. Na benzíně jsem na to koukl pořádně a zjistil, že mám celý spodek od motoru až k rezervě poblitý od chladící kapaliny. A v nádobce se nedostatkem vody a jejím následném dolití uvolnil nějaký sediment, který vypadal jako šlem po oleji, když fouká do vody. Po konzultaci zde na fóru jsme došli k závěru ,že to bude buď těsnění nebo hlava. Při rozebírání se ale zjistilo, že únik je jinde. Kapalo mi naftové čerpadlo a nafta rozpučela hadici a při tlaku po ohřátí a natlakování systému začala unikat kapalina. Bylo to v takovém blbém místě kde se sbíhaly pod čerpadlem tři hadice. Tak zkus prověřit ještě tuhle variantu.
Jarda

Uživatelský avatar
juraj_vranak
Pilot
Pilot
Příspěvky: 715
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, VODA: únik chladiacej kvapaliny z expanzky prepadom

Příspěvek od juraj_vranak »

mrkni na napinaciu kladku + napinak, netrasie sa nejak divne (až moc) ? a čo altík, nebol problém za posledné dni ? neskor vysvetlím.... mal som ten samý problém... a bol som aj na vymene tesnenia, po vymene všetko krásne, nádhera - pokoj, voda sa nestráca, ale vydržalo to 3000km a zas bol problém spať... ale nielen už len voda sa stráca, ale pri záberu motora cca 1900 - 2300 ot./min. klepanie a cukanie, a piskot nejakej kladky... reku do prčic :evil: otvorim kapotu a počujem že piskot ide od kladky na napinaku, zaroven cumim, že napinak sa trasie, ako drozdova riť :lol: tak reku , sakra napinak v prdeli.... skocim do servisu dať vymenit napinak s kladkou, pridem po auto, kladka nepiska, ale napinak sa stale trasie, pýtam sa mechanika, že či to je ok ? on, že moc nie .. tak dávam návrh skontrolovať volnobežku alternátora, vraj iná kladka by už nespadala v úvahu... a skutočne volnobežka zaseknutá, čiže k.o. tak sa dala nová.... a vážení, zázrak, auto ožilo, klepanie, cukanie zmizlo, napínák sa netrasie a čo viac : ani voda sa už nestráca prepadom .... :old: no, nejde mi to do hlavy... ale ako som sa tak dival do VW passat - jak na to?, tak som si tam nasiel, že remen, ktory je na altíku pohana este posilovac riadenia a vodné čerpadlo... tak možno , práve tá volnobežka narušila spravny chod remena ( tým aj to chvenie napinaka) , zaroven aj chod vodneho cerpadla a tym možno následne chod chladiaceho obehu... možno blbosť, ale tieto zmeny sa mi prejavili...inak ten isty motor 1,9 TDI - 81kW

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“