ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
- Honza42
- Řidič
- Příspěvky: 175
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Chrudimsko - Železné hory
- Kontaktovat uživatele:
ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Mám problém s dobíjením na volnoběh po nastartování, dokud se nezvýší alepoň jednou otáčky nad 1800min-1.
Mám následující přístrojový panel a po zapnutí klíčku nesvítí kontrolka dobíjení. Jakmile nastartuju, taky nesvítí a nedobíjí to. Jak zvednu otáčky, altík se chytí a dobíjí jak má (potom už i na volnoběh), kontrolka nesvítí.
Dotaz zní: Je tam žárovka a jaká? Je použita pro nabuzení alternátoru, jak to znám ze starších aut? Tj. že o výměně bude vše OK? Jak se k ní dostanu? (Našel jsem jak vyndat přístrojový panel, ale na fotkách zezadu nevidím, kam strčit tu žárovku.) Nechci to rozebírat dvakrát.
Mám následující přístrojový panel a po zapnutí klíčku nesvítí kontrolka dobíjení. Jakmile nastartuju, taky nesvítí a nedobíjí to. Jak zvednu otáčky, altík se chytí a dobíjí jak má (potom už i na volnoběh), kontrolka nesvítí.
Dotaz zní: Je tam žárovka a jaká? Je použita pro nabuzení alternátoru, jak to znám ze starších aut? Tj. že o výměně bude vše OK? Jak se k ní dostanu? (Našel jsem jak vyndat přístrojový panel, ale na fotkách zezadu nevidím, kam strčit tu žárovku.) Nechci to rozebírat dvakrát.
Naposledy upravil(a) Honza42 dne 17.01.2008 20:01, celkem upraveno 1 x.
Sharan 1,9 PD 96kW 2/2003
- jenda
- Profík
- Příspěvky: 943
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Č. Budějovic
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
V přístrojovce SAG II jsou pro indikaci použity svítivé diody v pouztdru PLCC, to jsou diody v provedení pro povrchovou montáž, ke koupení například zde: http://www.gme.cz/index.php?action=deta ... pict=&jaz=
Diody jsou umístěny na plošném spoji a to z přední strany, takže pro výměnu s musí budíky rozebrat, odšroubovat šroubky a pak uvolnit plastové západky .
Diody jsou umístěny na plošném spoji a to z přední strany, takže pro výměnu s musí budíky rozebrat, odšroubovat šroubky a pak uvolnit plastové západky .
- majatrabi
- Jezdec
- Příspěvky: 473
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
No, ale na kontrolku dobíjení a blinkry jsou žárovky. Aspoň u I.
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...
Jen létání je krásnější...
- jenda
- Profík
- Příspěvky: 943
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Č. Budějovic
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
U SAG II určitě ne, mám je rozebrané vedle sebe na stole, II má vše řešené diodami.
- Honza42
- Řidič
- Příspěvky: 175
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Chrudimsko - Železné hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
No tak jsem prošel ještě dieselforum, kde jsem se dočetl, že u aut s indikací dobíjení LED není tato k buzení (zcela pochopitelně) využívána, ale že je zavedena přímo do řídící jednotky motoru a buzení je zajištěno jinak. Takže asi někde přerušenej kabel mezi altíkem a ŘJ.
No a pak mne napadlo, že mně asi před měsícem v servisu měnili volnoběžku altíku. Tak jdu zahýbat konektorem altíku jestli náhodou třeba kontakt. No a nebylo čím hýbat, protože hoši servisáci konektor vůbec nezapojili a nechali ho viset pod auto. (Teda ten velkej ano, ale na druhej menší konektor se vyflákli)
Takže CVAK a mám docela levně a rychle opraveno. Já jim dám, až tam pojedu.
No a pak mne napadlo, že mně asi před měsícem v servisu měnili volnoběžku altíku. Tak jdu zahýbat konektorem altíku jestli náhodou třeba kontakt. No a nebylo čím hýbat, protože hoši servisáci konektor vůbec nezapojili a nechali ho viset pod auto. (Teda ten velkej ano, ale na druhej menší konektor se vyflákli)
Takže CVAK a mám docela levně a rychle opraveno. Já jim dám, až tam pojedu.
Sharan 1,9 PD 96kW 2/2003
- Charlie.007
- Jezdec
- Příspěvky: 263
- Registrován: 22.03.2008 10:57
- Bydliště: Jihomoravský kraj
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Ahoj, nevíte někdo náhodou, když mám na palubovce budík i na dobíjení, kolik má voltmetr ukazovat?
Podle mě by správná hodnota měla být 14,2V, ale mě ručička ukazuje něco pod 14V. Někdy se stane (když je venku míň stupňů), že ukazuje chvíli správně, ale po pár kilometrech začne jakoby pulzovat a potom zase ukazuje pod 14V.
Podle mě by správná hodnota měla být 14,2V, ale mě ručička ukazuje něco pod 14V. Někdy se stane (když je venku míň stupňů), že ukazuje chvíli správně, ale po pár kilometrech začne jakoby pulzovat a potom zase ukazuje pod 14V.
Seat Alhambra II 1.9 TDI PD 96 kW - prodáno
VW Sharan 2.0 TDI 135kW DSG 4M
VW Sharan 2.0 TDI 135kW DSG 4M
-
- Řidič
- Příspěvky: 57
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Mně ten budík ukazuje taky těsně pod 14V , dá se poznat VAGem kolik skutečně auto dobíjí?
Někde jsem četl , že snad nové typy baterií potřebují až 14,5V aby vydrželi cca 5let. Mně baterka co jsem dával novou , když jsem auto kupoval vydržela jen 2,5 roku a pak byla na vyhození. Stejný to bylo ,když jsem auto kupoval , mělo přesně tři roky a origo baterka úplně K.O.
Někde jsem četl , že snad nové typy baterií potřebují až 14,5V aby vydrželi cca 5let. Mně baterka co jsem dával novou , když jsem auto kupoval vydržela jen 2,5 roku a pak byla na vyhození. Stejný to bylo ,když jsem auto kupoval , mělo přesně tři roky a origo baterka úplně K.O.
- jenda
- Profík
- Příspěvky: 943
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Č. Budějovic
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Ten budík v palubovce samozřejmě může ukazovat nesprávně třeba díky špatně nastaveným ručičkám, oxidacím či jiným přechoďákum na kontaktech, pojistkách, kostrách a podobně, takže pro zjištění zda auto dobíjí správně je třeba vzít kvalitní měřící přístroj a tím změřit na baterce kolik dává alternátor a to po nějaké déle trvající jízdě, kdy je už baterie dobitá. Jinak baterkám mnohem více škodí přebíjení než ponechání v nírně nedobitém stavu, a baterka se ponecháním ve zcela vybitém stavu spolehlivě zničí už po několika hodinách.
Pokud vím tak alternátor by měl udržovat napětí na běžné baterii cca 13,8 - 14 V na vápníkové 14 - 14,2 V a osobně nevěřím že by se snížila životnost vápníkové baterie pokud jí budu dobíjet nižším napětím jen u ní využiji menší kapacitu.
Pokud vím tak alternátor by měl udržovat napětí na běžné baterii cca 13,8 - 14 V na vápníkové 14 - 14,2 V a osobně nevěřím že by se snížila životnost vápníkové baterie pokud jí budu dobíjet nižším napětím jen u ní využiji menší kapacitu.
- Charlie.007
- Jezdec
- Příspěvky: 263
- Registrován: 22.03.2008 10:57
- Bydliště: Jihomoravský kraj
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Tak sem se na to schválně zeptal autoelektrikáře, kolik ten voltmetr má ukazovat a je to prý tak, že má ukazovat v rozmezí 13.8V -14.2V. Těch 13.8V je jakoby ta spodní klidová hranice, že baterka nic moc nepotřebuje a jenom se udržuje. Když se baterka trošku víc vybije, tak regulátor napětí do ní pustí víc, to je těch 14.2V. Aspoň takhle zjednodušeně mi to vysvětlil.
Seat Alhambra II 1.9 TDI PD 96 kW - prodáno
VW Sharan 2.0 TDI 135kW DSG 4M
VW Sharan 2.0 TDI 135kW DSG 4M
-
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 16.12.2007 22:57
- Bydliště: Bratislava
Napätie pri štartovaní.
Dobrý deň,
Dnes som skúšal batériu a dobíjanie v aute. Batéria bola OK, v kľude ukazovala 12,56 V, dobíjací prúd bol pri 3000 otáčkach 14,2 V. Meral som aj napätie na batérii pri štartovaní, ukázalo to 8,6 V. Teraz neviem, našiel som dva údaje, že napätie nesmie klesnúť pod 8 V, resp. pod 10 V. Podľa jedného by to bolo OK, podľa druhého nie. Čo si o tom myslíte?
Dnes som skúšal batériu a dobíjanie v aute. Batéria bola OK, v kľude ukazovala 12,56 V, dobíjací prúd bol pri 3000 otáčkach 14,2 V. Meral som aj napätie na batérii pri štartovaní, ukázalo to 8,6 V. Teraz neviem, našiel som dva údaje, že napätie nesmie klesnúť pod 8 V, resp. pod 10 V. Podľa jedného by to bolo OK, podľa druhého nie. Čo si o tom myslíte?
- majatrabi
- Jezdec
- Příspěvky: 473
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Při startování by ti nemělo poklesnou napětí pod 10V. Řekl bych, že ti odchází baterie nebo bere moc velký proud startér. Nebo máš někde velký odpor. Zkus změřit napětí na startéru, jestli nahodou nejsou na kabelu někde svody. Pak to napiš sem co jsi naměřil
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...
Jen létání je krásnější...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 16.12.2007 22:57
- Bydliště: Bratislava
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Dík za radu, ale mne sa medzitým znovu vybila baterka, tak som kúpil novú a na nej je už napätie pri štartovaní 10,6 V, takže to bolo zrejme zlou baterkou. Je to aj dosť pravdepodobné, lebo baterka vyzerala ako originál a auto má už 7 rokov.
- Kamyl
- Jezdec
- Příspěvky: 471
- Registrován: 08.07.2008 20:43
- Bydliště: Ostrava / Karviná / Brušperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Mam dotaz ohledne nabijeni. Uz jsme to resili sice na nasem provizornim chatu o vikendu, nicmene se radeji jeste ujistim... Kdyz chci nabijet baterku a mam strach, ze se mi rozhodi elektronika a vynuluje radio, muzu nabijet normalne pripojenou baterku? Jen otevrit motor, cvaknout svorky na poly baterky a nechat nabijet?
Chci zkusit dobit, celkem line roztaci motor rano, kdyz jsou teploty uz nizko. Destilkou to asi nebude, jelikoz to je bezudrzbova Banner Uni Plus, mela by byt max 2 roky stara...
Chci zkusit dobit, celkem line roztaci motor rano, kdyz jsou teploty uz nizko. Destilkou to asi nebude, jelikoz to je bezudrzbova Banner Uni Plus, mela by byt max 2 roky stara...
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Kamyle - jasnacka, nech to zapojene a nabijej co se do ni vejde
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
- majatrabi
- Jezdec
- Příspěvky: 473
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Klidně můžeš nabíjet. Stejně ti tam tlačí tak 6A.
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...
Jen létání je krásnější...