PŘEVODOVKA AUTOMAT: tiptronic neřadil, int výměny olejů

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

tomycar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 24.01.2008 19:39

Re: Převodovka? Nevíte? Nerozumíte? Automat tiptronic 5 kvalt

Příspěvek od tomycar »

ahoj dík za odpověď, ale když kliknu na tvůj odkaz tak se dostanu tam, kde jsem hledal celý večer a nikde jsem nenašel jaký olej typ tam patří a kde je měrka. Tak jsem asi natvrdlej a nebo to tam není??????, Prosimtě popiš mne podrobně, jak se dostanu k odpovědím na mé dvě otázky, podle tebe. Já to nemohu najít. dík.

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodovka? Nevíte? Nerozumíte? Automat tiptronic 5 kvalt

Příspěvek od patper »

Nazdar,tak jeste mi napada - kontaktuj Shemika,ten toto vse resil a urcite ti rekne vic :wink:

Uživatelský avatar
Shemik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8286
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha / Č. Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA AUTOMAT: tiptronic neřadil, int výměny olejů

Příspěvek od Shemik »

Nazdar Tomy, kde je ten kontrolni sroub Ti take nereknu, protoze, kdyz mi to v servisu kontrolovali, tak mylne na jinem sroubu, na zaklade cehoz nasledne doslo k poskozeni z duvodu nizke hladiny oleje. Ktery je to presne sroub zjistim, az to budu vedet dam to sem, nemohu ale slibit kdy to bude. Nejlepsi je obratit se na odborny servis. Jen za radu kde se to kontroluje a meni myslim nic nedas. 8)

tomycar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 24.01.2008 19:39

Re: PŘEVODOVKA AUTOMAT: tiptronic neřadil, int výměny olejů

Příspěvek od tomycar »

Dík za radu, ale vidíš sám, že v odborném servisu ti povolili jiný a bylo. Proto jsem si myslel, když je tu takových odborníků, že se to tu hned dozvím na 100% , ale asi ne. Každopádně ti děkuju za odpověď. Tomáš

Uživatelský avatar
pistahufnagl
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1725
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Královéhradecko
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA AUTOMAT: tiptronic neřadil, int výměny olejů

Příspěvek od pistahufnagl »

Jaký máš rok výroby?
UBYTOVÁNÍ V JAROMĚŘI:
http://www.penzionexpanze.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek

Uživatelský avatar
KARKY
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 9

Re: PŘEVODOVKA AUTOMAT: tiptronic neřadil, int výměny olejů

Příspěvek od KARKY »

Zdar, na podzim jsem u my B5 1.9TDI tiptronic ten olej delal. Nemuzu si presne vzpomenout jakej olej jsem tam dal, ale vyrobce je Esso typ ATF a naky drobny... kazdopadne to tu nekde na foru pisou,zkusim to jeste dohledat. K tej merce ti reknu tolik, ze ji najdes na spodni strane olejove vany. Jsou tam 2 imbusovy srouby, tusim ze jeden je 6 nebo 8 ted nevim(to je vypustak) a druhej je imbus 16. Prave tenhle vetsi sroub slouzi jako merka a zaroven jako plnici otvor. Pro lepsi predstavu sem nacrtnul jak to vypada. Kdyz doplnujes olej (a nemas na to pripravek na tlakový plneni okleje) musis si sehnat zahnutou trubku nebo bejt sikovnej jako ja a trefit se do tech otvoru na boku plniciho hrdla hadici:) Kazdopadne si vem k ruce par lidi ktery ti budou drzet trychtyr a lejt novej olej. Chce to delsi hadici a dat ji aspon ke strese jinak to tam tece tejden. Na celej vymeme neni nic slozityho. Zahrejes motor, vypustis olej, napustis novej pri vypnutym motoru, az zacne vytejkat nastartujes na P tim prevodovka nasaje olej vany a ty znova plnis dokud nepotece. Rychle to zazatkujes( nevypinej motor dokud tam nebudes mit zatku jinak bude sprcha:) ) a bud to projedes nebo aspon nechas chvili navrceny a trocha to prořadíš. Nasleduje opet vypusteni oleje, sundani olej vany - jsou tak srouby s hvezdickou T-27 , vymena olej filtru - bacha kup si na 5-ti kvalt na 4-kvalt tam nepasuje(na 4 je mensi), montaz olej. vany, doplneni oleje jiz avizovanym zpusobem, kontrola dotazeni vicek, finito!
P.S. Jinak jsem vycetl,ze se to ma delat pri teplote prevodovky 36°C takze bys k tomu potreboval VAG. Ja jsem to delal v prostorach o pokojovej teplote a radi to normal.
Přílohy
Bez názvu.JPG

Sady
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 31.01.2008 08:13
Bydliště: Krmelín okr. FM
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA AUTOMAT: tiptronic neřadil, int výměny olejů

Příspěvek od Sady »

KARKY píše:Zdar, na podzim jsem u my B5 1.9TDI tiptronic ten olej delal. Nemuzu si presne vzpomenout jakej olej jsem tam dal, ale vyrobce je Esso typ ATF a naky drobny... kazdopadne to tu nekde na foru pisou,zkusim to jeste dohledat. K tej merce ti reknu tolik, ze ji najdes na spodni strane olejove vany. Jsou tam 2 imbusovy srouby, tusim ze jeden je 6 nebo 8 ted nevim(to je vypustak) a druhej je imbus 16. Prave tenhle vetsi sroub slouzi jako merka a zaroven jako plnici otvor. Pro lepsi predstavu sem nacrtnul jak to vypada. Kdyz doplnujes olej (a nemas na to pripravek na tlakový plneni okleje) musis si sehnat zahnutou trubku nebo bejt sikovnej jako ja a trefit se do tech otvoru na boku plniciho hrdla hadici:) Kazdopadne si vem k ruce par lidi ktery ti budou drzet trychtyr a lejt novej olej. Chce to delsi hadici a dat ji aspon ke strese jinak to tam tece tejden. Na celej vymeme neni nic slozityho. Zahrejes motor, vypustis olej, napustis novej pri vypnutym motoru, az zacne vytejkat nastartujes na P tim prevodovka nasaje olej vany a ty znova plnis dokud nepotece. Rychle to zazatkujes( nevypinej motor dokud tam nebudes mit zatku jinak bude sprcha:) ) a bud to projedes nebo aspon nechas chvili navrceny a trocha to prořadíš. Nasleduje opet vypusteni oleje, sundani olej vany - jsou tak srouby s hvezdickou T-27 , vymena olej filtru - bacha kup si na 5-ti kvalt na 4-kvalt tam nepasuje(na 4 je mensi), montaz olej. vany, doplneni oleje jiz avizovanym zpusobem, kontrola dotazeni vicek, finito!
P.S. Jinak jsem vycetl,ze se to ma delat pri teplote prevodovky 36°C takze bys k tomu potreboval VAG. Ja jsem to delal v prostorach o pokojovej teplote a radi to normal.

O víkendu jsem měnil všechny náplně, včetně převodového oleje.
Použil jsem Valvoline MaxLife ATF, (speciální olej pro automaty, které mají naběháno více než 100 000 km.)

To co jsem vypustil, byla černá hrůza. Vyměnil jsem filtr a napustil nový olej, dal jsem ho tam trochu víc než je potřeba a na řazení se to nijak neprojevilo. Hodlám olej vyměnit před létem ještě jednou. Zbyl mi olej, tak dokoupím ještě filtr.
Tady máte návod ze SGAF.de : http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=35352
Jelikož jsem se německy neučil, použil jsem Translator a jeho překlad taky přikládám, je to sice šílené počtení, ale dá se tomu porozumět.

Kdo automatická pøevodovka má a náhle olejové skvrny pod auto na stranu øidièe urèit, u mohl by báseò olejová vana pøedovky nebo také šoupátkovou komoru uvedenou poškozený jsou. Báseò se dá relativnì prostì sám vymìnit:

Auto vpøedu jistý zvedne nebo nájezdová rampu užívat. Potom musí kryt motoru dole vzdálený. Vyhlíží potom tak :



Jako první jsem øešil já šroub s vnitøním šestihranem, z této vytéci potom èásti oleje do pøevodù . (velké vìdro nebo vanu pod tím-stanovit.)



Pozornost nejde ne všechno olej tu ven, èást zùstává ve vanì, protože za výpustný šroub trubka byl na místì, které co je, jako vana vysoko.
Když žádný olej víc z prùbìhu pøijde mùže výpustný šroub opìt zašroubovaný.

Jako další 5 šroubovitý øeší, ale ne vytlaèit.
Pravdìpodobnì pøilepí se vana na básni. Nyní opatrnì vana s velkým šroubovákem øeší. Ale dává pozor, vana sám plnil olejem. Když vana volný je, mohou stát se šroubovitý ven - toèil. Já mohl bych ale jen dva šroubovitý odstranit a potom vanu poprvé lehce šikmý stanovit, aby olej v vìdro bìžet mùže. Zde bezpodmíneènì opatrnì pracovat jinak je obøi - svinstvo.
To je vlastnì choulostivá èást na celé vìci.
Když tvoøil je mùže stát se víko zcela odebral.





Plochá èást na vanu v horním obrazu je filtr. Myslím není chyba když se s - se mìní. Bych mìl já jsem vìdìl že tu filtr být bych dìlal já to v každém pøípadì.
Nyní všechno pìkný oèistit. Šedý mazací film se u utøe ukazuje je kovový otìr. Zejména magnetický disk ve vanì dobøe utøe, nebo zde hromadit se otìrem , a bude tedy z hnacího mechanizmu zdržel.
Je všechno èistý, mùže nová báseò peèlivý na vanu položit.



Nyní ještì dosedací plocha báseò u Getriebeghause èistí. K tomu dá se dláto nebo lépe jemný smirkový papír si brát. Ale nepøehánìt, když volali jsme v pouzdru dostat bude asi tìžký stát se víko opìt hustý k. filtr opìt posadit.
O víko od plnicího hrdla oleje lépe rozevøou jsem vybudoval já zkrátka kompletnì hrdlo.



Když se potom èervená závìr-olovìná peèe otevøel má otevøou se také vlastní závìr - zátka . Nyní plnicí hrdlo opìt do pouzdra einclipsen.
Nyní víko s nové básní opìt pøišroubovat a šroubovitý stejnomìrný obléci. Naplnìní nového olej vytvoøí se se sám - postavený Einfullhilfe jak pravý prostì ale nìco zdlouhavý



trubici shora v plnicí hrdlo zavede, nálevka mùže nahoøe z.B. na stìnì mezi motorem a kabinou vozidla zavìsit . Nyní stejnou množství olej, se ve vìdru je opìt naplnit. Ideální zpùsobem je teplota od nového oleje stejnì použitého oleje. Na základì tenké trubice ohlásila u dolévání trpìlivost. Když nový olej být stává se ještì jednou nìco obtížný, nebo nyní musí nastavit správný stav oleje. K tomu autu z rampy jet, resp . pøímo postavit se, spouští motor. Kdo nyní VAG- COM má je ve výhodì nebo mùže teplota oleje u PC vybírají. Kdo žádný VAG- COM nepomohl mùže se také s teplomìrem s dálkovým - èidlem. termické èidlo v plnicí hrdlo oleje zastrèí. Teplota oleje musí èinit nyní mezi 30 a 45 stupòù. Nyní ještì jednou výpustný šroub otevøe. Olej smí nyní jen ještì kapku po kapce z výpustu ven - kapat. Myslím tento stav je nejjednodušší vyrábìt se když nìco pøíliš mnoho olejù naplnit, èeká do oleje v správném teplotním rozsahu je a potom pøebyteèný olej opìt od - nechá. Výpustný šroub opìje vysoustružit a vypínal motor. Nyní ještì plnicí zátku zavøít, a kdo to zcela dìlá dobøe chce zajistí se ještì èervenou závìr-olovìná peèe.

Kdo jde na jisto chce je zda všechno hustý, jede nìkolik dnù bez dolního krytu motoru a kontroluje hutnost ještì jednou. Když o.k. odkrytí opìt montovat.

Hotový.

Poznámka od Wolfgang:

Šroub k vypouštìní oleje jsou vlastnì "Závìrný šroub k ATF- kontrola".
Podle instrukce se dá pøepadní trubka pøes "Kontrolní otvor" vyšroubuje èím olej pøed dobýváním víka kompletnì upuštìný dojít.

Uživatelský avatar
marvin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 20.07.2008 11:11
Bydliště: 250 84 Sibřina 69. Praha východ

Re: PŘEVODOVKA AUTOMAT: tiptronic neřadil, int výměny olejů

Příspěvek od marvin »

Můžemě někdo říci, jaký typ automatické převodovky je u Sharana, motoru 2.8 automat , 4x4 rok 1997. Díky

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: PŘEVODOVKA AUTOMAT: tiptronic neřadil, int výměny olejů

Příspěvek od abeljozef »

aky motor AAA alebo AMY ?

Inac automat a 4x4 ? to pocujem prvy krat.

Do dvojky sa nedava.

Uživatelský avatar
marvin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 20.07.2008 11:11
Bydliště: 250 84 Sibřina 69. Praha východ

Re: PŘEVODOVKA AUTOMAT: tiptronic neřadil, int výměny olejů

Příspěvek od marvin »

Motor má na sobě napsáno VRS. Je to šestiválec 2.8, má to automatickou převodovku a 4 x 4 s automatickým uzávěrem diferenciálu.

Uživatelský avatar
widle
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6549
Registrován: 25.09.2007 18:49
Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA AUTOMAT: tiptronic neřadil, int výměny olejů

Příspěvek od widle »

marvin

typ motoru najdeš v osvědčení o registraci......
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz

Uživatelský avatar
Shemik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8286
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha / Č. Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA AUTOMAT: tiptronic neřadil, int výměny olejů

Příspěvek od Shemik »

Ty jo tak automat 4x4 take slysim prvne. Ale u tech starsich modelu se to mozna delalo,
ptal jsem se na to primo ve VW na Smichove a vyslovne mi rekli, ze ted uz se automat 4x4 nevyrabi 8)

Uživatelský avatar
marvin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 20.07.2008 11:11
Bydliště: 250 84 Sibřina 69. Praha východ

Re: PŘEVODOVKA AUTOMAT: tiptronic neřadil, int výměny olejů

Příspěvek od marvin »

Tak jsem dnes měnil olej v automatické převodovce. Koupil jsem Sharana nedávno, tak jsem nevěděl, kdy byl olej naposled měněn či zda vůbec. Zřejmě asi byl můj miláček dobře servisován, poněvadž vypuštěný olej byl dobrý a na magnetu ve vaně vůbec žádné nečistoty. Tak jsem zajásal. Vybíral jsem s několika firem a myslím, že jsem vybral dobře. Jsem přesvědčen, že podle jednání a vysvětlování různých problémů jsou to odborníci na svém místě. A hlavně cena, která budeasi zajímat každého. Výměna filtru, 4.7 l oleje a práce 2.400,- Kč. Těsnění pod hlavou neměnili, protože prý je v pořádku, pouze jej očistili a říkali, že mě nebudou vyhazovat peníze s kapsy. Mám přijet asi za 14 dní, že to zkontrolují. To je velmi sympatický a seriozní přístup. Nemám pravdu ? Takže kdo by měl zájem, mohu vřele doporučit. Uvedu jejich vizitku.
AVES GAS s.r.o. - automatické převodovky. Voctářova 18. Praha 8.
Tel.: 266 007 215 , mobil: 608677718, 776 689 913
http://www.automaticke-prevodovky.com
S autoplynem to nemá nic společného, jsou to specialisté na automaty
Naposledy upravil(a) marvin dne 06.09.2008 11:06, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
marvin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 20.07.2008 11:11
Bydliště: 250 84 Sibřina 69. Praha východ

Re: PŘEVODOVKA AUTOMAT: tiptronic neřadil, int výměny olejů

Příspěvek od marvin »

Vypadlo mě tam e, takže správná adresa je:
www.automaticke-prevodovky.com

Uživatelský avatar
pistahufnagl
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1725
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Královéhradecko
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA AUTOMAT: tiptronic neřadil, int výměny olejů

Příspěvek od pistahufnagl »

to je dobrá cena super přístup- holt zelený automati jsou stejně nejlepší.
UBYTOVÁNÍ V JAROMĚŘI:
http://www.penzionexpanze.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“