Hluk loziska vacky

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Odpovědět
Master
Pilot
Pilot
Příspěvky: 734
Registrován: 24.02.2006 21:02

Hluk loziska vacky

Příspěvek od Master »

Co se da delat s hlucnym loziskem u vacky? (U rozvodoveho kola) Podle ETOSu je to snad komplet v celku s vackou... musi se tedy vymenit cela vacka? Je to u 1.8 motoru

Uživatelský avatar
LeeBa
Závodník
Závodník
Příspěvky: 585
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LeeBa »

tak je lozisko ? fiha ... nedela ti to ten hluk treba jen za tepla? jestli jo mas presponovanej rozvodak 8)

Master
Pilot
Pilot
Příspěvky: 734
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Master »

LeeBa píše:tak je lozisko ? fiha ... nedela ti to ten hluk treba jen za tepla? jestli jo mas presponovanej rozvodak 8)
Dela to za tepla, nicmene rozvodak je docela volny...

Uživatelský avatar
LeeBa
Závodník
Závodník
Příspěvky: 585
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LeeBa »

nicmene me to delalo taky.... vicemene sem byl presvedcovan ze rozvodak je OK.. taxem se nicmene jednou uz nas*al a povoli..a od te doby byl vicemene klid :o))

myslim ze za pokus to stoji bo si myslim (nevim) ze na vacce zadny lozisko nejni .. ... pokud tomu neholdujes tak si to radsi nech u nekoho povolit at ti to nepreskoci ..rozhodne to ¨vyzkousis rychlejc nez shanet naky lozisko

Uživatelský avatar
horan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 220
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: jih
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od horan »

Taky myslím že tam není ložisko (klasický) Aspoň u DX tam není

Master
Pilot
Pilot
Příspěvky: 734
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Master »

horan píše:Taky myslím že tam není ložisko (klasický) Aspoň u DX tam není
Tzn. vackova hridel je komplet s loziskama a tyto loziska se nedaji vymenit... je to tak?

Uživatelský avatar
horan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 220
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: jih
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od horan »

Master píše:
horan píše:Taky myslím že tam není ložisko (klasický) Aspoň u DX tam není
Tzn. vackova hridel je komplet s loziskama a tyto loziska se nedaji vymenit... je to tak?
vačka je v kluzných ložiskách (hlava+"pulměsíc")

Uživatelský avatar
Robass
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 205
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robass »

horan píše:
Master píše: Tzn. vackova hridel je komplet s loziskama a tyto loziska se nedaji vymenit... je to tak?
vačka je v kluzných ložiskách (hlava+"pulměsíc")
a to je vyběhaný 8)

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

kontrolní otázka : co se opotřebuje rychleji, litinová povrchově zušlechtěná vačková hřídel, nebo hliníková hlava ?
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
Robass
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 205
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robass »

lister píše:kontrolní otázka : co se opotřebuje rychleji, litinová povrchově zušlechtěná vačková hřídel, nebo hliníková hlava ?
to je dobrý,hlavy jsou z hliníku a vačky z litiny,ale kdyby byli litinový hlavy dobrý tak by je dělali do ted,jenže jsou hliníkové

Uživatelský avatar
horan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 220
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: jih
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od horan »

Lister:no nějak jsem ještě neviděl že by odešlo/a kluzný ložiska.
Tak asi špatnej olej nebo něco. :lol:
Naposledy upravil(a) horan dne 27.04.2006 15:32, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Robass
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 205
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robass »

horan píše:Lister:no nějak jsem ještě neviděl že by odešlo/a ložiska.
Tak asi špatnej olej nebo něco. :lol:
co se nemaže odejde,logické

Uživatelský avatar
horan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 220
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: jih
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od horan »

Robass píše:
horan píše:Lister:no nějak jsem ještě neviděl že by odešlo/a ložiska.
Tak asi špatnej olej nebo něco. :lol:
co se nemaže odejde,logické
Proto jsem psal že asi špatnej olej. Nebo to opravoval takovej soudruh jako mě motorku. Všude nacpal silikon,ten se vymáčkl do motoru a ucpal mazací kanálek vačky. Takže sací vačka v hajzlu a vahadla. Kupodivu ložisko zustalo neporušený

Uživatelský avatar
Mastermind
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno a Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

hliník

Příspěvek od Mastermind »

Robass píše:
lister píše:kontrolní otázka : co se opotřebuje rychleji, litinová povrchově zušlechtěná vačková hřídel, nebo hliníková hlava ?
to je dobrý,hlavy jsou z hliníku a vačky z litiny,ale kdyby byli litinový hlavy dobrý tak by je dělali do ted,jenže jsou hliníkové
"hliník" - DURAL na hlavách válců se používá:

1) protože se snadněji tlakově odlévá
2) protože je lehčí
3) protože má lepší tepelnou vodivost

ALE!
1) velice špatně tlumí vibrace (narozdíl od litiny)
2) není tak pevný jako litina
3) může u něj nastat el-chemické koroze (o víkendu jsem viděl na fáčku nádherně vyžranou hlavu)

Dural se používá, ačkoli má horší vlastnosti proto, že je prostě lehčí a levnější (co se velkosériového zpracování týče) a má DOSTATEČNÉ užitné vlastnosti. Dnešní návrhy součástek se zaměřují na omezenou výdrž - tedy výdrž v rámci záruky a garantované životnosti. Z toho taky vyplývá, že dnes vyráběná auta se ( pokud se s nimi bude jezdit) těžko někdy stanou veterány. Dřív se dělalo "poctivě", dneska se dělá "vypočítavě".

Víte například, že auta jako takové jsou dnes počítána tak, aby se po cca 8-10 letech mohla v podstatě vyhodit?

Master
Pilot
Pilot
Příspěvky: 734
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Master »

horan píše:Lister:no nějak jsem ještě neviděl že by odešlo/a kluzný ložiska.
Tak asi špatnej olej nebo něco. :lol:
Je to prave divny... a olej tam spatny neni... Shell Helix Plus 10W40 je myslim az az...

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“