Nízký výkon - Bora 1.6 16V
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- sgames
- Řidič
- Příspěvky: 161
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nízký výkon - Bora 1.6 16V
zdarec,ja mam podobny problem, mam auto (vw bora 1.6 16V 77KW) RV2001 koupene s 109 000 km nalitanima, servis dle servisni knizky, ale zda se mi ze nato,ze to ma 77kw to jede docela line ....
jeste jsem s tim nic nedelal, co mam tedy zkusit ? otacky nekolisaji (alespon jsem si nevsiml) ale auto jede fakt pomalu.
nejaky napad ? co ten privod vzduchu nebo tak ?
jeste jsem s tim nic nedelal, co mam tedy zkusit ? otacky nekolisaji (alespon jsem si nevsiml) ale auto jede fakt pomalu.
nejaky napad ? co ten privod vzduchu nebo tak ?
- MPavel
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.09.2007 18:53
- Bydliště: Jesenice u Prahy
Re: Nízký výkon - Bora 1.6 16V
to Alesek820: Zkus vyměnit teplotní čidlo motoru. Galandar, který také do této diskuze příspival ho vyměnil a kolísání ustalo. Bohužel nevím kde je. Zkus mu napsat SZ. Já mam také teplotní čidlo vyměněné, ale ještě předchozím majitelem.
to valec: Bohužel to nevím. S VW motorů znám jen ten můj... Kdybych ale motor viděl naživo tak by ti to dokázal říct.
to sgames: A s čím jsi před tím jezdil? Pokud s nějakým větším objemem nebo dokonce přeplňovaným motorem tak to se ani nedivím, že ta 1.6 je na tebe líná. Tohle se dost blbě hodnotí nýbrž je to dost subjektivní. Osobně si na tuhle 1.6 nestěžuji co se týče pružnosti a výkonu. Jízdní vlastnosti dle mě odpovídají deklarovaným hodnotám. Používám ale palivo s kombinací s aditivem na zvýšení oktanového čísla, také mam vyměněné všechny filtry, čistá škrtící klapka, nové svíčky od NGK, nové olejové náplně a nová jedna zapalovací cívka. Když se tohle všechno dá dohromady tak se pak motoru určitě lépe pracuje. Chystám se také udělat externí sání vzduchu nýbrž jak je to v originále je hloupě navržené a ubírá na lepších jízdních vlastnostech motoru. Ještě ale uvidím v létě, v horku jak motor bude pracovat. Možná bych se na externí přívod vzduchu vykašlal a pouze orig. přívod vzduchu tepelně odstínil a do origo airboxu vložil KN či Green vložku.
to valec: Bohužel to nevím. S VW motorů znám jen ten můj... Kdybych ale motor viděl naživo tak by ti to dokázal říct.
to sgames: A s čím jsi před tím jezdil? Pokud s nějakým větším objemem nebo dokonce přeplňovaným motorem tak to se ani nedivím, že ta 1.6 je na tebe líná. Tohle se dost blbě hodnotí nýbrž je to dost subjektivní. Osobně si na tuhle 1.6 nestěžuji co se týče pružnosti a výkonu. Jízdní vlastnosti dle mě odpovídají deklarovaným hodnotám. Používám ale palivo s kombinací s aditivem na zvýšení oktanového čísla, také mam vyměněné všechny filtry, čistá škrtící klapka, nové svíčky od NGK, nové olejové náplně a nová jedna zapalovací cívka. Když se tohle všechno dá dohromady tak se pak motoru určitě lépe pracuje. Chystám se také udělat externí sání vzduchu nýbrž jak je to v originále je hloupě navržené a ubírá na lepších jízdních vlastnostech motoru. Ještě ale uvidím v létě, v horku jak motor bude pracovat. Možná bych se na externí přívod vzduchu vykašlal a pouze orig. přívod vzduchu tepelně odstínil a do origo airboxu vložil KN či Green vložku.
- Alesek820
- Závodník
- Příspěvky: 688
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jizni Cechy, Morava
- Kontaktovat uživatele:
- sgames
- Řidič
- Příspěvky: 161
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nízký výkon - Bora 1.6 16V
predtim jsem mel ibizu 93 66KWMPavel píše:to Alesek820: Zkus vyměnit teplotní čidlo motoru. Galandar, který také do této diskuze příspival ho vyměnil a kolísání ustalo. Bohužel nevím kde je. Zkus mu napsat SZ. Já mam také teplotní čidlo vyměněné, ale ještě předchozím majitelem.
to valec: Bohužel to nevím. S VW motorů znám jen ten můj... Kdybych ale motor viděl naživo tak by ti to dokázal říct.
to sgames: A s čím jsi před tím jezdil? Pokud s nějakým větším objemem nebo dokonce přeplňovaným motorem tak to se ani nedivím, že ta 1.6 je na tebe líná. Tohle se dost blbě hodnotí nýbrž je to dost subjektivní. Osobně si na tuhle 1.6 nestěžuji co se týče pružnosti a výkonu. Jízdní vlastnosti dle mě odpovídají deklarovaným hodnotám. Používám ale palivo s kombinací s aditivem na zvýšení oktanového čísla, také mam vyměněné všechny filtry, čistá škrtící klapka, nové svíčky od NGK, nové olejové náplně a nová jedna zapalovací cívka. Když se tohle všechno dá dohromady tak se pak motoru určitě lépe pracuje. Chystám se také udělat externí sání vzduchu nýbrž jak je to v originále je hloupě navržené a ubírá na lepších jízdních vlastnostech motoru. Ještě ale uvidím v létě, v horku jak motor bude pracovat. Možná bych se na externí přívod vzduchu vykašlal a pouze orig. přívod vzduchu tepelně odstínil a do origo airboxu vložil KN či Green vložku.
- MPavel
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.09.2007 18:53
- Bydliště: Jesenice u Prahy
Re: Nízký výkon - Bora 1.6 16V
Začal bych vzduchovým filtrem. Pak velice hodně pomůžem s tím aditivem jak jsem psal. Někde jsem to tady někde více rozepisoval Tenhle motor má totiž předepsán natural 98 popř. 95. Čepovaná 98 na pumpě u mě žádnou změnu neprovedla, ale to aditivum ano.sgames píše:predtim jsem mel ibizu 93 66KWMPavel píše:to Alesek820: Zkus vyměnit teplotní čidlo motoru. Galandar, který také do této diskuze příspival ho vyměnil a kolísání ustalo. Bohužel nevím kde je. Zkus mu napsat SZ. Já mam také teplotní čidlo vyměněné, ale ještě předchozím majitelem.
to valec: Bohužel to nevím. S VW motorů znám jen ten můj... Kdybych ale motor viděl naživo tak by ti to dokázal říct.
to sgames: A s čím jsi před tím jezdil? Pokud s nějakým větším objemem nebo dokonce přeplňovaným motorem tak to se ani nedivím, že ta 1.6 je na tebe líná. Tohle se dost blbě hodnotí nýbrž je to dost subjektivní. Osobně si na tuhle 1.6 nestěžuji co se týče pružnosti a výkonu. Jízdní vlastnosti dle mě odpovídají deklarovaným hodnotám. Používám ale palivo s kombinací s aditivem na zvýšení oktanového čísla, také mam vyměněné všechny filtry, čistá škrtící klapka, nové svíčky od NGK, nové olejové náplně a nová jedna zapalovací cívka. Když se tohle všechno dá dohromady tak se pak motoru určitě lépe pracuje. Chystám se také udělat externí sání vzduchu nýbrž jak je to v originále je hloupě navržené a ubírá na lepších jízdních vlastnostech motoru. Ještě ale uvidím v létě, v horku jak motor bude pracovat. Možná bych se na externí přívod vzduchu vykašlal a pouze orig. přívod vzduchu tepelně odstínil a do origo airboxu vložil KN či Green vložku.
- sgames
- Řidič
- Příspěvky: 161
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nízký výkon - Bora 1.6 16V
1.6 16v 77kw ma defaultne natural 98 misto 95 ?
vesmes je default n95 a pak az n98 a ne naopak
vesmes je default n95 a pak az n98 a ne naopak
- MPavel
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.09.2007 18:53
- Bydliště: Jesenice u Prahy
Re: Nízký výkon - Bora 1.6 16V
Dle velkého a malého techničáku bych řekl, že defaultně je 98. Na druhé straně od víčka nádrže je napsáno 95/98. Řekl bych tedy, že na tenhle motor doporučuje výrobce 98, ale může se použít i 95.sgames píše:1.6 16v 77kw ma defaultne natural 98 misto 95 ?
vesmes je default n95 a pak az n98 a ne naopak
-
- Nový člen
- Příspěvky: 15
- Registrován: 01.10.2007 11:29
Re: Nízký výkon - Bora 1.6 16V
je to tak, tento motor AZD ma primarne uveden na vyku nadrze Natural 98, alternativne 95sgames píše:1.6 16v 77kw ma defaultne natural 98 misto 95 ?
vesmes je default n95 a pak az n98 a ne naopak
ja osobne tam 95 leju pouze kdyz nelze jinak
- sgames
- Řidič
- Příspěvky: 161
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nízký výkon - Bora 1.6 16V
Filip T. píše:je to tak, tento motor AZD ma primarne uveden na vyku nadrze Natural 98, alternativne 95sgames píše:1.6 16v 77kw ma defaultne natural 98 misto 95 ?
vesmes je default n95 a pak az n98 a ne naopak
ja osobne tam 95 leju pouze kdyz nelze jinak
kura no jo,ted jsem se byl divat,a fakt je tam prvni natura98 a az pak 95 ..
hm tak mozna proto
myslite ze to bude o kousek lepsi ? mmj. na shellce nemaji n98 ne ? jen ty svoje v-power atd
-
- Nový člen
- Příspěvky: 15
- Registrován: 01.10.2007 11:29
Re: Nízký výkon - Bora 1.6 16V
jak jsem psal jiz drive, ja se tam snazim lit uz jenom 98 nebo V-power, a celkove mam z chodu motoru a vykonu mnohem lepsi pocitsgames píše:Filip T. píše: je to tak, tento motor AZD ma primarne uveden na vyku nadrze Natural 98, alternativne 95
ja osobne tam 95 leju pouze kdyz nelze jinak
kura no jo,ted jsem se byl divat,a fakt je tam prvni natura98 a az pak 95 ..
hm tak mozna proto
myslite ze to bude o kousek lepsi ? mmj. na shellce nemaji n98 ne ? jen ty svoje v-power atd
nevrdim, ze to dela zazraky a z auta se stal trhac asfaltu, ale o neco lepsi to je
ted se blizi leto a tedy i jizda se zapnutou AC, tak ocekavam, ze auto opet vyrazneji zlenivi
- sgames
- Řidič
- Příspěvky: 161
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nízký výkon - Bora 1.6 16V
no jasny,ale KDe na shellce sezenu 98cku ?:)
mmj ted jsem se dival do technicaku a tam je napsano be98 a ja tam liju jak ocas 95
mmj ted jsem se dival do technicaku a tam je napsano be98 a ja tam liju jak ocas 95
- MPavel
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.09.2007 18:53
- Bydliště: Jesenice u Prahy
Re: Nízký výkon - Bora 1.6 16V
Jo s tou 98 je celkem problém, že nejsou na čerpačkách. Shellka má 95 klasiku nebo 95 V-power a pak 100 V-power racing. OMW má buď klasiku 95 nebo 100. Ostatní pumpy ani moc nesleduji. Tuším, že Agip má 98, ale ruku do ohně bych za to nedal a pak vím že pumpa u Makra má 98.sgames píše:no jasny,ale KDe na shellce sezenu 98cku ?:)
mmj ted jsem se dival do technicaku a tam je napsano be98 a ja tam liju jak ocas 95
Já to řeším tak jak jsem psal výše...
- g*o*l*f*
- Jezdec
- Příspěvky: 291
- Registrován: 19.02.2008 13:50
- Bydliště: skoro Brno :-)
Re: Nízký výkon - Bora 1.6 16V
jj, také mám tento motor a benzín liju střídavě. Každopádně když jsem vyjel nádrž až do rezervy a natlačil tam plnou 98, tak se motor celkově uklidnil a poznat to bylo, ale asi více bylo poznat, až jsem tam po pár nádržích 98 nalil 95. Jakoby si motor na 98 zvykl a 95 se mu pak nelíbila . Ale určitě, pokud se chce využívat výkon motoru, který je udáván, tak bych tam 95 vůbec nelil. Občas vezmu Shell V-power racing a na ten bych chtěl jezdit furt . Popravdě mě to poprvé velice pěkně překvapilo. Také jsem vyjel až do rezervy a natlačil tam V-power racing a už na druhým semaforu jsem zaznamenal zlepšení. Nesmí se od toho čekat moc a pak to mile překvapí stejně jako u mě(bylo mi tvrzeno,že nepoznám nic nebo velice málo a mně se zdálo oproti 95 zlepšení opravdu viditelné....jen ta cena ).
Jinak co se týče výkonu, tak bych určitě vyhodil papírovej filtr sání a nacpal tam vložku od K&N nebo Green, protože vzduch je velice důležitý a mnohem lépe to pak poslouchá pedál pod pravou nohou (ve smyslu pružnosti)....jinak stejně jako u toho benzínu....nesmí se od toho čekat mnoho. Ale myslím, že u tohoto motoru jde hlavně o pružnost a trochu lepší tah, protože závoďák se z toho motoru nikdy neudělá. Ale myslím, že na tom tenhle motor zase tak špatně není....ovšem pokud chce někdo trhat asfalt, tak nezbývá nic jiného než auto prodat a koupil úplně jiný motor nebo jiné auto.....
A ta klapka saní teplého a studeného vzduchu se vysere asi u každého(a dělá velkou neplechu)...byl to pěkně nepovedený nápad od VW. Já tohle sice ještě neřešil,ale také dříve nebo později budu muset(takže to budu muset rozdělat a kouknout na to, jak to nejlépe zaslepit)
Jinak co se týče výkonu, tak bych určitě vyhodil papírovej filtr sání a nacpal tam vložku od K&N nebo Green, protože vzduch je velice důležitý a mnohem lépe to pak poslouchá pedál pod pravou nohou (ve smyslu pružnosti)....jinak stejně jako u toho benzínu....nesmí se od toho čekat mnoho. Ale myslím, že u tohoto motoru jde hlavně o pružnost a trochu lepší tah, protože závoďák se z toho motoru nikdy neudělá. Ale myslím, že na tom tenhle motor zase tak špatně není....ovšem pokud chce někdo trhat asfalt, tak nezbývá nic jiného než auto prodat a koupil úplně jiný motor nebo jiné auto.....
A ta klapka saní teplého a studeného vzduchu se vysere asi u každého(a dělá velkou neplechu)...byl to pěkně nepovedený nápad od VW. Já tohle sice ještě neřešil,ale také dříve nebo později budu muset(takže to budu muset rozdělat a kouknout na to, jak to nejlépe zaslepit)
- sgames
- Řidič
- Příspěvky: 161
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nízký výkon - Bora 1.6 16V
no podivam se tedy kde sezenu 98 oktanovy benzin,
pak kupim filtr green misto toho srackolu co tam ted je (mmj, mi ted menili nejaky filtr ohledne klimy,to asi neni ono co ? ) )lamersky dotaz,ale nikde jsem tak nejak na prvni pohled zadny filtr nenasel v motoru ?!
a ten prepinac toho tepleho/studeneho vzduchu .. asi to taky vyresim tak,ze se na ten teply zvduch vyseru a nejak to zalepim ci co... nejaky fotonavod ?
pak kupim filtr green misto toho srackolu co tam ted je (mmj, mi ted menili nejaky filtr ohledne klimy,to asi neni ono co ? ) )lamersky dotaz,ale nikde jsem tak nejak na prvni pohled zadny filtr nenasel v motoru ?!
a ten prepinac toho tepleho/studeneho vzduchu .. asi to taky vyresim tak,ze se na ten teply zvduch vyseru a nejak to zalepim ci co... nejaky fotonavod ?
- MPavel
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.09.2007 18:53
- Bydliště: Jesenice u Prahy
Re: Nízký výkon - Bora 1.6 16V
Kde je ta klapka jsem znázornil na fotce, kterou jsem vložil do tohoto odkazu na straně 3.
Dle mě dávat do tohoto typu motoru sportovní vzduchovo vložku do origo airboxu jsou vyhozený peníze resp. nedosáhneš tam takové efektivity jako u externě vyvedeného sání. Problém je v tom, že airbox a přívod vzduchu je veden v horním deklu, který je posazen na motoru. Veškerý vzduch, který se nasaje, se v deklu ohřeje od teplého motoru a tím pak motor nasává teplý vzduch s menším obsahem kyslíku. Zkus si po jízdě šáhnout na spodní část deklu a ucítíš jak je rozpálená zejména v prostřední části, kde je motoru nejblíž. Nejlepší je celý dekl vyhodit a udělat nový přívod sání vzduchu do škrtící klapky vedené nad převodovkou s konusovým filtrem teplně odstíněným a k filtru přivézt potrubím čerstvý vzduch.
Přemýšlel jsem také o jednom řešení, že bych alu textilií polepil originální přívod vzduchu (spodní část deklu), aby se alespoň část tepla odstínila a koupit sportovní vložku do origo airboxu. Je to ale pořád jen poloviční řešení a cenově to nevyjde o moc levněji než udělat zcela nové sání.
Dle mě dávat do tohoto typu motoru sportovní vzduchovo vložku do origo airboxu jsou vyhozený peníze resp. nedosáhneš tam takové efektivity jako u externě vyvedeného sání. Problém je v tom, že airbox a přívod vzduchu je veden v horním deklu, který je posazen na motoru. Veškerý vzduch, který se nasaje, se v deklu ohřeje od teplého motoru a tím pak motor nasává teplý vzduch s menším obsahem kyslíku. Zkus si po jízdě šáhnout na spodní část deklu a ucítíš jak je rozpálená zejména v prostřední části, kde je motoru nejblíž. Nejlepší je celý dekl vyhodit a udělat nový přívod sání vzduchu do škrtící klapky vedené nad převodovkou s konusovým filtrem teplně odstíněným a k filtru přivézt potrubím čerstvý vzduch.
Přemýšlel jsem také o jednom řešení, že bych alu textilií polepil originální přívod vzduchu (spodní část deklu), aby se alespoň část tepla odstínila a koupit sportovní vložku do origo airboxu. Je to ale pořád jen poloviční řešení a cenově to nevyjde o moc levněji než udělat zcela nové sání.