TEMPOMAT: problém se zapojením
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
Re: TEMPOMAT: problém se zapojením
abych se přiznal tak zatím tomu nechci moc věřit že je v těch uvedených tdi motorech mechanický plyn, jak to nejjednodušeji a nejrychleji zjistím v autě? od pedálu nebo pod kapotou?
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: TEMPOMAT: problém se zapojením
Niektore maju mechanicky, niektore elektronicky tempomat. Aky to mas kod motora ?
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: TEMPOMAT: problém se zapojením
Tazko povedat ci ti ho niekto aj nevymontoval. Kazdopadne potrebujes vyvevu ktora robi podtlak, riadiacu jednotku ktora ten podtlak reguluje na zaklade rychlosti a tym cez membranu ovlada plynovy pedal a dva ventyly na spojkovy a brzdovy predal ktore pri stlaceni vpustia do systemu vzduch a tym sa uvolni membrana a motor nevyleti do otacok a pada na volnobeh.sid666 píše:jenda píše:Měl jsem špatné informace mechanický plyn by měly mít v Sharanech jen motory 1Z a AHU a pro ty páčka není napojena do ŘJ. motoru ale tempomat má samostatnou řj.jednotku která ovládá vývěvu s elektroventilem která pneumaticky ovládá přímo pedál plynu, zapojení přikládám:
ostatní motory včetně AFN mají plyn elektronický tam jen zapojit do řj motoru páčku aktivovat a hotovo.
Tak to jsem z toho Jendo jelen... Já mám motor 1Z , auto bylo po bouračce,sám jsem to dával dohromady a nikde jsem na nic,co je na obrázku výše nenarazil...Žádný hadičky,žádný podtlak a spínače taky ne...Je pravda,že mi tempomat nechodí (snažili jsme se to řešit už s Pepíkem Abelů) ,ale to co vidím na tý etce,tam fakt nemám a ani to tam nebylo...tuty...
Dosla ti ta schema co som ti posielal mailom ?
- Přílohy
-
- tempomat_mechanicky.pdf
- (164.34 KiB) Staženo 189 x
- midar
- Řidič
- Příspěvky: 133
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Brna
Re: TEMPOMAT: problém se zapojením
Presne tak, Jozifek ma pravdu. Vyvevu jsem sehnal od markyho http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=42&t=58072 , rikal ze ma dve. Pasuje i z Adin, Pasatu, Golfu a pod. Jen je jinej konektor. Ja tam nacpal z Audi. http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=5 ... 6&start=15 Moc ale nepocitej s tim, ze neco sezenes na vraku. Na me koukali jak z jara a presvedcovali me, ze je to motorek k centralu. Z toho usuzuju, ze i ostatni dily budou problem. A to jsem zkousel nekolik vrakovist v Brne a okoli. Ale treba budes mit stesti. Jinak u me je lanko videt bez problemu v motoru, ale mam benzin.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 13.05.2008 17:20
Re: TEMPOMAT: problém se zapojením
JENDO PROSÍM NEMÁŠ TO SCHEMA NA AFN čísla zapojených pinů na řj jsam našel ale navim co je cojenda píše:Měl jsem špatné informace mechanický plyn by měly mít v Sharanech jen motory 1Z a AHU a pro ty páčka není napojena do ŘJ. motoru ale tempomat má samostatnou řj.jednotku která ovládá vývěvu s elektroventilem která pneumaticky ovládá přímo pedál plynu, zapojení přikládám:
ostatní motory včetně AFN mají plyn elektronický tam jen zapojit do řj motoru páčku aktivovat a hotovo.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 13.05.2008 17:20
Re: TEMPOMAT: problém se zapojením
Mrkni sae schválně sem http://www.tulach.cz%20www.levnealarmy.cz/eshop/tempomaty/podtlakovy-tempomat-ap-300.htmlmidar píše:Presne tak, Jozifek ma pravdu. Vyvevu jsem sehnal od markyho http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=42&t=58072 , rikal ze ma dve. Pasuje i z Adin, Pasatu, Golfu a pod. Jen je jinej konektor. Ja tam nacpal z Audi. http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=5 ... 6&start=15 Moc ale nepocitej s tim, ze neco sezenes na vraku. Na me koukali jak z jara a presvedcovali me, ze je to motorek k centralu. Z toho usuzuju, ze i ostatni dily budou problem. A to jsem zkousel nekolik vrakovist v Brne a okoli. Ale treba budes mit stesti. Jinak u me je lanko videt bez problemu v motoru, ale mam benzin.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 13.05.2008 17:20
Re: TEMPOMAT: problém se zapojením
mrkni sem to se mi taky líbí http://www.tulach.cz%20www.levnealarmy.cz/eshop/tempomaty/ovladac-tempomatu-cm704.htmlTommate píše:já bych to nerval ani do páčky, líbilo by se mi to na šaltce, ale můžu o tom jenom snít
- jenda
- Profík
- Příspěvky: 943
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Č. Budějovic
Re: TEMPOMAT: problém se zapojením
Jaké číslo pinu má jaké tlačítko na páčce to přesně nevím, ze chématu je patrné že tlačítko na konci je mínus (set) má určitě pin číslo T10s/3rizzo píše:JENDO PROSÍM NEMÁŠ TO SCHEMA NA AFN čísla zapojených pinů na řj jsam našel ale navim co je cojenda píše:Měl jsem špatné informace mechanický plyn by měly mít v Sharanech jen motory 1Z a AHU a pro ty páčka není napojena do ŘJ. motoru ale tempomat má samostatnou řj.jednotku která ovládá vývěvu s elektroventilem která pneumaticky ovládá přímo pedál plynu, zapojení přikládám:
ostatní motory včetně AFN mají plyn elektronický tam jen zapojit do řj motoru páčku aktivovat a hotovo.
ostatní typuji ze schématu:
T10s/6 by mělo být spínač zapnutí tempomatu - kontakt rozepnutý tempomat vypnut
T10s/2 tlačítko plus (res)
T10s/5 poloha on sepnut v zapnuté poloze i v poloze res, rozepnutí má stejný vliv jako sešlápnutí brzdy vypne okamžité řízení rychlosti
Takže:
poloha 3 vypnutá poloha - všechny kontakty rozepnuty
poloha 2 sepnut jen kontakt připojený na pin T10s/6
poloha 0 sepnuty kontakty napojené na piny T10s/6 , T10s/5
poloha 1 sepnuty kontakty napojené na piny : T 10s/6 , T10s/5 , T10s/2
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
Re: TEMPOMAT: problém se zapojením
AHU, psali tu že je tam mechanickýabeljozef píše:Niektore maju mechanicky, niektore elektronicky tempomat. Aky to mas kod motora ?
tak jsem se díval k pedálu, taky jsem to nafotil, ale nějak momentálně nemůžu připojit telefon ke kompu, tak to popíšu co tam mám: za pedálem plynu je takový podlouhlý váleček v ose s pedálem, tak 5cm v průměru a 10cm na výšku, a na vrchu toho válečku je mechanismus který při sešlápnutí otáčí něčím uvnitř toho válečku, dráty tam nějaké vedou ale už nedokážu říct jestli vedou přímo do toho válce, v motorovém prostoru zachytit nějaký pohyb při stlačování pedálu jsem už kdysi marně zkoušel, není šance
tak poraďte, porovnejte jak to máte vy, je to mechanika nebo elektronika
tak se teďkom dívám na schéma mechanického ovládání a vidím tam hned u pedálu nějaký pístek a hadičku, tak se obávám (naděje umírá naposled ) že mám AHU s elektronickým plynem, tak jak to tedy je
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
Re: TEMPOMAT: problém se zapojením
tak jsem pokračoval v pátrání a rozebral kryt pod volantem, tak na 99% tam příprava na tempomat není, je tam prázdný držáček na konektor, na druhé páčce je v tom držáčku konektor k ovládání palubního počítače
-
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 13.05.2008 17:20
Re: TEMPOMAT: problém se zapojením
Jendo díky to je zcela vyčerpávající.jsem pěknej trouba že jsem to nevyděl.Nějak mi to nebylo jasný.Ted už je to brnkačka.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 08.12.2007 21:51
Re: TEMPOMAT: problém se zapojením
Ahoj, nenašel by se někdo z mostecka a okolí kdo by mi s tempomatem pomohl?
Ford Galaxy 2002 TDI PD.
Rád zaptatím i v tekuté měně..
Dík Standa
Ford Galaxy 2002 TDI PD.
Rád zaptatím i v tekuté měně..
Dík Standa
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 22.10.2008 19:02
- Bydliště: Točná
Re: TEMPOMAT: problém se zapojením
zdravím klubáci.chci touto cestou poděkovat jendovi z Budějovc za chema tempomatu na naft.motor.moc mi to pomohlo.a zároven mam totaz kde se dají sehnat elektro schemata v češtině kromě těch co jsou v knize ,,jak na to,,děkuju
-
- Řidič
- Příspěvky: 72
- Registrován: 24.03.2009 00:26
- Bydliště: Plzeň
Re: TEMPOMAT: problém se zapojením
Potřeboval bych poradit kam nejlépe připojit napájení páčky tempomatu.Díky.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: TEMPOMAT: problém se zapojením
Na poistku S2 (poistka cislo 2).