No podla mna ESP je stabilizacia jazdy pri strate trakcie, pribrzdi jedno koleso aby voz vyrovnaval. To ze ti blika kontrolka pri preklzovani kolies sposobuje ASR ktore sa snazi optimalne prenasat hnaciu silu na vozovku. ASR byva dost casto sucastou ESP ale nie je pravidlom.Sharan-TDI píše:To by ses divil,jak prokluzuje Včera to na mě blikalo pořád,když jsem s kámošem v noci zabloudil na Doupov.To byl mazec.
ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní? tlačítko ESP, závady
- neverhood
- Řidič
- Příspěvky: 131
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Honza42
- Řidič
- Příspěvky: 175
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Chrudimsko - Železné hory
- Kontaktovat uživatele:
Pokud jste si koupili od Shemika návod (doporučuji), tak je to tam na straně 3.2.06 celkem dobře objasněno. Pokud máte ESP, tak by mělo obsahovat: ABS (brzdy), ASR (protiprokluz= regulace výkonu motoru), EDS (el.uzávěrka dif.=přibrzdění prokluzujícího předního kola)
Celá kouzla se stabilizací jsou založena na tom, že ABS umí dávkovat brzdou sílu zvlášť pro každé kolo, a že dnešní vozy mají elektronický plynový pedál. Vše ostatní je software. Přes všechnu averzi k podobným systémům mně to včera příjemně překvapilo na povrchu "všehochuť" (sníh, led, kaše, mokro). V podstatě se mně nepodařilo "hrábnout". Nejčastěji si ESP zablikalo při výjezdu ze zatačky na plný plyn. Jindy jsem ho zatím svítit neviděl. Do velkých smyků jsem se s babičkou a dědou na zadním sedadle pouštět nemohl.
Celá kouzla se stabilizací jsou založena na tom, že ABS umí dávkovat brzdou sílu zvlášť pro každé kolo, a že dnešní vozy mají elektronický plynový pedál. Vše ostatní je software. Přes všechnu averzi k podobným systémům mně to včera příjemně překvapilo na povrchu "všehochuť" (sníh, led, kaše, mokro). V podstatě se mně nepodařilo "hrábnout". Nejčastěji si ESP zablikalo při výjezdu ze zatačky na plný plyn. Jindy jsem ho zatím svítit neviděl. Do velkých smyků jsem se s babičkou a dědou na zadním sedadle pouštět nemohl.
- Shemik
- Moderátor
- Příspěvky: 8286
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha / Č. Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
sheky píše:Zdravim všechny
Máte někdo zkušenost s ESP.
Problém:Přibližně po 1 minutě jízdy se mi rosvítí ESP kontrolka a nejde ani vypnout.
vilik píše:Co říká VAG? Tipoval bych to na nějaké čidlo, nejspíše čidlo zrychlení.
Čidlo ABS to asi nebude. Při jeho poruše se rozsvítí vypnuté ESP a ABS. Vlastní zkušenost.
dort píše:nech si to "připíchnout" a uvidíš
možností které to dělají je více , třeba i jen špatné ložisko v předním kole
- vizard67
- Řidič
- Příspěvky: 88
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Decin
Re: ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní, kdy ne? tlačítko ESP
Dvakrat jsem nalozil do Sharika dlazdicky asi 15m placatejch a svitilo mi ESP stale??Je to normalni ze pry vetsim zatizeni kufru je porad aktivni??dik
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Re: ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní, kdy ne? tlačítko ESP
ESP je aktivní stále. Jakmile se rozsvítí kontrolka je NEAKTIVNÍ. Jakou to má souvislost s nákladem nevím. Podle mně by souvislost neměla být.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní, kdy ne? tlačítko ESP
Presne jak pise Vilik - KDYZ SVITI ,TAK JE NEAKTIVNI
Jinak jsem mu take parkrat nalozil a nic se mi nerosvitilo
Jinak jsem mu take parkrat nalozil a nic se mi nerosvitilo
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
- vizard67
- Řidič
- Příspěvky: 88
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Decin
Re: ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní, kdy ne? tlačítko ESP
tak mam asi neco spatne
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 14.06.2008 23:54
esp, chyba 812
ahoj, potřebuji poradit co je, a jak to vypadá, odpojovací spínač magnetu tlaku brzdy(= chyba 812), závada jde smazat a vše normálně funguje do prvního brždění, pak naskočí závada. Myslím že to bude něco na posilovači. Nikdy jsem se s touto závadou nesetkal tak jsem trochu bezradný
- radoch
- Řidič
- Příspěvky: 53
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Konicko
- Kontaktovat uživatele:
Systém stabilizace podvozku
Při razantnějším průjezdu levou zatáčkou mi zapracuje systém stabilizace podvozku,i když si myslím,že situace není tak kritická,při průjezdu pravou zatáčkou stejnou razancí tento systém nezapracuje.Může to být způsobeno například větším opotřebením tlumiče přední nápravy na pravé straně vozu?Podělte se,prosím, o své zkušenosti...
radoch
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Re: Systém stabilizace podvozku
ESP vyhodnocuje pomocí čidel odstředivou sílu, úhel natočení volantu, rychlost, procento sešlápnutí plynu, otáčky jednotlivých kol, atd. A z toho vypočítává okamžik, kdy a jestli vůbec má zasáhnout. Jestliže ti to dělá jen na jednu stranu, tipoval bych to na dvě Možnosti. Čidlo příčného zrychlení a nebo úhel natočení volantu. Ale spíše bych se přikláněl k tomu volantu.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
- Jose1
- VWexpert
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 02.03.2008 16:51
- Bydliště: Brno
Re: Systém stabilizace podvozku
Já si myslím, že ty tlumiče můžou mít taky vliv. Když přece nemá to jedno kolo dostatečný kontakt s vozovkou, třeba kvůli odskoku kola vlivem špatných tlumičů, tak se vlastně protočí v diferenciálu a to by mělo ESP vyhodnotit jako prokluz, tudíž se aktivovat. Je má úvaha zcestná?
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- anydraj
- Jezdec
- Příspěvky: 242
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Systém stabilizace podvozku
Pokud by byla zavada v elektronice, rozsviti se trojuhelnik v kolecku na panelu.Spis bych to tipoval taky na odskok kola.
- ajo
- Jezdec
- Příspěvky: 220
- Registrován: 26.09.2007 21:03
- Bydliště: Prešov
Re: Systém stabilizace podvozku
Podobné chovanie auta som postrehol aj ja . Mne sa však zda, že sa chová rovnako v pravotočivej či ľavotočivej zákrute. Zaujimavé však je, že mi to začolo robiť až po nastavení geometrie. Predtým mi auto v zákrutach sedelo perfektne.
Menil som aj pneumatiky, ale iba v zadu. V predu celkom slušné, iba po obvode zjazdené.
Mohla by ta stabilita /nestabilita/ byť, aj ojazdenými pneumatikami ? Môžu mať vplyv
aj tyčky stabilizátora?, už by som ich potreboval vymeniť. Dík.
Menil som aj pneumatiky, ale iba v zadu. V predu celkom slušné, iba po obvode zjazdené.
Mohla by ta stabilita /nestabilita/ byť, aj ojazdenými pneumatikami ? Môžu mať vplyv
aj tyčky stabilizátora?, už by som ich potreboval vymeniť. Dík.
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Re: Systém stabilizace podvozku
Lidi neblbněte. Pokud je ESP v pořádku, tak na suché silnici, při normální jízdě dá docela námahu vyvolat jeho zásah. V zimě si zkuste udělat někde na parkovišti pár smyků a uvidíte, kdy začne reagovat ESP. Až v okamžiku, kdy zjistí, že podélná osa auta je jiná než osa natočení volantu (velmi zjednodušeně napsáno). Kdy se povede v zatáčce, pokud nedostanete smyk vyvolat rozdíl mezi osami.
Ještě druhá možnost by byla, kdyby došlo k tak velké boční odstředivé síle, že by to jednotka vyhodnotila jako překročení určité meze. Toho lze poměrně snadno docílit. A jsme u toho problému. Pokud si budu jist, že odstředivá síla je stejná vlevo i vpravo, tak musí být chyba v elektronice, nebo spíše v některých periferiích. Ale je fakt, že je to silně subjektivní veličina.
Ještě druhá možnost by byla, kdyby došlo k tak velké boční odstředivé síle, že by to jednotka vyhodnotila jako překročení určité meze. Toho lze poměrně snadno docílit. A jsme u toho problému. Pokud si budu jist, že odstředivá síla je stejná vlevo i vpravo, tak musí být chyba v elektronice, nebo spíše v některých periferiích. Ale je fakt, že je to silně subjektivní veličina.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý