MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
vw frog
Závodník
Závodník
Příspěvky: 534
Registrován: 22.04.2008 23:55
Bydliště: Praha

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od vw frog »

Nazdar kucí SAG,když jsem koupil žábu,měla najeto 128140km.Srdce v ní tluče 1,9TDII,81kW AFN.Rozvody jsem dělal ve 136000-ti tisících.Kluk,co spravuje SAG a sám vlastní jedničkovýho šáru mi říkal,že to bylo v normě.Dával mi tam sadu od Bosche,klíňák,kolo olejového čerpadla,1l Fridexu,2x hadicovou sponu a těsnící tmel.Včetně práce jsem platil 8.821kč vč.DPH.Nevím,jestli je to hodně nebo málo,ale na rozvodech bych nešetřil i kdyby stály třeba 20.000,-.Je to auto který mám rád a snažím se o něj dbát (cca co 14 dní mytí,luxování,leštění,atd...).Je to taky daný tím,že jezdím po stavbách a vozím v něm materiál.Zítra budu mejt,tak dám na forum pár fotek žabky i zevnitř.frog
SHARAN I 1,9TDII1998,81kW SKATER
Prodejce nových vozů SEAT

Uživatelský avatar
Maron
Řidič
Řidič
Příspěvky: 192
Registrován: 23.01.2008 06:08
Bydliště: Kladno

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od Maron »

Ahoj lidi, tak mám první zkušenost s rozvodama.
Mám kamaráda, který mi vlastně pomohl rozhodnout jaké auto koupit, protože sám má Galaxy...
(ale ještě jsem ho nepřesvědčil, aby se zde přihlásil- nemá prý čas na hlouposti!!! Je to automechanik a má obchod na autodíly...)
Byl jsem dohodnutý na normální ceně, jelikož mi je blbý to po něm chtít se slevou - má 3 děti.
Dával 3x řemeny, sadu kladek + napínací kladka, čištění klima + pil filtr.
Vodní pumpu neměnil, protože se mu zdála, že svítí novotou. Asi ji měnil "helmut" jaksi nějak mimo cyklus. Večer jsem mu to dal a druhý den odpoledne to bylo OK. Cena 8tis. kč
Pokud by měl někdo zájem, je to docela spolehlivý člověk, znám ho 20 let a vidíme se každý týden.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od Marek77 »

Maron:

U Tvého motoru je výhoda, že vodní čerpadlo není na rozvodech. Lze ho tedy vyměnit prakticky kdykoli "mimo cyklus" rozvodů a především výhoda je ta, že i kdyby pumpa odešla, rozvodům to nevadí a motor se nepoškodí.

Jinak cena dobrá (tolik materiálu a práce................).

Uživatelský avatar
komcr
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 23.06.2008 16:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od komcr »

Ahoj,
cca před 14 dny jsem pořídil Ford galaxy rok výroby 2001 na tachometru 121000 prý nebourané.
Teď už vím, že bourané bylo a 121000 ani náhodou.
Na rámu motoru je nálepka rozvody "Febi" při 110000km v roce 2006, další výměna 190000 nebo 5let.
Jelikož auto se přehřívá při jízdě do každého kopečku, tak laboruji a hledám závadu. Podle lidí, kteří mají podobné vozy, může být závada v termostatu - vodní pumpě - těsnění pod hlavou - prasklá hlava. Ceny oprav jsou stoupající, bohužel ne lineárně.
Tak jsem na zahradě rozebral termostat a on tam žádný nebyl. Tem parchant, o to prodával to věděl. Dal jsem termostat a jal se rozebrat vodní pumpu. Jelikož mám motor 1,9 TDI AUY, je společně poháněná ozub. řemenem. Hold rozvody jsem ještě nedělal. Odkryl jsem kryty a koukám na řemen, který určitě není od "Febi". Což značí nevěřte samolepkám a nápisům, a raději se koukněte pod kryt. U těchto motorů je krásně přístupný.
Vodní pumpa byla ještě původní originál, ale již to nebyla pumpa. Plastové kolo má na hřídel cca 0,5 mm vůli. Momentálně čekám na objednanou pumpu a pro jistotu kompletní sadu rozvodů. Jakmile dorazí, dám cenu a typ k dobru. Snad bude problém jenom ta pumpa.

Uživatelský avatar
widle
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6549
Registrován: 25.09.2007 18:49
Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od widle »

já jsem dělal rozvody minulý týden, včetně GO hlavy.......kdyby jsi měl prasklou hlavu, jedna je u mě k mání, ale je třeba ji udělat....guferka na ventilech, sedla ventilů, zdvihátka atd.....
mě stála ta oprava vč. práce, materiálu cca 13000,- ale dělal mi to známý......
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz

Uživatelský avatar
komcr
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 23.06.2008 16:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od komcr »

Díky,
doufám, že nebude potřeba, kdyby ano rád se ozvu.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od Marek77 »

To komcr:

Po opravě vodního čerpadla, tedy přesněji řečeno až odstraníš přehřívání motoru, snaž se zjistit, zda motor nebude mít nadměrnou spotřebu oleje. U motorů, které se delší dobu provozují v přehřátém stavu se stává, že odejdou simeringy na stopkách ventilů (ztvrdnou teplem) a motor papá olej (i přes litr na 1000 km). Tedy pokud bys pozoroval nebývale vysokou spotřebu oleje, mohlo by to býti ono.

pozn.: Pokud je motor v solidním technickém stavu, neměl bys mezi výměnami mít potřebu doplňovat olej, nebo jen velmi symbolicky. Mně vezme motor mezi výměnami necelý půllitr (což neřeším) - mám AFN, najeto přes 200.000 km.

Uživatelský avatar
komcr
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 23.06.2008 16:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od komcr »

To Marek 77

Díky za radu,
pro jistotu měním i olej a filtry a tak se uvidí. Jak může být náročné případně vyměnit simering ventilů?
Díky

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od Marek77 »

Zpravidla se mění celá sada (osm kusů), protože téměř pravděpodobně odejdou všechny naráz (a i kdyby ne, těžko bys zjišťoval, který je vadný a který ne).

Cena není nijak závratná, do dvou set se koupí sada simeringů úplně v pohodě. Horší je to s výměnou.

Dá se to udělat i na motoru složeném, tedy není nutné demontovat hlavu. Ale musíš mít přípravek na stlačení ventilových pružin (abys je mohl demontovat a zpět namontovat), přípravek na demontáž simeringu a přípravek (narážeč) na montáž nového. Pak je třeba mít vyrobenou přechodku na kompresor, kterou našroubuješ místo žhavicí svíčky - je nutné natlakovat spalovací prostor válce, u kterého právě vyměňuješ simeringy z důvodu, aby po demontáži ventilových pružin Ti nespadly ventily do motoru. Můžeš to udělat i bez natlakování, ale musíš mít zaručeno, že máš píst daného válce v horní úvrati a talíř ventilu opřeš o dno pístu.

Pro výměnu musí ven vačkový hřídel a zdvihátka, nic víc. Pak se válec č.1 natlakuje (tedy místo žhavicí svíčky se našroubuje přechodka a kompresorem se vpustí tlak (čím víc, tím lépe, klidně i 20 Bar)), následně se přípravkem zmáčknou ventilové pružiny na prvním ventilu, vyjmou zajišťovací klínky a pružiny se vyjmou i s vrchní miskou ven. Vytahovákem se demontuje starý simering a nový (namočený v oleji) se trnem nalisuje zpět na vodítko ventilu. Osadí se pružiny ventilu s miskou, zmáčknou a zajistí klínky. A tak se postupuje i u druhého ventilu prvého válce. Pak se natlakuje druhý válec a jede se dál - všech osm ventilů.
Pak se osadí zdvihátka a vačkový hřídel, načasují se rozvody a napne řemen. Usadí víko ventilů a (až na malé detaily) HOTOVO.

Uživatelský avatar
komcr
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 23.06.2008 16:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od komcr »

Super popis,
pevně doufám, že to nebudu muset absolvovat. Momentálně dobojuji rozvody a pak se uvidí.
každým dnem budeme rodit atak auto budu potřebovat pojízdné :D .

Uživatelský avatar
komcr
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 23.06.2008 16:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od komcr »

Ahoj,
tak rozvodová sada dorazila, akorát nepasuje kladka a tak musím počkat na další pokus. Vodní pumpa je namontovaná. Pumpa stála asi 1150,-, tak snad něco vydrží?

BrendlJiri
Člen klubu
Příspěvky: 319
Registrován: 29.09.2007 12:33
Bydliště: jablonec nad nisou

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od BrendlJiri »

ahoj dnes jsem delal rozvody kupovano v elitu 3950 rozvodova sada plus dva klinaky za praci 2000 takze pohoda pak jeste přední kotouce ate kus 2tis plus všechny filtry takže dneska dostal šarik odměnu zhruba za 12tis
Sharan tdi afn 81kw

Uživatelský avatar
komcr
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 23.06.2008 16:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od komcr »

Zdar,
tak už konečně dorazila ta pravá rozvodová sada, původně asi 3990,- ve finále 3440,-. Je od GLOBALU a řemen Powergrip, tak snad něco vydrží. Namontoval jsem, nastavil HU a kolo vaček na rysku. Pak chvilka strachu a motor jedééé. Vyměnil jsem všechny filtry i olej, takže doufám, že budu moc chvilku konečně jezdit :D . Otestoval jsem teplotu motoru a ve vedrech a drží pořád 90stupňů C. Topení topí, tak to vypadá že hlava vydržela zacházení předešlého majitele.

golfgti16vv
Závodník
Závodník
Příspěvky: 630
Registrován: 07.11.2007 10:27
Bydliště: ŠUMAVWA

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od golfgti16vv »

to komcr, doufam že jsi potech rozvodech udelal předvstřik přes VAG aby to sedelo

Uživatelský avatar
komcr
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 23.06.2008 16:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Příspěvek od komcr »

No, neudělal, jelikož jsem koupil tady na shopu VAG kabel, ale nejde rozeběhnout. Tak snad to bude ready a někdy na to nechám kouknout.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“