Syncro vs 4motion

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Uživatelský avatar
Lukasv
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 24.08.2008 01:39
Bydliště: Praha

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od Lukasv »

pásovec píše:Torsen, ktery se hlavne proslavil jako quattro (pouze u velkych audi s podelne ulozenym motorem) je permanentni ctyrkolka, ktera vyuziva MECHANICKY diferencial. Vetsinou je vykon rozdelen 50/50, ale dle podminek se muze menit dle potreby!!!! Novy system Haldex(2 a vys) je teoreticky taky permanentni ctyrkolka, ale RIZENA ELEKTRONICKY. Vzdy je to min 90/10. Dle aktualni situace se prubezne behem nekolika milisekund meni pomer - i nezavisle na prokluzu kola!!! - (na rozdil od systemu Haldex prvni generace). To znamena, jizda z kopce, do kopce, poloha plynoveho pedalu, zatizeni vozu a apod. Pri rozjizdeni je to napr. rozdeleno automaticky 50/50. Jezdim s auty s obema systemy, tak muzu porovnat. Haldex muze nekoho bavit vic, da se pomer menit pridavanim plynu - napr zatacky si muzete uzivat mnohem vice. Haldex by mel mit i nizsi spotrebu. Na druhou stranu torsen do uzkych asi jen tak nedostanete.

http://www.youtube.com/watch?v=dSP87ET596M
Zlata slova. Porovnani z vlastni zkusenosti mam mezi Scoutem (Haldex II) a A6 2.5TDI Avant Quattro (Torsen). Torsen je takovej prisneji mechanickej. Nuda ale neni ani jedno. Haldexu se sice ne moc, ale s trochou snahy preci necha pomotat siska, takze je lepsi mit v aute ESP. Navic, neposila kroutak tam, kde se zrovinka snazi ESP provest opak (pribrzdovani). Vzhledem k tomu, ze prodleva kontroly/iniciace korekce je u celeho systemu slusne nizka ESP(cca 3ms), Haldex(cca pod 20ms), neni uz ani ta elektronicka ctyrkolka tak zla. Dojit ovsem zklamani, ze v aute je Torsen misto Haldexu, to zatim stale nechapu.

Jinak, pro ty, kdoz si poradi anglicky, celkem pekny popis ruznych technickych vyporadani se s pohonem typu vsechnohrab najdete na http://www.autozine.org/technical_schoo ... on_4wd.htm .

Lukasv

TDI 4MOTION
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 381
Registrován: 18.07.2008 06:54
Bydliště: Opava

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od TDI 4MOTION »

A ja mam zase dotaz.Mam passata B5.5 rok 2001 1.9TDI a zajima me,protoze nekdo rika menit v koncernu kde sem volal rekli nemenit stala napl.Jak je to s olejen v diferencialu u techto starsich typu "torsen" meni se tam nebo ne.Ono to docela vyjde na balik,ale oproti odrovnani diferencialu je to smesna castku.U Haldexu vim,ze se meni olej co 60tisic,ale tady u toho sem z toho jelen.Stejne se to planuji vymenit,ale jen me to zajima jestli to uz nekdo jen tak z prevence menil to z vas nekdo u tohoto typu a na kolik vysla napln.Diky
vé-šestka

Uživatelský avatar
vaha
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2016
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: královehradecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od vaha »

TDI 4MOTION píše:A ja mam zase dotaz.Mam passata B5.5 rok 2001 1.9TDI a zajima me,protoze nekdo rika menit v koncernu kde sem volal rekli nemenit stala napl.Jak je to s olejen v diferencialu u techto starsich typu "torsen" meni se tam nebo ne.Ono to docela vyjde na balik,ale oproti odrovnani diferencialu je to smesna castku.U Haldexu vim,ze se meni olej co 60tisic,ale tady u toho sem z toho jelen.Stejne se to planuji vymenit,ale jen me to zajima jestli to uz nekdo jen tak z prevence menil to z vas nekdo u tohoto typu a na kolik vysla napln.Diky
no nápln je sice celoživotní,ale tím že se ten olej vymění se nic nezkazí,navíc doporučuji použít origo olej vw,do přední a zadní převodovky jsou rozdílné,litr stojí kolem 700kč,ted si to budu měnit na audi

TDI 4MOTION
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 381
Registrován: 18.07.2008 06:54
Bydliště: Opava

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od TDI 4MOTION »

Ono se vecinou celozivotni mysli do konce servisni knizky ktera vecinou konci u 200.000km,protoze v nemecku se to bere jinak nez u nas tam se ojetiny moc nekupujou a kazdy bere nove a ma ho 5-6let beru normalni prumer.Jinak do predni 2tisice do zadni 3tisice mam dojem,ze to tak je nebo presne naopak :lol:
vé-šestka

Uživatelský avatar
standokan
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3077
Registrován: 17.04.2008 11:59
Bydliště: Uplnej sever

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od standokan »

jakou máš audinu? 8)
vaha píše:
TDI 4MOTION píše:A ja mam zase dotaz.Mam passata B5.5 rok 2001 1.9TDI a zajima me,protoze nekdo rika menit v koncernu kde sem volal rekli nemenit stala napl.Jak je to s olejen v diferencialu u techto starsich typu "torsen" meni se tam nebo ne.Ono to docela vyjde na balik,ale oproti odrovnani diferencialu je to smesna castku.U Haldexu vim,ze se meni olej co 60tisic,ale tady u toho sem z toho jelen.Stejne se to planuji vymenit,ale jen me to zajima jestli to uz nekdo jen tak z prevence menil to z vas nekdo u tohoto typu a na kolik vysla napln.Diky
no nápln je sice celoživotní,ale tím že se ten olej vymění se nic nezkazí,navíc doporučuji použít origo olej vw,do přední a zadní převodovky jsou rozdílné,litr stojí kolem 700kč,ted si to budu měnit na audi
w8 4.0 2004 variant čiping na 224kw

Uživatelský avatar
vaha
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2016
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: královehradecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od vaha »

standokan 2 píše:jakou máš audinu? 8)
vaha píše: no nápln je sice celoživotní,ale tím že se ten olej vymění se nic nezkazí,navíc doporučuji použít origo olej vw,do přední a zadní převodovky jsou rozdílné,litr stojí kolem 700kč,ted si to budu měnit na audi
hezkou :P

Uživatelský avatar
standokan
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3077
Registrován: 17.04.2008 11:59
Bydliště: Uplnej sever

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od standokan »

no tak jakej model a nedělej vlny :D :D
w8 4.0 2004 variant čiping na 224kw

Uživatelský avatar
vaha
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2016
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: královehradecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od vaha »

standokan 2 píše:no tak jakej model a nedělej vlny :D :D
A4 avant rv2004

Uživatelský avatar
standokan
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3077
Registrován: 17.04.2008 11:59
Bydliště: Uplnej sever

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od standokan »

neni to pro tebe malé přechod z passata ale pěkné auto
w8 4.0 2004 variant čiping na 224kw

Uživatelský avatar
vaha
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2016
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: královehradecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od vaha »

standokan 2 píše:neni to pro tebe malé přechod z passata ale pěkné auto
jelikož jezdím 90% cau sám a přítelkyni my o víkendu přebral kamarád tak ne :twisted:

Uživatelský avatar
standokan
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3077
Registrován: 17.04.2008 11:59
Bydliště: Uplnej sever

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od standokan »

bud rád aspon ji nemusíš šatit :D
w8 4.0 2004 variant čiping na 224kw

Uživatelský avatar
vwszene
Profík
Profík
Příspěvky: 1160
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jížní čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od vwszene »

standokan 2 píše:bud rád aspon ji nemusíš šatit :D
No takováhle rada je asi užitečná.
TUNING 4 EVER

Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od ameron »

vaha píše: no nápln je sice celoživotní,ale tím že se ten olej vymění se nic nezkazí,navíc doporučuji použít origo olej vw,do přední a zadní převodovky jsou rozdílné,litr stojí kolem 700kč,ted si to budu měnit na audi
Ja som menil asi pred 2 mesiacmi. Do prevodovky ide cca 3l do diferaku asi 1.5l teda kupit treba asi 5l s tym ze do prevodovky ide 75W-90 ako do diferaku neviem teraz presne ale asi 90W-90. Cena bola cca 500 za liter teda spolu ma to vyslo v pohode za 2500SKK co je uplne v pohode. Najvacsi problem bol ale zohnat bit do racne na vypustenie prevodoveho oleja, nakolko tam ide tusim tisichran velkosti 17 co sa zhana tazko. Na dolievanie oleja do prevodovky treba imbus neviem tiez teraz aky, ale nieco okolo 19 tusim a na diferaku su imbusy aj na dolievanie aj na vypustanie bezny rozmer nepamatam si presne rozmer.

Uživatelský avatar
vaha
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2016
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: královehradecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od vaha »

ameron píše:
vaha píše: no nápln je sice celoživotní,ale tím že se ten olej vymění se nic nezkazí,navíc doporučuji použít origo olej vw,do přední a zadní převodovky jsou rozdílné,litr stojí kolem 700kč,ted si to budu měnit na audi
Ja som menil asi pred 2 mesiacmi. Do prevodovky ide cca 3l do diferaku asi 1.5l teda kupit treba asi 5l s tym ze do prevodovky ide 75W-90 ako do diferaku neviem teraz presne ale asi 90W-90. Cena bola cca 500 za liter teda spolu ma to vyslo v pohode za 2500SKK co je uplne v pohode. Najvacsi problem bol ale zohnat bit do racne na vypustenie prevodoveho oleja, nakolko tam ide tusim tisichran velkosti 17 co sa zhana tazko. Na dolievanie oleja do prevodovky treba imbus neviem tiez teraz aky, ale nieco okolo 19 tusim a na diferaku su imbusy aj na dolievanie aj na vypustanie bezny rozmer nepamatam si presne rozmer.
na ten olej pozor měl by splnovat VW normu,u 5kvaltu by to nevadilo,ale u 6kvaltu bych lil jen origo olej!!!

dejvis
Řidič
Řidič
Příspěvky: 162
Registrován: 26.01.2008 12:37
Bydliště: Praha 5

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od dejvis »

Výměnou se nic neskazí, ale hlavně dolívat !!! rvát to na sucho by nebylo zdravý :evil: , Trochu jsem nestich Hanzedj, koupíš si čtyřkolu a nevíš jakou a pak jseš naštvanej ? Nechápu proč se ti víc líbí Heldex, ještě tak možná dvojka ale jednička je k prdu, vozíš mechanyzmus za kterej jsi zaplatil balík kterej využiješ jenom na blátě, mokru a sněhu,tj. vozíš víc jak sto kilo a nic s toho, naopak pevnou čtyřkolu využíváš pořát a je to zatraceně znát :twisted: , navíc Guattro od Audi je jeden z nejpropracovanějších sistémú pohonu 4x4 a basta..

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“