Syncro vs 4motion

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od ameron »

vaha píše: na ten olej pozor měl by splnovat VW normu,u 5kvaltu by to nevadilo,ale u 6kvaltu bych lil jen origo olej!!!
Hadam si nemyslis ze som tam lial hocijaky olej?
Diferak ma splnat GL5 a SAE 90W
Prevodovka SAE 75 W-90
Vyjde to v pohode do 2500SKK vsetko.

Uživatelský avatar
vaha
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2016
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: královehradecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od vaha »

ameron píše:
vaha píše: na ten olej pozor měl by splnovat VW normu,u 5kvaltu by to nevadilo,ale u 6kvaltu bych lil jen origo olej!!!
Hadam si nemyslis ze som tam lial hocijaky olej?
Diferak ma splnat GL5 a SAE 90W
Prevodovka SAE 75 W-90
Vyjde to v pohode do 2500SKK vsetko.
a splňuje normu vw? :lol:

Uživatelský avatar
magmuss
Závodník
Závodník
Příspěvky: 513
Registrován: 29.10.2007 19:49

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od magmuss »

dejvis píše:Výměnou se nic neskazí, ale hlavně dolívat !!! rvát to na sucho by nebylo zdravý :evil: , Trochu jsem nestihl Hanzedj, koupíš si čtyřkolu a nevíš jakou a pak jseš naštvanej ? Nechápu proč se ti víc líbí Haldex, ještě tak možná dvojka ale jednička je k prdu, vozíš mechanismus za kterej jsi zaplatil balík kterej využiješ jenom na blátě, mokru a sněhu,tj. vozíš víc jak sto kilo a nic s toho, naopak pevnou čtyřkolu využíváš pořád a je to zatraceně znát :twisted: , navíc Guattro od Audi je jeden z nejpropracovanějších systémů pohonu 4x4 a basta..

Myslím že sis to špatně přečetl. Naštvanej sem já - projdi si starší téma s názvem : 4Motion, řešilo se to tam taky a závěr z toho byl že - 4Motion zabírá pouze při prokluzu předních kol o 1/3 myslím. Bylo mi to divné, protože 4Motion je označován jako stálá - pevná čtyřkolka.. O pár měsíců později se to tu řeší znovu s jiným výsledkem.. No nebyl by jsi na*ranej? 8O A navíc myslím, že u stálého pohonu všech čtyř kol, je výrazně vyšší spotřeba - nemůžu porovnat, nikoho s Haldexem ať už I nebo II bohužel neznám, takže nemůžu porovnat.
A sorry za vyznačení chyb, ale jsem na to háklivý.. :P

Uživatelský avatar
pásovec
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5487
Registrován: 25.03.2008 20:26
Bydliště: Praha

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od pásovec »

Co ti není jasné na haldexu? Haldex 2 je stálá čtyřkolka taky,ale v nejhorším případě jen 90/10, spíš více. Haldex 1 je předokolka na 95% a ta skutečně spíná až po protočení předních kol. Torsen je většinou 50/50.
Dodo Juice,Microfiber Madness,Autoglym,Meguiars,Swissvax,Raceglaze,Carpro a další..
http://www.detailingclub.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek

dejvis
Řidič
Řidič
Příspěvky: 162
Registrován: 26.01.2008 12:37
Bydliště: Praha 5

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od dejvis »

Jo jo už to vidim, takže sory Hanzidj, to. Magmus, pokud chceš "opravdovou" 4kolku tak jedině stálou, od tý dostaneš nejvíc, veškerý sportovní nebo přímo závodní auta(Jeapy, VRC...jsou stálí 4x4)samozřejmě se za to platí, v tomhle případě pohonejma hmotama a pořizovací cenou, ale sám víš že tu V6ku v zatáčce hned tak neurveš, já osobně jsem o ní snil dlouho a jsem maximálně spokojenej, první okty 4x4 jsou dobrý pro toho, kdo bydlí na horách ale pro mněšťáky strácí smysl, toť můj názor, ale záleží na každym kdo co preferuje, ty to třeba vidíš jinak, a když už si hraješ na učitele tak to skus hromadně, ať tady nejsem jedinej negramot :wink:

Uživatelský avatar
magmuss
Závodník
Závodník
Příspěvky: 513
Registrován: 29.10.2007 19:49

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od magmuss »

dejvis píše:Jo jo už to vidim, takže sory Hanzidj, to. Magmus, pokud chceš "opravdovou" 4kolku tak jedině stálou, od tý dostaneš nejvíc, veškerý sportovní nebo přímo závodní auta(Jeapy, VRC...jsou stálí 4x4)samozřejmě se za to platí, v tomhle případě pohonejma hmotama a pořizovací cenou, ale sám víš že tu V6ku v zatáčce hned tak neurveš, já osobně jsem o ní snil dlouho a jsem maximálně spokojenej, první okty 4x4 jsou dobrý pro toho, kdo bydlí na horách ale pro mněšťáky strácí smysl, toť můj názor, ale záleží na každym kdo co preferuje, ty to třeba vidíš jinak, a když už si hraješ na učitele tak to skus hromadně, ať tady nejsem jedinej negramot :wink:
Nehraju si na učitele.. A nebudu tu opravovat celej server :twisted: Ale působíš docela věrohodně a co píšeš má smysl.. Tak mě zarazilo že tam máš chyby ;-) A dík za info.. Autem jezdím každý den, ročně až 60.OOOkm a čtyřkolku sem si kupoval hlavně na zimu s doměním, že se zapíná opravdu jen při proklouznutí předních kol, jinak zadní náprava pouze vlečená.. No, asi sem chtěl od toho víc.. Nejezdím jako závodník a už vůbec ne do zatáček, takže čtyřkolka na suchu je mi myslím k ničemu.. - píšu to hlavně kvůli té spotřebě.. No nic, pár km s tím ještě nalítám a pak to jde stejně pryč.. Každopádně díky za objasnění, jak fungují systémy jednotlivých čtyřkolek..

Neptun
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 18.09.2008 22:22

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od Neptun »

Potřeboval bych něco vědět když už se tady řeší ty 4x4řky. Vyráběl se vůbec pašík s pohonem na všechny kolesa i s motorizací 1.8t?? Díky za odpověď

Uživatelský avatar
vaha
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2016
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: královehradecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od vaha »

Neptun píše:Potřeboval bych něco vědět když už se tady řeší ty 4x4řky. Vyráběl se vůbec pašík s pohonem na všechny kolesa i s motorizací 1.8t?? Díky za odpověď
ne,jen 1,8 20v bez turba,1,8T quattro se dělali jen A4 a pak auta s haldexem

Uživatelský avatar
StandaS
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2209
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 4

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od StandaS »

magmuss píše:
dejvis píše:Jo jo už to vidim, takže sory Hanzidj, to. Magmus, pokud chceš "opravdovou" 4kolku tak jedině stálou, od tý dostaneš nejvíc, veškerý sportovní nebo přímo závodní auta(Jeapy, VRC...jsou stálí 4x4)samozřejmě se za to platí, v tomhle případě pohonejma hmotama a pořizovací cenou, ale sám víš že tu V6ku v zatáčce hned tak neurveš, já osobně jsem o ní snil dlouho a jsem maximálně spokojenej, první okty 4x4 jsou dobrý pro toho, kdo bydlí na horách ale pro mněšťáky strácí smysl, toť můj názor, ale záleží na každym kdo co preferuje, ty to třeba vidíš jinak, a když už si hraješ na učitele tak to skus hromadně, ať tady nejsem jedinej negramot :wink:
Nehraju si na učitele.. A nebudu tu opravovat celej server :twisted: Ale působíš docela věrohodně a co píšeš má smysl.. Tak mě zarazilo že tam máš chyby ;-) A dík za info.. Autem jezdím každý den, ročně až 60.OOOkm a čtyřkolku sem si kupoval hlavně na zimu s doměním, že se zapíná opravdu jen při proklouznutí předních kol, jinak zadní náprava pouze vlečená.. No, asi sem chtěl od toho víc.. Nejezdím jako závodník a už vůbec ne do zatáček, takže čtyřkolka na suchu je mi myslím k ničemu.. - píšu to hlavně kvůli té spotřebě.. No nic, pár km s tím ještě nalítám a pak to jde stejně pryč.. Každopádně díky za objasnění, jak fungují systémy jednotlivých čtyřkolek..
No tak úplně zbytečné to není. Auto je bezpečnější a to především na vodě, sněhu a náledí. A to že se jezdí převážně ve městě není rozhodující, stačí jeden pěkně promočený a nebo zasněžený den a můžeš mít zaděláno na problém. :wink:
3C VW Passat Variant 103 kw 2.0 TDI

Uživatelský avatar
magmuss
Závodník
Závodník
Příspěvky: 513
Registrován: 29.10.2007 19:49

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od magmuss »

No tak úplně zbytečné to není. Auto je bezpečnější a to především na vodě, sněhu a náledí. A to že se jezdí převážně ve městě není rozhodující, stačí jeden pěkně promočený a nebo zasněžený den a můžeš mít zaděláno na problém.


No však.. o to mi jde.. Využít čtyřkolku ale jen tehdy, kdy je opravdu potřeba a nejezdit na ní celoročně 8)

Uživatelský avatar
StandaS
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2209
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 4

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od StandaS »

magmuss píše:No tak úplně zbytečné to není. Auto je bezpečnější a to především na vodě, sněhu a náledí. A to že se jezdí převážně ve městě není rozhodující, stačí jeden pěkně promočený a nebo zasněžený den a můžeš mít zaděláno na problém.


No však.. o to mi jde.. Využít čtyřkolku ale jen tehdy, kdy je opravdu potřeba a nejezdit na ní celoročně 8)
Ale ono je to potřeba stále. Potřebuješ rychle do křižovatky, není problém. Neznám, co je to pískání gum a jsem tam co by dup. Začne pršet a hned poznáš ten rozdíl, jak auto sedí. O zimních měsících už ani nemluvím. Horší bude, až budu chtít po nějakém roce něco novějšího, nebude se mi chtít udělat krok zpátky třeba k předokolce. :wink:
3C VW Passat Variant 103 kw 2.0 TDI

Uživatelský avatar
magmuss
Závodník
Závodník
Příspěvky: 513
Registrován: 29.10.2007 19:49

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od magmuss »

StandaS píše:
magmuss píše:No tak úplně zbytečné to není. Auto je bezpečnější a to především na vodě, sněhu a náledí. A to že se jezdí převážně ve městě není rozhodující, stačí jeden pěkně promočený a nebo zasněžený den a můžeš mít zaděláno na problém.


No však.. o to mi jde.. Využít čtyřkolku ale jen tehdy, kdy je opravdu potřeba a nejezdit na ní celoročně 8)
Ale ono je to potřeba stále. Potřebuješ rychle do křižovatky, není problém. Neznám, co je to pískání gum a jsem tam co by dup. Začne pršet a hned poznáš ten rozdíl, jak auto sedí. O zimních měsících už ani nemluvím. Horší bude, až budu chtít po nějakém roce něco novějšího, nebude se mi chtít udělat krok zpátky třeba k předokolce. :wink:
Tak ještě jinak.. :roll:

čtyřkolku, která bude šetřit palivo tím, že nebude stálá.. Bude vyhodnocovat kdy se má zapnout - např. podle tlaku bočního větru, na křižovatce při prudším rozjezdu, na mokru, na ledu a na sněhu.. 8O jsou totiž občas i silnice, kde jedeš prostě stálou rychlostí a myslím, že čtyřkolku nevyužíváš pokaždé.. 1. úspora paliva, 2. inteligentní systém, vyhodnocující kdy zabrat a kdy nechat bez činosti.. 8O

Uživatelský avatar
vaha
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2016
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: královehradecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od vaha »

magmuss píše:
StandaS píše: Ale ono je to potřeba stále. Potřebuješ rychle do křižovatky, není problém. Neznám, co je to pískání gum a jsem tam co by dup. Začne pršet a hned poznáš ten rozdíl, jak auto sedí. O zimních měsících už ani nemluvím. Horší bude, až budu chtít po nějakém roce něco novějšího, nebude se mi chtít udělat krok zpátky třeba k předokolce. :wink:
Tak ještě jinak.. :roll:

čtyřkolku, která bude šetřit palivo tím, že nebude stálá.. Bude vyhodnocovat kdy se má zapnout - např. podle tlaku bočního větru, na křižovatce při prudším rozjezdu, na mokru, na ledu a na sněhu.. 8O jsou totiž občas i silnice, kde jedeš prostě stálou rychlostí a myslím, že čtyřkolku nevyužíváš pokaždé.. 1. úspora paliva, 2. inteligentní systém, vyhodnocující kdy zabrat a kdy nechat bez činosti.. 8O
A jestli si myslíš že když ta čtyřkolka neni zapla,tak to něco šetříš tak se mýlíš,protože kardan,diferenciály,poloosy maj pořád nějaký odpor a další vec co se týká inteligence,v zimě tě ten haldex dokáže nemile překvapit

Uživatelský avatar
StandaS
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2209
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 4

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od StandaS »

magmuss píše:
StandaS píše: Ale ono je to potřeba stále. Potřebuješ rychle do křižovatky, není problém. Neznám, co je to pískání gum a jsem tam co by dup. Začne pršet a hned poznáš ten rozdíl, jak auto sedí. O zimních měsících už ani nemluvím. Horší bude, až budu chtít po nějakém roce něco novějšího, nebude se mi chtít udělat krok zpátky třeba k předokolce. :wink:
Tak ještě jinak.. :roll:

čtyřkolku, která bude šetřit palivo tím, že nebude stálá.. Bude vyhodnocovat kdy se má zapnout - např. podle tlaku bočního větru, na křižovatce při prudším rozjezdu, na mokru, na ledu a na sněhu.. 8O jsou totiž občas i silnice, kde jedeš prostě stálou rychlostí a myslím, že čtyřkolku nevyužíváš pokaždé.. 1. úspora paliva, 2. inteligentní systém, vyhodnocující kdy zabrat a kdy nechat bez činosti.. 8O
Tak si prubni třeba Hondu CRV a hned poznáš ten rozdíl. Když to zabere, tak tě to přímo nakopne. Prostě stálej pohon je lepší a i když nenmáš stálej, tak to bude stejně brát víc, protože tam máš prvky, které stále musejí makat (poloosy, kardan atd.) :wink:
3C VW Passat Variant 103 kw 2.0 TDI

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od majkl1 »

Vypínatelný kardan nebo poloosy snad ani osobáky žádný nemaj. Tohle mělo třeba moje starý Pajero, kdy při zařazení čtyřkolky "vyjely" poloosy do náboje a pak se teprve začaly točit. Jenže problém byl v tom, že jsi musel nejdřív zastavit a když už jsi stál opřenej o vanu, tak 4x4 bylo celkem k ničemu. Každý 4x4 nebo 4wd apod. na osobácích má při jízdě rotující kardany a poloosy a to nezměníš. I když znám jednoho borce, co na léto z Lancera vždycky odmontoval kardan a nějak zfušoval mezinápravovou uzávěrku.:twisted:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“