PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Báča
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 16.08.2008 12:27
Bydliště: Městec Královwé

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Báča »

Přesně nevím, ale je to určitě za 3000, ale přesně to zjistím a to i u ostatních qaltů... ale ohledně toho prodeje mám jasno.. Náčelnice generálního štábu (manželka) rozhodla, že že se žádnej, natož pak ten náš, SAG prodávat nebude.. takže budu muset přitvrdit na aparatuře.. :sharm:

Uživatelský avatar
Tommate
Profík
Profík
Příspěvky: 1002
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: 3nec

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Tommate »

dneska jsem sledoval budíky a na pětku při 2000ot. ukazuje přesně 80kmh, rozdíl mezi 4. a 5. st je něco přes 500ot./min (TDI 66 5.kvalt)

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Marek77 »

Při rychlosti 130 km/h (SAG první generace s motorem TDi) jsou otáčky 3150rpm (při 3000rpm je rychlost přesně 125 km/h). Není to málo (to už se tu ostatně řeší jakou dobu, že kvalty jsou krátké), ale rozhodně odmítám, že to dělá kravál!!! Tohle auto není slyšet ani při 170 km/h, kde otáčkoměr leze přes 4000. Máš asi nějakou chybku - buď vadu v odhlučnění nebo jiný zdroj hluku. Ale za normálních okolností tyhle vozy rozhodně kravál nedělají (a při sto-třicítce už vůbec nee).
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 07.06.2009 19:11, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od patper »

Noooooo,co se tyce hlucnosti ve vnitr vozu,tak je hlucnejsi...

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Marek77 »

Věčný rejpal Patrik...............

Naše vozy vevnitř hlučné nejsou. Jste zhýčkaní, pánové!!! Svezte se chvíli stodvacítkou a budete koukat, jak tichoučko je v našich vozech.

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od patper »

:D proc to srovnavas se 120cou :?: :roll:

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od patper »

Tak ja mam pri 130km/h 2500
180km/h 3500

Báča
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 16.08.2008 12:27
Bydliště: Městec Královwé

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Báča »

Tak já mám při 130 km/h 3100 - 3200 otáček, ale opět podotýkám, že je to rozhodně hlučné.. Kravál beru zpět, ten dělá zmiňovaná Š 120.. rozhodně to ale není nic tichého a už vůbec ne při 170!!! SAG, alespoň ten můj je "tichej" do 110, pak to začíná.. Mám ještě VW Golf 1,9 TDi Variant, 66kW a ač je to dědeček 1996 a ještě svede 200, tak tady bych věděl, co je to tiché auto ve 170 a ve 130 je to šepot květin..

Uživatelský avatar
Tommate
Profík
Profík
Příspěvky: 1002
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: 3nec

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Tommate »

mne to nepřipadá moc hlučné ve velké rychlosti, víc mne hluk obtěžuje v městském provoze, při akceleraci, rozjíždění, popojíždění, ani ty otáčky mi nepřipadají nějak extrémní, to je ze zvyku jezdit po městě do 2500ot, ale motor může bez úhony pracovat i ve 4000,tam zhruba končí max výkon, a auto nepojede maximální rychlostí, na poloviční výkon, to je realita, kdyby byl pracovní rozsah motoru 1000 otáček, tak by převodovka neměla jen 5, 6 kvaltů

jezdil jsem tdíčky sedany podobného stáří, toleda, passat, mondeo, vento, vč. octávky tdi (sdi), mne to připadá velmi podobné né-li stejné, prostě když se blížíš maximální rychlosti, tak to charakteristicky a přirozeně "řve", mluvím o starších a běžných autech

mp3turbo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 136
Registrován: 27.09.2008 00:37
Bydliště: Bratislava, Slovensko

PREVODOVKA : uprava, vymena prevodov + staleho prevodu

Příspěvek od mp3turbo »

chlapi svrbi ma ruka :

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=119288" onclick="window.open(this.href);return false; (toto neprecitate cele)
http://www.brokevw.com/5thswap.html" onclick="window.open(this.href);return false; a treba si kuknut cely serial

podla:
http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=31111" onclick="window.open(this.href);return false;
AUY 85kW, 2WD, Manual 6 gears

I 3.769
II 2.087
III 1.324
IV 0.976
V 0.975
VI 0.814
R 4.549
Group ratio 3.684 (1th to 4th) ; 3.043 (5th, 6th and R)



a hlavne:
http://www.dieselschrauber.de/GKB.html" onclick="window.open(this.href);return false;


co takto do sharanu II, 6rychl manual natrepat namiesto staleho prevodu "3.043" pre 5ku a 6ku iny staly prevod napriklad "2.61" z Golfa? V otackach okolo maxima tociveho momentu by to potom mohlo vyzerat takto:

rychlost km/h po vymene
otacky sucasna + 16.3% (3.043/2.615)
podla tacho
ca 1900 110 128
ca 2100 120 139
ca 2300 130 151

cize dosiahneme znizenie otacok o priblizne 350-400/minutu.

Bude mat 85kW motor dostatok vykonu na priblizne 2100 otackach aby udrzal rychlost skoro 140km/h namiesto povodnej 120km/h? Podla sucasneho namahania motora na danej rychlosti a odhadnutia vyssieho odporu vzduchu pri 20km/h+ rychlosti by som povedal ze ano. Bude treba pouzit viac tociveho momentu aby sa na mensich otackach udrzal/dodal vykon potrebny pre dosiahnutie 140km/h ale toho momentu by malo byt viac ako dost v rezerve. Na rovine a dialniciach urcite. Piaty prevod sa zmeni akoby na "pat-a-polku", siesty prevod sa stane "sest-a-polkou".

Myslienka je zalozena na tom ze ked standartne to auto dokaze 140km/h na priblizne 2500 otackach kde je tocivy moment mensi ako na 2100 otackach pricom vykonovy rozdiel v konoch je velmi maly (a zaroven dostatocny na udrzanie tej rychlosti), mohlo by to byt priblizne vyvazene. Je tato uvaha zla?


Potom nastane druhy problem - odkial ten staly prevod 2.61 zobrat. Montuje sa do viacerych prevodoviek, napriklad DRW+ERF+FMH... boli v Golfoch styrkach tusim. Kedze nemam pri sebe etku, mohol by nejaky dobrotinec z vas napisat ci tie koliecka pasuju do nasich prevodoviek na 85kW a/alebo 96kW motory?

A az potom nastane najdolezitejsi problem : ci tam ten staly prevod bude pasovat (tdiclub.com tvrdi ze ten staly prevod pasuje aj na stare 81kW TDI prevodovky Bory napriek tomu ze je to rozvod z 85kW PD Golfa!) a kto takuto upravu spravi. Rozobrat a zlozit prevodovku zase az take jednoduche nie je, co? :)



edit : samozrejme ze tahat dvojtonku je v tejto konfiguracii nemozne ale to neriesime. Takisto pokial by 2.61 bolo prilis moc, tak existuju stale prevody napriklad 2.72 ;) ale do 10% rozdielu (2.72 namiesto 3.043) by som osobne nesiel, ked uz nieco spekulovat tak tych 16.5% pri 2.61cke (2.61 namiesto 3.043) by mohlo byt uplne super.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PREVODOVKA : uprava, vymena prevodov + staleho prevodu

Příspěvek od Marek77 »

Můj názor je ten, že šestirychlostní převodovky pro dvojkové modely jsou zpřevodované naprosto úžasně a není třeba do toho zasahovat. Když prodloužíš rozvodovku pro pátý a šestý stupeň, dospěješ ke dvěma negativním jevům - zaprvé bude mezi čtyřkou a pětkou obrovská díra, takže čtyřku budeš muset mnohem víc vytáčet, abys mohl řadit pětku, za druhé šestka nebude mít vůbec sílu a pod 130 km/h ji nevyužiješ. Na spotřebě neušetříš nic, protože těžkými převody motor přetížíš a bude nutné jej krmit větším množstvím paliva.

Dávno neplatí, že čím nižší otáčky, tím nižší spotřeba - to je pověra a nesmyslné mínění mnoha neznalých lidí.



Radši vymysli, jak prodloužit převody u TDi v jedničkových modelech - tam jsou převodovky opravdu přehnaně krátké. Co je mi platné, že mašina i na pětku svižně zrychluje, když při 130 km/h točím 3150 otáček?

Potřebuju prodloužit převod rozvodovky o 20%, takže z původní 4,235:1 bych se chtěl dostat někam na 3,6:1 nebo 3,5:1. Tohle vymysli - jsem přesvědčen, že desítky lidí Ti utrhá ruce za takový nápad. Ale máš trochu ztíženou pozici - pětikvalty v jedničkových modelech nejsou kompatibilní s díly VW, protože celé převodovky jsou výrobkem Ford.

mp3turbo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 136
Registrován: 27.09.2008 00:37
Bydliště: Bratislava, Slovensko

Re: PREVODOVKA : uprava, vymena prevodov + staleho prevodu

Příspěvek od mp3turbo »

nazdar Marku,

bohuzial som sa obaval ze k takejto odpovedi dojde :( ja osobne by som kludne jazdil aj 150km/h len by to muselo byt na 2100 otackach. Mne je uplne jedno ci idem 115km/h alebo 150km/h, mne sa jedna len o hluk a "opotrebenie" motora, nerad ten diesel tocim na 2500rpm. No a kedze vykonovo ten motor staci, velmi by som chcel zhodit otacky este o tristo dole - ale to uz prilis spekulujem ; je jasne ze v porovnani s jednickou su dvojky uplny bozi dar.

No a to by sme kurna neboli my cechomoravoslovaci :) aby sme nieco nevymysleli s tymi jednickovymi modelmi ne? Ze v jednickovych modeloch su prevodovky fordu som vedel, v zastupeni slovenskeho fordu mi robi jeden velmi dobry kamarat avsak bohuzial o nejakej technickej urovni vseobecne nemam "valne mineni". Nedokazali mi pomoct s viacerymi banalitami na Galaxy 2001 a viacmenej ma odkazovali na servis VWcka ze "to je cele VW" (a odtial som samozrejme isiel, vyhnali ma von ze ci neviem citat co mam napisane na kapote, volante a pukliciach - totalne mi odmietli co i len pripojit diagnostiku na konektor. Tak som sa nasral a mam vlastny VAG 805 a mozem vsetkym fukat prasok do... ale to uz je ina tema).


Takze : co spravim je ze skusim zistit z fordu nejaku dokumentaciu a potriafame nejake mudro o fordackych prevodovkach a ich stalych prevodoch. Stay tuned, please.

Medzicasom : mal uz niekto z vas rozobrate tie jednickove prevodovky? Moze niekto prispiet s konkretnymi udajmi alebo fotografiami? Okrem ineho tiez kuknem(e) aj nejake zahranicne fora, predpokladam ze tuto vec uz niekto vyriesil.




PS: inak Marek pred tebou osobnostne naprosto smekam klobouk, som si precital tvoj zivotny pribeh a fakt pecka.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PREVODOVKA : uprava, vymena prevodov + staleho prevodu

Příspěvek od Marek77 »

mp3turbo píše:..... ja osobne by som kludne jazdil aj 150km/h len by to muselo byt na 2100 otackach.
Když já jedu po dálnici v Německu rychlostí 150 km/h, mám na otáčkoměru hodnotu 3600 rpm. A Tobě vadí točit 2800 ??? :-D

Kdybys měl tak těžký převod, že bys při 150 km/h měl na otáčkoměru kolem 2100 otáček, pravděpodobně by to nefungovalo. Ten rychlostní stupeň by byl tak strašně těžký, že vůz by nebyl schopen touto rychlostí vůbec jet. Uvědom si, jaký odpor vzduchu a valivé odpory má auto při takové rychlosti. Točivý moment motoru přenesený na kola při tak těžkém převodu by byl velmi malý a motor by tu hmotnost vozu při takové rychlosti neutáhl. Mohlo by se dokonce stát, že bys motor časem poškodil nebo úplně zničil - a naprosto jistě bys měl velmi vysokou spotřebu paliva, protože bys musel pořád tvrdě šlapat na plyn ve snaze donutit motor pracovat v přetíženém stavu. Nebylo by to moudré řešení, věř mi..........
Když se podíváš na graf točivého momentu motorů PD, zjistíš velmi snadno, že motor 85kW má optimální rozsah otáček 1700 - 3000 rpm, motory 96kW a 110kW dokonce 1700 - 3600 rpm. V celém tomto rozsahu otáček má motor velmi vysokou hodnotu točivého momentu, která přesahuje 80% maximální hodnoty. Není proto důvod bránit se vyšším otáčkám. Životnosti motoru to neublíží a spotřebě taky nijak výrazně. Nejnižší spotřeba paliva u TDi motorů je kolem 2500 rpm plus minus 500, takže do tří tisíc pohoda klid.
Na vyšší spotřebu paliva v dálničním provozu nemají vliv otáčky motoru, ale odpor vzduchu, který je kladen karoserii ve velké rychlosti. Rozdíl ve spotřebě paliva u TDi motorů je v závislosti na otáčkách velmi malý (díky vysokým hodnotám točivých momentů a plochým charakteristikám průběhů), ale ten vzduch, který musíme našimi autobusy prorážet, to je mrcha žravá :wink:.




Převodovky jedničkových modelů jsou na pohled nápadně podobné převodovkám v Mondeu I. Možná z jejich platformy dokonce vycházejí. Ale o převodovkách z Mondea nic nevím - ani technicky, ani z hlediska zpřevodování.

Pravda je, že odstupňování jednotlivých kvaltů od sebe je u jedničkové převodovky vynikající - jen je krátká rozvodovka. Líbilo by se mi, kdyby byla kolem 3,55:1 až 3,5:1 (plus minus.......). To by potom na dvou tisících jelo auto stovkou (a ne 83 jako teď). Nevím, kdo ty převodovky projektoval a počítal - to auto by urvalo střechu z baráku, jakou má sílu, ale při dálničním provozu (kterého mám opravdu hodně) točí otáčky jako benziňák.
Loni jsem získal roztrženou převodovku z Alhambry 2,8 VR6 1998 a rozvodovku jsem použil k sobě do převodovky (má převod 4,059:1). Ale rozdíl je tak zanedbatelný, že to nemá smysl dělat. K tomu, aby se to opravdu vyplatilo předělávat, by ten převod musel být skutečně kolem 3,5:1.

Kdybys přišel na jakoukoliv informaci, co by mohla vést k možnosti přestavět naši převodovku na rychlejší výměnou stálého převodu, byl bych Ti opravdu vděčný (a určitě nejen já). Dejme tomu, že by do ní mohla pasovat nějaká rozvodovka z jiného typu Fordu, která je převodována rychleji, někde kolem 3,5:1 a to bych do toho určitě šel. I kdyby třeba starší převodovka stála nějakou tu tisícovku, mně by se ta investice určitě vrátila, protože z mých cca 30.000 km ročně najedu přes třetinu z toho po dálnicích.
Už jsem z toho tak zoufalý, že jsem uvažoval i o přestavbě na 6q z dvojkového modelu. Jenže vzhledem k náročnosti přestavby a finanční investici do toho jít nemůžu - nemůžu si to dovolit.....


Přiznám se, že netuším, co máš na mysli pod pojmem "můj životní příběh", ale můžeme o tom pokecat a hned budu vědět, o co jde.

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: PREVODOVKA : uprava, vymena prevodov + staleho prevodu

Příspěvek od abeljozef »

Tak a teraz ja prihodim do mlyna. Presiel som z 1,9 PD 85 kW (vsetci viete preco) na 2.0 PD 103 kW a cuduj sa svete pri 130 ke mi toci cca 2800 rpm. Tiez nezvyk po tom 85 kW. Ale hovorim si ze nemecky sudruhovia k tomu mali svoj dovod.

Aj ked Sharan Blue mouton ma zas po novom pri 2.0 TDI tie rychlosti predlzene.

Na 85 KW som daval 6 ku najskor pri 110 km/hod.
Teraz ju viem dat aj pri 100 ke motor ma okolo 2000 rpm, 5 ka sa mi javi dost kratka a 7 micka tam uz neni :?

Mozno keby som predtym nemal ten 85 kW tak by mi to aj hlavou nevrtalo ale teraz .........

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PREVODOVKA : uprava, vymena prevodov + staleho prevodu

Příspěvek od Marek77 »

Vím, že jsme se o tom spolu bavili loni na Lipně - říkal jsi, že máš teď o kousek kratší převody než jsi měl u osmdesátpětky. Je to divné - točivý moment stejný a výkon vyšší - kratší odstupňování rychlostí opravdu logické není.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“