TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení

Příspěvek od abeljozef »

pistahufnagl píše:jj je to tak jak říkáš, pod druhýma dveřma vlevo - za řidičem - je přídavné topení, které pomáhá ohřát rychleji motor. Jsou ale některé vozy, které mají navíc baterii pod sedadlem spolujezdce a ovládání u stropního světla nad zpětným vnitřním zrcátkem a těm toto zařízení slouží i jako bufík, to znamená že může běžet bez nastartovaného motoru. Snad jsem to napsal dobře, aspoň tak to chápu já.
Hlavne pre jednotkarov. Problem prestavby je trocha zlozitejsi ale nie nerealizovatelny a ma rozne aspekty.

1. Bufik. II ky maku 5KW bufik (vacsinou D5W) ktoremu zohriatie auta pri vonkajsej teplote cca 5 stupnov trva asi 20 minut. Pri nizssich teplotech sa tento cas zvacsuje. I ky ak maju bufik len ako prihrev tak maju D3W - tzn vykon len 3KW (co pri nizkych vonkajsich teplotach je dost malo). Ak maju nazavisle kurenie z fabriky tak maju D4W - tzn vykon 4 kW. Pri prestavbe I ky na nezavisle kurenie ak je to mozne a da sa zohnat D5W za dobre peniaze doporucujem vymenit aj bufik.

2. Pridavne elektricke cerpadlo. Oproti II kam jednotky (samozrejme ak nemaju nezavisle kurenie z fabriky) nemaju elektricke vodne cerpadlo a je nutne ho domontovat.

3. Manualna klima - pri odstaveni auta by bolo pridavne kurenie efektivne traba nechat regulator teploty vzduchu na max v cervenej pozicii a spinac ventilatora nechat na 2 ke. Vacsiu rychlost by som nedaval lebo bude nadmerne opotrebovavana bateria. Ofuky nasmerovat na okna. Potom uz len treba premostit cez rele poistku ventilatora kurenia a priviest na nu nezavisly privod od baterie.

4. Digitalna klima - klimatonik ma specialy rezim pre nezavisle kurenie a v ktorom primarne fuka hlavne na okna aby sa rozmrazovali. Staci pre jeno nastartovanie doviest na nho 2 signaly a bezi. Viacmenej v tomto specialnom rezime bezi na plny vykon a nereguluje teplotu. Preto by som doporucil domontaz prepinaca ktory prepinal privadzany signal medzi HE vstupom a D vstupom. Pomocou tohoto prepinaca by bolo mozne dodatocne volit rezim rychleho rozmrazovania bez regulacie teploty alebo bezny rezim regulacie teploty. Samozrejme presne ako pri manualnej klime aj pri klimatoniku treba premostit poistku vetilatora kurenia vlastnym napajanim.

5. Alarm. Je vhodne pocas prace pridavneho kurenia odstavit ultrazvukove snimace alarmu nakolko pri praci nezavisleho kurenia dchadza k spusteniu alarmu. Ak je tam fabricky alarm cez centlanu elektorniku tak ta je na tento ucel original vybavena signalom a staci na nu priviest jeden kabel s +12V signalom.

6. metody prestavy a ovladania .

- najjednoduchsia a za male peniaze je na spinac bez dialkoveho ovladania.
- dalsia varianta je cez spinacie hodiny bez dialkoveho ovladania (bud original sada alebo da sa aj vymysiet vlasty system).
- sada s radiovym dialkovym ovladanim (napriklad TP5) ktora umoznuje dialkove spustenie aj dialkove casove programovanie. Jej nevyhoda oproti GSM sade je obmedzeny radiovy dosah ale na druhu stranu netreba mat na tento ucel SIM kartu a platit nejaky kredit alebo pausal.
- posledna moznost je GSM sada ktora ma dosah vsade tam kde je GSM signal a umoznue dialkovy start a aj diakove casove programovanie. K sade je nutne mat aktivnu SIM kartu,

7. Pouzitie v garazi - jednoznance nepouzivat v uzavretych priestoroch - ryziko otravy kyslicnikom uholnatym.

8. Pridavna bateraia pod sedackou - ano voziodla z fabriky vybavene nezavislym kurenim mali prdavnu bateriu pod sedackou ale nie je nevyhnutna. Ak je vozidlo vybavene aspon 75 - 85 Ah bateriou a ta je v dobrej kondicii tak pouzivanie kurenia v case asi 20 - 60 min by neohrozi bezproblemovy start vozidla. Pri vymene akumulatora z dovodu jeho opotrebovania by som som uz zakupil vasci (da sa tam bez problemov dat do 100 Ah) a tym by bol problem potreby druhej baterie v podstate eliminovany. Dodatocna montaz druhej baterie v pripade extremnych narokov je tiez mozna ale je to technicky narocnejsie. Este si treba uvedomit ze po pouziti nezavisleho kurenia je vhodne aby nasledovala rovnako dlha jazda (kuril som 20 min tak aspon 20 minut jazdit) aby sa bateria stihala dobyjat. Ak sa kuri 30 min potom sa 10 min jazdi potm sa zas kuri 30 mi tak potom by uz jazda mala byt aspon 50 min. Ale je mozna aj takato kombinacia.
Naposledy upravil(a) abeljozef dne 07.10.2008 18:33, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
trepifajxl
Profík
Profík
Příspěvky: 961
Registrován: 04.04.2008 18:15
Bydliště: u Turnova

Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení

Příspěvek od trepifajxl »

abeljozef popsal jsi to perfektně a zkušenost se 100 Ah baterkou ( novou nebo zánovní)
je taková , že vydrží i 5-6 hodin a normálně nastartuješ,je to určitě lepší a lacinější než mít dvě.
Na dálkové starty montuji modul GSM, který stačí prozvonit, to znamená , že nežere žádný kredit.
Dle prozvonění zapíná vypíná a to až dva obvody, taky tam jde dát ještě jeden na ovl. sms-kou
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz


Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666

Uživatelský avatar
parizek_ltm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2659
Registrován: 01.10.2008 22:01
Bydliště: Praga

Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení

Příspěvek od parizek_ltm »

Mam dilema. Chtel bych rano vstat, vyhrat auto a skocit do nej.
Jenze jezdim jenom par minut na bus.
Je v tomhle pripade lepsi se na to vyprdnout a prezit studeny starty, nebo poridit 100ah baterii, ktera se (alespon) jednou za tyden delsi jizdou dobije ?

Uživatelský avatar
trepifajxl
Profík
Profík
Příspěvky: 961
Registrován: 04.04.2008 18:15
Bydliště: u Turnova

Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení

Příspěvek od trepifajxl »

To záleží jak jseš rozmlsanej a jestli jedeš 2 km a nebo 10km, nahřívání je stenné, ale na 10 km
se ti to skoro zase dobije Dobrá je dálka na telefon, protože když se blížíš autobusem zpět , tak už nahříváš a zase jedeš v teplým.
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz


Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666

Uživatelský avatar
parizek_ltm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2659
Registrován: 01.10.2008 22:01
Bydliště: Praga

Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení

Příspěvek od parizek_ltm »

No, rekneme, ze pokud by to auto melo stat ujmu a hrozilo by, ze se mi kazdej tejden vybije baterka, tak radsi budu chodit pesky. Mam to tak 3km :?

ninja8
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 12.10.2008 05:43
Bydliště: Valašsko

Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení

Příspěvek od ninja8 »

Nevíte jestli má příhřev i benzinový sharan II. Případně jestli je i benzínový bufík?
Dík
Sharan II 2.8 150kW 4motion

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení

Příspěvek od abeljozef »

Standartne ziadny benzinovy SAG bufik nema lebo ho nepotrebuje. Bezin ma omnoho vacsiu vyhrevnost ako nafta. Ale benzinovy bufik samozrejme existuje (oznacenie B5W to B znamena benzin). Otazka ci si objednas bufik od VW alebo eberspacheru. Bufiky pre vw dodava Eberspacher ale maju usposobene riadiace jednotky pre VW diagnostiku - teda daju sa nacitat VAG om. Ako poznam VW tak sa domnievam ze bufik bude o oproti eberspacheru drahsi. Ak vsak kupis Eberspacher tak ti spravi rovnaku funkciu (lebo je to to iste) ale nebude sa dat VAGom diagnostikovat - budes odkazany na diagnostiku Eberspacher.

Samozrejme pripada do uvahy aj Webasto ale lahsia montaz bude pri eberspachri lebo auto s nim pocita.

Este jedno upozornenie nezabudni ze ten benzinak ak nema bufik tak nema ani pridavne el. vodne cerpadlo takze musis domontovat aj to.

Jednia moznost kedy mali benzinove SAG bufik bolo ak mali vo vybave nezavisle kurenie. Ako prihrev benzinovehjo motora ho neni treba.
Naposledy upravil(a) abeljozef dne 19.10.2008 09:35, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
petrg
Řidič
Řidič
Příspěvky: 182
Registrován: 26.09.2007 11:06
Bydliště: PRAHA

Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení

Příspěvek od petrg »

Záleží na výbavě,ale vetšinou né, benzinové bufíky existují. Josefe jseš rychlejší než já :lol:
Ford Galaxy 1,9TDI 85KW Ghia, 2003

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení

Příspěvek od abeljozef »

To zalezi od toho kto skor sadne za pocitac :D

ninja8
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 12.10.2008 05:43
Bydliště: Valašsko

Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení

Příspěvek od ninja8 »

Dík chlapi.
Sharan II 2.8 150kW 4motion

Uživatelský avatar
Jose1
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2622
Registrován: 02.03.2008 16:51
Bydliště: Brno

Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení

Příspěvek od Jose1 »

abeljozef
A kolko to kůrenie zožere nafty za těch 20 minůt premávky?
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012

http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení

Příspěvek od abeljozef »

D5W pri plnom vykone cca 0,8 L/hod. Na polovicnom vykone cca 0,4 L/hod.

Na polovicny vykon prechadza ked dosiahne teplotu vody asi 80 stupnov.

Pri intenzivnom ofukovani skiel (rezim HE na climatroniku) za 20 minut nedosiahne teplotu polovicneho vykonu takze stale ide na plny. (pri vonkajsej teplote asi 5 stupnov bude tepolota vody asi 50 - 60 stupnov.

Uživatelský avatar
Jose1
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2622
Registrován: 02.03.2008 16:51
Bydliště: Brno

Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení

Příspěvek od Jose1 »

abeljozef
Takže by se dalo klidně říct, že každodení komfort vyhřátého auta, ráno před odjezdem do práce, v zimních měsících, nás bude stát 20prac. dní x 0,4litru (to jako za půl hodiny provozu) = 8litrů/měs x 33Kč/l nafta = 264Kč měsíčně. U TDi.
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012

http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení

Příspěvek od abeljozef »

ano pane ale ked bude tuho mrznut tak bude treba asi viac casu ako 20 min.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení

Příspěvek od Marek77 »

Jose1 píše:Takže by se dalo klidně říct, že každodení komfort vyhřátého auta, ráno před odjezdem do práce, v zimních měsících, nás bude stát 20prac. dní x 0,4litru (to jako za půl hodiny provozu) = 8litrů/měs x 33Kč/l nafta = 264Kč měsíčně. U TDi.
Takhle bych to rozhodně nebral - tím, že bufík pracuje, sice spotřebuje nějaké to palivo, ale naopak motor v důsledku rychlejšího ohřátí na provozní teplotu má spotřebu nižší - takže nula od nuly.

Já jezdím s aktivovaným bufíkem celoročně (místo čidla vnější teploty mám kus drátu) a musím říct, že je to perfektní věc. Především proto, že motor se nejen v zimě, ale i v létě nesrovnatelně rychleji ohřeje (srovnatelně s benzinovými motory), ale taky proto, že jak známo bufíku víc škodí, když nefunguje než když denně maká.
Ta trocha nafty navíc rozhodně stojí za rychlejší prohřívání motoru, tudíž nižší spotřebu paliva a menší opotřebení motoru jako celku, menší chemickou degradaci oleje a jiné výhody.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“