TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení
- Jose1
- VWexpert
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 02.03.2008 16:51
- Bydliště: Brno
Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení
Marek77
Jasně máš pravdu, to se potom budeme pohybovat v nějakých relativních číslech. Já chtěl jenom vědět na kolik to asi tak přijde. Jelikož první co mě napadlo bylo, že když to takhle budu zahřívat půl hodiny denně před barákem, tak, že to musí být pořádnej ranec. A ono je to v pohodě.
Já tam stejně nemám nainstalovaný ten příhřev, takže stejně lezu do studenýho auta, ale zajímalo mě to.
abeljozef
Ale u nás Jozefe tuho mrzne len málokedy.
Jasně máš pravdu, to se potom budeme pohybovat v nějakých relativních číslech. Já chtěl jenom vědět na kolik to asi tak přijde. Jelikož první co mě napadlo bylo, že když to takhle budu zahřívat půl hodiny denně před barákem, tak, že to musí být pořádnej ranec. A ono je to v pohodě.
Já tam stejně nemám nainstalovaný ten příhřev, takže stejně lezu do studenýho auta, ale zajímalo mě to.
abeljozef
Ale u nás Jozefe tuho mrzne len málokedy.
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 21.11.2007 01:54
TOPENI: DEFA - elektricky predohrev
Dobry den, mate niekto skusenosti s elektrickym predohrevom (URL: http://wup.defa.com/en/ ) pre VW Sharan II (zima 2004) PD 85kW. Sadu mam z rovnakeho motora v SuperB, kde ju nahradilo nezavisle kurenie, instalacia by nemala mat ziaden principialny problem, co ma zaujima su SKUSENOSTi,
?
KAM dat riadiacu jednotku
tak aby co najmenej komplikovala pozdejsie prace v motorovom priestore
&
?
KAM dat ventilator v kabine,
tak aby nezavadzal a pri behu nesposobil pripadny poziar/prehriatie a nepracoval v rezime "tepelnej kapsy", ked bude nasavat "vlastny" zohriaty vzduch, ale sucasne co najmenej zavadzal pocas jazdy.
Logicky mi vychadzaju dve miesta, oboje v priestore spolujazdca.
1.
Jedno na boku tunela prevodovky
(s tym, ze bude fukat bud vzduch mierne nahor okolo radiacej paky a paky rucnej brzdy, alebo naopak popod sedadlo spolujazdca (ale tam mi dost prekaza hasiaci vo volnom prudeni hasiaci pristroj a moze dojst k riziku, ze sa vzduch bude tocit dokola a vytopi iba "kapsu" medzi palubnou doskou a sedadlom spolujazdca). Hasiaci pristroj nechcem demontovat, vo vsetkych autach som mal dva, je to taka mala paranoja
2.
Druhe pod sedadlom spolujazdca (tam kde byva v modeloch z nezavislym kurenim druha bateria) s tym, ze bude fukat dozadu do 2. a 3. radu (Sharyka som kupil kvoli 4 detom, najstarsie bude mat o par dni 4 roky, takze prioritou nemusi byt prave vodic a spolujazdec.
Pri takomto umiestneni nebude nic v kabine vidiet, ale mam opravnene obavy, ze pod sedadlom nebude mat ventilator dost "cerstveho" vzduchu a moze dojst k prehriatiu...
3.
za paku rucnej brzdy na umelohmotny kryt vystupov vzduchu pre 2. rad sedadiel, medzi prednymi sedadlami ale tam bude:
- vyzerat ako past na oko
- do nej kopat pasazier na strednom sedadle.
(samozrejme po stranke distribucie tepla je to najidealnejsia poloha)
umiestnovat to niekde dalej dozadu sa mi dvakrat nechce. znizilo by to variabilitu priestoru.
?
KAM dat riadiacu jednotku
tak aby co najmenej komplikovala pozdejsie prace v motorovom priestore
&
?
KAM dat ventilator v kabine,
tak aby nezavadzal a pri behu nesposobil pripadny poziar/prehriatie a nepracoval v rezime "tepelnej kapsy", ked bude nasavat "vlastny" zohriaty vzduch, ale sucasne co najmenej zavadzal pocas jazdy.
Logicky mi vychadzaju dve miesta, oboje v priestore spolujazdca.
1.
Jedno na boku tunela prevodovky
(s tym, ze bude fukat bud vzduch mierne nahor okolo radiacej paky a paky rucnej brzdy, alebo naopak popod sedadlo spolujazdca (ale tam mi dost prekaza hasiaci vo volnom prudeni hasiaci pristroj a moze dojst k riziku, ze sa vzduch bude tocit dokola a vytopi iba "kapsu" medzi palubnou doskou a sedadlom spolujazdca). Hasiaci pristroj nechcem demontovat, vo vsetkych autach som mal dva, je to taka mala paranoja
2.
Druhe pod sedadlom spolujazdca (tam kde byva v modeloch z nezavislym kurenim druha bateria) s tym, ze bude fukat dozadu do 2. a 3. radu (Sharyka som kupil kvoli 4 detom, najstarsie bude mat o par dni 4 roky, takze prioritou nemusi byt prave vodic a spolujazdec.
Pri takomto umiestneni nebude nic v kabine vidiet, ale mam opravnene obavy, ze pod sedadlom nebude mat ventilator dost "cerstveho" vzduchu a moze dojst k prehriatiu...
3.
za paku rucnej brzdy na umelohmotny kryt vystupov vzduchu pre 2. rad sedadiel, medzi prednymi sedadlami ale tam bude:
- vyzerat ako past na oko
- do nej kopat pasazier na strednom sedadle.
(samozrejme po stranke distribucie tepla je to najidealnejsia poloha)
umiestnovat to niekde dalej dozadu sa mi dvakrat nechce. znizilo by to variabilitu priestoru.
- sid666
- Jezdec
- Příspěvky: 435
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: sevwer čech Otvwice
Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení
Marek77 píše:Takhle bych to rozhodně nebral - tím, že bufík pracuje, sice spotřebuje nějaké to palivo, ale naopak motor v důsledku rychlejšího ohřátí na provozní teplotu má spotřebu nižší - takže nula od nuly.Jose1 píše:Takže by se dalo klidně říct, že každodení komfort vyhřátého auta, ráno před odjezdem do práce, v zimních měsících, nás bude stát 20prac. dní x 0,4litru (to jako za půl hodiny provozu) = 8litrů/měs x 33Kč/l nafta = 264Kč měsíčně. U TDi.
Já jezdím s aktivovaným bufíkem celoročně (místo čidla vnější teploty mám kus drátu) a musím říct, že je to perfektní věc. Především proto, že motor se nejen v zimě, ale i v létě nesrovnatelně rychleji ohřeje (srovnatelně s benzinovými motory), ale taky proto, že jak známo bufíku víc škodí, když nefunguje než když denně maká.
Ta trocha nafty navíc rozhodně stojí za rychlejší prohřívání motoru, tudíž nižší spotřebu paliva a menší opotřebení motoru jako celku, menší chemickou degradaci oleje a jiné výhody.
souhlas s Markem...ve finále to vyjde na stejno...každopádně vyhřátý auto je lepší,než pocit,že jsem (relativně) ušetřil 0,8 litru nafty na topení
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení
Gespa toto by som osobne do mojho auta rozhodne nedaval. Kazdy dieslovy sharan ma bufik a radcej by som ho prerobil na nezavisle kurenie ako toto lebo:
- tato hracka musi katastrofalne vybijat bateriu lebo pri bufiku je zdroj tepla nafta zatial co tu elektrina
- silny tepelny zdroj priamo v interiery - to sa mi tiez moc nelubi
- v konecnom dosledku tebe je aj teplo ale motor startujes studeny, zatial co bufik ti vyhreje aj motor
- nezavisle kurenie ak mas climatronic sa zameriava aj na priamy ofuk celnych skiel aby sa na nich pripadny lad rozmrazil.
- tato hracka musi katastrofalne vybijat bateriu lebo pri bufiku je zdroj tepla nafta zatial co tu elektrina
- silny tepelny zdroj priamo v interiery - to sa mi tiez moc nelubi
- v konecnom dosledku tebe je aj teplo ale motor startujes studeny, zatial co bufik ti vyhreje aj motor
- nezavisle kurenie ak mas climatronic sa zameriava aj na priamy ofuk celnych skiel aby sa na nich pripadny lad rozmrazil.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 21.11.2007 01:54
Re: TOPENÍ: DEFA - 230V~ nie 12V
defa beyi na 230V~ z externeho zdroja: cize stojite v studenej garazi, alebo v zahrade, pichnete sa do 230V~ a nastavite casovac, kedz chcete, aby Vam vyhrialo
1. chladiacu kvapalinu a teda aj blok motora
2. ak chcete (optional) tak aj kabinu.
3. riadiaci modul este dobija bateriu udryiavacim prudom...
Toto je riesenie pre "kutilov", ale v podstate rovnake systemy (akurat s "vytrhavacimi" zasuvkami) maju hasici a sanitaci, co jazdia v horach, aby "nerasovali" studeny motor.
cize ziaden negativny dopad na bateriu, skor naopak (ano, ked stojim "na ulici", potom bufik... ale takto si nedymim v zahrade, a mam teply motor uz ked tocim klucikom).
1. chladiacu kvapalinu a teda aj blok motora
2. ak chcete (optional) tak aj kabinu.
3. riadiaci modul este dobija bateriu udryiavacim prudom...
Toto je riesenie pre "kutilov", ale v podstate rovnake systemy (akurat s "vytrhavacimi" zasuvkami) maju hasici a sanitaci, co jazdia v horach, aby "nerasovali" studeny motor.
cize ziaden negativny dopad na bateriu, skor naopak (ano, ked stojim "na ulici", potom bufik... ale takto si nedymim v zahrade, a mam teply motor uz ked tocim klucikom).
- arci
- Nový člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: 27.09.2008 09:12
- Bydliště: Cheb
Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení
Ja jsem pred dvema roky udelal prestavbu, d3 jsem vyndal na e-bay jsem koupil 5kw a je to super. Nejde o spotrebu ,ale ze motor ma delsi zivotnost. Nikdy auto bez nezavisleho topeni. Jelikoz tu prestavbu jsem si delal sam tak to byl trochu porod. Povedlo se plany na sharana 98 mam jeste nekde v compu.
- majatrabi
- Jezdec
- Příspěvky: 473
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení
Tak šup snima sem+popis cele přestavby.
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...
Jen létání je krásnější...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 25
- Registrován: 31.01.2009 18:47
Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení
Zdarec,mám alhambru 2001,85kw a pod sedadlom spolujazdca som našiel bateriu, pomôže mi niekto, čo ešte treba,prípadne kto mi to predá, aby som mal nezávisle kúrenie?Žiadny ovládač som nikde nenašiel,mám climatronic.Dík za rady.Ak má niekto fotky sem s nimi budem vďačný
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení
Mas hore tie hodinky (nad spetnym zrkadlom v stropnom tapacire) ?
Je ta baterka este ziva a pouzitelna ? Ci ma este nejaku kapacitu.
Je ta baterka este ziva a pouzitelna ? Ci ma este nejaku kapacitu.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 25
- Registrován: 31.01.2009 18:47
Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení
baterka je ako nová a hodinky nad zrkadlom nemám.Tak neviemabeljozef píše:Mas hore tie hodinky (nad spetnym zrkadlom v stropnom tapacire) ?
Je ta baterka este ziva a pouzitelna ? Ci ma este nejaku kapacitu.
-
- Řidič
- Příspěvky: 65
- Registrován: 23.11.2008 08:29
- Bydliště: praha
Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení
tak to soudruzi někde udělali chybu nebo někdo sestavil auto s bouuračky a nedal tam vše.
Baterka pod sedačkou by měla být pouze v autech s nezávislým topením. Nevěřím že by při výrobě nešetřeli a dali baterku do auta kde není potřeba.
Jestli máš funkčního bufíka udělat z toho nezávilý topení jde a bez velkých komlikací jsem elektrikář takže aspon pro mne to byla zábava pro tebe plus ta baterka nebudeš při vytápění vybíjet baterku potřebnou pro nastartování motoru.
já osobně jsem to dotáhl až na mobila v autě na kterého si zavolám a auto mi zatopí ( všechny jiné čísla než mé vlastní telefon nepřijímá to abych se náhodou nedivil až přijdu k autu.)
Jeto super naše auta jsou super a lidi na tohle fóru jsou super
Baterka pod sedačkou by měla být pouze v autech s nezávislým topením. Nevěřím že by při výrobě nešetřeli a dali baterku do auta kde není potřeba.
Jestli máš funkčního bufíka udělat z toho nezávilý topení jde a bez velkých komlikací jsem elektrikář takže aspon pro mne to byla zábava pro tebe plus ta baterka nebudeš při vytápění vybíjet baterku potřebnou pro nastartování motoru.
já osobně jsem to dotáhl až na mobila v autě na kterého si zavolám a auto mi zatopí ( všechny jiné čísla než mé vlastní telefon nepřijímá to abych se náhodou nedivil až přijdu k autu.)
Jeto super naše auta jsou super a lidi na tohle fóru jsou super
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení
majoli píše:baterka je ako nová a hodinky nad zrkadlom nemám.Tak neviemabeljozef píše:Mas hore tie hodinky (nad spetnym zrkadlom v stropnom tapacire) ?
Je ta baterka este ziva a pouzitelna ? Ci ma este nejaku kapacitu.
hmm, divne .....
Takze dalsia vec, mas tam odlahcovacie rele pri tej baterii (malo by na nom byt napisane "100") a 40 A poistku ?
Mas manualnu klimu alebo klimatronik ?
Mas na klimatroniku (ak teda klimatronik) na cervenom konektore zapojeny pin c. 20 ?
Ako to chces ovladat ?
Len z auta spinacom ?
Dialkovo radiom ?
Dialkovo cez GSM ?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 15.01.2009 22:30
- Bydliště: Ostrava
Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení
nedavno jsem dodělal nezavislé, akorád mi chybí dalkové ovladání.
po konzultaci s kamaradem který dělá servis ebr.. topení mi říkal že ovladaní pomoci diod je dost riskantní, kvůli řj topení abych nemusel zhánět novou. nabidnil mi upravenou ovladací krabičku z jiného auta která byla za hubičku, všechno nové, akorád mi předělal konektory a už jsem montoval
po konzultaci s kamaradem který dělá servis ebr.. topení mi říkal že ovladaní pomoci diod je dost riskantní, kvůli řj topení abych nemusel zhánět novou. nabidnil mi upravenou ovladací krabičku z jiného auta která byla za hubičku, všechno nové, akorád mi předělal konektory a už jsem montoval
- Budulman
- Jezdec
- Příspěvky: 232
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kostelec na Hané
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení
Možná jsem to někde přehlídl, ale jde to topení nějak zapojit aby:
1)jdu do garáže pro auto nastartuju zapnu vypínačem topení topení jede
2) pokud ho nezapnu tak se zapne klasicky čidlem (než se vymotám z garáže chvilku to trvá, protože soused parkuje tak abych nemohl vyjet jako člověk)
3)dojedu přer dům přepnu vypínač aby topení jelo i při vypnutém zapalování
4) jdu pro děti naložím je nastartuju a jedu
jde mi hlavně o to aby to jelo i při vypnutém zapalování a aby to nestálo hromadu peněz (takže žádný dálkový start nechci -Krize je krize
1)jdu do garáže pro auto nastartuju zapnu vypínačem topení topení jede
2) pokud ho nezapnu tak se zapne klasicky čidlem (než se vymotám z garáže chvilku to trvá, protože soused parkuje tak abych nemohl vyjet jako člověk)
3)dojedu přer dům přepnu vypínač aby topení jelo i při vypnutém zapalování
4) jdu pro děti naložím je nastartuju a jedu
jde mi hlavně o to aby to jelo i při vypnutém zapalování a aby to nestálo hromadu peněz (takže žádný dálkový start nechci -Krize je krize
- trepifajxl
- Profík
- Příspěvky: 961
- Registrován: 04.04.2008 18:15
- Bydliště: u Turnova
Re: TOPENÍ: sada pro dovybavení přihřívače na nezavislé topení
Multicarm22
Ty diody jsou hlavně nebezpečný v tom , že mají úbytek napětí cca 0,8 -1V a když jich dáš při složitějčím zapojení víc za sebe tak ti bufík může vypínat , nebo nenaskočit, má v sobě totiž hlídání pro pokles napětí (10,5V) a hlásí chybu nízké napětí sítě
Budulman
Ano jde to
Ty diody jsou hlavně nebezpečný v tom , že mají úbytek napětí cca 0,8 -1V a když jich dáš při složitějčím zapojení víc za sebe tak ti bufík může vypínat , nebo nenaskočit, má v sobě totiž hlídání pro pokles napětí (10,5V) a hlásí chybu nízké napětí sítě
Budulman
Ano jde to
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666