FSI -> Fuel Stratified Injection
FSI z anglického Fuel Stratified Injection je označením pro zážehové motory s přímým vstřikem paliva do válce. Na rozdíl od vícebodového vstřikování do sacího traktu se jedná o vysokotlaké vstřikování pomocí technologie common rail přímo do spalovací komory každého válce zvlášť.Výhody FSI
- vyšší výkon,
- lepší průběh točivého momentu,
- úspora pohonných hmot,
- šetrnost k životnímu prostředí.
Regulace výkonu
Druhy směsi paliva
- ultra ochuzená ,
- stechiometrická,
- plný výkon.
Ultra ochuzená směs je režim, který se používá při lehkém zatížení nebo při konstantních rychlostech či snižování rychlosti jízdy. Palivo není aplikováno v sacím zdvihu, ale v pozdějších fázích kompresního zdvihu. Spalování probíhá v dutině na pístu. Dutina vytváří vířivý efekt a malé množství směsi vzduch-palivo je optimálně umístěno v blízkosti zapalovací svíčky. Snížená teplota spalování umožňuje spálení s nízkými emisemi. Tato technika umožňuje použití naprostého minima směsi.
Stechiometrický mód se používá pro střední zatížení. Palivo je vstřikováno v průběhu sacího zdvihu , vytvořit homogenní směs paliva se vzduchem ve válci. Za použití stechiometrického poměru se dosahují optimální výsledky vypalování benzínu.
Stechiometrický poměr vzduch-palivo je pro benzín je 14.7:1
Plný výkon je režim, který se používá pro rychlou akceleraci. Vzduch-palivová směs je homogenní a poměr paliva je mnohem bohatší než u stechiometrické, což pomáhá zabránit výbuchu (ping). Palivo je vstřikováno v průběhu sacího zdvihu.