Wiki: FSI

ABS, EBD, TDI, V6, RS, VAG, ETKA, ET...

FSI

Příspěvek od admin »

FSI -> Fuel Stratified Injection

FSI z anglického Fuel Stratified Injection je označením pro zážehové motory s přímým vstřikem paliva do válce. Na rozdíl od vícebodového vstřikování do sacího traktu se jedná o vysokotlaké vstřikování pomocí technologie common rail přímo do spalovací komory každého válce zvlášť.

Výhody FSI

- lepší dynamika,
- vyšší výkon,
- lepší průběh točivého momentu,
- úspora pohonných hmot,
- šetrnost k životnímu prostředí.

Regulace výkonu

Regulace výkonu probíhá za pomocí regulace kvality směsi paliva a vzchudu. Klasické motory omezovaly výkon přiškrcováním množství směsy do sání.

Druhy směsi paliva

Systém řízení motoru volí mezi třemi režimy:
- ultra ochuzená ,
- stechiometrická,
- plný výkon.

Ultra ochuzená směs je režim, který se používá při lehkém zatížení nebo při konstantních rychlostech či snižování rychlosti jízdy. Palivo není aplikováno v sacím zdvihu, ale v pozdějších fázích kompresního zdvihu. Spalování probíhá v dutině na pístu. Dutina vytváří vířivý efekt a malé množství směsi vzduch-palivo je optimálně umístěno v blízkosti zapalovací svíčky. Snížená teplota spalování umožňuje spálení s nízkými emisemi. Tato technika umožňuje použití naprostého minima směsi.

Stechiometrický mód se používá pro střední zatížení. Palivo je vstřikováno v průběhu sacího zdvihu , vytvořit homogenní směs paliva se vzduchem ve válci. Za použití stechiometrického poměru se dosahují optimální výsledky vypalování benzínu.
Stechiometrický poměr vzduch-palivo je pro benzín je 14.7:1

Plný výkon je režim, který se používá pro rychlou akceleraci. Vzduch-palivová směs je homogenní a poměr paliva je mnohem bohatší než u stechiometrické, což pomáhá zabránit výbuchu (ping). Palivo je vstřikováno v průběhu sacího zdvihu.


Doplnit informaci

Zpět na „Zkratky & značky & označení“