Pomoc s výběrem Motoru Caddy

1979 - 20..

Moderátor: Olaf87

Nodi20v
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 05.09.2019 15:19

Pomoc s výběrem Motoru Caddy

Příspěvek od Nodi20v »

Zdravím,
bohužel jsem nucen měnit firemní auto VW Sharan 1,9 TDi 66Kw po najetí 1,300,000 Km jsme se rozhodli že si důchod opravdu zaslouží a hledám náhradu která by se dostala alespoň na polovinu kilometrů. Velikostně by mi vyhovovalo VW Caddy a potřeboval bych poradit co za motor zvolit aby při nájezdu cca 60 tis Km ročně chvíli vydrželo a nebylo moc v servisu a mohlo vydělávat.
Chtěl bych verzi maxi a do roku tuším 2011 před FL hlavně kvůli ceně a protože mi je líto koupit nové a pak do něj házet cajky, navíc jsem staromilec co si myslí že po roce 2000 se žádné nové auto nepovedlo. Dovedlo by mi prosím někdo poradit klady a zápory naftových a klidně i benzínových/CNG motorů? Díky moc

Master
Pilot
Pilot
Příspěvky: 734
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Pomoc s výběrem Motoru Caddy

Příspěvek od Master »

CNG bych se vyhnul, jednak je ten atmosfericky 2.0 celkem historicky motor, ktery moc nejede, navic to ma kratkou prevodovku, takze na dalnici se uplne dobre neciti. Navic na to nebude po vrakacich moc dilu, takze se nektere opravy muzou dost prodrazit... 1.2 TSI a 1,4 bych se taky vyhnul, protoze opravdu zoufale nejedou. Z benzinu zbyva 1.6, ktera muze byt pro nenarocneho ridice OK, ale na pozadovany najezd se bude urcite vic hodit TDI. U pred FL a TDI PD, bude zejmena dulezite aby to nemelo DPF. 2.0 TDI se myslim bez DPF nikdy nedelalo, 1.9TDI se najde, ale neni jich moc. Vykon v celkem staci, spolehlivost v podstate dobra. Jsou to uz taky celkem stare auta se spoustou km, takze najit pekny kus da asi uz trochu prace. Nebo koupit FL s TDI CR, tam jsou DPF sice taky, ale uz to funguje v poradku. Spolehlivejsi je 2.0 i lepe jede, ale i 1.6 zase takova katastrofa neni.

Nodi20v
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 05.09.2019 15:19

Re: Pomoc s výběrem Motoru Caddy

Příspěvek od Nodi20v »

No právě na 1.9 TDI PD jsem slyšel dost závad, tupěj se vačky, turba se zanáší a následně odcházejí kvůli naklápěcím lopatkám, vstřiky odcházejí atd. Tak jsem CNG docela zvažoval kvůli zdánlivé jednoduchosti motoru, i na dálnici většinou jezdíme kolem 110-120, vozíme věci na střeše tak nejde letět.

Master
Pilot
Pilot
Příspěvky: 734
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Pomoc s výběrem Motoru Caddy

Příspěvek od Master »

Ono je to tak, ze TDI PD jezdi po svete kvanta, takze je s nima taky relativne kvantum problemu. Tech 2.0 CNG motoru je proti tomu minimum, coz je taky ten nejvetsi problem - dostupnost dilu a dostupnost lidi co tomu rozumi. Netvrdim, ze TDI PD je bezporuchovy motor, ma urcite svoje neduhy, ale vsechno je to vetsinou resitelne, za nejake celkem normalni penize. A i kdyz by cloveku samou smulou prolitla ojnice blokem, sehnat druhy motor, nebude nadlidsky ukol...

Čečulák
Řidič
Řidič
Příspěvky: 99
Registrován: 27.06.2018 20:39

Re: Pomoc s výběrem Motoru Caddy

Příspěvek od Čečulák »

Spis bude problem tu 1.9 sehnat s rozumnym najezdem...
je to uz dost stare.
Mel jsem 77 kw v kratke a skvele.
Nejhorsi byla 1.6 TDI 75 kw, to nic moc.
Nyni mam 2.0 TDI v kratke a jezdi se mi s tim dobre.
Neni to raketa, ale silu to ma.
VW Caddy 2.0 TDI 75 KW Comfortline, Bi xenon, Combi Černá perleť 2019

Nodi20v
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 05.09.2019 15:19

Re: Pomoc s výběrem Motoru Caddy

Příspěvek od Nodi20v »

Master píše:Ono je to tak, ze TDI PD jezdi po svete kvanta, takze je s nima taky relativne kvantum problemu. Tech 2.0 CNG motoru je proti tomu minimum, coz je taky ten nejvetsi problem - dostupnost dilu a dostupnost lidi co tomu rozumi. Netvrdim, ze TDI PD je bezporuchovy motor, ma urcite svoje neduhy, ale vsechno je to vetsinou resitelne, za nejake celkem normalni penize. A i kdyz by cloveku samou smulou prolitla ojnice blokem, sehnat druhy motor, nebude nadlidsky ukol...
Tak i kdyby jezdil jeden tak vačka se ubrousí i u něj, to prostě jednou za čas uděláš, to samé turbo s lopatkami to je taky nesmysl co nefunguje, s nájezdem 60k km ročně jak píšu vejš prostě tyhle věci řešit budu. Mě jde o to aby mi někdo řekl co na těch motorech odchází, za jak dlouho a co to stojí, abych měl srovnání toho co mě bude to auto stát. Mě je fakt jedno jestli to bude 1,9 TDi PD, 2,0 TDi/CNG nebo pak nějakej CR, ale chci vybrat motor tak aby mě stál co nejméně v nákladech na opravy a čas s nimi strávený a co nejvíc najel.

Nodi20v
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 05.09.2019 15:19

Re: Pomoc s výběrem Motoru Caddy

Příspěvek od Nodi20v »

Čečulák píše:Spis bude problem tu 1.9 sehnat s rozumnym najezdem...
je to uz dost stare.
Mel jsem 77 kw v kratke a skvele.
Nejhorsi byla 1.6 TDI 75 kw, to nic moc.
Nyni mam 2.0 TDI v kratke a jezdi se mi s tim dobre.
Neni to raketa, ale silu to ma.
Tak je mi jasné že do dvoutunového auta nic pod 1,9 nepatří a taky mi je jasné že caddy není auto na sprinty, mě ale zajímá technická stránka a hlavně poruchovost těch motorů.

Čečulák
Řidič
Řidič
Příspěvky: 99
Registrován: 27.06.2018 20:39

Re: Pomoc s výběrem Motoru Caddy

Příspěvek od Čečulák »

K 1.6 TDI 75 kw...
zkusenost s vice auty, okolo 220 odchazi EGR ventil a po 250 uz zacinaji byt slyset vstriky.
DPF cca 320 tisic km.
U vsech aut se resila vodni pumpa na zaruku, voda ubyvala.

K 2.0 TDI 75 kw
Mame v praci nekolik aut s najezdem okolo 230 tisic a slabe misto je ve spojce.
Nekolika autum je cistili od prachu, coz nebylo levne a pozdeji to stejne neni ono.
Pri rozjezdu to lidem poskakuje a hur se radi R.
DPF okolo 150 tis km jsou na 50 procent.
Olej se dolejva cca 1.5 litru na 30000 km.
Dosti problem s elektrikou, hori zarovky i s objimkama, nekomu menili aj cele predni svetla.
Normalne se u zarovek vytavuji ty cinove kontakty, hlavne u halogen denniho sviceni.
VW Caddy 2.0 TDI 75 KW Comfortline, Bi xenon, Combi Černá perleť 2019

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Pomoc s výběrem Motoru Caddy

Příspěvek od Sonny »

Ta 1,6 TDI je špatný motor?? hodně jsem slyšel že často odcházejí vstřiky,je už to nějak vyřešené? jinak předpokládám že bude spolehlivější než 1,9 TDI-PD.Jinak u Caddy po FL je těžký vybírat z motorizací.v nabídce nejsou 2,0 tdi ,jen ty 1,6 :? TSI prý zase nemusí LPG,tak vůbec váhám jestli do Caddy jít.

Čečulák
Řidič
Řidič
Příspěvky: 99
Registrován: 27.06.2018 20:39

Re: Pomoc s výběrem Motoru Caddy

Příspěvek od Čečulák »

1.6 TDI 55 kw je hodne lenosna, predjet kamion problem.
Ja mel 75 kw a to se da, ale ten zatah, co ma 1.9 tady neni.
Prirovnal bych to k 1.4 benzin.
Objem nenahradis, 2.0 TDI je lepsi a jezdi za min cca o pul litru pri srovnatelnem zachazeni.
VW Caddy 2.0 TDI 75 KW Comfortline, Bi xenon, Combi Černá perleť 2019

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Pomoc s výběrem Motoru Caddy

Příspěvek od Sonny »

Tak to pak 2,0 SDI 51kw musí být hrůza :D co říkáte na tento motor? normálně bych se na tento motor neptal ale ted mám možnost koupit Caddy které má najeto fakt 100tis.km a je celkově zachovalé.auto by bylo pracovní,je to van.

Díky

Čečulák
Řidič
Řidič
Příspěvky: 99
Registrován: 27.06.2018 20:39

Re: Pomoc s výběrem Motoru Caddy

Příspěvek od Čečulák »

Aj s timto jsem jezdil a asi to bude z hlediska udrzby nejlepsi, ale svezeni tak do mesta.
Ma to hrozne kratkou prevodovku, takze dalnice pro to auto peklo.
Tim i hluk nad rychlost 100 km.
Ale na courani okolo baraku pro nenarocneho uzivatele, proc nee...
VW Caddy 2.0 TDI 75 KW Comfortline, Bi xenon, Combi Černá perleť 2019

Master
Pilot
Pilot
Příspěvky: 734
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Pomoc s výběrem Motoru Caddy

Příspěvek od Master »

-2.0 SDI PD nema ani ve verzi EU3 ani EU4 DPF, coz je fajn
-opravdu kratka prevodovka 5ka pri 100km/h toci cca 3000 ot/min , realne se s tim da jet stabilne po dalnici tak max 115 aniz by clovek to auto trapil
-motor pomerne hlucny - prijde mi to hlucnejsi nez TDI, mozna i proto, ze tam neni plast pod motorem ani dalsi odhlucnovaci prvky
-Jinak mechanika motoru celkem spolehliva, hlava pri vyssim najezdu muze mit problem s ulozenim vstriku (lze resit vyvlozkovanim)
-celkem mala spojka, ale s jednohmotou, takze vymena nestoji moc
-Prevodovka je konstrukcne slabsi nez u TDI a blbe se shani (nejak uplne problematicka ale neni)

JirkaNTV
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 19.09.2019 20:29

Re: Pomoc s výběrem Motoru Caddy

Příspěvek od JirkaNTV »

1.4 16 (80k)
všichni píšou, nebrat slabé apod. poocitově to zase tak slabé není, na pohotovostní hmotnost 1400kg je dynamika vcelku OK (asi jako Fabie).
"Problémem" může být nakratko poskladaná převodovka s absencí 6kvaltu. Při 90km/3000ot, při 110/4000ot.
Nicméně na poskakování ve městě či v okolí je to úplně vpoho, na 4ku 60km/h (2000ot) a motor se lehce sbírá.
Absence "kurvítek" na motoru a i v autě (pač tam skoro nic není) by měla být předností této motorizace.
Takže běžní investice :
6let/90kkm rozvody (dva řemeny, pár kladek), jednou za 40-50tkm svíčky, olej, filtry po 10kkm, nemrzka, a zvihátka tak kolem 200-250kkm a to by mělo být vše co motor vyžaduje.
Pro potlačení "vady" motoru,by rád dal špajku z Fabie a uvidí se..třeba to bude i na další štreky.

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Pomoc s výběrem Motoru Caddy

Příspěvek od Sonny »

Ví někdo jaký je rozdíl v motorech 1.6 TDI 55kw a 75kw? díky :wink:

Odpovědět

Zpět na „Caddy“