U:DODATEČNÁ MONTÁŽ MAN.KLIMATIZACE+ ODKAZ NA CLIMATRONIC

udělej si sám

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL

Uživatelský avatar
mates-vento
Závodník
Závodník
Příspěvky: 659
Registrován: 20.08.2008 02:12
Bydliště: někde mezi HK a Pce

Re: DODATEČNÁ MONTÁŽ MAN.KLIMATIZACE+ ODKAZ NA CLIMATRONIC

Příspěvek od mates-vento »

Blahis6 píše:Může klima fungovat i bez toho relátka, který je v pojistkový skříňi? Pokud ano, nevíte jeho označení?
Je to typ 105.

Edit: Takže u starší klimačky (do 07.95) toho zřejmě zapíná víc, pozdějc (08.95), ale možná taky jenom na 1Z motoru, spíná jen kompresor.

Já mám variantu klima 94 a motor 1Z z 96, takže se ani nepokoušim zjistit, co vlastně zapíná. Zapojil jsem ho bez úprav do pojistkovky a jede to. ... a když ho vyhodim, tak všecko jede uplně stejně :mrgreen:
Naposledy upravil(a) mates-vento dne 10.10.2012 20:19, celkem upraveno 2 x.
Opět pojízdný G3 AFN sedan, mezitím na měsíc G3 GTI ABF, na zimu 3C BMP a občas G3 Varoš 1Z.
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)

Uživatelský avatar
mates-vento
Závodník
Závodník
Příspěvky: 659
Registrován: 20.08.2008 02:12
Bydliště: někde mezi HK a Pce

Re: DODATEČNÁ MONTÁŽ KLIMATIZACE

Příspěvek od mates-vento »

vocas píše:měl bych dotaz pro ty který dávali klimu z jinýho motoru na jinej, zrovna rozplejtám kabeláž a zjistil sem že dráty od klimy vedou do ŘJ a nevím co teď s tím nevím jak to vypinovat z toho konektoru a jestli to má vůbec cenu to vypinovávat ven
Tak se ještě jednou opravim. Je to vyčtený z climatronicu rv. cca 1994:

Modrobílý - signál rychlosti (stejný jako např k autorádiu) - modrá svorkovnice na/nad pojistkovkou - při rychlosti nad nějakých cca 60km/h klima vypne ventilátor chladiče, bo při vyšších rychlostech by se větrák přetáčel a navíc proud vzduchu už to stíhá uchladit (nezapojení tohoto signálu ověřoval nějakej frantík v jeho přestavbě).

Šedobílý - linka pro diagnostiku (asi jen Climatronic) - černá širší svorkovnice na/nad pojistkovkou, konektory jsou užší (bude v ní dvojkonektor s šedobílym a žlutym drátem a alespoň jeden další šedobílej) - význam je jasnej a pokud je k dispozici, tak zapojit, já bych bez toho klimu ani nerozjel.

Černožlutý - zřejmě signál nastartovaného motoru - žlutá svorkovnice na/nad pojistkovkou (asi do ní povede i nějakej žlutozelenej vodič a taky vodič, kterej se vrací k pojistkovce na D/3, tušim). Bez tohoto signálu (a dalších) kompresor nesepne.

Kterej drát by měl vést do řj. motoru, aby se přidaly otáčky, to fakt netušim. Na mém 1Z při zapnutí klimy otáčky trochu klesnou, možná tak 50ot - v tom bych problém neviděl. Na původnim motoru (ze kterýho klima pochází), to padalo možná ještě víc.

A sranda na závěr - šedomodrej drát je nejen pro podsvícení přístrojů a tlačítek, ale jeden takovej se taky zapojuje v případě automatický převodovky. Takže pokud takovej drátek aktivně připojíte, jako já, na podsvícení, tak si klima bude nejen myslet, že máte automat, ale navíc že máte plyn na podlaze. A v takovym případě co? Vypne kompresor :D
Opět pojízdný G3 AFN sedan, mezitím na měsíc G3 GTI ABF, na zimu 3C BMP a občas G3 Varoš 1Z.
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: U:DODATEČNÁ MONTÁŽ MAN.KLIMATIZACE+ ODKAZ NA CLIMATRONIC

Příspěvek od KOŠŤÁL »

AUTODIAGNOSTIKA CLIMATRONICU.
Made in majkl1 :wink:

FUNKCE CLIMATORNICU

Climatronic - paměť poruch

stlačeními [oběhový vzduch] a [ECON] (3 sec.) dá se paměť poruch odvolá. Se jeví nalevo 3 místný kód chyby a napravo počet 00. stlačeními [Temp. +] vychází nejbližší kód chyby. Nevychází nalevo kód 000 uložená žádný dalších chyba. Je teď [ECON] tlačítko déle než 3 sec. stísněná hašená paměť. stlačeními [ECON] vychází normální ohlášení.

:idea: zkráceně :idea:
1)zapneš zapalování
2)zmáčkneš čudl s nápisem ECON
3)K stále zmáčklému ECON stiskneš ještě vnitřní okruh a obě podržíš asi na 3sec.
4)Naskočí ti nějaký čísla pokud to budou tři čtyřky tak je vše OK

znal kód chyby:

000 Náklad končí
306 Snímač teploty nárazník
444 žádná chyba uložená
511 Snímač teploty prostor pro nohy



Climatronic - samokontrola

Zažehnutí vyloučený. Klávesu [oběhový vzduch] a [ECON] současně déle než 3 sec. Stísněný držet a při tom zapnulo zapalování. - > diagnóza je provedená. - > na konci zkoušky vychází napravo počet chyba a nalevo kód chyby (viz paměť poruch).


Climatronic - podnebí - kód

Do servisu- způsob přijde člověk současného stlačeními [ECON] + [chladnější] + [dmýchadlo malý]. stlačeními [ECON] vychází normální ohlášení.



00 Celková - amplituda, 0 = max. chladí, 255 = max. vytápět
01 Teplota ovládací panel (u ovládací jednotky Climatronic)
02 Oslunění - index homogenizovat
03 Oslunění - index do mW/cm2
04 Teplota nárazník homogenizovat
05 Teplota nárazník skutečná hodnota
06 Teplota čerstvý vzduch-sací kanál
07 Ausstromtemperatur Fußraum
08 Ausstromtemperatur uprostřed
09 Požadovaná hodnota dmýchadlo - upínání
10 Skutečná hodnota dmýchadlo - upínání do 10- 1 voltů
11 Teplota - klapka, 0 = max. teplý, 255 = max. chladno)
12 Centrální - klapka, 0 = prostor pro nohy- /odmrazovač okenního skla, 255 = uprostřed
13 Dynamický tlak-klapka, 0 = oběhový vzduch, 255 = čerstvých vzduchů
14 Prostor pro nohy- /odmrazovač okenního skla-klapka, 0 = přední sklo, 255 = prostorů pro nohy
15 Po dobu od motoru - start do Skeunden
16 Rychlost do km/h
17 ? jde od záporný (chladit) nebo pozitivní (vytápět) do 0
18 ? zpravidla = 0, když velmi horký tak také větrák chladiče jde vzácný o 68
19 Kompresor Abschaltbedingung, 0 = žádný, 5 = počtů otáček příliš nízký, 6 = ECON, 7 = OFF, 11 = ?, 12 = ?
20 ? Předpis - parametr 0 do 100, 100 = max. chladit nebo vytápět
21 ? začínáme se u 0
22 ? Předpis - parametr, malá vzácný o 0
23 Skutečná hodnota Ausstromtemperatur uprostřed
24 Požadovaná hodnota Ausstromtemperatur uprostřed
25 Teplota - klapka atentát teplý
26 Skutečná hodnota teplota - klapka
27 Teplota - klapka atentát chladno
28 Centrální - klapka atentát prostor pro nohy/odmrazovač okenního skla
29 Skutečná hodnota centrální - klapka
30 Centrální - klapka atentát uprostřed
31 Dynamický tlak-klapka atentát oběhový vzduch
32 Skutečná hodnota dynamický tlak-klapka
33 Dynamický tlak-klapka atentát čerstvý vzduch
34 Prostor pro nohy- /odmrazovač okenního skla-klapka atentát Defrost.
35 Skutečná hodnota prostor pro nohy- /odmrazovač okenního skla-klapka
36 Prostor pro nohy- /odmrazovač okenního skla-klapka atentát prostor pro nohy
37 Trvanlivost do minut, (zažehnutí z) 0 do 240 Min.
38 ? = 20
39 Po dobu od zažehnutí na do 4 sec. Takt
40 Regulační odchylka
41 ? = 0
42 ? = 8
43 ? = 0
44 ? = 0
Obrázek

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: U:DODATEČNÁ MONTÁŽ MAN.KLIMATIZACE+ ODKAZ NA CLIMATRONIC

Příspěvek od KOŠŤÁL »

:arrow:
Přílohy
Diagnostický režim CLIMATRONIC.doc
(31 KiB) Staženo 339 x
Climacodes für die Climatronic.doc
(31 KiB) Staženo 313 x
Obrázek

Uživatelský avatar
boost
Člen klubu
Příspěvky: 387
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: BECHYNĚ
Kontaktovat uživatele:

Re: U:DODATEČNÁ MONTÁŽ MAN.KLIMATIZACE+ ODKAZ NA CLIMATRONIC

Příspěvek od boost »

Ahoj, tak sem se taky pustil do dodělání klimatizace, zatím se hrabu v motorovym prostoru tak sem dám nějaký fotky a postupně budu přidávat. Mám motor 1Z 94 a klima je z AHU 97. DRžák kompresoru už na mým autě byl z výroby a držák vysoušeče a hadic taky připravený. Teď si nejsem jistej jak to bude s řemenama, vypadá to že bude stačit delší drážkovej a klínovej pro servo zůstane. A jeden dotaz, u nafťáka nemusí bejt zásobník podtlaku v levým podběhu?
Přílohy
11122012542.jpg
11122012543.jpg
11122012546.jpg
11122012547.jpg
11122012548.jpg
Stavební firma, stavebniny http://www.snn.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: U:DODATEČNÁ MONTÁŽ MAN.KLIMATIZACE+ ODKAZ NA CLIMATRONIC

Příspěvek od KOŠŤÁL »

Držák kompresoru tam určitě není z výroby,pokud to klimu nemělo.
Zásobník podtlaku je tam vždy,pokud se jedná o manuální klimu,klimatronik ho nepotřebuje.

TAK EDIT: V tom návodu k montáži klimatroniku je taky.
Obrázek

Uživatelský avatar
mates-vento
Závodník
Závodník
Příspěvky: 659
Registrován: 20.08.2008 02:12
Bydliště: někde mezi HK a Pce

Re: U:DODATEČNÁ MONTÁŽ MAN.KLIMATIZACE+ ODKAZ NA CLIMATRONIC

Příspěvek od mates-vento »

Jop, climatronic má taky zásobník, prej aby fungovaly klapky i s vypnutym motorem či co... Mě se zatim nechtěl sundávat podběh a navíc jsem urval zpětnej ventil, takže funguju bez zásobníku.

Samotnýmu je mi to divný, ale musim Košťála opravit - na TDI motory se dávaly rovnou držáky i pro kompresor. Já ho na zapráskaný CL verzi taky měl a co jsem pročítal návody a diskuse k přestavbám, tak to bylo stejný.

Řemeny dáš podle katalogu (pro výbavu s klimou), budeš měnit klíňák i mikrořemen (protože budeš měnit řemenici vodní pumpy z mikrořemenu na klíňák, ale to určitě víš, bo jsi si pořádně přečetl návody než jsi se do toho pustil) :)
Klínovej by měl být 790mm, ale teď se mi na varošoj stalo, že byl z nějakýho důvodu moc dlouhej, takže jsme tam narvali 760mm co byl poruce (sice přes páku a dost natěsno, ale sedí tam). Původní 730mm nemáš šanci napasovat.
Opět pojízdný G3 AFN sedan, mezitím na měsíc G3 GTI ABF, na zimu 3C BMP a občas G3 Varoš 1Z.
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)

Jarda S.
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1743
Registrován: 31.03.2010 20:12
Bydliště: Netolice

Re: U:DODATEČNÁ MONTÁŽ MAN.KLIMATIZACE+ ODKAZ NA CLIMATRONIC

Příspěvek od Jarda S. »

KOŠŤÁL píše:Držák kompresoru tam určitě není z výroby,pokud to klimu nemělo.
já ho tam taky mam 8O a klimu auto nemělo a motor je původní :good:
Passat AVF 2004
GIII variant tdi bosch 764 => 100kw - KPower
felda 1.3 LPG

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: U:DODATEČNÁ MONTÁŽ MAN.KLIMATIZACE+ ODKAZ NA CLIMATRONIC

Příspěvek od KOŠŤÁL »

OK,beru zpět
Obrázek

Uživatelský avatar
boost
Člen klubu
Příspěvky: 387
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: BECHYNĚ
Kontaktovat uživatele:

Re: U:DODATEČNÁ MONTÁŽ MAN.KLIMATIZACE+ ODKAZ NA CLIMATRONIC

Příspěvek od boost »

Tak sem zase pokročil, vyndal sem palubku, vnitřek, topení. Rozmontoval a vyčistil klimu a nový topení. nalepil nový molitany, objednal nový gumičky na hadice. Pak přišla chvíle vrtání a řezání. Neni to tak hrozný jak sem se toho bál. Díra pro expanzní ventil se obkreslila podle původního šroubu a převlečnýho plechu a díra o průměru 35 na odtok kondenzátu byla taky dobře patrná kde má bejt. No a pak podle mě asi to nejhorší a to je elektrika. Ta mě více méně čeká zítra. Nechávali ste starý kabely od ventilátoru, čidla chladiče a vevnitř ten svazek v autě nebo ste ho vyplejtali?
Stavební firma, stavebniny http://www.snn.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: U:DODATEČNÁ MONTÁŽ MAN.KLIMATIZACE+ ODKAZ NA CLIMATRONIC

Příspěvek od KOŠŤÁL »

Vnitřek jsem předělal a v motoru jsem to nechal,kdyby něco,tak to jenom přepíchnu
Obrázek

Uživatelský avatar
mates-vento
Závodník
Závodník
Příspěvky: 659
Registrován: 20.08.2008 02:12
Bydliště: někde mezi HK a Pce

Re: U:DODATEČNÁ MONTÁŽ MAN.KLIMATIZACE+ ODKAZ NA CLIMATRONIC

Příspěvek od mates-vento »

Taky tak, ono je to nejjedodušší, bo u klimy je ventilátor připojenej navíc na "řj. větráku" pod expanskou, takže to moc smyslupně ani naprat na původní svazek nejde..
Opět pojízdný G3 AFN sedan, mezitím na měsíc G3 GTI ABF, na zimu 3C BMP a občas G3 Varoš 1Z.
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)

Uživatelský avatar
boost
Člen klubu
Příspěvky: 387
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: BECHYNĚ
Kontaktovat uživatele:

Re: U:DODATEČNÁ MONTÁŽ MAN.KLIMATIZACE+ ODKAZ NA CLIMATRONIC

Příspěvek od boost »

Tak je elektrika hotová, snad to bude fungovat, všechno propípaný a je to průchozí. Teď bych měl takovej dotaz abych ověřil funkčnost. Kompresor spíná spojku jenom při nastartovaným motoru, ventilátor spíná společně s kompresorem a při rychlosti nad 60km/h vypne ventilátor. Na teplotě okolí spínání kompresoru závislý neni? Jinak podtlak ten mám jenom od vývěvy k ventilu a do klapky. Ani na autě z kterýho se to vyndavalo zásobník nebyl. A tam byla klima origo. Relé do pozice číslo jedna mám dát s označením 13 nebo jiný? Děkuji
Stavební firma, stavebniny http://www.snn.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: U:DODATEČNÁ MONTÁŽ MAN.KLIMATIZACE+ ODKAZ NA CLIMATRONIC

Příspěvek od KOŠŤÁL »

Kompresor by měl sepnout při zapnutým klíčku a při teplotě nad nulou (tuším,že 5stupňů) ,pod nulou nesepne
Obrázek

Uživatelský avatar
mates-vento
Závodník
Závodník
Příspěvky: 659
Registrován: 20.08.2008 02:12
Bydliště: někde mezi HK a Pce

Re: U:DODATEČNÁ MONTÁŽ MAN.KLIMATIZACE+ ODKAZ NA CLIMATRONIC

Příspěvek od mates-vento »

Mě startuje až pár vteřin po startu motoru, ale to už je celkem detail. Jinak to je kromě teplot omezený třeba taky tlakem v soustavě, který musí být ve správném rozmezí.
Opět pojízdný G3 AFN sedan, mezitím na měsíc G3 GTI ABF, na zimu 3C BMP a občas G3 Varoš 1Z.
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)

Odpovědět

Zpět na „DIY - Do It Yourself“