U Oprava starteru...
- Keflek
- VWjunior
- Příspěvky: 1647
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
U Oprava starteru...
Predpokladam,ze vyndat starter umi vetsina z vas...
1. starter
2. zacneme tim,ze odpojime civku (vykonovy spinac) od starteru - vetsinou orisek/klic c. 13
(mimochodem pokud vam starter jen cvaka a na tomhle vystupu neni napeti,je civka KO,pokud tam napeti je,je pravdepodobne v haji vinuti ve starteru - predpoklad,ze vam jde pri startovani napeti na civku ze spinacky)
3. vysroubovat 3 x sroub (bud krizovy,nebo torx)
4. sejmout civku (vykonovy spinac)
5 + 6 + 7. vysroubovat 2 x krizovy sroub krytky zadniho pouzdra a sejmout ji pod ni se nachazi aretacni podlozka (pulmesic) a vymezovaci podlozka (obe sundat)
8. vysroubovat 2 x sroub (7,nebo 8 klic) a oddelit stator (cerny valec)
(muzete prezkocit bod 5 + 6 + 7,napred odelit stator a rotor - kotva (to je ta vnitrni cast) oddelit potom) rozumej - nejdriv bod 8 a pak bod 5,6,7...
9 + 9,5. rotor vyndat - vetsinou jde ztuha - zabrat,drzi ho jen magneticke pole statoru,rovnou ocistit jemnym smirkem a vycistit drazky nejakym nozikem
Pote vam zbyde hlinikova cast s pastorkem (volnobezkou) a prevodovkou...zapomel jsem vyfotit
ze strany pastorku celej komplet prez spalicek vyrazit (jakoby smerem dovnitr starteru)
10 + 11 + 12. zbyde vam cela volnobezka s prevodovkou...rozebrat,vycistit,namazat,slozit
001 + 002. Pokud vam starter jakoby chrci po nastartovani,sejmout krytku a pod krytkou je aretacni krouzek - rozebrat,zkusit vycistit,nebo promaznout,popripade vymenit. Ja s tim problem nemel,proto nepopisuji dukladne...
13. smerem dovnitr vyrazit futro volnobezky (pokud je na vymenu - ja menim vzdy,stoji par korun vcetne gufera,ktere tam neni - bylo nekde pryc
14 + 15. dosedaci plochu ocistit a nalisovat/narazit futro nove - ja pouzivam 24 orech na golu - zkontrolaovat jestli sedi + namazat
Odlozit,dat si kaficko,cigarko
16. vymenit zadni futro ve vicku starteru - pouzivam 9/10 orisek na malou golu - namazat
17 + 18. vymenit uhliky (desku) - pokud kupujete kompletni desku s uhlikama,vetsinou je soucasti vnitrni plastovej krouzek,diky kterymu jdou uhliky lip nasunout na rotor...
19. seskladat zadni cast starteru - na starnu s uhliky nasadit vicko starteru,podlozku,pulmesic,vicko (dat novou vazelinu) a sesroubovat - 2 x krizovy sroub
20. vlozit cely poskladany komplet rotoru do statoru (ze spravne strany) a usadit
21 + 22. namazat prevodovku + volnobezku a seskladat
23. vlozit cely komplet s volnobezkou do predniho vika starteru...
24 + 25. nasadit gufero...
zpetna monataz civky,napojeni civky ke starteru,vse podotahovat,namontovat starter a finito...
26.
jakykoliv nejasnosti reste prez SZ
V dohlednu alternator...
1. starter
2. zacneme tim,ze odpojime civku (vykonovy spinac) od starteru - vetsinou orisek/klic c. 13
(mimochodem pokud vam starter jen cvaka a na tomhle vystupu neni napeti,je civka KO,pokud tam napeti je,je pravdepodobne v haji vinuti ve starteru - predpoklad,ze vam jde pri startovani napeti na civku ze spinacky)
3. vysroubovat 3 x sroub (bud krizovy,nebo torx)
4. sejmout civku (vykonovy spinac)
5 + 6 + 7. vysroubovat 2 x krizovy sroub krytky zadniho pouzdra a sejmout ji pod ni se nachazi aretacni podlozka (pulmesic) a vymezovaci podlozka (obe sundat)
8. vysroubovat 2 x sroub (7,nebo 8 klic) a oddelit stator (cerny valec)
(muzete prezkocit bod 5 + 6 + 7,napred odelit stator a rotor - kotva (to je ta vnitrni cast) oddelit potom) rozumej - nejdriv bod 8 a pak bod 5,6,7...
9 + 9,5. rotor vyndat - vetsinou jde ztuha - zabrat,drzi ho jen magneticke pole statoru,rovnou ocistit jemnym smirkem a vycistit drazky nejakym nozikem
Pote vam zbyde hlinikova cast s pastorkem (volnobezkou) a prevodovkou...zapomel jsem vyfotit
ze strany pastorku celej komplet prez spalicek vyrazit (jakoby smerem dovnitr starteru)
10 + 11 + 12. zbyde vam cela volnobezka s prevodovkou...rozebrat,vycistit,namazat,slozit
001 + 002. Pokud vam starter jakoby chrci po nastartovani,sejmout krytku a pod krytkou je aretacni krouzek - rozebrat,zkusit vycistit,nebo promaznout,popripade vymenit. Ja s tim problem nemel,proto nepopisuji dukladne...
13. smerem dovnitr vyrazit futro volnobezky (pokud je na vymenu - ja menim vzdy,stoji par korun vcetne gufera,ktere tam neni - bylo nekde pryc
14 + 15. dosedaci plochu ocistit a nalisovat/narazit futro nove - ja pouzivam 24 orech na golu - zkontrolaovat jestli sedi + namazat
Odlozit,dat si kaficko,cigarko
16. vymenit zadni futro ve vicku starteru - pouzivam 9/10 orisek na malou golu - namazat
17 + 18. vymenit uhliky (desku) - pokud kupujete kompletni desku s uhlikama,vetsinou je soucasti vnitrni plastovej krouzek,diky kterymu jdou uhliky lip nasunout na rotor...
19. seskladat zadni cast starteru - na starnu s uhliky nasadit vicko starteru,podlozku,pulmesic,vicko (dat novou vazelinu) a sesroubovat - 2 x krizovy sroub
20. vlozit cely poskladany komplet rotoru do statoru (ze spravne strany) a usadit
21 + 22. namazat prevodovku + volnobezku a seskladat
23. vlozit cely komplet s volnobezkou do predniho vika starteru...
24 + 25. nasadit gufero...
zpetna monataz civky,napojeni civky ke starteru,vse podotahovat,namontovat starter a finito...
26.
jakykoliv nejasnosti reste prez SZ
V dohlednu alternator...
Naposledy upravil(a) Keflek dne 06.01.2011 19:35, celkem upraveno 4 x.
Touran 2.0 TDi
- Keflek
- VWjunior
- Příspěvky: 1647
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Keflek
- VWjunior
- Příspěvky: 1647
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: U Oprava starteru...
doplním drobnost,i při poruše cívky spínače starteru neházejte flintu do žita,pokud cívka spíná ale nesepne proud do starteru:
-opatrně rozpertlujte obal
-odletujte drátky cívky(nejlepší věc je odsávačka na cín)-viz červená šipka
-rozeberte a pamatujte si pořadí,jak to tam bylo
-očistěte kontakty -jak měděnej pásek(modrá šipka),tak druhou stranu-oba šrouby
-smontujte a protože zapertlovat se vám to zaručeně nepovede do původního stavu,tak to něčím -mázněte(třeba silikon),ať vám tam neleze vlhkost,případně voda
-zaletujte kontakty-kalafuna,cín,ať je to pořádně,páč přechodovej odpor je svině a práce by přišla vniveč
-opatrně rozpertlujte obal
-odletujte drátky cívky(nejlepší věc je odsávačka na cín)-viz červená šipka
-rozeberte a pamatujte si pořadí,jak to tam bylo
-očistěte kontakty -jak měděnej pásek(modrá šipka),tak druhou stranu-oba šrouby
-smontujte a protože zapertlovat se vám to zaručeně nepovede do původního stavu,tak to něčím -mázněte(třeba silikon),ať vám tam neleze vlhkost,případně voda
-zaletujte kontakty-kalafuna,cín,ať je to pořádně,páč přechodovej odpor je svině a práce by přišla vniveč
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: U Oprava starteru...
A já doplním že sada pro opravu těchto spínacích kontaktů originál Bosch se dá samozřejmě koupit s cenou do cca. 300,- ( Pružinka + ten spínací plech + kontakty - šrouby se styčnou plochou..) kupuju to v ........ , stejně jako pouzdra + ložiska + uhlíky ( oprava mého startéru me se slevou vyšla na srandu to vám ani nemůžu říct..už to nikdy nebudu dávat někam jinam pokud to nebude nezbytně nutné , jako platit 1500,- za repas TDi startéru je v celku dobrý byznys..)
- Allstar
- Nový člen
- Příspěvky: 21
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Havířov
Re: U Oprava starteru...
Vím že má reakce je opožděná ,ale přesto musím napsat i svůj názor......11mAjA11 píše:A já doplním že sada pro opravu těchto spínacích kontaktů originál Bosch se dá samozřejmě koupit s cenou do cca. 300,- ( Pružinka + ten spínací plech + kontakty - šrouby se styčnou plochou..) kupuju to v ............. , stejně jako pouzdra + ložiska + uhlíky ( oprava mého startéru me se slevou vyšla na srandu to vám ani nemůžu říct..už to nikdy nebudu dávat někam jinam pokud to nebude nezbytně nutné , jako platit 1500,- za repas TDi startéru je v celku dobrý byznys..)
Už můj NIK napoví že mám co dočinění s ...........Jen pro úplnost bych rád všem kteří nejsou tak zruční a znalí jako kluci kteří se podílí na tomto příspěvku, min.upozornit,že jejich postup není až tak úplně správný.Nehodlám zde diskutovat kolik si bere elektrikář za svoji práci(REPASI).Musíme si aspoň uvědomit že nářadí a Zručnost taky něco stojí.Co chci hlavně dodat je to, že není výše zmíněná firma jediná na trhu .Např firma .......... a jiné.Doufám že tato "REKLAMA" mého nynějšího zaměstnavatele zde rovněž zůstane.Moje připomínka se týká i "OPRAVY" alternátoru,kde musím ODRADIT od nápadu zavařit volnoběžnou řemenici alternátoru.I ta má svůj ne-málo důležitý význam.Její hlavní funkcí není pouze tlumení vibrací řemene a ochrana napínací kladky,ale hlavně ochrana před nenávratnou destrukcí rotoru alt. u dieslových motorů.Dále se rozepisovat nebudu ,doporučím přečíst mé články v časopise AUTOEXPERT,nebo odkazy ............., nebo u ....... kde jsem před delším časem popisoval ,tenkrát aktuální celky a jak je repasovat.
Učený z nebe nespadl a ani já nejsem neomylný,ale chci ochránit jedince,kteří bezhlavě berou rady ostatních a neřeší možné důsledky následných poškození.
Pokud to bude možné rád Vám zodpovím dotazy a dám i lepší ceny na zboží.Volejte do fy ........ a chtějte TECHNIKA-Je třeba říct že jste z VW-clubu. S pozdravem Martin
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: U Oprava starteru...
NezůstaneAllstar píše: Doufám že tato "REKLAMA" mého nynějšího zaměstnavatele zde rovněž zůstane.
Tohle je samozřejmě v pořádku,nářadí je drahý a tyhle věci si každej doma neudělá a musí se počítat s trochu větší cenou.Allstar píše: Nehodlám zde diskutovat kolik si bere elektrikář za svoji práci(REPASI).Musíme si aspoň uvědomit že nářadí a Zručnost taky něco stojí.
Tohle sice nepatří do tématu o starteru,ale je to přínosná poznámka,takže to tu nechám.Allstar píše: Moje připomínka se týká i "OPRAVY" alternátoru,kde musím ODRADIT od nápadu zavařit volnoběžnou řemenici alternátoru....
- mates-vento
- Závodník
- Příspěvky: 659
- Registrován: 20.08.2008 02:12
- Bydliště: někde mezi HK a Pce
Re: U Oprava starteru...
Sorry, nemůžu nereagovat na ten altík - už od výroby nemám volnoběžku a nemůžu si stěžovat. Do altíku jsem ještě nemusel investovat ani korunu (cca 5let a 100 000 km). Altík s uplně mrtvym rotorem jsem ještě neviděl (ne že bych v tom dělal, ale kolem aut se dost motám), zato volnoběžek ještě teď leží několik známýmu v dílně. U novějších aut o tom možná má smysl uvažovat, ale u G3, kde nová volnoběžka cenově překoná cenu bazarovýho altíku, je vážně lepší volnoběžku zrušit.
Opět pojízdný G3 AFN sedan, mezitím na měsíc G3 GTI ABF, na zimu 3C BMP a občas G3 Varoš 1Z.
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)
- Allstar
- Nový člen
- Příspěvky: 21
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Havířov
Re: U Oprava starteru...
Ano máš pravdu ohledně ceny alternátoru.Abych vše upřesnil,začnu tím že do GIII 1Z jsem použil alternátor Valeo řady SG12b... .Jedná se o alternátor Který má 120A a je použitý v Octavii TDI.Cena u škodovky je o něco lepší jelikož je dost častý.Právě u techto alternátorů dochází po zadření volnoběžné řemenice k protočení vinutí na hřídeli a tím jeho zničení.Tento alt byl použitý jelikož hřídel napínací kladky se vydřela až do hliníku.Použitím volnoběžné řemenici ELIMINUJEME nadměrné klitání kladky a tím ji šetříme.mates-vento píše:Sorry, nemůžu nereagovat na ten altík - už od výroby nemám volnoběžku a nemůžu si stěžovat. Do altíku jsem ještě nemusel investovat ani korunu (cca 5let a 100 000 km). Altík s uplně mrtvym rotorem jsem ještě neviděl (ne že bych v tom dělal, ale kolem aut se dost motám), zato volnoběžek ještě teď leží několik známýmu v dílně. U novějších aut o tom možná má smysl uvažovat, ale u G3, kde nová volnoběžka cenově překoná cenu bazarovýho altíku, je vážně lepší volnoběžku zrušit.
PS:V mém případě sehnat použitelný starý držák na alt.s kompresorem bylo skoro nemožné, proto jsem to už nechtěl zažít.
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: U Oprava starteru...
Takto poškozený držák alternátoru pro rameno napínací kladky se dá do 500,- opravit, způsobem, troufnu si říct navždy - resp. po dobu zbylé životnosti vozu.
A to rameno stojí nové kolem 800,- originál.
Ale to je OFF T - takže pokud to moderovi bude vadit tak ať to smázne..
A to rameno stojí nové kolem 800,- originál.
Ale to je OFF T - takže pokud to moderovi bude vadit tak ať to smázne..