Wiki: XL Sport - motorizace

Moderátor: Moderátoři

XL Sport - motorizace

Příspěvek od admin »

XL Sport - motorizace

Pro XL Sport byl použit motor V2 z motocyklu Ducati 1199 Superleggera, jeho konstrukce však dalekosáhle odpovídá motocyklovému motoru. Díky lehkým a odolným titanovým ojnicím dosahuje motor DOHC se zdvihovým objemem 1199 cm3 nejvyšších otáček 11 000 min-1. Vysoké otáčky motoru jsou umožněny krátkozdvihovou koncepcí (vrtání 112 mm/zdvih 60,8 mm). Kromě toho oba válce svírají úhel 90 stupňů. Ventily jsou zavírány speciální vačkou, nikoli sílou pružiny. Hlava válců a olejové vany je z hořčíkové slitiny. Motor obsahuje dvě škrticí klapky a na každý válec dva vstřikovače. Moment motoru je přenášen na zadní nápravu sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h je 5,7 sec. Studie XL Sport je v současnosti nejrychlejším automobilem o výkonu 200 k. Nejvyšší rychlost 270 km/h s výkonem 200 k – to dosud nedokázal žádný sportovní vůz.

Doplnit informaci

Zpět na „Koncepty“