Bezdušová pneumatika
Dnes se u prakticky všech osobních pneumatik setkáváme s bezdušovým typem pneumatik, kdy funkci duše nahrazuje vzduchotěsná vrstva pryže navulkanizovaná na celou vnitřní stěnu pláště. Tyto pevné pryžové žebra integrované do patky pneumatiky, které tlak vzduchu uvnitř pneumatiky tlačí na límec kola a zajišťuje tak těsnost.V dnešní době používá bezdušové pneumatiky naprostá většina výrobců automobilových pneumatik jako Pirelli, Dunlop, Continental, Michelin a další. Dušové pneumatiky můžeme stále najít u některých motocyklových či cyklistických pneumatik, ale i zde technologická inovace pomalu přináší bezdušová a spolehlivá řešení, která jsou levnější, trvanlivější, spolehlivější a méně náročná na výrobu.
Výhody bezdušové pneumatiky
Použití silné pryže.
Pokud dojde k menšímu defektu bezdušové pneumatiky tak má vzduch tendenci unikat pomaleji než u dušové varianty, kde je únik vzduchu obvykle intenzivní a rychlý.
Bezdušové pneumatiky se při montáži dají vybavit těsnící tekutinou, která je schopná utěsnit drobnější defekty.
Nevýhoda bezdušových pneumatik
Historie
Zdroje
http://alu-pneu-tech.blogspot.cz" onclick="window.open(this.href);return false; článek Bezdušová pneumatika