Koupě golfu V GTI

2004 - 2008

Moderátoři: čapik, -Jakub-

Odpovědět
riderner
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 04.01.2020 12:03

Koupě golfu V GTI

Příspěvek od riderner »

Dobrý den chtěl bych poprosit o radu na co si dát pozor při koupi gti koukám po V takže rok 2005 s nájezdem ca 200k jestli mi můžete poradit na co si dát pozor a třeba nějaký tipy i k manuál/automat děkuji.

MartyGTI
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 06.01.2020 19:14

Re: Koupě golfu V GTI

Příspěvek od MartyGTI »

Ahoj, som tu nový, ale tiež som sa popasoval s rovnakým problémom a to, na čo si dať pozor pri kúpe.

Moje rady
1. Auto si daj určite zdvihnúť, pozri si stav podbehov + celkovo diely
2. Olej - môj motor našťastie nežerie (kód BPY), ale vraj sú tie 2.0 TFSI / FSI Turbo náchylné na olej
3. Hrdza na karosérii - to som trošku podcenil, citlivé miesta sú napríklad pod bočnými prahmi (tie plastové), po kúpe by som to dal dole a dal silikón

4. Ak si kúpiš automat
4a.) vyskúšaj si radenie pri nižších ale aj vysokých otáčkach - ak to škubne, dal by som ruky preč alebo zjednal cenu
4b.) takisto si prezisti, či bol menený olej v prevodovke a pri akom počte kilometrov, ideálne nech je to zdokladované

5. Zaujímaj sa o to, či boli menené rozvody - áno, aj pri takom nájazde to niektorí zanedbávajú a takisto, či boli menené s reťazou alebo len „základ“
6. Pri skúšobnej jazde tomu šliapni na krk, ak motor nahreješ, zistíš či nemáš rovnaký problém ako ja - pískanie (turbo, remeň?)

Hlavne sa zaujímaj o celkový technický stav vozidla.

Moja kúpa
- r.v. 2007, 2.0 FSI Turbo 147 kW (BPY), 192 xxx km

Kúpil za výbornú cenu americké GTI-čko (Rabbit).

Závady - vzhľadom na to, že americké verzie majú slabšiu antikoróznu ochranu
- napoly zhnitý ľavý podbeh
- chytený zadný ľavý blatník
- podivný zvuk pri voľnobehu, ak je motor nahriatý (napinak reťaze + reťaz)

Vyriešené závady
- zadné brzdy úplne zdevastované (drážkované kotúče Zimmermann + destičky, pravý zadný třmen, snímač otáčok kola ABS ľavý zadný = 210 €)
- snímač uhlu natočenia volantu (kontrolka Volant)
- snímač otáčok zadného ľavého kolesa (kontrolka ESP + airbag)
- ložisko zadného ľavého kolesa
- obe zámky dverí (diagnostika Problém s centrálnym zamykaním)

Plánované opravy a úpravy
- vyvarenie podbehu
- prahy z R32 (staré budem dávať dole a mám ich podlepené, tak najskôr sa znehodnotia)
- nárazník R32 (zo zadného mám 1x1cm vylomené)
- výfuk R32 (pôvodný budem meniť pred STK)
- komplet gumoasfalt na podvozok
- po tom všetkom lakovačka na bielu perleť

Autíčko je v pomere váha/výkon riadna raketa a spotrebovo počítaj v zime okolo 8,5 - 9,5 litra, dusiť sa to neoplatí. :)

Pevne verím, že Ti moja odpoveď pomôže a šťastnú ruku pri výbere autíčka.

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Koupě golfu V GTI

Příspěvek od majrek001 »

TFSI olej nějak extra nežerou (neberu-li v potaz nějakou decku, kterou sežere každý benzínový motor) to je parketa TSI a když už TFSI žere olej, tak je to většinou díky prasklé membráně v PCV ventilu.

mám BWA v passatu b6 a jsem vcelku spokojen - spotřeba je kolem těch 9,5l+ záleží hodně na noze..

hlavně, aby šel motor potichu a nic necinkalo od rozvodů vaček - několik "neduhů" přeci jen TFSI motory mají - jako sklony k vydírání vačky pohánějící vysokotlakou pumpu, když s kašle na měnění pístku na pumpě.. praská litina na výfukové části turba cca každých 150tkm

nalogoval bych si jak tlačí turbo od 2000 do plna.. Jinak tyto motory jsou držáci, když je na nich dělaný pravidelný servis
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Odpovědět

Zpět na „Golf V / Jetta“