Blikající červená dioda na teploměru v přístrojovce
Moderátor: lister
-
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 27.05.2009 16:19
Blikající červená dioda na teploměru v přístrojovce
Potřebuji poradit co dělat s tou červenou blikajicí diodou v budíku teploměru v golf 1 ,1,6D jde to nějak opravit? Děkuji
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Blikající červená dioda na teploměru v přístrojovce
Pokud někdo ví, jak to opravit korektně, tak by mě to taky zajímalo.
Já už jsem vyměnil tři ukazatele teploty a každý nějakým způsobem blbnul. Dva ukazovaly nižší teplotu, než byla skutečná (zhruba o polovinu) a na tom třetím mi teď taky blbne ta červená dioda, ale naštěstí nijak dramaticky - při většině startů zůstane blikat asi 10min a potom je od ní klid.
Já už jsem vyměnil tři ukazatele teploty a každý nějakým způsobem blbnul. Dva ukazovaly nižší teplotu, než byla skutečná (zhruba o polovinu) a na tom třetím mi teď taky blbne ta červená dioda, ale naštěstí nijak dramaticky - při většině startů zůstane blikat asi 10min a potom je od ní klid.
-
- Řidič
- Příspěvky: 82
- Registrován: 25.12.2011 19:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: Blikající červená dioda na teploměru v přístrojovce
me to tak 2x rocne udela tak, nastartuju a blika, vypnu motor, odpojim cidlo na teplotu vody v expanzce, zapojim, nastartuju a cajk tagze nevim...
MK1 cabrio 1991 90kw, Corrado G60 cca 160kw, Vento 1.9td 65kw, Polo 6N2 1.9 SDi 58kw , Golf mk3 1.8 66kw, ex Golf mk2 1.6gtd
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Blikající červená dioda na teploměru v přístrojovce
Tak to bych ani neřešil....
-
- Řidič
- Příspěvky: 82
- Registrován: 25.12.2011 19:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: Blikající červená dioda na teploměru v přístrojovce
neresim, jenom to je otravne jak prase, tagze chapu, ze te to sere
MK1 cabrio 1991 90kw, Corrado G60 cca 160kw, Vento 1.9td 65kw, Polo 6N2 1.9 SDi 58kw , Golf mk3 1.8 66kw, ex Golf mk2 1.6gtd
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: Blikající červená dioda na teploměru v přístrojovce
blikající kontrolka signalizuje přehřátí motoru, nebo nedostatek chladící kapaliny.
z pinu D29 pojistkovky vede kabel na čidlo teploty, čidlo teploty mění odpor v závislosti na teplotě motoru a přes něj je D29 spojen s kostrou.
nízká teplota = vysoký odpor
vyšší teplota = nižší odpor
extra vysoká teplota = extra nízký odpor = blikající kontrolka.
auta s čidlem na expanzce pro kontrolu hladiny chladící kapaliny, mají relé - řídící jednotku pro kontrolu hladiny chladící kapaliny - 191919376A.
tahle jednotka sleduje odpor na čidle v expanzce, když se odpor zvýší (málo vody, nebo odpojenej konektor), řídící jednotka spojí kabel vedoucí na pin D29 s kostrou, kdo to dočetl až sem a dával pozor, jistě ví co znamená nízký odpor mezi D29 a kostrou.
z pinu D29 pojistkovky vede kabel na čidlo teploty, čidlo teploty mění odpor v závislosti na teplotě motoru a přes něj je D29 spojen s kostrou.
nízká teplota = vysoký odpor
vyšší teplota = nižší odpor
extra vysoká teplota = extra nízký odpor = blikající kontrolka.
auta s čidlem na expanzce pro kontrolu hladiny chladící kapaliny, mají relé - řídící jednotku pro kontrolu hladiny chladící kapaliny - 191919376A.
tahle jednotka sleduje odpor na čidle v expanzce, když se odpor zvýší (málo vody, nebo odpojenej konektor), řídící jednotka spojí kabel vedoucí na pin D29 s kostrou, kdo to dočetl až sem a dával pozor, jistě ví co znamená nízký odpor mezi D29 a kostrou.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Blikající červená dioda na teploměru v přístrojovce
Ano signalizuje to tyto věci, pokud funguje správně.
Nám (aspoň) mě to, kromě toho že signalizace funguje jak má, bliká i tak jak jsem popisoval výš - prostě to blbne. A určitě to má na svědomí ta trocha elektroniky, co je přímo v budíku.
Nám (aspoň) mě to, kromě toho že signalizace funguje jak má, bliká i tak jak jsem popisoval výš - prostě to blbne. A určitě to má na svědomí ta trocha elektroniky, co je přímo v budíku.
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: Blikající červená dioda na teploměru v přístrojovce
buď to je přímo v budíku,
nebo zkrat na kostu mezi D29 a čidlem resp. relátkem (nízkej odpor proti kostře na D29)
nebo přechodovej odpor mezi relátkem a čidlem v expanzce (tzn relátko vidí nízkou hladinu a posílá to dál)
zkusil bych přerušit žluto-červenej (doufám že je to on, nemám schéma, prostě od čidla jde žl-črv drát na D29, pak projde pojistkovkou a někde jinde zas vyleze a pokračuje po stejným drátu do budíků ) drát mezi přístrojovkou a palubkou, rafička budíku by měla zůstat ležet dole, jestli bude kontrolka i tak blikat je chyba v budíkách
nebo zkrat na kostu mezi D29 a čidlem resp. relátkem (nízkej odpor proti kostře na D29)
nebo přechodovej odpor mezi relátkem a čidlem v expanzce (tzn relátko vidí nízkou hladinu a posílá to dál)
zkusil bych přerušit žluto-červenej (doufám že je to on, nemám schéma, prostě od čidla jde žl-črv drát na D29, pak projde pojistkovkou a někde jinde zas vyleze a pokračuje po stejným drátu do budíků ) drát mezi přístrojovkou a palubkou, rafička budíku by měla zůstat ležet dole, jestli bude kontrolka i tak blikat je chyba v budíkách
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Blikající červená dioda na teploměru v přístrojovce
Já mám problém v budíku. Protože, jak už jsem psal, zkoušel jsem tři a dioda blbne až u toho posledního. Předchozí ukazoval zase blbě teplotu.
U podobných jednoduchých zařízení bývá často problém v nějakém kondenzátoru a ten tam jeden je. Říkal jsem si, ze ho vyměním, ale nechce se mi to všechno, kvůli tomu, rozebírat.
U podobných jednoduchých zařízení bývá často problém v nějakém kondenzátoru a ten tam jeden je. Říkal jsem si, ze ho vyměním, ale nechce se mi to všechno, kvůli tomu, rozebírat.
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: Blikající červená dioda na teploměru v přístrojovce
většinou to dělá to relé,se stav,můžu ti ho podarovat a odzkoušíš...
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Blikající červená dioda na teploměru v přístrojovce
Tak za zkoušku nic nedám, to je pravda.
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Blikající červená dioda na teploměru v přístrojovce
Kontrolka zřejmě poznala, že se na ni chystám a chová se teď způsobně... mrcha.
- areka
- VWjunior
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vrchlabí - Jilemnice
Re: Blikající červená dioda na teploměru v přístrojovce
Nebo je sucho.
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Blikající červená dioda na teploměru v přístrojovce
Na sucho a mokro si "nehrála", nedala se v tom vypozorovat žádná souvislost. :-/
- x-t.y.n.a
- Profík
- Příspěvky: 1102
- Registrován: 25.11.2010 14:23
- Bydliště: Louny
Re: Blikající červená dioda na teploměru v přístrojovce
prosím o radu, teď v těch vedrech jsem jela s kabriem, celou dobu auto dochlazovalo v pořádku, buď se dochladilo náporem nebo v koloně se sepla sahara, teplota vody nepřekročila žádné extrémy. Přijedu domů a při následujícím startu neustále bliká kontrolka vody (vody mám dost) a sepne sahara dochladí se na určitou teplotu a vypne, kontrolka stále bliká, můžu startovat kolikrát chci a vždy sepne sahara a dochlazuje se...vůbec nevím čím to může být? Na podzim jsme měnili vodu v chladiči není možné,že mám špatně odvzdušněno a voda necirkuluje? ale je fakt, že letos mám najeto už cca 800km i v teplech a nikdy se mi to nestalo.
IV http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=191333" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
VII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=291&t=262427" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
I Cabrio http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=157&t=291875" onclick="window.open(this.href);return false;
VII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=291&t=262427" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
I Cabrio http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=157&t=291875" onclick="window.open(this.href);return false;