Čerpadlo VW Golf 1.6D řada 1, 2,

benzin i diesel

Moderátor: lister

Odpovědět
rene123
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 19.03.2021 18:14

Čerpadlo VW Golf 1.6D řada 1, 2,

Příspěvek od rene123 »

Zdravím Vás pánové, mám dotaz ohledně čerpadla , jestli pasuje na motor VW Sharan 1.9 TD 66kW, rok výroby 1996 . Díky za odpověď.

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: Čerpadlo VW Golf 1.6D řada 1, 2,

Příspěvek od Shorty »

Tak to nám budeš muset říct, jaké čerpadlo myslíš...olejové, palivové, vodní...
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

rene123
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 19.03.2021 18:14

Re: Čerpadlo VW Golf 1.6D řada 1, 2,

Příspěvek od rene123 »

Ahoj, omlouvám se, myslel jsem palivové čerpadlo , důvod proč se ptám je jednoduchý, jsem zastáncem věcí bez elektroniky, jako jsou například staré řadové nesmrtelná čerpadla Mercedes 123, 124, nebo rotační VW Golf 1,6D atd. Na těchto čerpadlech není žádné omezení , žádná řídící jednotka , počítač a různé čidla,jak řízená váhá vzduchu , čidlo tlaku turba, nasávaného vzduchu atd. Který celý motor pak vyřadí do nouzového režimu a ovlivňuje jízdu atd. V podstatě si myslím, že jsem tu asi jediný, kdo se na to ptá, chtěl jsem to jen vyzkoušet, přehodit a dát tam to staré čerpadlo, jak by se to chovalo, případně zkusit vyřadit tu elektroniku co tu je, například ten jeden řídící vstřik, vyndat a dát tam obyčejný neřízený, co by to udělalo, jestli by to vůbec nastartovalo, ale mám za to, že když se odpojí, konektor buď , od řídícího vstřiku, nebo od čerpadla, tak motor při chodu chcípne, to musím ještě vyzkoušet, navíc je tu ještě jedna věc a to je elektronicky řízený plynový pedál a staré čerpadlo mělo řízení lankem, přímo na plynový pedál, tak nevím jestli tady něco vůbec půjde vyřadit. Jinak mi je jasný, že ta elektronika co se začala dávat na motory, byla kvůli emisním limitům atd. Ještě dodám, že dřív taky existovalo turbo u dieselových motorů a nebylo to ovlivňováno jednotkou a dalšíma senzorem kolik dává tlaku a jelo to pořád, ne jako dnes u vyráběných aut, kdy nějaký senzor, nebo ventil N75, zaznamená nízký tlak a odešle to do jednotky a auto skočí do nouzového režimu a nepředjedete ani náklaďák a to samé chybové hlášení, například od vadného řídícího vstřiku a to je tu pouze jeden, u tohoto starého auta. Když budete mít nějakou radu, budu rád za odpovědi. Díky:-)

Uživatelský avatar
jirkaTDI
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2072
Registrován: 29.08.2009 00:54
Bydliště: JihlaVWa
Kontaktovat uživatele:

Re: Čerpadlo VW Golf 1.6D řada 1, 2,

Příspěvek od jirkaTDI »

Ano, TDI jde předělat na mechanické čerpadlo, ale dělá se to zpravidla tak, že se do převrtaného obalu z 1.9TD přeskládá vnitřek z TDI čerpadla (hřídel s lamelovým čerpadlem, vačka, kříž, hlava s pístkem,...) upravuje se přepákování, odstředivý regulátor, regulace předvstřiku... A následně je to potřeba naladit na motoru, tzn. hodně práce, hodně času, nejlépe, když to skládá někdo, kdo už pár takových čerpadel postavil :) s čerpadlem z 1.6D bude mít motor výkon tak 30 koní a budeš mít problém na dvojku vyjet kopec... z nouze jde použít čepradlo z Cromy 1.9TDID, případně Ducata 2.5/2.8TDI, s tím to bude mít i nějaký výkon podobný sérii, ale bude to fungovat celkově hůř - menší rozsah použitelných otáček, větší hluk, větší emise. Nemá cenu se do něčeho takovýho pouštět, tyhle starý TDI jsou jednoduchý a fungují bezvadně, elektronický čerpadlo je jednodušší, jak mechanický.
Golf mk1 mTDI
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5

rene123
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 19.03.2021 18:14

Re: Čerpadlo VW Golf 1.6D řada 1, 2,

Příspěvek od rene123 »

Ahoj, díky za odpověď, no nechám to jak to je, nemá cenu operovat, když bych nepotřeboval vetší auto, tak bych si pořídil starého VW Passat Variant 1.6D :-)

Odpovědět

Zpět na „Motor“