Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH
Moderátor: lister
- r.dasylva
- Řidič
- Příspěvky: 172
- Registrován: 15.01.2008 20:12
- Bydliště: Frýdek-Místek
Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH
Zdravím všechny!! Můžete mi prosím někdo poradit, co se dá u motoru 1,8 typ JH 70kW seřizovat? Zdá se mi, že to začíná mírně lenivět. Zapalováni mam bezkontaktní-dá se u toho seřizovat předstih? Dále by mě zajímalo jakým způsobem si to "zapína sytič", a nejvíc by mě zajímalo, jak to může mít kat když to nemá lambdu. Jakým způsobem je řízeno, aby to spalovalo spíš chudou směs, respektive lambda=+-1. Nevím jak u vás, ale mi to při odbrždování motorem občas "blafne" do výfuku, když to nemám zahřáte, tak to blafe často.. To přeci musi kat odpálit ne?? No momentálně ho tam nemám-zdá se mi že to jde teď lépe od spodu, ale trošku líněji se to vytáčí. Za Vaše názory, rady a zkušenosti předem děkuji!
Golf I CABRIO
- r.dasylva
- Řidič
- Příspěvky: 172
- Registrován: 15.01.2008 20:12
- Bydliště: Frýdek-Místek
Re: Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH
Nikdo nic??? Alespoň ohledně toho předstihu. Seřizuje se bezkontaktní zapalovámí?? Ikdyž teď mě zaráží, mám to bezkontaktní když do toho vede hadička s podtlakem na zvýšení předstihu? Neměl jsem to celé rozebrané, ale když jsem sundal palec, je tam nějaký krycí plech který už jsem nesundával, poněvač kladívka sem neviděl. Vedou do toho 3 drátky..
Golf I CABRIO
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH
předstih samozřejmě seřizovat jde, pod rozdělovačem je 13ka šroub, ten povolíš a měl by jít otáčet rozdělovač.
bezkontaktní zapalování nemá mechanickej přerušovač, ale nějakej bezkontaktní snímač v tomto případě hallův snímač.
sytič si to zapíná jako každej K-jetronik, tzn. při studeným startu stříká pátej vstřik a to tak, že jen v době kdy se točí startér a to ještě ne po celo tu dobu - záleží to na teplotě.
a dál je obohacení při studeným motoru regulovaný regulátorem teplýho chodu což je krabička v předu na bloku ,vedou do ní 2 hadice a elekrtika, regulátor laicky řečeno mění tlak ve vstřikování.
kat bez lambdy ? že by neřízenej katalyzátor ?
to aby to spalovalo směs +- okolo lambda 1 je daný tvarem trychtýře ve kterým se pohybuje klapka váhy vzduchu, prostě při průtoku množství vzduchu MV, dojde ke zdvihu klapky ZK která má za následek zdvih řídícího pístku v rozdělovači paliva ZŘP a tím dojde k vstřiknutí množství benzínu MB.. pochopitelně s přesností danou možnostma a technologií 70' let
bezkontaktní zapalování nemá mechanickej přerušovač, ale nějakej bezkontaktní snímač v tomto případě hallův snímač.
sytič si to zapíná jako každej K-jetronik, tzn. při studeným startu stříká pátej vstřik a to tak, že jen v době kdy se točí startér a to ještě ne po celo tu dobu - záleží to na teplotě.
a dál je obohacení při studeným motoru regulovaný regulátorem teplýho chodu což je krabička v předu na bloku ,vedou do ní 2 hadice a elekrtika, regulátor laicky řečeno mění tlak ve vstřikování.
kat bez lambdy ? že by neřízenej katalyzátor ?
to aby to spalovalo směs +- okolo lambda 1 je daný tvarem trychtýře ve kterým se pohybuje klapka váhy vzduchu, prostě při průtoku množství vzduchu MV, dojde ke zdvihu klapky ZK která má za následek zdvih řídícího pístku v rozdělovači paliva ZŘP a tím dojde k vstřiknutí množství benzínu MB.. pochopitelně s přesností danou možnostma a technologií 70' let
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- r.dasylva
- Řidič
- Příspěvky: 172
- Registrován: 15.01.2008 20:12
- Bydliště: Frýdek-Místek
Re: Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH
Dík moc za info. Zapalováni je tedy bezkontaktní, tudíš by se předstih neměl jen tak rozladit (jako u kladívek snížením odtrhu..), zdá se mi totiž že to slábne a více to pleska do výfuku. Už i volnoběch při zahřátem motoru mi začíná mírně pokuckávat. Řešením asi nechat přeměřit že..
Nejvíc mě ale zaráží, že jsem nenašel tu lambdu?? Dle Emisní karty mám 3 cestný řízený kat. Celé výfukové potrubí jsem z vrchu ze spodu zhlédl . Buď sem slepý nebo nevím??..
Nejvíc mě ale zaráží, že jsem nenašel tu lambdu?? Dle Emisní karty mám 3 cestný řízený kat. Celé výfukové potrubí jsem z vrchu ze spodu zhlédl . Buď sem slepý nebo nevím??..
Golf I CABRIO
- r.dasylva
- Řidič
- Příspěvky: 172
- Registrován: 15.01.2008 20:12
- Bydliště: Frýdek-Místek
- rallyeman
- Závodník
- Příspěvky: 627
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Topolcany sloVWakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH
predstih 6°+/-1° treba nastaviť podla zárezu na zotrvačníku alebo to treba nejak odmerať vzhladom na hornú úvrať ? V Haynes manuáli sa píše že ten zárez neni 6° ale iná hodnota, je to tam ale písané všeobecne pre všetky motory. Je možné že každý motor má ten zárez z výroby presne na ten správny stupeň predstihu ?
polo 6n1 1.9 SDi, Golf 1 Cabrio Quartett 1.8 JH
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH
nevím jestli se bavíme o JH nebo jiným motoru, a taky nevím jestli máš origo setrvák, nebo ho nuž někdo vyměnil...
podle "jak na to" pro G2, se u některých motorů seřizuje předstih při volnoběhu na 6 a u dalších na 18°, takže je předpoklad, že značka na setrváku bude buď 6 nebo 18° před HÚ. nový setrváky jsou bez značky a je potřeba si ji udělat, což popisuje haynes.
průměr setrváku v místě kde jsou značky je 238mm, obvod je 747,32mm , jeden stupeň je cca 2,08mm.
takže si zjisti jakej předstih máš mít, vynásob 2,08, ustřihni si kousek papíru odpovídající šířky a přes kontrolní otvor v převodovce si to změř..
podle "jak na to" pro G2, se u některých motorů seřizuje předstih při volnoběhu na 6 a u dalších na 18°, takže je předpoklad, že značka na setrváku bude buď 6 nebo 18° před HÚ. nový setrváky jsou bez značky a je potřeba si ji udělat, což popisuje haynes.
průměr setrváku v místě kde jsou značky je 238mm, obvod je 747,32mm , jeden stupeň je cca 2,08mm.
takže si zjisti jakej předstih máš mít, vynásob 2,08, ustřihni si kousek papíru odpovídající šířky a přes kontrolní otvor v převodovce si to změř..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2872
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH
Základní nastavení předstihu jde udělat i tak že se motor nastaví na HÚ a na obvodu rozdělovače je (nebo by měla být) ryska na kterou má směřovat ryska uprostřed place.
Takhle je to 100% u Digifantu a novějších Simosu (GIII). Jestli to platí i pro mechanické vstřikování a karburátory už si nevybavuju.....
Takhle je to 100% u Digifantu a novějších Simosu (GIII). Jestli to platí i pro mechanické vstřikování a karburátory už si nevybavuju.....
- rallyeman
- Závodník
- Příspěvky: 627
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Topolcany sloVWakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH
je to JH, zotrvačník bude asi pôvodný
mechanik mi tvrdil že to treba nastavit presne na ten zárez, tak sme to tak aj nastavili. Zdá sa to byť OK aj podla štartovania a spotreby, ale pre istotu to ešte zmeriam tým papierikom
mechanik mi tvrdil že to treba nastavit presne na ten zárez, tak sme to tak aj nastavili. Zdá sa to byť OK aj podla štartovania a spotreby, ale pre istotu to ešte zmeriam tým papierikom
polo 6n1 1.9 SDi, Golf 1 Cabrio Quartett 1.8 JH
- zdenda.88
- VWjunior
- Příspěvky: 1665
- Registrován: 25.12.2007 21:09
- Bydliště: Rumburk
Re: Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH
by mě zajímalo, jak se třeba pozná, že je špatná lambda sonda? u všech nových aut jsem ji měnil, když se mi to ukázala diagnostika, ale u takle starého auta nevím jak ověřit funkčnost.
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH
tak dej lambdu na zkoušku do novějšího auta a počkej co na to diagnostika.
jinak asi jedině osciloskop a sledovat napětí z lambdy, ideálně by se mělo pohybovat okolo 0,5v střídavě nahoru-dolu.
problém může nastat když je motor špatně seřízenej a běží buď na bohatý, nebo chudý směsi, v tom případě bude lambda ukazovat bohatou, nebo chudou a vlastně to nebude její chyba. ale i v tohle případě máš možnost směs zkušebně ochudit třeba odpojením hadice (falešnej vzduch), nebo obohatit pátým vstřikem a lambda na to musí reagovat..
jinak asi jedině osciloskop a sledovat napětí z lambdy, ideálně by se mělo pohybovat okolo 0,5v střídavě nahoru-dolu.
problém může nastat když je motor špatně seřízenej a běží buď na bohatý, nebo chudý směsi, v tom případě bude lambda ukazovat bohatou, nebo chudou a vlastně to nebude její chyba. ale i v tohle případě máš možnost směs zkušebně ochudit třeba odpojením hadice (falešnej vzduch), nebo obohatit pátým vstřikem a lambda na to musí reagovat..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- eazydaz
- Závodník
- Příspěvky: 618
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Mam motor JH v cabriu,ma to aj lambdu,auto nemam este dlho,ale ma to mat cca. 95koni a nechce to ist viac jak 120-130km/h, akokeby od 3500-4000ot stracalo silu. Cerpadlo pod autom je nove bosch. Sviecky som pozeral a su biele,bude teda chudobna zmes,co s tym? Staci pridat s tym 3mm imbusom na rozdelovaci paliv?
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH
se bojím, že tím šroubkem na páce váhy moc nepošteluješ, ten je na nastavení volnoběhu, na bohatost v otáčkách nemá vliv..
bych začal kontrolou tlaku , musí být stabilní a nesmí klesnout v otáčkách, to by znamenalo nějaký omezení průtoku (filtr)
bych začal kontrolou tlaku , musí být stabilní a nesmí klesnout v otáčkách, to by znamenalo nějaký omezení průtoku (filtr)
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 18.10.2010 10:47
- Bydliště: Bratislava
Re: Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH
keby som meral tlak na privode do rozdelovaca paliva,cize priamo z cerpadla tak aky ma byt tlak?
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH
4,8-5,2 baru je potřeba měřit na výstupu k pátýmu vstřiku, tady naměříš regulovanej systémovej tlak.
na konci hadice která přivádí benzín do rozdělovače změříš kolik dává čerpadlo..
na konci hadice která přivádí benzín do rozdělovače změříš kolik dává čerpadlo..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..