Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH

benzin i diesel

Moderátor: lister

Uživatelský avatar
r.dasylva
Řidič
Řidič
Příspěvky: 172
Registrován: 15.01.2008 20:12
Bydliště: Frýdek-Místek

Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH

Příspěvek od r.dasylva »

Zdravím všechny!! Můžete mi prosím někdo poradit, co se dá u motoru 1,8 typ JH 70kW seřizovat? Zdá se mi, že to začíná mírně lenivět. Zapalováni mam bezkontaktní-dá se u toho seřizovat předstih? Dále by mě zajímalo jakým způsobem si to "zapína sytič", a nejvíc by mě zajímalo, jak to může mít kat když to nemá lambdu. Jakým způsobem je řízeno, aby to spalovalo spíš chudou směs, respektive lambda=+-1. Nevím jak u vás, ale mi to při odbrždování motorem občas "blafne" do výfuku, když to nemám zahřáte, tak to blafe často.. To přeci musi kat odpálit ne?? No momentálně ho tam nemám-zdá se mi že to jde teď lépe od spodu, ale trošku líněji se to vytáčí. Za Vaše názory, rady a zkušenosti předem děkuji!
Golf I CABRIO

Uživatelský avatar
r.dasylva
Řidič
Řidič
Příspěvky: 172
Registrován: 15.01.2008 20:12
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH

Příspěvek od r.dasylva »

Nikdo nic??? Alespoň ohledně toho předstihu. Seřizuje se bezkontaktní zapalovámí?? Ikdyž teď mě zaráží, mám to bezkontaktní když do toho vede hadička s podtlakem na zvýšení předstihu? Neměl jsem to celé rozebrané, ale když jsem sundal palec, je tam nějaký krycí plech který už jsem nesundával, poněvač kladívka sem neviděl. Vedou do toho 3 drátky..
Golf I CABRIO

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH

Příspěvek od lister »

předstih samozřejmě seřizovat jde, pod rozdělovačem je 13ka šroub, ten povolíš a měl by jít otáčet rozdělovač.
bezkontaktní zapalování nemá mechanickej přerušovač, ale nějakej bezkontaktní snímač v tomto případě hallův snímač.
sytič si to zapíná jako každej K-jetronik, tzn. při studeným startu stříká pátej vstřik a to tak, že jen v době kdy se točí startér a to ještě ne po celo tu dobu - záleží to na teplotě.
a dál je obohacení při studeným motoru regulovaný regulátorem teplýho chodu což je krabička v předu na bloku ,vedou do ní 2 hadice a elekrtika, regulátor laicky řečeno mění tlak ve vstřikování.

kat bez lambdy ? že by neřízenej katalyzátor ?

to aby to spalovalo směs +- okolo lambda 1 je daný tvarem trychtýře ve kterým se pohybuje klapka váhy vzduchu, prostě při průtoku množství vzduchu MV, dojde ke zdvihu klapky ZK která má za následek zdvih řídícího pístku v rozdělovači paliva ZŘP a tím dojde k vstřiknutí množství benzínu MB.. pochopitelně s přesností danou možnostma a technologií 70' let :wink:
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
r.dasylva
Řidič
Řidič
Příspěvky: 172
Registrován: 15.01.2008 20:12
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH

Příspěvek od r.dasylva »

Dík moc za info. Zapalováni je tedy bezkontaktní, tudíš by se předstih neměl jen tak rozladit (jako u kladívek snížením odtrhu..), zdá se mi totiž že to slábne a více to pleska do výfuku. Už i volnoběch při zahřátem motoru mi začíná mírně pokuckávat. Řešením asi nechat přeměřit že..
Nejvíc mě ale zaráží, že jsem nenašel tu lambdu?? :158: Dle Emisní karty mám 3 cestný řízený kat. Celé výfukové potrubí jsem z vrchu ze spodu zhlédl :158: . Buď sem slepý nebo nevím??..
Golf I CABRIO

Uživatelský avatar
r.dasylva
Řidič
Řidič
Příspěvky: 172
Registrován: 15.01.2008 20:12
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH

Příspěvek od r.dasylva »

Omlouvám se za šíření nesmyslu. Lambdu tam mám..
Golf I CABRIO

Uživatelský avatar
rallyeman
Závodník
Závodník
Příspěvky: 627
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Topolcany sloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH

Příspěvek od rallyeman »

predstih 6°+/-1° treba nastaviť podla zárezu na zotrvačníku alebo to treba nejak odmerať vzhladom na hornú úvrať ? V Haynes manuáli sa píše že ten zárez neni 6° ale iná hodnota, je to tam ale písané všeobecne pre všetky motory. Je možné že každý motor má ten zárez z výroby presne na ten správny stupeň predstihu ?
polo 6n1 1.9 SDi, Golf 1 Cabrio Quartett 1.8 JH

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH

Příspěvek od lister »

nevím jestli se bavíme o JH nebo jiným motoru, a taky nevím jestli máš origo setrvák, nebo ho nuž někdo vyměnil...

podle "jak na to" pro G2, se u některých motorů seřizuje předstih při volnoběhu na 6 a u dalších na 18°, takže je předpoklad, že značka na setrváku bude buď 6 nebo 18° před HÚ. nový setrváky jsou bez značky a je potřeba si ji udělat, což popisuje haynes.

průměr setrváku v místě kde jsou značky je 238mm, obvod je 747,32mm , jeden stupeň je cca 2,08mm.

takže si zjisti jakej předstih máš mít, vynásob 2,08, ustřihni si kousek papíru odpovídající šířky a přes kontrolní otvor v převodovce si to změř..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH

Příspěvek od Peťas »

Základní nastavení předstihu jde udělat i tak že se motor nastaví na HÚ a na obvodu rozdělovače je (nebo by měla být) ryska na kterou má směřovat ryska uprostřed place.

Takhle je to 100% u Digifantu a novějších Simosu (GIII). Jestli to platí i pro mechanické vstřikování a karburátory už si nevybavuju.....
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
rallyeman
Závodník
Závodník
Příspěvky: 627
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Topolcany sloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH

Příspěvek od rallyeman »

je to JH, zotrvačník bude asi pôvodný
mechanik mi tvrdil že to treba nastavit presne na ten zárez, tak sme to tak aj nastavili. Zdá sa to byť OK aj podla štartovania a spotreby, ale pre istotu to ešte zmeriam tým papierikom :wink:
polo 6n1 1.9 SDi, Golf 1 Cabrio Quartett 1.8 JH

Uživatelský avatar
zdenda.88
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1665
Registrován: 25.12.2007 21:09
Bydliště: Rumburk

Re: Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH

Příspěvek od zdenda.88 »

by mě zajímalo, jak se třeba pozná, že je špatná lambda sonda? u všech nových aut jsem ji měnil, když se mi to ukázala diagnostika, ale u takle starého auta nevím jak ověřit funkčnost.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH

Příspěvek od lister »

tak dej lambdu na zkoušku do novějšího auta a počkej co na to diagnostika.

jinak asi jedině osciloskop a sledovat napětí z lambdy, ideálně by se mělo pohybovat okolo 0,5v střídavě nahoru-dolu.
problém může nastat když je motor špatně seřízenej a běží buď na bohatý, nebo chudý směsi, v tom případě bude lambda ukazovat bohatou, nebo chudou a vlastně to nebude její chyba. ale i v tohle případě máš možnost směs zkušebně ochudit třeba odpojením hadice (falešnej vzduch), nebo obohatit pátým vstřikem a lambda na to musí reagovat..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
eazydaz
Závodník
Závodník
Příspěvky: 618
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od eazydaz »

Mam motor JH v cabriu,ma to aj lambdu,auto nemam este dlho,ale ma to mat cca. 95koni a nechce to ist viac jak 120-130km/h, akokeby od 3500-4000ot stracalo silu. Cerpadlo pod autom je nove bosch. Sviecky som pozeral a su biele,bude teda chudobna zmes,co s tym? Staci pridat s tym 3mm imbusom na rozdelovaci paliv?

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH

Příspěvek od lister »

se bojím, že tím šroubkem na páce váhy moc nepošteluješ, ten je na nastavení volnoběhu, na bohatost v otáčkách nemá vliv..

bych začal kontrolou tlaku , musí být stabilní a nesmí klesnout v otáčkách, to by znamenalo nějaký omezení průtoku (filtr)
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

nomik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 18.10.2010 10:47
Bydliště: Bratislava

Re: Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH

Příspěvek od nomik »

keby som meral tlak na privode do rozdelovaca paliva,cize priamo z cerpadla tak aky ma byt tlak?

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: Seřizování motoru 1,8 GTi typ JH

Příspěvek od lister »

4,8-5,2 baru je potřeba měřit na výstupu k pátýmu vstřiku, tady naměříš regulovanej systémovej tlak.

na konci hadice která přivádí benzín do rozdělovače změříš kolik dává čerpadlo..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Odpovědět

Zpět na „Motor“