Relátko žhavení

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: vwCharlie, areka

Uživatelský avatar
radim.strnad
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 20.02.2010 12:05

Relátko žhavení

Příspěvek od radim.strnad »

Zdravím,
potřeboval bych zjistit jestli relátko žhavení je v pořádku. Nemám možnost ho vyzkoušet v autě....
Takže kontakty na něm jsou:
50 - +12V ze spínací skříňky
86 - +12V z pojistky č. 14
85 - kostra
30 - silový přívod 12V od baterky
87 - přes pojistku na žhavičky
T - čidlo teploty
L - kontrolka

Když jsem zapojil kontakt 86 a 85 tak relé seplo, ale problém je ten, že je pořád seplé (ani po 5minutách nerozeplo). Dokáže mi někdo poradit jestli musí být zapojeny ještě nějaké kontakty nebo jestli je relé špatné.

Děkuji za reakce

Uživatelský avatar
stevocz
Profík
Profík
Příspěvky: 1033
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Košice

Re: Relátko žhavení

Příspěvek od stevocz »

nasiel som pekny obrazok kde je znazornene co je kde zapojene a aj ako taka schema jak to tam je zapojene (este keby som nasiel aj pre SB motor)

asi budes musiet zapojit vsetky napajania. lebo mozno si zopol len relatko vo vnutry ale zvysok elektroniky co sa o to stara za nezaplo
Přílohy
relatko zhavenia.gif
schema.jpg
schema.jpg (11.38 KiB) Zobrazeno 5025 x

Uživatelský avatar
radim.strnad
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 20.02.2010 12:05

Re: Relátko žhavení

Příspěvek od radim.strnad »

No podlé mého názoru č.50 zapojovat nemusím, protože to je od starteru (tam se objeví napětí pouze při startování.
T čidlo, si myslím, že také nemusím zapojit protože když jsem ho kdysi v autě vytáhl, tak auto žhavilo vždy, nejen při studeném motoru (vliv na rozepnutí relátka nemá).
č.30 a č.87 si myslím, že taky pro ověření funkce zapojit nemusím, protože to jsou pouze ovládané kontakty.
tak fakt nevím jestli je relé špatné nebo nee :blush:

Uživatelský avatar
stevocz
Profík
Profík
Příspěvky: 1033
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Košice

Re: Relátko žhavení

Příspěvek od stevocz »

kontakt 50 mylsim rozpaja relatko aby nezhavilo pri startovani.ale mozno je to aj tak ze aby vedelo ked otocis klucom ze ma zacat zhavit tak je to take 50:50 :)
teplotu a svetlo tiez nemusis. ked nemas teplotu pripojenu by malo zhavit maximalny cas co je cca 10s mozno trochu viac

87 prave meras ci ide alebo nejde prud takze tiez nezapajas

z 30 podla tejto schemy mozno tiez netreba ale mozno napaja niekde elektroniku.

ta chcema co som dal je len zakladna. original je dost zlozita. videl som uz par schem inych rj pre zhavenie a je dost komplikovana.

Uživatelský avatar
radim.strnad
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 20.02.2010 12:05

Re: Relátko žhavení

Příspěvek od radim.strnad »

stevocz píše:kontakt 50 mylsim rozpaja relatko aby nezhavilo pri startovani.ale mozno je to aj tak ze aby vedelo ked otocis klucom ze ma zacat zhavit tak je to take 50:50 :)
teplotu a svetlo tiez nemusis. ked nemas teplotu pripojenu by malo zhavit maximalny cas co je cca 10s mozno trochu viac

87 prave meras ci ide alebo nejde prud takze tiez nezapajas

z 30 podla tejto schemy mozno tiez netreba ale mozno napaja niekde elektroniku.

ta chcema co som dal je len zakladna. original je dost zlozita. videl som uz par schem inych rj pre zhavenie a je dost komplikovana.
Souhlasím s tebou. Variantu...zapojené 30, 86,85 a výsledek byl stejný - sepne a zůstane pořád seplý

Uživatelský avatar
stevocz
Profík
Profík
Příspěvky: 1033
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Košice

Re: Relátko žhavení

Příspěvek od stevocz »

este ti ostava 50 :) mozes skusit ci po pripojeni napajania vypne zhavenie alebo nie. pripadne na teplotu zapojit kostru a vtedy by malo byt davane ze je teple. ale nie som si isty ci tu je to riesene kostrou alebo napajanim nemaral som zatial kable co idu do cidla.

Uživatelský avatar
radim.strnad
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 20.02.2010 12:05

Re: Relátko žhavení

Příspěvek od radim.strnad »

stevocz píše:este ti ostava 50 :) mozes skusit ci po pripojeni napajania vypne zhavenie alebo nie. pripadne na teplotu zapojit kostru a vtedy by malo byt davane ze je teple. ale nie som si isty ci tu je to riesene kostrou alebo napajanim nemaral som zatial kable co idu do cidla.
to je pravda, to jsem ještě nezkusil, ale tomu nedávám moc nadějí. V praxi by to znamenalo, že kdyby nažhavil a nenastartoval tak by to žhavilo pořád dokud bych nevypnul klíček.....

Uživatelský avatar
stevocz
Profík
Profík
Příspěvky: 1033
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Košice

Re: Relátko žhavení

Příspěvek od stevocz »

najlepsie by bolo vyskusat v aute ze ako sa to sprava

malo by zhavit aj po nastartovani nejaku dobu ale neviem ako dlho.

Uživatelský avatar
radim.strnad
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 20.02.2010 12:05

Re: Relátko žhavení

Příspěvek od radim.strnad »

stevocz píše:najlepsie by bolo vyskusat v aute ze ako sa to sprava

malo by zhavit aj po nastartovani nejaku dobu ale neviem ako dlho.
to je problém.....auto nemám. Z auta mi zbyl pouze motor.

Uživatelský avatar
stevocz
Profík
Profík
Příspěvky: 1033
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Košice

Re: Relátko žhavení

Příspěvek od stevocz »

tak niekoho najst blizko teba u koho by si mohol skusit

Uživatelský avatar
zevlak
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 315
Registrován: 30.01.2010 00:04
Bydliště: Jilemnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Relátko žhavení

Příspěvek od zevlak »

Možná máš už problém vyřešen ale přispěji svou zkušeností.. Jednou jsem dělal něco s motorem a poté jsem zapomněl zapojit teplotní čidlo a relé vždy svítilo dlouhou dobu a po nastartování ještě žhavilo alespoň 20s. Pak jsem po nějaké době přišel na to, že jsem zapomněl zapojit čidlo a vše fungovalo jak mělo. Nevím jestli to teplotní čidlo má při nízké teplotě určitý odpor ale každopádně mi to dělalo díky tomuto čidlu :)
Bývávalo: VW Golf mk1 1.6 TD, VW Vento 1.9 TDI GT, VW Golf mk4 1.9 TDI ARL
Nyní: VW Transporter Caravelle 2.5 TDI, VW Caddy II 1.9 SDI
Prodej náhradních dílů!

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: Relátko žhavení

Příspěvek od shazzer »

Vsechna teplotni cidla (nezamenovat s teplotnimi spinaci) na G2 jsou NTC termistory, coz znamena, ze pri nizkych teplotach maji vysoky odpor, ktery s rostouci teplotou klesa. Charakteristiky jsou vsak navrzene tak, ze i v klidovem stavu je stale na strane RJ snadno rozpoznatelne zda cidlo funguje ci nikoliv.

petrpetrpetr
Řidič
Řidič
Příspěvky: 157
Registrován: 26.07.2010 10:24
Bydliště: Okolobrna

Re: Relátko žhavení

Příspěvek od petrpetrpetr »

je to relé 109? četl jsem na nějakých anglicky psaných stránkách, že relé do roku 99, ta v černém pouzdře měla nějakou konstrukční vadu, která potenciálně vedla k nefunkčnosti relé, proto to stejné, ale inovované relé je pod stejným číslemn v šedém pouzdře, to již má chybu konstrukce odstraněnou. vzhledem k tomu, že stojí nové asi 150 kč, bych to řešil rovnou výměnou. petr

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Relátko žhavení

Příspěvek od 11mAjA11 »

109 je pro TDi..

Tady pro Golf II to může být nejspíš 103.
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
stevocz
Profík
Profík
Příspěvky: 1033
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Košice

Re: Relátko žhavení

Příspěvek od stevocz »

tak som nasiel ako funguje zhavenie a je tu relatko s 9 pinmi urcene pre VW od 87 roku. ale nejak mi to nepasuje ked SB ma 8 a tu su 9. kto vie ktory je to ten pin navyse co ma SB? alebo nie je to to iste ako ma SB?

50 - starter
L - kontrolka
15 - napatie z kluca
R - cievka 2 v druhom relatku
G - cievka 1 v druhom relatku
T - snimac teploty
31 - kostra
S - spinac volnobehu
GK - zhavicky
Přílohy
zhavenie.png

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“