Zlobí nabíjení u GII 1.6 TD
-
- Řidič
- Příspěvky: 144
- Registrován: 28.12.2007 14:15
- Bydliště: Soběšín
Zlobí nabíjení u GII 1.6 TD
Ahoj všichni.
Víte prosímvás někdo proč Golf mi začne nabíjet až asi po 3-4 minutách co běží motor?Normálně kontrolka po přidání plynu zhasne ale nabijí to jen málo a motor znatelně tahne.Po těch 3-4 minutách cvakne relátko pod přístrojovkou a motor přestane tahnout a začne to normálně nabijet.Proč to nenebijí hned?Jezdim krátký trasy a mám pořád vybito.
Víte prosímvás někdo proč Golf mi začne nabíjet až asi po 3-4 minutách co běží motor?Normálně kontrolka po přidání plynu zhasne ale nabijí to jen málo a motor znatelně tahne.Po těch 3-4 minutách cvakne relátko pod přístrojovkou a motor přestane tahnout a začne to normálně nabijet.Proč to nenebijí hned?Jezdim krátký trasy a mám pořád vybito.
- Keflek
- VWjunior
- Příspěvky: 1647
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zlobí nabíjení u GII 1.6 TD
Co treba zkusit vyndat altik,rozebrat ho a promerit...nebo pri nejmensim zkouknout uhliky.
-
- Řidič
- Příspěvky: 144
- Registrován: 28.12.2007 14:15
- Bydliště: Soběšín
Re: Zlobí nabíjení u GII 1.6 TD
No já zkoušel všechno.Pak sem i vyměnil altík 45A za 90A a pořád stejný.Řemen je napnutej a uhlíky v poho.Pak jsem měnil i několik regulátorů a furt nic.Připadá mi to že to je taková vlastnost toho nabijení.
- Bastard
- Moderátor
- Příspěvky: 9884
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Zlobí nabíjení u GII 1.6 TD
No a nezapíná se ti třeba žhavení? Když ti to cvakne, tak se evidentně altíku ulehčí, tzn. že ty 3 minuty po startu je zapnutý něco, co má velkej odběr.
-
- Řidič
- Příspěvky: 144
- Registrován: 28.12.2007 14:15
- Bydliště: Soběšín
Re: Zlobí nabíjení u GII 1.6 TD
To snad ani ne.Měřil sem to ampérmetrem a to odskočí asi 10 sek. co zhasne kontrolka žhavení.Ale neměřil sem to když běží motor.Tak kdyžtak zkusim vyměnit relé žhavení.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2542
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kousek od Brna
Re: Zlobí nabíjení u GII 1.6 TD
jak jsi poznal, že to dobíjí málo? jaké je napětí po startu na altíku?
každopádně altík je propojenej přímo s baterkou (popř přes startér na baterku), takže nějaký relátko pod přístrojovku na samotné dobíjení není.
viděl bych to jak píše "chodicí příručka Bastard" na nějakou velkou proudovou zátěž po startu. jinak so zjisti, které relátko to dělá a budeš vědět.
každopádně altík je propojenej přímo s baterkou (popř přes startér na baterku), takže nějaký relátko pod přístrojovku na samotné dobíjení není.
viděl bych to jak píše "chodicí příručka Bastard" na nějakou velkou proudovou zátěž po startu. jinak so zjisti, které relátko to dělá a budeš vědět.
no abs, no klima, no servo -> no problem
-
- Řidič
- Příspěvky: 144
- Registrován: 28.12.2007 14:15
- Bydliště: Soběšín
Re: Zlobí nabíjení u GII 1.6 TD
Mám v autě zabudovanej digitální voltmetr.Po startu je tam cca 12,8V.Zkusim dát mezi altík a baterku ještě ampérmetr a změřim proud.Ale kontrolka žhavení normálně zhasne a asi za 10 sek. odpadne relé žhavení a přesto je napětí těch 12,8V.No jdu se v tom dloubat.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2542
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kousek od Brna
Re: Zlobí nabíjení u GII 1.6 TD
hele, s tím ampérmetrem mezi altíkem a baterkou bych počkal. pokud nemáš teda s rozsahem vyšším než jaký proud může dát altík
každopádně dobíjení se měří přímo na altíku (napětí) při běžícím motoru. měl bys mít ideálně 14V, min. cca 13,5V (fakt minimum)
třeba ten zabudovanej kecá nebo pokud ho máš připojený k nějakým drátům uvnitř, může být napětí snížený o přechodový odpory na vedení od baterky.
každopádně dobíjení se měří přímo na altíku (napětí) při běžícím motoru. měl bys mít ideálně 14V, min. cca 13,5V (fakt minimum)
třeba ten zabudovanej kecá nebo pokud ho máš připojený k nějakým drátům uvnitř, může být napětí snížený o přechodový odpory na vedení od baterky.
no abs, no klima, no servo -> no problem
-
- Řidič
- Příspěvky: 144
- Registrován: 28.12.2007 14:15
- Bydliště: Soběšín
Re: Zlobí nabíjení u GII 1.6 TD
Tak je to opravdu to žhavení.Může to dělat čidlo chlad. kapaliny nebo relátko.Když nažhavim a nenastartuju tak odpadne za cca 40 sek.Když nažhavim a nastartuju tak to trvá asi 3 minuty.Když to relátko vytahnu za chodu motoru tak je vše ok.Nabijení je teda v poho.A to se dloubu v alektrice asi od 5ti let.Hanba mi!Tak teď si s tim už poradim.
Díky za odpovědi.
Díky za odpovědi.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 17.01.2015 19:57
Re: Zlobí nabíjení u GII 1.6 TD
Zdravím. Mám presne ten istý problém. Tiež som všetko vyskúšal aj výmenu nového alternátora . Ktoré je to relé na žhavenie? Mám 1,6TD 51kW r.v. 1987
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Zlobí nabíjení u GII 1.6 TD
Mám ten samý "problém" na 3 autech, dvakrát motor SB, jednou JP. Také jsem si myslel, že je závada v nabíjení. Dlouhé žhavení a dožhavování v mrazech. Proměřil, a v nabíjení vše OK, jen slabé alternátory, které nestačí dobíjet krátké pojížďky autem kolem komína.
Dlouho po startu, klidně i 1-3 min dožhavují a to tehdy, když je auto hodně promrzlé. Máme je na dvoře, za vraty, v průvanu. Poznal jsem změnu ve žhavení tehdy, kdy mi upadl konektor na čidle teploty žhavení. Vyměnil za jiné a žhavení se najednou zkrátilo i po startu. Ale také se změnil chod motoru po startu k horšímu. Postupně jsem vyzkoušel více čidel a našel dvě, které dobu žhavení prodlužují. Nežhavilo tak dobře, jak původní. Vyměnil jsem i jednotku žhavení a i to mělo na dobu vliv, doba se ještě zkrátila.
Abych řekl pravdu, hledal jsem takovou kombinaci, kdy žhaví nejdéle po startu. Pro zmrzlý motor a jeho počáteční chod je to úplný balzám. A našel a jsem nadmíru spokojený, mnohem lepší chod motoru po startu, žádný kouř, klepání a pod.
Takhle ručně tlačítkem žhavím jiného golfa, za tepla pár sekund po startu, za mrazu klidně i minutu.
U traktoru RS09 je žhavení také klasika ruční, a v mrazech po startu i několik min dožhavuji. Nic nemlátí, nerachtá, nekouří, krásně kulatý hladký chod už třicet let.
Určitě, tedy já, bych nezkracoval dobu žhavení po startu, zvláště v mrazech.
Dlouho po startu, klidně i 1-3 min dožhavují a to tehdy, když je auto hodně promrzlé. Máme je na dvoře, za vraty, v průvanu. Poznal jsem změnu ve žhavení tehdy, kdy mi upadl konektor na čidle teploty žhavení. Vyměnil za jiné a žhavení se najednou zkrátilo i po startu. Ale také se změnil chod motoru po startu k horšímu. Postupně jsem vyzkoušel více čidel a našel dvě, které dobu žhavení prodlužují. Nežhavilo tak dobře, jak původní. Vyměnil jsem i jednotku žhavení a i to mělo na dobu vliv, doba se ještě zkrátila.
Abych řekl pravdu, hledal jsem takovou kombinaci, kdy žhaví nejdéle po startu. Pro zmrzlý motor a jeho počáteční chod je to úplný balzám. A našel a jsem nadmíru spokojený, mnohem lepší chod motoru po startu, žádný kouř, klepání a pod.
Takhle ručně tlačítkem žhavím jiného golfa, za tepla pár sekund po startu, za mrazu klidně i minutu.
U traktoru RS09 je žhavení také klasika ruční, a v mrazech po startu i několik min dožhavuji. Nic nemlátí, nerachtá, nekouří, krásně kulatý hladký chod už třicet let.
Určitě, tedy já, bych nezkracoval dobu žhavení po startu, zvláště v mrazech.
-
- Závodník
- Příspěvky: 644
- Registrován: 15.05.2008 13:38
- Bydliště: VWarnsdorf..
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zlobí nabíjení u GII 1.6 TD
zdravim klubaci hodim to sem at nezakladam zbytecne dalsi vlakno....nedobiji mi altik asi z nej nejde nic... baterka je nova... volnobeh 12,6....a vic ani tuk... ani pri otackach... no nic zkusil jsem dalsi altik a take nic... takze jsem altik vyloucil jako pricinu meho problemu.... po cem jit dal? kontrolka mi nesviti jelikoz je v haji primo v budicich tu neresim... ale po cem jit dal...
VW Bora Variant Special 1.9 TDI 74kw Seat Ibiza GT TDi EVO1 81kw AFN VW Touran 2.0 TDI 125kw HIGHLINE plna polni Golf mk2 1.6 Td
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Zlobí nabíjení u GII 1.6 TD
samotný altík má regulátor v sobě, takže pokud nenabíjí (nízké napětí), závada je přímo v něm. Nebo v měřáku. To, žes vyměnil altík za jiný neznamená, že je automaticky dobrý. Může (a bude) taky mít vadu.
-
- Závodník
- Příspěvky: 644
- Registrován: 15.05.2008 13:38
- Bydliště: VWarnsdorf..
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zlobí nabíjení u GII 1.6 TD
vyreseno... spatny kabel...altik-starter
VW Bora Variant Special 1.9 TDI 74kw Seat Ibiza GT TDi EVO1 81kw AFN VW Touran 2.0 TDI 125kw HIGHLINE plna polni Golf mk2 1.6 Td
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Zlobí nabíjení u GII 1.6 TD
Takže z tohoto plyne obecné ponaučení, že před výměnou alternátoru nejdříve změříme hodnoty přímo na jeho svorkách.