1.6 karburátor 2E2 - seřízení volnoběhu

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

Uživatelský avatar
Stanles
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 283
Registrován: 03.03.2009 07:28
Bydliště: VWod Zábřeha
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh 1.6 benzín

Příspěvek od Stanles »

Nakadah píše:Je to typ 2E2, mam ten samy. Taky sem nad tim nastavenim chvili badal, ale podarilo se. To co sem oznacil zelene je tripolohovy ovladac rizeny podtlakem, Vzadu je na nem 13ka sroub, tim se serizuje vysunuti pistu a i volnobeh. Dal na to jeste ma vliv ten maly cervik oznaceny cervene, oboji to spolu souvisi. Pri zahratem motoru bys mel mit volnobeh 950 (+-50) s motorem EZ a 750 (+-50) s motorem RF. Pokud z tripolohoveho ovladace odpojis podtlak, tak se pist vysune a mel bys mit otacky 3000 (+-200). Jeste doporucuju vymenit KOMPLET vsechny podtlakove hadicky za nove, i kus gumove hadice k posilovaci brzd. A predpokladam ze mas dobre nastaveny predstih a rozdelovac je v poradku - tj. neumrela mu podtlakova ani odstrediva regulace a oska nema vakl +-2mm.

Je to trosku otrava to seridit, ale nic co bys nezvladl. Nak
Díky Ti moc za vyčerpávající odpoveď. Rozdělovač mám novej a nastavenej od oka. To budu zejtra řešit u známýho na STK.
Na hadičky se chystám, ale počkám si až sleze sníh... Blbě se dělá když se boříš po lítka do sněhu :-D
Ještě jednou díky!!
VW Golf IV Variant 1.9 TDI 66 kW
ex VW Golf II 1.6

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: 1.6 karburátor 2E2 - seřízení volnoběhu

Příspěvek od vwCharlie »

boobika píše:vwCharlie: ty jsi tady chyběl :lol: :lol:


2ee karbeců se povaluje po vrakáčích relativně dost, protože se přitáhlo dost těchto motorů
u nás a v polsku ani prdu,už jsem se dost nasháněl :) . Chceš-li sehnat nastavovač škrtící klapy,tak funkční neseženeš :) a v Gliwicích mi za funkční karbec řekli v klidu 700zlt. :)

Uživatelský avatar
Stanles
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 283
Registrován: 03.03.2009 07:28
Bydliště: VWod Zábřeha
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 karburátor 2E2 - seřízení volnoběhu

Příspěvek od Stanles »

Obvolal sem několik vrakáču a nikde nic....
VW Golf IV Variant 1.9 TDI 66 kW
ex VW Golf II 1.6

Nakadah
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 294
Registrován: 30.10.2008 19:07
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 karburátor 2E2 - seřízení volnoběhu

Příspěvek od Nakadah »

stanles> tady v tomhle tematu sem to napsal podrobneji : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=116&t=91384 - 7. prispevek

Rozdelovac si poradne nastav strobacem na znacku na setrvaku - esi si dobre pamatuju dela to 18° pred HU pri zapojene podtlakove regulaci rozdelovace. Ja menil v pondeli rozdelovac (diky kajo 8) ). Nastavil sem to nejdriv podle oka vlastne na HU, nahodil motor, seridil to strobacem na znacku a ejhle otacky me povylezly o dobrych 200ot/min.

No zkus ten volnobeh nastavit co to udela, ale az seridis predstih jak ma byt + vymenis hadicky tak to stejne budes muset trochu seridit znova. Nak

Uživatelský avatar
Stanles
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 283
Registrován: 03.03.2009 07:28
Bydliště: VWod Zábřeha
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 karburátor 2E2 - seřízení volnoběhu

Příspěvek od Stanles »

Díky za cené rady :) Už to mám poštelovaný, tak snad to pojede už bez problémů.
Jináč motor mám typ ZE nebo EZ jedno stoho něják mi to vypadlo z hlavy.
Ještě jednou díky.
VW Golf IV Variant 1.9 TDI 66 kW
ex VW Golf II 1.6

Uživatelský avatar
Stanles
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 283
Registrován: 03.03.2009 07:28
Bydliště: VWod Zábřeha
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 karburátor 2E2 - seřízení volnoběhu

Příspěvek od Stanles »

Ještě jeden dotaz.. Zhruba po jaké době se zasune tyčka do tripolohoveho ventilu?
VW Golf IV Variant 1.9 TDI 66 kW
ex VW Golf II 1.6

Nakadah
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 294
Registrován: 30.10.2008 19:07
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 karburátor 2E2 - seřízení volnoběhu

Příspěvek od Nakadah »

Pri studenem startu trva nez se odpoji ten elektromagneticky ventil 6-7s myslim. Ale zalezi i na teplote okoli, aby ten ventil fungoval. To by asi vedel charlie, od jak nizke teploty az zabere. Nak

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: 1.6 karburátor 2E2 - seřízení volnoběhu

Příspěvek od vwCharlie »

já taky nevím přesně při jaké teplotě se začne vysouvat,ale vysunuje se v průběhu zahřívání,není to jako že se při určité teplotě najednou vysune. U karburátoru není digitální teploměr,ale když to slyším jak začnou postupně padat ty otáčky,tak mi příjde,že to začne už někde v první fázi zahřívání při 30-40 stupních a končí to někde při 70-80 stupních.

Uživatelský avatar
Stanles
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 283
Registrován: 03.03.2009 07:28
Bydliště: VWod Zábřeha
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 karburátor 2E2 - seřízení volnoběhu

Příspěvek od Stanles »

Dnes jsem to trochu pozoroval. Ujel sem asi 20 KM a otáčky se drželi vysoký pak najednou se zasunul a zachvilku zas vysunul. Volnoběh asi mám pak ještě doladit tím červikem?!
Říkal jsem si, že to pošteluju tak aby to za studena chytlo a drželo rozumný otáčky a mělo by to bejt asi v pohodě.
VW Golf IV Variant 1.9 TDI 66 kW
ex VW Golf II 1.6

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: 1.6 karburátor 2E2 - seřízení volnoběhu

Příspěvek od vwCharlie »

za studena by to mělo skočit minimálně na 1500,- když je venku třeba 0°C

Uživatelský avatar
Stanles
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 283
Registrován: 03.03.2009 07:28
Bydliště: VWod Zábřeha
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 karburátor 2E2 - seřízení volnoběhu

Příspěvek od Stanles »

vwCharlie píše:za studena by to mělo skočit minimálně na 1500,- když je venku třeba 0°C
TO je právě to. Měl jsem červíka tak, že se nedotýkal té tyčky vůbec a sotva se motor udržel. KOukám sem na hadičky podtlaku a šecky jsou dobrý tak nevím.
VW Golf IV Variant 1.9 TDI 66 kW
ex VW Golf II 1.6

Nakadah
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 294
Registrován: 30.10.2008 19:07
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 karburátor 2E2 - seřízení volnoběhu

Příspěvek od Nakadah »

Zapominate jeste na termoregulator regulator klapky I. stupne ovladany teplotou vody.

Popisu modelovou situaci pri 0°C :D :

Nastartuju motor a otacky vyleti na ~1900ot/min. Vydrzi tam par vterin, potom el.ovladany termoventil otevre podtlak do tristupnoveho ovladace a jeho pistek se zasune. Otacky padnou na nejakych ~1300ot/min. Je videt ze se pistek nedotyka cervika na klapce, protoze klapka jako takova je oprena o doraz termoregulatoru ohrivaneho vodou. Jak se zacina ohrivat sani motoru vodou i elektroohrevem, tak mi otacky vylezou asi ke ~2000ot/min. Motor auta se postupne zahriva, voda zvysuje svou teplotu a termoregulator postupne uvolnuje klapku I. stupne az dosedne cervikem na pistek tristupnoveho ovladace. To uz by mel motor mit volnobezne otacky 950(+-50) ot/min (se zapnutymi svetly a el.ohrevem zadniho okna)

Takze tak nejak to funguje. Nak

Uživatelský avatar
Stanles
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 283
Registrován: 03.03.2009 07:28
Bydliště: VWod Zábřeha
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 karburátor 2E2 - seřízení volnoběhu

Příspěvek od Stanles »

No já nevím já se stím něják furt nemožu domluvit při startu za studena. Volnoběh mám seřízenej kolem těch 950 otáček.
Mám ten problém, že mi to prostě bez plynu nechce za studena chytnou a musím chvilku sedět v autě a držet plyn aby to nechcíplo než se to trochu zahřeje. TeĎ jsem ještě musel poštelovat červíka tak aby mi to i ohřátý drželo rozumný otáčky kolem těch 950 páč sem ho měl tak, že mi to drželo kolem 2000.

Zdá se mi, že mi to sem tam za studena chvilku jde jen na tři válce, ale není to pravidlem.
Trochu mi uchází koleno tak to nemůžu říct s jistotou.

Kluci není někdo z Vás z okolí Šumperka? Já jsem už bezradnej. Byť je táta automechanik tak tyhle auta nikdy nedělal tak taky neví....
Uvítám každou radu.
VW Golf IV Variant 1.9 TDI 66 kW
ex VW Golf II 1.6

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: 1.6 karburátor 2E2 - seřízení volnoběhu

Příspěvek od vwCharlie »

řeknu ti na rovinu,že tady po internetu nic neseřídíš,všechno je jen kopa teorie a v praxi je to úplně jinak. Tady ti může někdo tak akorát poradit,na co se máš podívat,jak co funguje a co všechno máš zkontrolovat,aby jsi měl všechny věci funkčně v pořádku a pak teprv můžeš jít něco ladit. A to,kolik máš kde s kterým šroubkem otočit doleva či doprava,to už ti nikdo neřekne. Navíc nikdo ten motor neslyšel a neví jak se chová.Karburátor nesladíš nikdy napoprvé,protože jednou to uděláš tak,že za studena to bude v pořádku,ale zase za tepla to bude na h***o nebo naopak. A to že napíšeš,že to jede na tři válce,tak když tě chytnu za slovo,tak tato zrada nemůže být v karburátoru,ale potom v zapalování,dej si tedy dokupy aji zapalování. Jenže lidi někdy napíšou,že to jede na tři válce a přitom to jede na všechny jenom né optimálně a pak se v tom čert vyznej. A nejhorší je,když auto jede normálně,pak se něco vysere a lidi než by začali pátrat po problému co odešlo,tak udělají to,že dobře nastavený karburátor začnou ladit po svém,aby to nějak jelo i s tou špatnou součástkou o které neví a tak se to bastlí pořád dokola. Nejhorší je,když do toho začne někdo z rad po internetu neodborně vrtat,to pak můžeš začít se vším od znova. :wink:

Uživatelský avatar
Stanles
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 283
Registrován: 03.03.2009 07:28
Bydliště: VWod Zábřeha
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 karburátor 2E2 - seřízení volnoběhu

Příspěvek od Stanles »

vwCharlie: Jo hele máš naprostou pravdu. Zajímá mě zda nemůže být někde chyba v sytiči protože za studena by to mělo chytnou bez problému. Není tam ještě něco ke štelování sytiče? Zdá se mi jak kdyby vůbec nereagoval.

Jináč co se týče zapalování... Novej rozdělovač, nový svíčky a gábly a předstih a odrth seštelovanej podle manuálu před dvouma dnama. Jak jsem psal uchází mi koleno tak si nejsu 100% jistej jestli to běželo na tři válce nebo to dělalo jen to koleno.

Nejlepší bude když si najdu někoho kdo se v těhle motorech už hrabal a ví co a jak.

PS: vozím sebou klíč když někam jedu a když se mi nezdá volnoběh nebo tak něco tak dycky uberu tam a tu přidám a snad to časem poladím.
VW Golf IV Variant 1.9 TDI 66 kW
ex VW Golf II 1.6

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“