1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

Uživatelský avatar
George_Bekrs
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 20.09.2018 10:40

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od George_Bekrs »

No zkusim nastavit tu klapku. Stejně mi to nejde do hlavy. Není možný ze by ta Želva byla celat špatná? Pár let to stalo tak si říkám aby nějak nezarostla nebo tak něco...
Motor se dělal, přetěsnil se. Je mi to fakt divný, zítra budu měřit tlak paliva, abych alespoň vyloučil podávací čerpadlo.
Golf MK1 1.8 16v GTi

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od vintera »

Než začneš se štelováním čehokoli, sundej gumovou botu a zkus rukou přizvedávat klapku. Musí jít volně bez násilí. Pokud je tlak v rozdělovači, musí jít z vývodů rozdělovače ven. Pokud benzín poteče, je vyhráno. Abys měl tlak, buďto někdo začne startovat (tím se zapne čerpadlo), nebo místo relé čerpadla vlož klasické spínací relé (čerpadlo běží při každém zapnutí spínačky i bez startu), nebo jednoduše propoj kouskem drátku velké zdířky po vyndání relé čerpadla, co jsou na desce pojistkové skříně, ale čerpadlo poběží pořád, což nedoporučuju.

Uživatelský avatar
George_Bekrs
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 20.09.2018 10:40

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od George_Bekrs »

vintera píše:Než začneš se štelováním čehokoli, sundej gumovou botu a zkus rukou přizvedávat klapku. Musí jít volně bez násilí. Pokud je tlak v rozdělovači, musí jít z vývodů rozdělovače ven. Pokud benzín poteče, je vyhráno. Abys měl tlak, buďto někdo začne startovat (tím se zapne čerpadlo), nebo místo relé čerpadla vlož klasické spínací relé (čerpadlo běží při každém zapnutí spínačky i bez startu), nebo jednoduše propoj kouskem drátku velké zdířky po vyndání relé čerpadla, co jsou na desce pojistkové skříně, ale čerpadlo poběží pořád, což nedoporučuju.
Snažím se pochopit tuhle větu:

"Musí jít volně bez násilí. Pokud je tlak v rozdělovači, musí jít z vývodů rozdělovače ven."

Chapu to tak ze povolim na rozdelovaci jednu hadici co vede ke vstrikum a tímhle testem bych si mel overit tlak?

Jinak je mi vse jasny
Golf MK1 1.8 16v GTi

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od lister »

vzhledem k tomu, že motor v podstatě běží sice blbě a špatně startuje, ale běží, dá se usuzovat, že ke vstřikům se nějakej benzín dostává :wink:

než začneš něco seřizovat změř ty tlaky.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
George_Bekrs
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 20.09.2018 10:40

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od George_Bekrs »

No mám na čtvrtek slíbený tlakoměr na palivo. Předpokládám že pokud ho připojím na hadice před filtr a budu startovat měl bych potřebný tlak změřit?
Od té doby co jsem přetěsníl a vyčistil vstřiky tak ikdyž chci natočit stříknutím přes sání tak se mu vůbec nechce.
Chci furt věřit tomu že to bude jen palivem a né že bude KO želva.
Jen se ještě zeptám, když se chci dostat do nádrže to plechové víko kde je připojený štekr a dvě hadice, je šroubovací nebo nacvaknuté?
Ještě si vyndám čerpadlo na podlaze a mrknu na to sítko.
Golf MK1 1.8 16v GTi

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od lister »

no a proč ten tlak nezměřit na výstupu z rozdělovače pro pátej vstřik ? nepotřebujeme znát tlak před filtrem, ale v rozdělovači..

opravdu tam nezůstala nějaká netěsnost po čištění ? pátej vstřik už jsi rozchodil ?

s želvou jdi k veterinářovi, tady se budeme držet standartní terminologie..

myslíš to víko pod zadní sedačkou ? to víko je přišroubovaný třema šroubkama do plechu, jestli máš pod ním 2 hadice a konektor palivoměru, tak máš karbecovou nádrž a docela by mě zajímalo jak máš připojený čerpadlo k nádrži.
jestli se chceš dostat do nádrže musíš těleso plováku pootočit do strany a vytáhnout.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
George_Bekrs
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 20.09.2018 10:40

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od George_Bekrs »

Takže tlakoměr dam na výstup paliva co vede k 5 vstřiku. Ok, to udělám.
Pátej vstřik dneska ještě přeměřim, ale budu brát fakt že funkční je, když byl připojen na baterku tak normálně dávkoval.

Ok slovo želva už používat nebudu

Tou netěsností po čištění máš na mysli co?

Jasně, tam jsou tři šroubky na tom krytu a pod nim štekr a dvě hadice, to už jde vycvaknout nebo vyšroubovat?

Když tak o tom píšeš, nemůže být problém právě v tom ze je tam karbecová nádrž? Na to čerpadlo se podívám jak je tam chycené.
Golf MK1 1.8 16v GTi

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od lister »

elektriku okolo pátýho vstřiku jsi vyřešil ? stříká při startu ?

netěsnost je cokoliv kudy si může motor nasávat vzduch mimo váhu vzduchu, nenasazená podtlaková hadice, špatný těsnění, chybějící, špatně nasazená, neutažená roura mezi váhou vzduchu a škrtící klapkou, atd.

těleso plováku musíš pootočit do strany, šroubovák a kladivo, poklepeš aby se to pootočilo a vytáhneš.

karbecová nádrž má výstup 6mm nahoře, elektrický in-line čerpadlo má 12mm vstup s tím že je do nádrže napojený dole a benzín do něj teče samospádem, takže bych rád věděl jak to máš připojený ty.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
George_Bekrs
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 20.09.2018 10:40

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od George_Bekrs »

Tak dneska proběhla měření a zkoušky. Tlak z čerpadla jde dostatečný. Co se týče netěsností, tak jsem objevil problém nad vou hadičkách porozdělovačem viz. fotky. Obě hadičky byly prasklé, každopádně úplně to nevyřešilo problém se startem. Nicméně se podařilo auto nastartovat. Za studena se hůř chytá, ale jakmile se začne ohřívat už drží a jde docela slušně, jakoby ty dvě hadičky a hlavně ty pročištěné vstřiky. Pořád ale když je studený tak nechce chytat. Chtěl bych zkusit vyčistit vše co je pod klapkou, když jsem na to koukal tak mi to přišlo dost špinavý.
Jinak jsem natočil 4 videa, od začátku kdy je to studené až po dobu kdy je to cca po 9 minutách ohřáté. u jednoho videa je tam takové kovové klepání které pak přestane. No posuďte sami.

1. Za studena
https://www.youtube.com/watch?v=EG7C4SX1swI" onclick="window.open(this.href);return false;

2.Cca po 2 minutách - klepání
https://www.youtube.com/watch?v=5GcqRGoW0MI" onclick="window.open(this.href);return false;

3.Tohle je asi tak po 5 minutách - klepání pak přestává
https://www.youtube.com/watch?v=--6G2wlNz0w" onclick="window.open(this.href);return false;

4. Tady je to už 7-9 minut co to jde a motor jde docela slušně a chytne hned, jen ve vyšších otáčkách se malinko hádá, ale vyčištění vstříku a zřejmě i těch hadiček pomohlo
https://www.youtube.com/watch?v=9hr1lJcgvs8" onclick="window.open(this.href);return false;

Líp už to zachytit neumím
Přílohy
Obě ty hadičky co jdou od téčka k těm ventilům byl zpuchřelé a v ohybu prasklé
Obě ty hadičky co jdou od téčka k těm ventilům byl zpuchřelé a v ohybu prasklé
Obě ty hadičky co jdou od téčka k těm ventilům byl zpuchřelé a v ohybu prasklé
Obě ty hadičky co jdou od téčka k těm ventilům byl zpuchřelé a v ohybu prasklé
Obě ty hadičky co jdou od téčka k těm ventilům byl zpuchřelé a v ohybu prasklé
Obě ty hadičky co jdou od téčka k těm ventilům byl zpuchřelé a v ohybu prasklé
Golf MK1 1.8 16v GTi

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od lister »

dostatečný tlak ? kolik je to v barech ?
klidová poloha klapky je v normě ?
to klepání je zdvihátko, jestli motor dlouho stál je to normální, když po pár minutách přestane není co řešit.
stabilizace volnoběhu nefunguje, co si pamatuju KR po studeným startu drželo volnoběh 1600 otáček a postupně klesal na cca 950.
řídící tlak je evidentně mimo, takže jestli je něco na vstřikování "ucpaný" tak je to regulátor ohřevu, to je ta hliníková kostka před rozdělovačem zapalování , vedou do ní 2 hadice, když je odpojíš, při troše štěstí najdeš jen ucpaný sítko.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
George_Bekrs
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 20.09.2018 10:40

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od George_Bekrs »

S tím tlakem to nevm přesně protože jsem se k tomu změření tlakoměrem nestihl dostat.
měl jsem sundaný airbox a zespudu ta klapka byla dost zaprasená a když jsem s ní pohyboval nešla úplně ideálně.
Tu klidovou polohu zítra nastavím ale, podle postupu z příručky, při stlačení dolů by měla být v ideálním nastavení, ale dělal jsem to jen podle oka, nešrouboval jsem jí ven.
Tu stabilizaci volnoběhu mohu nějak vyladit nebo nastavit aby fungovala správně?
Termoregulátor rozeberu, ta trocha štěští známená co? Abych věděl na co se mám připravit.
Stačí teda jen povolit ty dvě hadičky? Je šance ho nějak vyčistit?

Každopádně už teď ti chci poděkovat za rady co mi dáváš, dost mi to pomáhá a zároveň se člověk učí! :good:
Golf MK1 1.8 16v GTi

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od lister »

klapku vyčistit můžeš, ale jen čistit nerozebírat.
klidová poloha není když klapku někam tlačíš nebo přizvedáváš.
stabilizaci volnoběhu můžeš projít podle schématu, zkontroluj jestli to máš dobře zapojený a jestli není přerušený vedení. pro začátek můžeš zvednout volnoběh šroubkem na škrtící klapce.
termoregulátor zatím nerozebírej, odpoj hadice, zkontroluj sítko, zkus jestli z hadice s 10mm okem teče benzín při běžícím čerpadle, a změř už ten tlak.
zkontroluj odpojovací ventil za váhou vzduchu, musí být uzavřený - nejde profouknout, nebo u motoru na volnoběh stiskni kleštěma hadici od toho ventilu, chod motoru se nesmí změnit.
Přílohy
IMG_20181011_190116.jpg
schema16V-KR.jpg
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
George_Bekrs
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 20.09.2018 10:40

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od George_Bekrs »

Tak dneska proběhlo všechno co jsme si psali.
1. Změřen tlak paliva, odpojen palivák a zapojen tlakoměr - výsledek - při staru dává v maximu 5,6 Baru
2. Při otevřené klapce, vstřiky tlačí palivo.
3. Sítko v termoregulátoru čisté
4. Klapka vyčištěná
5. Volnoběh jsem nastavil šrioubkem cca na 1050 otáček
6. Proměřil jsem kabeláž, do teplotního čidla el. jde
7. Opět jsme zkoušel proměřit el. v 5. vstřiku a ani když startuju tak tam nejde proud, když jsem vstřik pak vyndal byl úplně suchej.
8. Ten ventil co jsi mi ukazoval, co je pod klapkou, abych ho profouknul, tak těsní úplně v pořádku, žádná změna volnoběhu
9. Nalil jsem Aditiva od WIFu a nalil dalšícj 15 litrů, takže je tam teď pres 30 litrů
10. Zkontroloval jsem čerpadlo v nádrži ze sítkem a i nádrž. Vše je čisté a bez rezu.

Takže co potom všem mě jediné napdá je elektrika k 5. vstřiku, ten mi příjde, že nedává. Auto dneska několikrát chytlo na otočení ale za vteřinu zase zdechlo, potom co se párkrát otočilo a prohřálo drží otáčky, sice se hádá ale pak se ustálý a jde parádně. Když jsem vstřik vyndal, a stříkal místo něj tak auto chytalo ihned. Takže musim zburcovat elektrikáře aby mi to celé prošel, nebo už fakt nevím.
Golf MK1 1.8 16v GTi

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od lister »

při staru dává v maximu 5,6 Baru... tak není stabilní ?

Sítko v termoregulátoru čisté... bylo čisté nebo jsi je čistil ?

zkus jestli z hadice s 10mm okem u termoregulátoru teče benzín při běžícím čerpadle.

jak máš řešenej návrat paliva z rozdělovače do nádrže ? nemůže být někde zaškrcenej ? malej průměr hadice, zlomená hadice ?

Když jsem vstřik vyndal, a stříkal místo něj tak auto chytalo ihned... co kdybys ho místo vyndávání připojil na vteřinku na + a - ?

zapojení pátýho vstřiku je celkem primitivní - ze svorky 15a na startéru která je pod proudem jen během startu, jde černej kabel na pátej vstřik N17. z druhého pinu pátýho vstřiku jde zeleno-bílý kabel na svorku W teplotního časového spínače F26, na svorku G jde 12v při startu z kontaktu C18 pojistkovky - červeno-černej kabel.
takže zkontroluj jestli máš 12v při startu jek na pátým vstřiku tak na teplotním časovém spínači, a jestli je spojení mezi pátým vstřikem a spínačem - zeleno-bílej kabel, změř odpor mezi svorkou W a hlavou motoru a mezi svorkou G a hlavou.
Přílohy
28.gif
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
George_Bekrs
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 20.09.2018 10:40

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od George_Bekrs »

Ten tlak vyskočil na 5,6 když jsem začal točit, pak když jsem přestal točit a nechal jen otočený klíček na kontrolky tlak šel zase dolů. Ten maximální tlak tam byl když jsem točil.

Sítko v termoregulátoru bylo už čisté.

Zkusim tu hadici vyndat, to jsem nezkoušel, otestuju to.

Zpátčku i přívod paliva mám od čerpadla vedený přes ty malé hadičky, ketré se spojují před filtrem do tech gumových silnějších a ty jdou do filtru a z filtru k rozdělovači, kde se spojují přes sponu s tou kovovou hadičkou rozdelovače.

Ten 5. vstřik jsem měl už připojený přímo na baterku a dával úplně bez problému.
Golf MK1 1.8 16v GTi

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“