1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

Uživatelský avatar
mbt11
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kosice, Slovakia

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od mbt11 »

Ďakujem za radu, teraz som zmeral tlaky:

Regulačný tlak: https://youtu.be/V7lIS3lNEA0" onclick="window.open(this.href);return false;

Systémový tlak : https://youtu.be/F6GXttU_G8I" onclick="window.open(this.href);return false;

Dnes som objednal aj tesnenia na vstrekovače, a keď zajtra vyjde čas tak ich vyberiem a prekontrolujem.
Obrázek

Uživatelský avatar
mbt11
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kosice, Slovakia

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od mbt11 »

Dnes som zmeral množstvo vstrekovaneho paliva za minutu. Rozprasovanie sa mi zdalo v pohode hoci neviem ako rozprasuje nový vstrekovač.
1. vstrik 110ml
2. vstrik 145ml
3. vstrik 150ml
4. vstrik 105ml
Koľko je optimum za minútu? A ako nastavím množstvo davky? Dik

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od lister »

reakce řídícího tlaku na akceleraci nevypadá moc dobře, podívej se na video na předchozí stránce, tam je ten pokles o 0,5 baru jasně viditelnej.

systémový tlak by bylo dobrý zkontrolovat i za jízdy, nebo se vstřikama venku a maximálním zdvihem klapky, prostě jde o to zjistit jestli čerpadlo dokáže udržet stabilní tlak i při maximálním odběru paliva.

prohoď vstřiky mezi 1 a 2 válcem a mezi 3 a 4 válcem a opakuj měření, jde o to zjistit jestli rozdíl ve vstřikovaným množství způsobují vstřiky nebo to jde z rozdělovače.

dobrej vstřik rozprašuje jemnou mlhu, cca 30° kužel a po zastavení vstřikování nekape.

rozdělovač se dá seřídit pokud má nahoře u výstupu k jednotlivým válcům víčka na 3mm imbus, víčka se vyšroubují a pod nima jsou seřizovací šroubky na 2,5mm imbus. utahováním se přidává benzín, povolováním se ubírá. je to dost citlivý , takže stačí otáčet o 1/8 otáčky - 45°, pak udělat nový měření a případně seřizovat dál.
předtím je ale potřeby mít jistotu, že rozdíl ve vstřikovaným množstvím je způsobenej rozdělovačem a ne vstřikama.
je dobrý dělat si zápisky aby ses mohl vrátit zpět.

kolik je optimum za minutu závisí na zdvihu klapky..
já jsem používal 2mm imbus a matky M6-10mm a M12-19mm který jsem dal mezi kužel a klapku váhy vzduchu.
a s tímhle pevně daným zdvihem jsem naměřil asi tohle:
2mm - 14ml/min
10mm - 77ml/min
19mm - 165ml/min
rozdíly v jednotkách procent.
Přílohy
10gti001seřízení vstřikování.jpg
10gti002seřízení vstřikování.jpg
10gti003seřízení vstřikování.jpg
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
mbt11
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kosice, Slovakia

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od mbt11 »

Systémový tlak som meral pri max. otvorení klapky viď video : https://youtu.be/6y6BVTcOTZY" onclick="window.open(this.href);return false;

Vstrekovače som prehodil a zistil som ze v strekovacoch to nieje, tak som sa pustil do nastavenia vstrekovacej dávky. Vstrek 1 a 4 som nastavil na pozadovanu hodnotu ale vstrekovače 2 a 3 sa nastavit nedali, max 149ml a potom z imbusu kde sa nastavuje davka 2. vstrekovaca začal unikať benzin. Po vysrubovani som zistil ze tesnenie "O krúžok" je poškodený. Kde zozeniem taký malý krúžok? Dik
Obrázek

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od lister »

malý o-kroužky najdeš třeba tady - https://www.prumex.cz/tvrdost-70-sha/" onclick="window.open(this.href);return false; s trochou googlení určitě najdeš i prodejce v SK

ty o-kroužky tam nejsou ani tak kvůli těsnění, jako spíš aby bránily samovolnýmu otáčení seřizovacích šroubků..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
mbt11
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kosice, Slovakia

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od mbt11 »

Diky moc, skúsim pohľadať. A ten systémový tlak je OK pri plnom zaťažení?
Obrázek

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od lister »

jo, tlak je OK
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
mbt11
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kosice, Slovakia

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od mbt11 »

Zdravím, takže po výmene tesnení na nastavovacich srubkach som kupil aj nové vstrekovače a výsledok je taky, že otáčaním týmito srubkami už neviem pridávať palivo na vstrekovačoch. Posledné hodnoty sú takéto :
1: 60ml
2: 75ml
3: 125ml
4: 75ml
Môže byť chyba v rozdeľovači paliva. Viem ho aj sám zrepasovať, lebo na ebay som videl sadu tesnení.
Dikes
Obrázek

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od lister »

tak jak ten rozdělovač funguje teď, je nepoužitelnej, repasí už mu nemůžeš ublížit.
rozebrání není složitý, dílu uvnitř je pár, hlavně nepoužívat násilí, nečistit mechanicky ale ultrazvukem, ať nic nepoškrábeš, nezvěčíš vůle.největší porod bude seřízení po repasi :wink:
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od vintera »

takhle rozdílné množství benzínu na výstupech a nemožnost seřízení mi dělaly vydřené o kroužky na pístku v rozdělovači. Než bych rozdělovač úplně rozebral, tak bych našel jeden výstup z rozdělovače, který je v toleranci množství benzínu podle toho, jak radí lister níže podle zdvihu talíře pomocí matiček. Pamatoval si (označil) který výstup to byl, nepovoloval šroubek tohoto výstupu a poté, co se rozdělovač rozpůlí (jednoduché) tak u tohoto dobrého výstupu změřil hloubkoměrem vzdálenost ventilku od dosedací plochy. To by mohla být základní poloha, na kterou by se naštelovali ostatní ventilky. Teprve po změření by se mohl vyndat i štelovací šroubek a vše rozebrat.

Uživatelský avatar
r.dasylva
Řidič
Řidič
Příspěvky: 172
Registrován: 15.01.2008 20:12
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od r.dasylva »

To lister, mohl by jsi sem prosím hodit znovu video reakce řídícího tlaku na akceleraci? Z předchozí stránky mi nejde.
Můj řidici tlak teplý je 3,5b, při akceleraci je chvilkovy prekmit na 3,6 pak spadne cca 3,3b, když sevřu podtlakovou hadici pak 3,2b. Pokles by takhle měl být o 0,5b?
Systémovy tlak mám stabilní, ovšem 5,5b.
Golf I CABRIO

Uživatelský avatar
r.dasylva
Řidič
Řidič
Příspěvky: 172
Registrován: 15.01.2008 20:12
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od r.dasylva »

Předpokládám, že řídícího tlaku 3,7b dosáhnu pritahnutim imbusu uvnitř termoregulatoru, který "řídí" tlak malé pružiny na membránu, a zároveň pak při akceleraci mi spadne na nynějších 3,2b, tedy o 0,5b, pokud nepritahnu moc, je tak?
Co a jak ovlivní mírně zvýšený syst.tlak, který mám 5,5b?
Golf I CABRIO

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od lister »

https://www.youtube.com/watch?v=H31S9y2-QTU
tohle ?

5,5 baru systémovýho tlaku lehce zvýší průtok, jinak by neměl škodit, ale jestli motor nejede jak má, a ty nevíš proč, zkusil bych ho vrátit na správnou hodnotu.

imbus na membráně určuje jak moc se malá pružina podílí na řídícm tlaku, utažením imbusu malá pružina při podtlaku v sání tlačí víc, řídící tlak je vyšší, při akceleraci podtlak zmizí, malá pružina netlačí a řdící tlak klesne víc.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
r.dasylva
Řidič
Řidič
Příspěvky: 172
Registrován: 15.01.2008 20:12
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od r.dasylva »

Díky pane! 😉
Golf I CABRIO

Uživatelský avatar
r.dasylva
Řidič
Řidič
Příspěvky: 172
Registrován: 15.01.2008 20:12
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: 1.8 16v KR - studené nestartuje, po zahřátí se hádá

Příspěvek od r.dasylva »

Listře prosím tě, ten tvůj průtok při M12 matce 165ml/min, to bylo maximum, nebo klapka by šla ještě výše? Já mám při M12 152ml, ale klapka jde dát ještě výš, při max.zdvihu jsem bohužel nemeril. Při matce M6 jsem měl okolo 76ml jako ty. Druhý dotaz, při jakém maximálním řídícím protitlaku jde zdvih klapky až na doraz? 🙂 (při max.vykonu)
Golf I CABRIO

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“