1.8 16v PL (šály a ojnice)

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

frenky
Řidič
Řidič
Příspěvky: 190
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha, Sušice

Příspěvek od frenky »

hospodskej píše:
frenky píše: no musí se to upravit přesně na rozměr kluzných ploch kliky, to znamená, zaškrabávat a zahlazovat, až to bude všude rovnoměrně otlačené :wink:
Pakárna :wink:
Takže mikrometr a změřit kliku :)
no to se měří jen, abys věděl, jaká vrstva se tam má zase pokovit, když se opravují.
Když to pak dáváš dohromady, tak to tam normálně dáš, dáš tam i kliku, utáhneš tona moment (no ze začátku ani ne, stejně s tím většinou neotočíš), otočíš s tím párkrát (na sucho), demontuješ
tam, kde budou otlaky, tak se to musí zaškrábat ( ze začátku tak na 2 - 3 malých místech), pak vyhladit do hladka, utřít hadříkem a znovu sesadit, protočit, vyndat, zaškrábat....

Je to na dlouho a je to docela pakárna, ale když se to udělá dobře, tak ten motor krásně drží vysoký tlak oleje a klika se dobře maže :wink:

Uživatelský avatar
hospodskej
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 448
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Grindafjurdahjurda aneb Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hospodskej »

frenky píše:
hospodskej píše: Takže mikrometr a změřit kliku :)
no to se měří jen, abys věděl, jaká vrstva se tam má zase pokovit, když se opravují.
Když to pak dáváš dohromady, tak to tam normálně dáš, dáš tam i kliku, utáhneš tona moment (no ze začátku ani ne, stejně s tím většinou neotočíš), otočíš s tím párkrát (na sucho), demontuješ
tam, kde budou otlaky, tak se to musí zaškrábat ( ze začátku tak na 2 - 3 malých místech), pak vyhladit do hladka, utřít hadříkem a znovu sesadit, protočit, vyndat, zaškrábat....

Je to na dlouho a je to docela pakárna, ale když se to udělá dobře, tak ten motor krásně drží vysoký tlak oleje a klika se dobře maže :wink:
Díky za radu. Hodí se. Přecijen člověk nemůže vědět všechno když prvně repasuje :)
Obrázek

Uživatelský avatar
hugo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 282
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Hodoninsko

Příspěvek od hugo »

No to me poser, tak na to nemam cas ani trpelivost :?

frenky
Řidič
Řidič
Příspěvky: 190
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha, Sušice

Příspěvek od frenky »

no zabere to fakt dost času, ale vyplatí se to.
Hlavně se to nesnažit urychlit a neškrábnout víc :!:

Uživatelský avatar
hospodskej
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 448
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Grindafjurdahjurda aneb Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hospodskej »

Tak mám doma krásný ojnice po repasi. Je to jak new, až jsem čuměl co z toho vyčarovali :)
Obrázek

Uživatelský avatar
LeeBa
Závodník
Závodník
Příspěvky: 585
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LeeBa »

8O 8O tyyyjo skrabat .... no ty kravo..... jestli nejni jednodussi nechat opravit kliku (jakoze by se opotrebit nemela - proto tam ty saly sou) a dat saly novy

tezko rict... treba na corro se jiny saly nez v origo rozmerech neprodavaji ...asi se ta klika neopotrebovava :D

frenky
Řidič
Řidič
Příspěvky: 190
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha, Sušice

Příspěvek od frenky »

LeeBa píše:8O 8O tyyyjo skrabat .... no ty kravo..... jestli nejni jednodussi nechat opravit kliku (jakoze by se opotrebit nemela - proto tam ty saly sou) a dat saly novy

tezko rict... treba na corro se jiny saly nez v origo rozmerech neprodavaji ...asi se ta klika neopotrebovava :D
no dotáhni tam ty šály na kliku na moment a divil bych se, kdyby po protočení byly po celé kluzné ploše rovnoměrně opsané (otlačené)
jinka se samořejmě mají paškrabávat hlavní ložiska kliky i ložiska ojnic :lol: je to fakt pakárna :?

No ale třeba je tomu u aut jinak, třeba se to nedělá s přesahem, ty šály, pak by se to zaškrabávat nemuselo, ale zase to nebude sedět po celé ploše, takže si myslím, že je lepší tam mít nějakej přesah (materiál navíc), který se dá odškrábat přesně podle potřeby

Uživatelský avatar
Willdaa
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3608
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Willdaa »

LeeBa píše:8O 8O tyyyjo skrabat .... no ty kravo..... jestli nejni jednodussi nechat opravit kliku (jakoze by se opotrebit nemela - proto tam ty saly sou) a dat saly novy

tezko rict... treba na corro se jiny saly nez v origo rozmerech neprodavaji ...asi se ta klika neopotrebovava :D
Ja sem na PGcko mel moznost 3 druhy sal.bere se to podle rozmeru kliky.

Ja si osobne myslim ze zaskrabavat neni poterba pac sou ty saly tak presne vyrobeny pri dnesnich technologiich ze si sednou supr.
Golf zwei mit G-lader , Golf III Europe 100kW TDI AHF a Scirocco Mk. I VR6 ITB
Obrázek

frenky
Řidič
Řidič
Příspěvky: 190
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha, Sušice

Příspěvek od frenky »

Willdaa píše:
LeeBa píše:8O 8O tyyyjo skrabat .... no ty kravo..... jestli nejni jednodussi nechat opravit kliku (jakoze by se opotrebit nemela - proto tam ty saly sou) a dat saly novy

tezko rict... treba na corro se jiny saly nez v origo rozmerech neprodavaji ...asi se ta klika neopotrebovava :D
Ja sem na PGcko mel moznost 3 druhy sal.bere se to podle rozmeru kliky.

Ja si osobne myslim ze zaskrabavat neni poterba pac sou ty saly tak presne vyrobeny pri dnesnich technologiich ze si sednou supr.
no když myslíš :roll:

ale chtěl bych to vidět, kdyby to tam někdo dal a protočil klikou, jestli by to fakt sedělo na celé ploše

Uživatelský avatar
LeeBa
Závodník
Závodník
Příspěvky: 585
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LeeBa »

delal sem taky kliku .... nechal premerit... pri shaneni salu mi bylo sdeleno ze se zkratka dejaji jen jedny 8O ..presne takle sem koukal.. stali oproti normalnim balik... a muzu rict ze po slozeni a dotahnuti slo klikou normalne protocit

Uživatelský avatar
Willdaa
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3608
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Willdaa »

LeeBa píše:delal sem taky kliku .... nechal premerit... pri shaneni salu mi bylo sdeleno ze se zkratka dejaji jen jedny 8O ..presne takle sem koukal.. stali oproti normalnim balik... a muzu rict ze po slozeni a dotahnuti slo klikou normalne protocit
No ja zas takhle koukal dyz na me vyvalil cenu.jinak pravda po slozeni de klikou krasne otocit. :)
Golf zwei mit G-lader , Golf III Europe 100kW TDI AHF a Scirocco Mk. I VR6 ITB
Obrázek

frenky
Řidič
Řidič
Příspěvky: 190
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha, Sušice

Příspěvek od frenky »

Willdaa píše:
LeeBa píše:delal sem taky kliku .... nechal premerit... pri shaneni salu mi bylo sdeleno ze se zkratka dejaji jen jedny 8O ..presne takle sem koukal.. stali oproti normalnim balik... a muzu rict ze po slozeni a dotahnuti slo klikou normalne protocit
No ja zas takhle koukal dyz na me vyvalil cenu.jinak pravda po slozeni de klikou krasne otocit. :)
no tak to je podle mne docela volný, jestli to jde hned otočit

Uživatelský avatar
Willdaa
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3608
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Willdaa »

Koukam ze podle tebe je to dycky spatne pokavad se tady nezminis o pokoveni a pak zaskrabani. :roll:
Golf zwei mit G-lader , Golf III Europe 100kW TDI AHF a Scirocco Mk. I VR6 ITB
Obrázek

frenky
Řidič
Řidič
Příspěvky: 190
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha, Sušice

Příspěvek od frenky »

Willdaa píše:Koukam ze podle tebe je to dycky spatne pokavad se tady nezminis o pokoveni a pak zaskrabani. :roll:
no kdybych si dělal něco takovýho pro sebe, tak bych to chtěl mít udělaný pořádně, aby to za něco stálo a aby to něco vydrželo.
A aby to mělo nějakej smysl to celý vůbec dělat, teď nemyslím když je to uložení úplně v háji, že se to musí prostě opravit, jinak už by motor třeba vůbec neběžel, ale při běžné GO, kdy motor ještě dobře fungoval, se to taky mění a měří se jak silná vrstva bude potřeba, podle opotřebení - dá se o něco silnější, a by právě bylo co zaškrabat.

A na brzdě je to potom dost znát na tlaku oleje, jednou nám tam do jedný šály někdo moc škrábnul nebo byla ta vrstva olova nějak nerovnoměrná jen na jedné půlce tý šály a tlak byl asi na půlce tlaku, který mají ostatní motory.

Takže kdybych si to dělal pro sebe, tak se s tím budu sr**, protože vím, že to za to stojí a že je tam fakt poznat rozdíl, ale ať si to každej udělá jak chce, mě je to jedno, jen škoda, že většina aut nemá tlakoměry oleje, to by byly pěkně vidět rozdíly v tlacích :wink:

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“