1.8 RP monojet - na 3 válce

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
Bochanek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 09.02.2013 13:02

1.8 RP monojet - na 3 válce

Příspěvek od Bochanek »

Zdravím,

mám problém se svým RP, řešil jsem tady nedávno bohatost, střílení a studený start na 3 válce.

Bohužel ani výměnou krokového motorku klapky, modrého čidla teploty, kabelů, zap. svíček, palce a hlavy rozdělovače se nic nevyřešilo. Rozvody nastaveny správně.

Nyní po startu auto jede na 3 válce - u 1., 2., 3. motor po odpojení kabelu změní chod, 4. válec beze změny, jiný kabel i svíčka to samé. Předpokládám, že palivo tam jít musí (monojet - jeden vstřik pro všechny válce). Jako jediná možnost mi přišly tlaky.

Ty jsme měřili, ale dle grafu v normě.

Obrázek

Nějaký tip? Bohatost je pravděpodobně způsobena špatným spalováním 4. válce.

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: 1.8 RP monojet - na 3 válce

Příspěvek od vintera »

Měřils na studeným i teplým motoru? Co jsi naměřil. Pokud nejde válec, tak buď nemá jiskru, anebo benzín, anebo tlak. Jiskru tedy máš, což jsi vyzkoušel. Benzín snad také má, je to monostřik, který stříká pořád a na jedno společné místo sání. Pokud vyloučíme hadr v sání před 4. válcem, tak nám zbývá tlak. Změř několikrát všechny válce a zapisuj a poreferuj.
Další vliv na vynechávání má směs ve 4. válci. Dobrou zkouškou je použití buď hodně teplé svíčky (5, 175, N19) nebo naopak studené. Směs v jednotlivých válcích ovlivní dosti i stav gufer na ventilech. Měl jsem motor, tlaky měl na hranici, ale občas za studena vynechávaly 2 válce, po výměně gufer přestal vynechávat.

U oltcita se mi stalo, že nevhodným olejem a častých studených startech 3 km do práce se ošoupala levá vačka natolik, že jeden válec za studena vynechával a po čase nešel ani za tepla.
Mohla by být vada i na vačce u 4. válce.

Bochanek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 09.02.2013 13:02

Re: 1.8 RP monojet - na 3 válce

Příspěvek od Bochanek »

Díky za odpověď.

Tlaky jsem měřil pouze za studena, viz. foto:
1. válec 10 bar
2. válec 9,25 bar
3. válec 10 bar
4. válec 9,25 bar

Obrázek

Dle knížky nominální hodnota výrobce 9-12 bar, limit opotřebení 7,5 bar, maximální rozdíl 3 bary. Takže podle všeho OK.
Vyzkouším ještě tlak za tepla. Auto je v rodině téměř od novoty, 10W-40 měněn co 10tkm, poslední roky co 1000km (vychází na roční nájezd), celkově najeto něco přes 140tkm, takže na nevhodný olej bych to netipoval. Vačku zkouknu, ale co jsem měnil těsnění ventilového víka, tak jediné viditelné opotřebení byly drobné vlásečnicové škrábance.

Viz. video (tam mi to teda dělal 3. a 4., ale to jsem už zkoušel tolik kabelů, že to bylo pravděpodovně špatně zapojené nebo vadný kabel), teď je to to samé, ale nepálí pouze 4. . Rozdělovač - svíčky zapojeno [1-3-4-2]


vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: 1.8 RP monojet - na 3 válce

Příspěvek od vintera »

U žigulíka mi to dělala například vadná fajfka, tedy stínící plech fajfky. Dobrá je i zkouška za úplné tmy, jsou vidět přeskoky . Pálí svíčka 4. válce alespoň venku?
Na hledání vady je dobré použít sadu obyčejných měděných zapalovacích kabelů, klidně i bez koncovek.
Může být vadné víčko rozdělovače a nemusí na něm být nic vidět. A mohou být vadná víčka klidně i dvě, tři, co jsou odkudsi jako rezervní.
Potrápil mne takto čtyřbodový motor, stále vynechával jeden válec, ulejval svíčku a na vině byl plech na víčku rozdělovače.

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: 1.8 RP monojet - na 3 válce

Příspěvek od vintera »

U žigulíka mi to dělala například vadná fajfka, tedy stínící plech fajfky. Dobrá je i zkouška za úplné tmy, jsou vidět přeskoky . Pálí svíčka 4. válce alespoň venku?
Na hledání vady je dobré použít sadu obyčejných měděných zapalovacích kabelů, klidně i bez koncovek.
Může být vadné víčko rozdělovače a nemusí na něm být nic vidět. A mohou být vadná víčka klidně i dvě, tři, co jsou odkudsi jako rezervní.
Potrápil mne takto čtyřbodový motor, stále vynechával jeden válec, ulejval svíčku a na vině byl plech na víčku rozdělovače.

Bochanek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 09.02.2013 13:02

Re: 1.8 RP monojet - na 3 válce

Příspěvek od Bochanek »

Tak dneska jsem na tom něco zkoušel, kabely jsem přehodil - beze změny, svíčka po zapojení venku jiskří
Opětovná výměna víčka za staré, nastavení rozdělovače - 1. válec HU > palec na rysce - beze změny
Kontrola vačkové hřídele - bez viditelného opotřebení

Po Xtém prohazování kabelů, kdy jsem nějaké prohodil mi při jednom startu běžel 3. a 4. válec a naopak 1. a 2. nepálil. Zvláštní potom je, že při správném zapojení mi 1. a 2. pálí, 3. mi přijde, že pálí s vynecháváním a 4. jakoby nebyl. Rozdělovač nastavený, kabely po směru hodinových ručiček 1-3-4-2.

Takže jsem dnes vlatně zjistil, že při špatném zapojení mi 3. a 4. pálí?? Jediná věc co nemám vyměněnou je cívka, ale ta nejspíš nebude mít vliv pouze na 1 válec.

Obrázek Obrázek Obrázek

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: 1.8 RP monojet - na 3 válce

Příspěvek od vintera »

prohazování kabelů ukazuje, že není závada mechanická, ale v elektrice. Pokud nemáš jiné skutečně funkční kabely, dej alespoň 1 kus obyčejného měděného zapalovacího kabelu a zkoušej každý válec.

Bochanek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 09.02.2013 13:02

Re: 1.8 RP monojet - na 3 válce

Příspěvek od Bochanek »

Určitě vyzkouším, ale při použití stejných kabelů, akorát nesprávném pořadí zapojení na svíčky mezi 1. 2. a možná 3. ? Mi začala 4ka, která byla zapojená pořád stejně pálit.. 8O

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 1.8 RP monojet - na 3 válce

Příspěvek od lister »

na 3 válce to jede jen po studeným startu ?
jak vypadají svíčky když je vytáhneš po jízdě, tzn motor byl plně zahřátej a dostal se i trochu do vyšších otáček ?
jak vypadají svíčky po studeným startu ? když motor chcípneš ještě před tím než se chytne i 4 válec.

tak si říkám jestli neprokapává vstřik a benzín nenateče do 4 válce..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Bochanek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 09.02.2013 13:02

Re: 1.8 RP monojet - na 3 válce

Příspěvek od Bochanek »

Zezačátku mi to zastudena skočilo na 3, ale 4. válec po vyjetí z garáže naskočil. Za tepla skočil na 4, ale střílel do výfuku (asi vynechával).
Teď po zkouškách jiných svíček a kabelů mi už 4. nechtěl naskočit ani po vyjetí, tak jsem to nebral dále. Ale určitě to vyzkouším, jak se k tomu dostanu.

Prozatím díky za tipy. :drinks: Dám vědět, jak zjistím něco nového.

Bochanek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 09.02.2013 13:02

Re: 1.8 RP monojet - na 3 válce

Příspěvek od Bochanek »

VYŘEŠENO:

Ačkoliv jsou podtlaky jedna z prvních věcí, co by se tady měly kontrolovat, tak mi unikla poškozená hadice - ventil od posilovače brzd, která byla na motoru natočená zadem, takže nešlo vidět. Volnoběh super, bez střílení, jde pravidelně na 4 válce, ještě jsem to neprojel, ale pravděpodobně OK :drinks: .

Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“