1.8 RP - zvuky za tepla

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
Bochanek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 09.02.2013 13:02

1.8 RP - zvuky za tepla

Příspěvek od Bochanek »

Zdravím,

RP mi vydává zvláštní zvuky za tepla. Začalo to dělat chvíli po výměně rozvodů. Myslel jsem, že to bude dělat vadná napínací kladka nebo vodní pumpa, tak jsem celé rozvody udělal znovu (řemen je napnutý správně), pumpa taky nová, avšak problém přetrvává.

Úplně stejné, jako na videu.




A další věc, po každé delší jízdě a následném zastavení mi leze teplota nahoru (cca 1-1,5 čárky přes půlku), sepne sahara, schladí se cca na těch 90° a tak dokola, zase leze nahoru, než sepne sahara, když stojím. Za jízdy drží pořád 90°, termostat nový. Je to OK?

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 1.8 RP - zvuky za tepla

Příspěvek od lister »

teplota je v pořádku, u stojícího auta neproudí vzduch chladičem, takže teplota stoupá, sahara to pak zchladí, po vypnutí sahary zase teplota roste, to je normální..

zkus sundat klíňák, možná to jsou ložiska v altíku.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Bochanek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 09.02.2013 13:02

Re: 1.8 RP - zvuky za tepla

Příspěvek od Bochanek »

Díky za rychlou odpověď, zapomněl jsem dodat, že alternátor jsem pro jistotu nechal zrepasovat a ložiska v něm jsou taky nové, takže už mi z pohonu zbývá pouze servo čerpadlo (bez řemenu se točí pěkně), ale tím, že to dělá jen za tepla to vyzkouším jen těžko, protože servo je spojené s pumpou řemenem a nechat běžet horký motor bez pumpy, nevím :) .

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 1.8 RP - zvuky za tepla

Příspěvek od lister »

pár vteřin na to, abys ověřil odkud se ten zvuk bere , motor bez vodní pumpy vydrží..
všechny šrouby dotažený ? na řemenicích, krytech rozvodů, servo pumpě atd
na hledání zdroje zvuku je dobrej stetoskop nebo stačí jen kovová tyčka (dlouhej šroubovák) jeden konec si opřeš o lebku (bradu nebo čelo) a druhým se dotýkáš jednotlivých částí motoru..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Bochanek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 09.02.2013 13:02

Re: 1.8 RP - zvuky za tepla

Příspěvek od Bochanek »

Tak problém vyřešen, přecejen to byla vadná napínací kladka, teď po výměně OK. :yahoo:

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: 1.8 RP - zvuky za tepla

Příspěvek od vintera »

Takže nová napínací kladka rozvodů byla vadná?

Bochanek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 09.02.2013 13:02

Re: 1.8 RP - zvuky za tepla

Příspěvek od Bochanek »

Pravděpodobně jo, po sundání se točí pěkně jako nová, ale asi to bude jiné pod zatížením. Nic jiného povoleno nebylo, takže předpokládám, že byla chyba v kladce.

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: 1.8 RP - zvuky za tepla

Příspěvek od vintera »

jestli ji nebudeš vracet, jako že asi ne, nebo jinak využívat, tak bych ji opatrně rozporcoval a podíval se, jestli je v ní vazelína. Už jsem měl takové dvě, hučely jako po deseti letech a točily se pár hodin.

Bochanek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 09.02.2013 13:02

Re: 1.8 RP - zvuky za tepla

Příspěvek od Bochanek »

Nechci kvůli tomu zakládat další téma, už jsem tady hledal, ale nenašel jednoznačnou odpověď.
Již delší dobu mi hlavně po studeném startu RP prská do výfuku a volnoběh neklesá po 1000ot., dle emisí zvýšené CO (bohatost směsi), pomůže výměna modrého čidla teploty?

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 1.8 RP - zvuky za tepla

Příspěvek od lister »

bohatší směs a zvýšený volnoběh, jsou po studeným startu vcelku normální..
na druhou stranu vadný čidlo , nebo vedení mezi čidlem a řídící jednotkou, který zkreslí vnímání teploty řídící jednotkou, může způsobit vysokej volnoběh a bohatší směs.
jde o to za jak dlouho po startu, nebo při jaký teplotě se otáčky a bohatost usadí na normálních hodnotách..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Bochanek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 09.02.2013 13:02

Re: 1.8 RP - zvuky za tepla

Příspěvek od Bochanek »

Otáčky jsou po zahřátí relativně OK, do těch 950, ale při zvýšených otáčkách mam velké CO, na jízdě není poznat, ale při volnoběhu občas prskne, za studena třeba první minutu prská vcelku extrémně.

Bochanek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 09.02.2013 13:02

Re: 1.8 RP - zvuky za tepla

Příspěvek od Bochanek »

Tak výměna čidla teploty nepomohla, auto se chová pořád stejně. Ještě jsem si všimnul, že když je odstaveno v garáži a nastartuju úplně studený motor tak 30s po startu OK, dalších 30s celý škube (jede na 3 válce) a pak zas chytí na 4. Jízdně naprosto v pořádku, i výkon jaký má být. Svíčky, kábly taky nové.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“