NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY

Příspěvek od vwCharlie »

Fotografie a popisky motorů ZDE
Rozpis typů motorů :arrow: ZDE
Emisní normy :arrow: ZDE a problémy zde ZDE
Vlastní diagnostika diodovou zkoušečkou pro motory 1.6 PN a 1.8 RP :arrow: ZDE nebo ZDE
Něco ke karburátoru 2EE :arrow: ZDE
Nastavení rozvodu u 1.8 16V :arrow: ZDE



Zde budou časem postupně přibývat odkazy na rozumně zpracované témata s nejčastějšími problémy :wink:
Můžete sem vkládat i vlastní návrhy :wink:


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Emisní normy - Čísla směrnic v technickém průkazu


zážehové motory (benzin, LPG, CNG) pro M1 (osobní) a N1 (užitková)

Euro 0 – 10 000 Kč
*EHS/ES: 70/220, 74/290, 77/102, 78/665, 83/351, 88/436, 89/458, 89/491
*EHK: 15 R00, 15 R01, 15 R02, 15 R03, 15 R04, 83 R00 A, 83 R00 B, 83 R01 A, 83 R01 B – platí pro M1 s max. hmotností nad 2 500 kg, obsaditelností nad 6 osob, v terénním provedení M1G + vozidla N1.

Euro I – 5 000 Kč
*EHS/ES: 91/441, 93/59, 94/12 – u N1, M1 s obsaditelností více než 6 osob a max. hmotností přes 2 500 kg
*EHK: 83 R01 B – pouze M1 s maximální hmotností do 2 500kg, s obsaditelností do max. 6 osob a v neterénním provedení; 83 R02 B, 83 R03 B – u N1, M1 s obsaditelností více než 6 osob a max. hmotností více než 2 500 kg.

Euro II – 3 000 Kč
*EHS/ES: 94/12/ (pouze M1), 96/44, 96/69, 98/77
*EHK: 83 R03 B – pouze M1 s obsaditelností do 6 osob (včetně) s max. hmotností do 2 500 kg (včetně), 83 R04 B.


vznětové motory – diesely pro vozidla kategorie M1, N1

Euro 0 – 10 000 Kč
*EHS/ES: 70/220, 74/290, 77/102, 78/665, 83/351, 88/436, 89/458, 89/491
*EHK: 15 R 00, 15 R 01, 15 R 02, 15 R 03, 15 R 04, 83 R 00, 83 R 00 C, 83 R 01 C – u M1 s max. hmotností nad 2 500 kg, s obsaditelností nad 6 osob, v terénním provedení (M1G) a N1.

Euro I – 5 000 Kč
*EHS/ES: 91/441, 93/59, 94/12 kat. N1 – I, II, III
*EHK: 83 R 01 C – pouze M1 max. hmotností do 2 500 kg (včetně) s obsaditelností do 6 osob (včetně) v neterénním provedení; 83 R 02 C, 83 R 03 C – u N1, M1 s obsaditelností nad 6 osob a max. hmotností
nad 2 500 kg, 49 R 02 A – limity emisí A, vozidla N1 a M1 s max. hmotností přes 3 500 kg.

Euro II – 3 000 Kč
*EHS/ES: 94/12 – pouze M1; 96/44, 96/69, 98/77, 91/542/
*EHS–B, 96/1/ES–B EHK: 83 R 03 C – pouze u M1 s obsaditelností do 6 osob (včetně) s max. hmotností do 2 500 kg (včetně), 83 R 04 C, 49 R 02 B – limity emisí B kat. N1 a M1 s max. hmotností přes 3 500 kg.

viz. odkaz :arrow: http://auto.idnes.cz/zjistete-si-kolik- ... jetiny_fdv" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

dole v příloze je ještě jedna tabulka
Přílohy
prehled_emisnich_limitu_pro_vypocet_ekologicke_dane.pdf
(148.5 KiB) Staženo 388 x

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY

Příspěvek od vwCharlie »

Provozní kapaliny

Nebudu vás tady zatěžovat paragrafama,napíšu to jednoduše,tak aby každý věděl o co jde.

Motor:
typ: olej podle normy nejčastěji VW 500.00 s viskozitní třídou 10W-40(polosyntetika) nebo 15W-40(minerál)
množství: každý má měrku,tak se může kouknout,ale jinak cca 3.5-4L

Převodovka (manuální):
typ: olej podle normy API GL4 s viskozitní třídou EP 75W-90 (syntetika) nebo EP 80W-90 (minerál)
množství: každý má kontrolní (nalévací) otvor,tak si to může ohlídat jinak 1.3-ová převodovka cca 3L zbytek motorizace (1.6,1.8 ) do 2L
pozn.: u převodovek do 9.87 je kontrolní šroub níž a nedá se až tak podle něho orientovat,tak si aji hlídejte kolik tam toho nalejete. Kdyby chtěl někdo pátrat,jak starou má převodovku,tak datum je vyraženo hned vedle typu převodvky zespod na takové plosce na straně setrváku.

Převodvka (automatická):
typ: oleje podle normy VW ATF,prostě do hydraulických převodovek (červené)
množství: cca 3L

Diferák:
typ: oleje podle normy GL5, LS
množství: cca 0.75L

Servo:
typ: olej do hydraulických převodovek
množství: cca 0.7L

Chladič:
typ: G11,G48 kdyby někoho zajímala norma tak VW TL 774/C,ale prostě jinak zelený nebo modrý fridex,dnes už by to mělo splňovat všechno tuto normu
množství: cca 5.5L

Brzdovka:
typ: nejlepší DOT4, má vyšší bod varu jak DOT3
množství: cca 1L

Palivo:
Do dýzla se tankuje nafta nebo olej a do Benzínu benzín :D

A tady něco komplet k normám
Přílohy
klasifikace a specifikace olejů.doc
(77 KiB) Staženo 426 x

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY

Příspěvek od vwCharlie »

Něco ke karburátoru 2E2 a něco ke všem karbenátkům v pdf. (dole)
Přílohy
2e2_01a.jpg
2e2_01b.jpg
2e2_01c.jpg
2e2_01d.jpg
karburátor 2E2.JPG
karburátory.pdf
(773.7 KiB) Staženo 516 x

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY

Příspěvek od vwCharlie »

ZAPALOVACÍ SVÍČKY
Přílohy
DSC01717.JPG

Nakadah
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 294
Registrován: 30.10.2008 19:07
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY

Příspěvek od Nakadah »

Tady, sem si dovolil, z vlastni zahradky...

http://nakadah.ic.cz/files/haynes-vw-go ... manual.pdf - 8.5MB, hodne dobra kvalita, 286 stran. Anglicky, ale podrobnejsi nez "Jak na to". Nak

Uživatelský avatar
fido-dido
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2000
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY

Příspěvek od fido-dido »

nakresi karburatoru
Přílohy
Pierburg 2EE.jpg
Pierburg Solex 1B3.jpg
Pierburg Solex 2E2.jpg
Pierburg Solex 2E3.jpg
Pierburg Solex 31P1C7.jpg
GOLF II r. 91 GT 1.8 RP EX GOLF II r.90 1.6 PN ************************************************
koupim "ladene"vyfukove svody na 1,8 8 Ventil ************************

Nakadah
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 294
Registrován: 30.10.2008 19:07
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY

Příspěvek od Nakadah »

Jeste jeden poznatek ohledne karburatoru 2E2. Ti z vas kteri maji objemovy ovladac privery klapky sytice na dve hadicky mozna nevi jak seridit I. a II. stupen te klapky. Jde o to ze pri startu se klapka otevre na skvirku a po nahozeni motoru se otevre vice.

Ten spodni pripoj na ovladaci je "A" a ten horni zase "B". Pro serizeni I. stupne se z "B" podtlak odpoji a necha volne sat vzduch jenom do "A". Potom se I. stupen serizuje otacenim toho plastoveho kloboucku, ktery je zepredu. Treba knizka "Jak na to" uvadi hodnotu 2,3mm (pro EZ) a Hayness manual uvadi prd. Nicmene oba neuvadi zpusob JAK TO SERIDIT.
Pro serizeni II. stupne otevreni se "B" zacpe, pres "A" se opet vyvola podtlak a seridime na udanou hodnotu sroubkem na konci tahla ovladace. Je k nemu pristup zezadu karburatoru a je potreba inbus klicek 2,5. JAK NA TO uvadi hodnotu 5,8mm.

Podarilo se mi to najit na http://www.clubgti.co.uk/forum/showpost ... ostcount=3" onclick="window.open(this.href);return false; - a tady zase uvadi pro EZ hodnoty 2,6 a 5,6mm. Proste kazdy pes jina ves a pak aby si clovek vybral.

Ja to normalne seridil na bezicim motoru. Akorat se skvirou na I. stupen motor proste zdecha :D seridil sem to na I. stupen 2,5mm a II. na 5,6mm. Tak snad tohle nekomu pomuze :) Nak

Nakadah
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 294
Registrován: 30.10.2008 19:07
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY

Příspěvek od Nakadah »

A jeste neco ke karburatorum 2E2:
http://www.ruddies.business.t-online.de ... sweise.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - jak co funguje, provozni stavy, co je co, atd.

http://www.ruddies-berlin.de/se2E2e.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - dtto + serizovaci hodnoty a navod
http://www.ruddies-berlin.de/se2e2.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - dtto

Nak

Uživatelský avatar
rallyeman
Závodník
Závodník
Příspěvky: 627
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Topolcany sloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY

Příspěvek od rallyeman »

PODTLAKY 16V
Přílohy
437596f0.jpg
DSCN0217Medium.jpg
16vintakevacuumrouting.jpg
polo 6n1 1.9 SDi, Golf 1 Cabrio Quartett 1.8 JH

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY

Příspěvek od shazzer »

Zapojeni podtlakovych hadic u motoru:
Přílohy
Motor RF (Otto 1.6l, 2E2)
Motor RF (Otto 1.6l, 2E2)
Motor PF (Otto 1.8l, Digifant+Lambda)
Motor PF (Otto 1.8l, Digifant+Lambda)
Motor 1P (Otto 1.8l, Digifant+Lambda)
Motor 1P (Otto 1.8l, Digifant+Lambda)
Naposledy upravil(a) shazzer dne 12.12.2011 11:02, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
vwmilh4us3
Profík
Profík
Příspěvky: 1138
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY

Příspěvek od vwmilh4us3 »

jak seřídit KE-Jetronic
http://members.dslextreme.com/users/vwt ... ning1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Chorche
Pilot
Pilot
Příspěvky: 842
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY

Příspěvek od Chorche »

schéma podtlaků, 1.6, karb. keihin, typ HM
Přílohy
podtlaky keihin HM.jpg

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY

Příspěvek od shazzer »

Protoze se to v nekolika threadech uz parkrat resilo a porad se jen psalo, aniz by bylo jednoznacne, co je cim mysleno, prikladam obrazek s cisly dilu a rozmery O-krouzku u vstrikovacich ventilu K/KE-Jetronic, tzn. mel by byt platny jak pro motory 16V KR a PL, tak i 8V motory GX, RD, EV..
Jen upresnuji, ze v beznych katalozich O-krouzku se nevyskytuje ani rozmer 6x5.2 (nejblizsi "normalizovany" je 6.5x5.0, ale obavam se, ze neni vhodny), ani 9.8x1.4 (jemu nejblizsi "normalizovany" je 9.5x1.5, ten by snad bylo lze pouzit). V obou pripadech bude vzhledem k teplotnimu namahani jiste lepsi zvolit jako material FKM (Viton) nez obvykly NBR. Ale jistotou bude samozrejme pouziti originalniho dilu.
Přílohy
K-Jetronic.gif

Uživatelský avatar
vwmilh4us3
Profík
Profík
Příspěvky: 1138
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY

Příspěvek od vwmilh4us3 »

Značky na setrváku

1. 6stupňů Předstih
2. Horní úvrať
Přílohy
setrvak.jpg

Uživatelský avatar
fido-dido
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2000
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY

Příspěvek od fido-dido »

1.8 RP 1bod

nakres podtlaku
Obrázek
GOLF II r. 91 GT 1.8 RP EX GOLF II r.90 1.6 PN ************************************************
koupim "ladene"vyfukove svody na 1,8 8 Ventil ************************

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“