Pri protoceni motoru spadnou otacky...
- Rothar
- Nový člen
- Příspěvky: 31
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: obec Lovčice, okr. Hradec Králové
- diRk
- VWjunior
- Příspěvky: 1848
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: sever MoraVWy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pri protoceni motoru spadnou otacky...
mno, chtel sem to ted o weekendu spravit, ale auto zas funguje normalne... tak nevim... asi to dela jen nekdy.HWTest píše:Řeším teď ten samej nebo velmi podobnej problém.diRk píše:Nevim jak sem mel lip nazvat tema, ale mam drobnej problem...
Kdyz protocim motor (1.8 GTI - PF 79kW) tak jak se vraci otacky do normalu, tak se to lehce zakucka, jakoby to chtelo zdechnout... ale vrati se to do normalu... a cim vic protocim, tim je tendle "super efekt" vic znatelnej... stejne to funguje treba pri popojizdeni v kolone, lehce se rozjedu, zaslapnu spojku a zas to jakoby chce zdechnout, ale vrati se to...
Otazka zni - kde hledat problem?? Co poladit, vymenit nebo ja nevim co??
Vyřešils to? Jak, čím to bylo?
- HWTest
- Jezdec
- Příspěvky: 260
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: KV
- Kontaktovat uživatele:
- diRk
- VWjunior
- Příspěvky: 1848
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: sever MoraVWy
- Kontaktovat uživatele:
- HWTest
- Jezdec
- Příspěvky: 260
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: KV
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem o víkendu vyčistil volnoběžnej ventil (to bylo bordelu ) a škrtící klapky a volnoběh drží a nehoupe, ale problém je teď zase v tom, že volnoběžné otáčky jsou moc vysoko a nemůžu je dostat dolů.
Tak jsem si řekl, že zkusím zkontrolovat/seřídit přestih, pak volnoběžný otáčky a mám předběžně domluveno u známýho i seřízení CO.
Seřídil jsem předstih, byl hnutej malinko. Mimochodem, když mám úplně obyčejnej stroboskop, tzn bliká na 0 st., tak těch předepsanejch 6 st. tam mám, když ryska je přesně uprostřed díry (horní ovrať má jinou značku? - O) - pochopil jsem to z tý knížky správně?
Pak jsem chtěl seřídit volnoběžný otáčky, jenže i když ten šroubek zašroubuju úplně na doraz, tak se nedostanu pod 1500 otáček (má být 950+-50) při odpojeným čidle teploty chladící kapaliny. Když čidlo zapojím zpátky mám volnoběh cca 1000 (má být 800+-50) otáček.
Když odpojím napájení volnoběžnýho ventilu, dostanu se s otáčkama hodně nízko - je možný, že ventil propouští moc? Údajně je tam šroubek, kterým se to dá štelovat, jenomže stránky http://www.corrado.info" target="_blank, kde by to mělo bejt popsaný nejedou
Nebo je problém v nastavení CO? Ještě jsem s ním nehejbal, ale udajně se nastavení volnoběhu a CO ovlivňujou.
Má smysl jet na nastavení CO, když mi nesedí volnoběh nebo naopak nastavením CO půjde doladit i ten volnoběh?
A poslední věc, který jsem si všiml při zkušenbních jízdách, že mi občas když dám nohu z plynu nejdou otáčky dolů, ale zůstanou viset třeba 1500-2000. Čím to může být? Že by zlobil spínač volnoběhu? Jelikož to udělá jen občas, dost blbě se to hledá
Nějaké tipy, nápady, postřehy?
Tak jsem si řekl, že zkusím zkontrolovat/seřídit přestih, pak volnoběžný otáčky a mám předběžně domluveno u známýho i seřízení CO.
Seřídil jsem předstih, byl hnutej malinko. Mimochodem, když mám úplně obyčejnej stroboskop, tzn bliká na 0 st., tak těch předepsanejch 6 st. tam mám, když ryska je přesně uprostřed díry (horní ovrať má jinou značku? - O) - pochopil jsem to z tý knížky správně?
Pak jsem chtěl seřídit volnoběžný otáčky, jenže i když ten šroubek zašroubuju úplně na doraz, tak se nedostanu pod 1500 otáček (má být 950+-50) při odpojeným čidle teploty chladící kapaliny. Když čidlo zapojím zpátky mám volnoběh cca 1000 (má být 800+-50) otáček.
Když odpojím napájení volnoběžnýho ventilu, dostanu se s otáčkama hodně nízko - je možný, že ventil propouští moc? Údajně je tam šroubek, kterým se to dá štelovat, jenomže stránky http://www.corrado.info" target="_blank, kde by to mělo bejt popsaný nejedou
Nebo je problém v nastavení CO? Ještě jsem s ním nehejbal, ale udajně se nastavení volnoběhu a CO ovlivňujou.
Má smysl jet na nastavení CO, když mi nesedí volnoběh nebo naopak nastavením CO půjde doladit i ten volnoběh?
A poslední věc, který jsem si všiml při zkušenbních jízdách, že mi občas když dám nohu z plynu nejdou otáčky dolů, ale zůstanou viset třeba 1500-2000. Čím to může být? Že by zlobil spínač volnoběhu? Jelikož to udělá jen občas, dost blbě se to hledá
Nějaké tipy, nápady, postřehy?
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
nastavení CO a volnoběhu spolu souvisí tak úzce, že se normálně dělá na jednom místě při jednom otevření kapoty a to i s předstihem
když jsi čistil čkrtící klapky, nerozhodil sis doraz ?? jako jestli je zavřená klapka opravdu zavřená.
když jsi čistil čkrtící klapky, nerozhodil sis doraz ?? jako jestli je zavřená klapka opravdu zavřená.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- HWTest
- Jezdec
- Příspěvky: 260
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: KV
- Kontaktovat uživatele:
Když to je těžký, když nemám doma měřič CO a potřebuju (aspoň trochu) seřídit volnoběh, ale díky, zajedu za tím známýmlister píše:nastavení CO a volnoběhu spolu souvisí tak úzce, že se normálně dělá na jednom místě při jednom otevření kapoty a to i s předstihem
když jsi čistil čkrtící klapky, nerozhodil sis doraz ?? jako jestli je zavřená klapka opravdu zavřená.
Předpokládám že ne, čistil jsem to sprayem na čištění karburátorů, pak jsem to jemně vytřel hadříkem, ničím jsem nelomcoval, klapky jsem otvíral otáčením toho mechanismu, kde je přidělaný plynový lanko, jako bych šlapal na plyn.
A co jsem koukal tak na volnoběh obě klapky dosedaly (aspoň to tak vypadalo) na ty hranky. Jde, že je to rozhozený, poznat jinak než kouknu a vypada to že sedí? Třeba, když mu na volnoběh ucpu volnoběžnej ventil (zmáčknu hadici) a on chcípne, tak by to mělo bejt OK ne?
Nebo je ještě nějakej jinej způsob, jak vyzkoušet, že klapky sedí?
Samotný odpojení elektriky volnoběžnýho ventilu asi nestačí, protože v klidové poloze je podle knížky zavřenej jen na 80%.
Což i odpovídá extremně nízkýmu vlnoběhu, když jsem to zkoušel s odpojeným volnoběžným ventilem.
- HWTest
- Jezdec
- Příspěvky: 260
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: KV
- Kontaktovat uživatele:
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
[quote="HWTest"]Třeba, když mu na volnoběh ucpu volnoběžnej ventil (zmáčknu hadici) a on chcípne, tak by to mělo bejt OK ne? [quote]
asi jo, v podstatě to znamená ,že vzduch kterej udržuje motor na volnoběh v chodu jde přes nastavovač volnoběhu ,což je v pořádku. otázkou je proč ho tam jde tolik ?
asi jo, v podstatě to znamená ,že vzduch kterej udržuje motor na volnoběh v chodu jde přes nastavovač volnoběhu ,což je v pořádku. otázkou je proč ho tam jde tolik ?
Naposledy upravil(a) lister dne 11.12.2006 19:27, celkem upraveno 1 x.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- HWTest
- Jezdec
- Příspěvky: 260
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: KV
- Kontaktovat uživatele:
No z obou odpovědí vyplývá, že tam jde moc vzduchu.
Když uvážím, že volnoběžnej šroubek mám zašroubovanej na doraz, zbývají dvě možnosti:
1) nedoléhají škrtící klapky
2) ventil volnoběhu propouští moc vzduchu
Teď jak spolehlivě zjistit, která možnost je správná?
Asi zkusím najít ten štelovací šroubek na volnoběžném ventilu, jen se bojím, abych ho nezmršil.
A co, jak mi občas volnoběh zůstane viset vysoko? Spínač volnoběhu?
Když uvážím, že volnoběžnej šroubek mám zašroubovanej na doraz, zbývají dvě možnosti:
1) nedoléhají škrtící klapky
2) ventil volnoběhu propouští moc vzduchu
Teď jak spolehlivě zjistit, která možnost je správná?
Asi zkusím najít ten štelovací šroubek na volnoběžném ventilu, jen se bojím, abych ho nezmršil.
A co, jak mi občas volnoběh zůstane viset vysoko? Spínač volnoběhu?
- Majsha
- VWexpert
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vyškov
Na vv zadnej sroubek myslim neni... Jestebych prosel podtlaky a takovyhle kraviny.HWTest píše:No z obou odpovědí vyplývá, že tam jde moc vzduchu.
Když uvážím, že volnoběžnej šroubek mám zašroubovanej na doraz, zbývají dvě možnosti:
1) nedoléhají škrtící klapky
2) ventil volnoběhu propouští moc vzduchu
Teď jak spolehlivě zjistit, která možnost je správná?
Asi zkusím najít ten štelovací šroubek na volnoběžném ventilu, jen se bojím, abych ho nezmršil.
A co, jak mi občas volnoběh zůstane viset vysoko? Spínač volnoběhu?
- HWTest
- Jezdec
- Příspěvky: 260
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: KV
- Kontaktovat uživatele:
Podtlak jsem zkoušel startovacím sprejem a nic ...
Ještě jsem někde četl, že pod tím šroubkem na volnoběh má být gumovej O kroužek a když zpuchří, může to taky tahat falešněj vzduch a takhle blbnout. Jenže se mi nějak nedaří ten šroubek vyndat. Vyšrouboval jsem ho, že už dál nevylejzal při dalším sroubování, chtěl ho vytáhnout, ale nešel. Mám použít větší násilí nebo je tam nějaká zrada?
Ještě jsem někde četl, že pod tím šroubkem na volnoběh má být gumovej O kroužek a když zpuchří, může to taky tahat falešněj vzduch a takhle blbnout. Jenže se mi nějak nedaří ten šroubek vyndat. Vyšrouboval jsem ho, že už dál nevylejzal při dalším sroubování, chtěl ho vytáhnout, ale nešel. Mám použít větší násilí nebo je tam nějaká zrada?