problem - startovanie 1.8 16V (KR)

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

Uživatelský avatar
palus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

problem - startovanie 1.8 16V (KR)

Příspěvek od palus »

zdravim pani
vyskytol sa mi dost neprijemny problem s motorom (ide o gti 1.8 16V KR), jedneho dna nechcel vobec naskocit, starter tocil ale vobec ziadna snaha naskocit

kontrolovali sme uz: rozvody, sviecky, tlaky vo valcoch, snimac teploty, kabelaz, vstrekovace, obohacovac, Jetronic, palivovy filter vymenil...

Najhorsie na tom je, ze vyzera, ze je vsetko v poriadku. Vsetko co sa meralo ukazovalo hodnoty ako su uvedene v prirucke
pravdepodobne stym bude suvisiet aj to, ze kratko pred tymto problemom auto zle drzalo volnobezne otacky za studena, preto sme mysleli ze sa to tyka snimaca teploty ale ten vizera byt v poriadku

takze ak mal niekto niekedy podobny problem, bol by som moc vdacny za postrehy a rady

diky

Uživatelský avatar
wolf2
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Piestany - SR

Příspěvek od wolf2 »

No a tlaky, sviecky, kable, bolo to vsetko Ok???
Co tak tlak vstrekovaneho paliva? Prerusenie sacieho traktu?? Netaha niekde vzduch?? Nehral sa niekto s rozdelovacom?? Dal si malo informacii, pokial ma iskru vzdy na spravnom valci a do valcov ide stava, tak motor musi ist!!! Ked tak daj viac informacii. Treba na to ist systematicky - ma motor kompresiu, alebo ju nemas ako zmerat??

Uživatelský avatar
jarys
Profík
Profík
Příspěvky: 1105
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: melnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jarys »

nepodsává ti nikde vzduch :?:
ND G2

zatim ještě žiju

Uživatelský avatar
palus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palus »

dik za odpovede, ale vsetky tieto veci ako ci niekde nepodsava vzduch, ci maju valce tlaky, ci hazdu sviecky iskru, ci niesu niekde presene hadice alebo kable a podobne sme uz kontorlovali

viete mi niekto vysvetlit co ma na starosti riadiace jadnotka pri K-Jetroniku? pripadne ako tam je riadene vstrekovanie?

diky moc

Uživatelský avatar
peppa
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1671
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Mělník

Příspěvek od peppa »

palus píše:dik za odpovede, ale vsetky tieto veci ako ci niekde nepodsava vzduch, ci maju valce tlaky, ci hazdu sviecky iskru, ci niesu niekde presene hadice alebo kable a podobne sme uz kontorlovali

viete mi niekto vysvetlit co ma na starosti riadiace jadnotka pri K-Jetroniku? pripadne ako tam je riadene vstrekovanie?

diky moc
u něj řídi vstřikovaní vzduch, čím vic přidaš plyn tím je tam větší podtlak a víc se otevře vaha vzduchu ktera tam pouští benzínn kterou řídíci jednotku myslíš?je tam jen jedna a ta řídi jiskru, a pak je tam ještě neco maleho co je v palubovce co řídi ten zbytek jako je

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

klasickej K-jetronic ř.j. nemá, množství vstřikovanýho paliva závisí jen na zdvihu klapky váhy vzduchu.

existuje i verze K-jetronicu s lambdou a katem, ta logicky má ř.j. ,která na základě informací od lambdy mění poměr otevření/zavření ventilu kterej přepouští palivo zpět do nádrže - tím ovlivňuje tlak v systému a hlavně množství vstřikovanýho paliva.

16V KR má taky ř.j. ale ta má asi jedinej význam - ovládá ventil stabilizace volnoběhu, na startování nemá prakticky vliv.
pak má ještě jednu která je stejná jako u 16V PL ,ta má na starosti zapalování
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
palus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palus »

ja mam K-Jetronic bez lamdy (talianska verzia, bez katalizatora)

na funkciu som sa pytal preto, lebo ako som pisal uz skor, chvilku pred problemom so stratovanim, strajkoval prave volnobeh, tak ci by to nemoholo mat nejaky suvis

zajtra, alebo v priebehu tyzdna mi maju dat vediet zo servisu ci nieco vymysleli, takze som moc zvedavy

Uživatelský avatar
vwtom
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 201
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Český Těšín

Příspěvek od vwtom »

2 lister: Pokud mu to dělá jen za studena tak by mohl mít problém s VSS nebo TČS. Předpokládám, že PL a KR to mají stejné.

Uživatelský avatar
palus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palus »

takze vizera to tak, ze to fakt robi len za studena, cely vikend bolo v garazi zakurene a dnes auto naskocilo, sice prvadepodobne len na 3 valce ale naskocilo, ak je "na zime" nenaskoci vobec
ale aj tak, aj ked motor naskocil, neudrzi si vobec otacky, najprv stupnu na 1500-2000 ot/min, potom klesnu az niekde k 500 ot/min a potom skape :roll:

mate nejake napady? v com je problem?

P.S.
to vwtom: co je VSS a TČS?? :oops:

dik

Uživatelský avatar
vwtom
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 201
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Český Těšín

Příspěvek od vwtom »

VSS-Ventil studeného startu, který je ovládaný TČS-teplotním časovým spínačem. Při studeném startu ti přivstříkne do sání palivo. Počkej na listera, ví o tom všechno.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

vwtom : to by mohla bejt příčina problému, jenže i kdyby vss nevstřikoval nic tak při delším startování by se v sání nashromáždilo dost benzínu a aspoň by to občas blaflo

palus : hází to jiskru při startování ?
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vecernicek »

Ale tohle stejný mi to dělalo, a bylo to čerpadelm...

Jiskru to dávalo, vstřiky jakš takš jely, ale prostě nastartoval šel pomalu až k 2500ot/min ale pak už to šlo dolů až chcípl. Asi tak na třetí zatočení.

Kontrola:
Uvolni takovej ten šroubek u přívodu paliva do rozdělovače vstřiků jestli ti to vůbec dává benzín. Musíš točit motorem. :wink:

Uživatelský avatar
palus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palus »

vwtom: vetil studeneho startu bola prva vec co ma napadla, lenze ako hovori lister, to by aspon na chvilku naskocil, lenze tu je problem ze pri minusovych teplotach auto nenaskoci vobec (ziadna snaha nepomoze, ani na x-ty krat nenaskocil)
v ventil studeneho startu bol aj premeriavany ci donho ide stava a ukazoval spravne hodnoty (aj ked nehovorim, ze to znamena ze pracuje v poriadku)

vecernicek: mne v teple (kedze auto bolo cely vikend vo vykurenej garazi) naskoci hned, ale aj tak to dam skontrolovat

lister: iskru hadze, to sme kontrolovali tiez ako jednu z prvych veci

dnes sme sa uistili ze ak je v teple naskoci (len nedrzi volnobeh) uvidime ako to bude zajtra rano ak bude celu noc vonku

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

když dlouho startuješ je cítit benzín, je to přechlastaný ?

změní se něco když odpojíš VSS, nebo naopak připojíš na jeden kontakt VSS kostru a na druhej ručně pustíš + při startování ?

byl bys schopnej změřit tlak mezi rozdělovačem paliva a nastavovačem tlaku - to je ta krabice přišroubovaná k hlavě, vede do ní podtlaková hadice ze sání, el. konektor a dvě benzínový hadice jedna jde ze středu rozdělovače a právě tlak v týhle hadici je potřeba měřit, druhá je vratná do nádrže

tlak při teplotě 20° cca 3,7bar při 0° 1bar
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
palus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palus »

tlaky paliva sme uz merali a to vizera byt v pohode

este skusime od pojit ten VSS

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“