Seřízení KE-jet na emisích

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

Uživatelský avatar
jiras
Řidič
Řidič
Příspěvky: 100
Registrován: 24.02.2006 21:02

Seřízení KE-jet na emisích

Příspěvek od jiras »

Zdarec, chtěl bych si nechat seřídit (bohatost a volnoběh) motor 1.8 16V PL. Nejvíc mi bylo raděno ať zajedu na emise a tam že mi strčíjou sondu do té trubičky co leze z výfukových svodů a budou podle přístorje co tam mají seřizovat. Chtěl bych se zeptat - seřizoval už to někdo takhle? Jak na to když bych měl přístup k přístroji na emisích? A jaké mají být teda ty hodnoty CO.. A nebo jaké ještě další hodnoty se tam sledují? Díky..

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

ona ta trubička je spíš na kontrolu složení výf.plynů před katem a tím pádem k posouzení účinosti katu, pokud je motor v cajku a všechno funguje jak má (lambda) tak je obsah CO před katem +- neměnej tj. 0,2 - 1,2%

bohatost si můžeš nastavit i sám, stačí u zahřátýho motoru připojit k elektro-hydraulickýmu nastavovači tlaku ampérmetr - do série ,nejlíp tak že přestřihneš jeden drát co vede do E-HNT a mezi dva konce drátu dáš ampérmetr nastavenej na rozsah 0-200mA.
na volnoběh by měl ukazovat 1-10mA, když bude ukazovat něco jinýho jednoduše 3mm imbusem nastavíš bohatost (šroubkem na váze) tak aby ukazoval +-5mA
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
jiras
Řidič
Řidič
Příspěvky: 100
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od jiras »

lister: "na volnoběh by měl ukazovat 1-10mA" - to je tak velkej rozsah? Takhle se to seřizuje u zahřátýho motoru jo? A jak je to přesné tím ampérmetrem?

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

ř.j. nastavuje proud od cca +120mA (studenej start) po cca -60mA (brždění motorem), takže rozsah 1-10 není zas tak širokej, navíc to pořád lítá nahoru-dolu, takže seřízení na 5 +-1mA je jen teorie...

teplej motor je samozřejmost pro jakýkoliv seřizování

přesnost je dostatečná :wink:
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Yeah
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 263
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Yeah »

jenže mě se tam ten 3mm imbus nevejde a 2 mm je už moc malej :-( nemoh byste nekdo poridit fotku toho sroubku, pls?

Uživatelský avatar
letec
Řidič
Řidič
Příspěvky: 107
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vitkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od letec »

mě tam taky nešel ,protože tam byl bordel na te hlavičce tak jsem to tam narval silněji a pak jsem mohl pěkně otáčet
kdo nic něďelá nic nezkazí , kdo nic nezkazí je dobrej a kdo je dobrej zaslouží prémie

Yeah
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 263
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Yeah »

letec píše:mě tam taky nešel ,protože tam byl bordel na te hlavičce tak jsem to tam narval silněji a pak jsem mohl pěkně otáčet
skutecne mi tam nejde, protoze se tam proste nevejde, ani ta dirka na to neni dost velka...

Uživatelský avatar
vwtom
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 201
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Český Těšín

Příspěvek od vwtom »

Do te díry vleze snad i pětka imbus. Zkus vyčistit šroubek něčím ostrým. Násilí bych raději moc nepoužíval.

Uživatelský avatar
jiras
Řidič
Řidič
Příspěvky: 100
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od jiras »

lister: Takže přestřihnu jeden z těch dvou kabelu co vedou do toho E-HNT (je jedno kterej?) a budu při zahřátým motoru měřit.. Když naměřím něco jiného než píšeš tak budu točit tím imbusem na váze, dokud nenaměřím to co píšeš? Takhle to mám nastavovat jen na volnoběh? Nebo pak i v otáčkách? A co s tím šroubkem co je na škrtící klapce? Ten je taky na volnoběh ne? Mně to teď dělá to že po nastartování za studena kolísá tak minutu dvě hodně volnoběh, pak se to uklidní a pak už pořád OK.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

je jedno kterej, kdyžtak tada ten červeno-bílej.

kdyby ti to ukazovalo hodnoty do mínusu , tak přehoď kabely ampermetru.

měří se to na volnoběh a mělo by být odpojený odvětrání bloku motoru.

šroubek na škrtící klapce nech být.

když ti kolísá volnoběh jen chvíli po startu a pak je OK, proč se v tom chceš vrtat ?
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
jiras
Řidič
Řidič
Příspěvky: 100
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od jiras »

Jaký odvětrání bloku? No kolísá to dost a někdy to i chcípne.. A pak taky možná dost vysoká spotřeba nebo kolik je normální po městě s hodně lehkou nohou?

Uživatelský avatar
vwtom
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 201
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Český Těšín

Příspěvek od vwtom »

V první řadě si zkontroluj všechny podtlakové hadice jestli nemáš některou prodřenou. Pak by měl asi přijít na řadu stabilizátor volnoběhu. Spíná ti mikrospínač nulové polohy škrtící klapky při puštěném plynovém pedálu ?

Uživatelský avatar
jiras
Řidič
Řidič
Příspěvky: 100
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od jiras »

vwtom: Podtllakové hadičky jsou určitě ok. Ten mikrospínač jer taky zkontrolovanej. Ten stabilizátor volnoběhu nevím jak přezkoušet..?

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

odvětrání motoru - to je ta hadice která vede mezi blokem a airboxem

kontrola stabilizátoru volnoběhu :
bzučí při zapnutým zapalování ? jestli jo tak je nejspíš OK.
pak ještě můžeš změřit odpor mezi středovým kontaktem a oběma krajníma, nevím jakej by měl být, ale něco tam musíš naměřit, jde o to jestli není uvnitř přerušený vedení, v takovým případě bys nic nenaměřil
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
jiras
Řidič
Řidič
Příspěvky: 100
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od jiras »

lister: Takže mám tu hadici z filtr boxu odpojit a ucpat hadici i filtr box na to měření?

Při zapnutým zapalování bzučí, ten odpor změřím.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“