Jak zvýšit výkon u GII 1,6D???

1.6D, 1.6TD

Moderátoři: vwCharlie, areka

Uživatelský avatar
piskot1987
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Jak zvýšit výkon u GII 1,6D???

Příspěvek od piskot1987 »

Prosím poradte nekdo jakoe upravy jsou asi nejlepsi ke zvyseni vykonu...(jestli to teda jde :roll: )

Uživatelský avatar
machal
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 327
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak zvýšit výkon u GII 1,6D???

Příspěvek od machal »

piskot1987 píše:Prosím poradte nekdo jakoe upravy jsou asi nejlepsi ke zvyseni vykonu...(jestli to teda jde :roll: )
možná tak nový trysky :D ....bych řek že okud to nemá turbo tak asi nic :roll:
:velo:
GOLF II 1.9 td (AAZ) ropoň :minzdr:
GOLF IV VAROŠ 1,9 Tdi silverline
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Raubees
Pilot
Pilot
Příspěvky: 725
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brün a občas Praha a Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Raubees »

Hod to ze skaly a kup neco silnejsiho!

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Příspěvek od vwCharlie »

neuděláš nic,jedině co můžeš,tak zajistit aby bylo čerpadlo a vstřiky 100%,nové filtry a v pořádku výfuky.Po tomto všem se možná dostaneš na těch 40kW,co to má mít.Ještě by se dalo možná něco málo přidat nafty na čerpadle,ale žádné závratné změny na výkonu nečekej.Hlavně tam nervi žádné sportovní výfuky nebo filtry.Od těchto motorů se očekává něco jiného,výkon nee.

pov
Pilot
Pilot
Příspěvky: 848
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Hulín

Příspěvek od pov »

Raubees píše:Hod to ze skaly a kup neco silnejsiho!
i tohle je reseni, ale moznosti tu jsou...nechce se mi to prekladat, tak jsem to okopcil..


1) The exhaust manifold upgrade that VW 8v counter-flow gassers have will fit any 8v NA diesel as well.

2) Make sure the air intake filter is clean to ensure no restriction in the airway.

3) Do a compression test. It's nice to see how healthy the engine currently is. Higher compression makes a noticable difference in a NA's peppiness.. turbo-diesels not so much (while under boost).

4) Many intake piping I've seen stop short, so install intake piping like this for a better cold-air / ram-air effect. It will not suddenly increase power, but it may decrease smoke a little on the highway.

5) If the fuel injector nozzles are old and worn, then replace them or pop-test them if you can. New ones will restore power, economy, and reduce smoke.

6) Advance fuel pump timing. On 1.6L turbo diesels 1.05mm is the ideal advancing spot, but the NA diesel fuel injectors have a lower breaking pressure and I can't recall the optimal timing at this time.

7) Camshaft upgrade from http://www.passengerdiesel.com" target="_blank. You may see better airflow gains from this modification than upgrading the intake manifold and exhaust.

8) Port & polish intake and exhaust ports. It's fairly labour intensive or costly, but if the head needs to be removed for a headgasket replacement or something, then it may be worth getting a port & polish job done.

9) Suspension and check brakes. If the brakes already stop fairly strong, then it's good enough. A suspension upgrade makes driving the vehicle a pleasure, especially through turns.

10) Rule of thumb: The exhaust smoke should not be more than a light grey haze. Too much smoke may indicate high EGT, blowby, etc... not a good idea.

Look at the throttle lever on the top of the fuel injection pump, swing it all the way to WOT with your hand, notice that it may be stopped by a screw. This is called the "max throttle screw." Back out the screw a bit to let the throttle swing further at WOT. This will result in more fuel & power on demand. More fuel will increase smoke, but more improved airflow through the engine will reduce smoke.

11) Do the governor mod in the fuel injection pump. Search this forum for more details. It increases fuel delivery as RPM goes up. Very nice power improvement. Or send your fuel injection pump (or a spare pump) to Giles @ Superior Fuel Injection in Markham, Ontario. His pump really enhances performance; this may be the biggest power mod you'll see in a NA diesel. Here's a testimonial. If your pump ever needs a rebuild, then definitely use his service.

12) If the vehicle still isn't smoking much, then turn in the fuel quantity screw on the side of the injection pump to increase fuel delivery. Use the Bentley manual to find the screw.

13) Forget about propane, it is not effective on IDIs. Maybe a 5% increase in power at best.

14) Get the flywheel lightened. It will improve response during low RPM, especially when accelerating from a stop.



Turbocharging

It will be easiest to adapt turbo parts from a 1.6 turbo diesel. Even the turbo + exhaust manifold from a 1.9 turbo diesel will fit. 1.6 turbos are generally bigger (MUCH bigger than any TDI turbo), with no maximum boost until around 3,000 RPM. The 1.9 TD turbos are smaller and although it may be a better choice for daily driving, it will cause higher EGT due to extra backpressure from a smaller turbine. We want to *minimize* EGT for NA engines.

Most importantly, add GOOD intercooling! And avoid smoking at all. NA diesel longblocks lack piston cooling oil jets and have weaker metal that is less tolerable to heat from turbocharging. So, make sure you have intercooling. If you leave it at stock turbo-diesel power, it should be good enough for longevity.

A boost gauge is not required unless you're going to change the boost level by bypassing or messing with the turbo's wastegate.

eldorado posted a good guideline in maintaining a NA diesel's longevity with turbocharging:

Quote:
If you've increased the fueling then running more boost will actually help your engine...diesel's run the exact opposite of gassers...the leaner you run a gas engine the higher the egt's. The leaner you run a diesel..ie no smoke the LESS your egt temps will be. when you see smoke..you'll also notice your EGT temps going up.

You will not have any HG issues that is different than a td....they use the same HG, bolts, torques etc..The only issue you'll have is with the pistons...since they're not being cooled by oil. Youy can really help the problem by adding a big oil cooler like the volvo unit. Your oil temps should never be over 210F ever with the volvo oil cooler setup..it's that good, it was made for a 2.4/2.5 gasser that runs hotter turbo temps.

Once you get past running 10-12psi of boost, you definitely need to add an intercooler..this will help your egt temps and give more power to boot.

The most critical part of a turboed N/A diesel is the EGT's...never go past 1400F pre-turbo. I had an original Callaway turbo diesel n/a engine, I put over 120K miles on it (rebuilt engine) and when I gave it away it was still running strong.

You should be able to run 15psi of intercooled boost with no trouble, add fuel until you see a max temp of 1400F and then back it off a hair and you should be good to go. The only thing that will kill the engine is EGT' temps over 1400F and super oil temps. When you're flogging the engine..I would only watch the EGT gauge.[/b]

Uživatelský avatar
piskot1987
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od piskot1987 »

pov píše:
Raubees píše:Hod to ze skaly a kup neco silnejsiho!
i tohle je reseni, ale moznosti tu jsou...nechce se mi to prekladat, tak jsem to okopcil..


1) The exhaust manifold upgrade that VW 8v counter-flow gassers have will fit any 8v NA diesel as well.

2) Make sure the air intake filter is clean to ensure no restriction in the airway.

3) Do a compression test. It's nice to see how healthy the engine currently is. Higher compression makes a noticable difference in a NA's peppiness.. turbo-diesels not so much (while under boost).

4) Many intake piping I've seen stop short, so install intake piping like this for a better cold-air / ram-air effect. It will not suddenly increase power, but it may decrease smoke a little on the highway.

5) If the fuel injector nozzles are old and worn, then replace them or pop-test them if you can. New ones will restore power, economy, and reduce smoke.

6) Advance fuel pump timing. On 1.6L turbo diesels 1.05mm is the ideal advancing spot, but the NA diesel fuel injectors have a lower breaking pressure and I can't recall the optimal timing at this time.

7) Camshaft upgrade from http://www.passengerdiesel.com" target="_blank. You may see better airflow gains from this modification than upgrading the intake manifold and exhaust.

8) Port & polish intake and exhaust ports. It's fairly labour intensive or costly, but if the head needs to be removed for a headgasket replacement or something, then it may be worth getting a port & polish job done.

9) Suspension and check brakes. If the brakes already stop fairly strong, then it's good enough. A suspension upgrade makes driving the vehicle a pleasure, especially through turns.

10) Rule of thumb: The exhaust smoke should not be more than a light grey haze. Too much smoke may indicate high EGT, blowby, etc... not a good idea.

Look at the throttle lever on the top of the fuel injection pump, swing it all the way to WOT with your hand, notice that it may be stopped by a screw. This is called the "max throttle screw." Back out the screw a bit to let the throttle swing further at WOT. This will result in more fuel & power on demand. More fuel will increase smoke, but more improved airflow through the engine will reduce smoke.

11) Do the governor mod in the fuel injection pump. Search this forum for more details. It increases fuel delivery as RPM goes up. Very nice power improvement. Or send your fuel injection pump (or a spare pump) to Giles @ Superior Fuel Injection in Markham, Ontario. His pump really enhances performance; this may be the biggest power mod you'll see in a NA diesel. Here's a testimonial. If your pump ever needs a rebuild, then definitely use his service.

12) If the vehicle still isn't smoking much, then turn in the fuel quantity screw on the side of the injection pump to increase fuel delivery. Use the Bentley manual to find the screw.

13) Forget about propane, it is not effective on IDIs. Maybe a 5% increase in power at best.

14) Get the flywheel lightened. It will improve response during low RPM, especially when accelerating from a stop.



Turbocharging

It will be easiest to adapt turbo parts from a 1.6 turbo diesel. Even the turbo + exhaust manifold from a 1.9 turbo diesel will fit. 1.6 turbos are generally bigger (MUCH bigger than any TDI turbo), with no maximum boost until around 3,000 RPM. The 1.9 TD turbos are smaller and although it may be a better choice for daily driving, it will cause higher EGT due to extra backpressure from a smaller turbine. We want to *minimize* EGT for NA engines.

Most importantly, add GOOD intercooling! And avoid smoking at all. NA diesel longblocks lack piston cooling oil jets and have weaker metal that is less tolerable to heat from turbocharging. So, make sure you have intercooling. If you leave it at stock turbo-diesel power, it should be good enough for longevity.

A boost gauge is not required unless you're going to change the boost level by bypassing or messing with the turbo's wastegate.

eldorado posted a good guideline in maintaining a NA diesel's longevity with turbocharging:

Quote:
If you've increased the fueling then running more boost will actually help your engine...diesel's run the exact opposite of gassers...the leaner you run a gas engine the higher the egt's. The leaner you run a diesel..ie no smoke the LESS your egt temps will be. when you see smoke..you'll also notice your EGT temps going up.

You will not have any HG issues that is different than a td....they use the same HG, bolts, torques etc..The only issue you'll have is with the pistons...since they're not being cooled by oil. Youy can really help the problem by adding a big oil cooler like the volvo unit. Your oil temps should never be over 210F ever with the volvo oil cooler setup..it's that good, it was made for a 2.4/2.5 gasser that runs hotter turbo temps.

Once you get past running 10-12psi of boost, you definitely need to add an intercooler..this will help your egt temps and give more power to boot.

The most critical part of a turboed N/A diesel is the EGT's...never go past 1400F pre-turbo. I had an original Callaway turbo diesel n/a engine, I put over 120K miles on it (rebuilt engine) and when I gave it away it was still running strong.

You should be able to run 15psi of intercooled boost with no trouble, add fuel until you see a max temp of 1400F and then back it off a hair and you should be good to go. The only thing that will kill the engine is EGT' temps over 1400F and super oil temps. When you're flogging the engine..I would only watch the EGT gauge.[/b]
Hmm...tak z toho asi moc chytry nejsem bo anglictina neni moje hobby... :(

Uživatelský avatar
shaity
Závodník
Závodník
Příspěvky: 619
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od shaity »

vymenit motor nejlevnejsi nejlehci(relativne)a je to

Uživatelský avatar
fleer
Člen klubu
Příspěvky: 2556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fleer »

vyměnit motor a nebo se s tim smířit.... (jako já..) :lol: :lol: :lol:
Jetta MkI - prodej, Mitsu Pajero wagon, Alhambra Mk1 prodej,Polo 6N2 prodej, Passat 35i variant, Caddy mk4, Golf MkV variant

ex- VW Golf Mk2,VW Golf Mk3 Variant, Passat B5 variant

Uživatelský avatar
Buresmil
Závodník
Závodník
Příspěvky: 697
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: JZ od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Buresmil »

pro ty kdo neovladaji EN tak alspon preklad z Translatoru (hold lenost to tukat do klavesnice :oops: sorry :wink:
Snad to bude trochu srozumitelne

1) výfuková mnohonásobná aktualizace která VW 8v protiproud plynové vrty hodí se každé 8v NA naftě také.

2) ujistí se, že přívod vzduchu filtr je čistý zabezpečit žádné omezení v letové trati.

3) dělá kompresi test. To je milý vidět jak zdravý motor aktuálně je. Vyšší komprese dělá všimnout si rozdílu v NA'S energičnosti.. turbodiesel ne tak moc (zatímco pod podporou).

4) mnoho sací potrubí viděl jsem zastavit se náhle, tak dosadí sací potrubí jako tento pro lepší studený vzduch / beraní- letecký účinek. To nebude náhle zvětšit sílu, ale to může snížit se kouř trochu na silnici.

5) jestli topné vstřikovací trysky jsou staré a opotřebovaný, pak vyměňte jim nebo populární- testuje je jestli vy můžete. Nový obnoví sílu, ekonomiku, a redukuje kouř.

6) předsunuté topné čerpadlo načasování. Na 1.6L turbo dieselový 1.05mm je ideál vzestupný bod, ale NA dieselové palivové injektory mají nižší rozbíjení tlak a já mohu ne zavolám zpěji optimální načasování v této době.

7) vačková hřídel aktualizace z [odkaz ] můžete vidět lepší airflow zisky z tohoto uzpůsobení než obohacování sací potrubí a výfuk.

Přístav & polský vtok a výfukové kanály. To je docela dělnické intenzivní nebo drahý, ale jestli hlava potřebuje být odstraněný pro headgasket nahrazení nebo trochu, pak to může mít cenu dostání přístavu & polská práce dělaná.

9) zastavení a kontrola brzdí. Jestli brzdy již zastaví docela silný, pak to je dost dobré. Visutá aktualizace dělá řízení vozidlo potěšení, zvláště skrz otočení.

10) odhad "od oka ": Výfukový kouř by by neměl být více než lehká šedá mlha. Příliš mnoho kouře může signalizovat vysoký EGT, blowby, atd.. ne dobrý nápad.

Dívejte se na páku škrticí klapky nadto palivové vstřikovací čerpadlo, houpejte se to celou cestu do WOT s vašima rukama, všimnout si, že to může být zastavený závitem. Toto je nazvaný "max plynový závit." Odstoupit závit trochu nechal průdušnici houpání dále v WOT. Toto bude mít za následek více paliva & změna zatížený motoru požadavek. Více paliva zvětší kouř, ale víc zlepšený airflow skrz motor bude redukovat kouř.


11) dělá guvernérského frajera v palivovém vstřikovacím čerpadle. Hledejte toto fórum podrobněji. To zvyšuje se dodávku paliva jak RPM jde nahoru. Velmi hezké výkonové zlepšení. Nebo poslat vaše palivové vstřikovací čerpadlo (nebo šetřit čerpadlo) Giles @ nadřazený vstřik paliva v Markham, Ontario. Jeho čerpadlo opravdu zvětší výkon; toto může být největší výkonový frajer, kterého vy budete budete vidět v NA naftě. Tady je osvědčení. Jestli vaše čerpadlo vůbec kdy potřebuje znovu vystavět, pak rozhodně užívejte jeho službu.

12) jestli vozidlo ještě není kouření moc, pak odevzdejte topný kvantitový závit na straně vstřikovacího čerpadla zvětšit dodávku paliva. Užívejte Bentley příručka najít závit.

13) zapomene na propan, to není efektivní na IDIS. Možná 5% zvýšení síly přinejlepším.

14) dostane setrvačníkový zlehčený. To zlepší odezvu během nízkého RPM, zvlášťě když urychlování ze zastavení.

Turbopřeplňování

To bude nejsnadnější adaptovat turbo části z 1.6 turbo nafta. Dokonce turbo + výfukové potrubí z 1.9 turbo nafta hodí se. 1.6 turbo jsou obecně větší (MUCH větší než každý TDI turbo), se žádnou maximální podporou až do kolem 3,000 RPM. 1.9 TD turbo jsou menší a ačkoli se to může být lepší volba pro denní řízení, to způsobí výše EGT kvůli extra backpressure z menší turbíny. My chceme *minimalizovat* EGT pro NA motory.

Nejvíce důležitě, přidejte GOOD mezistupňové chlazení! A vyhněte se kouření vůbec. NA dieselový longblocks postrádat chlazení píst olejové trysky a měly slabší kov který je méně snesitelný ohřívat z turbopřeplňování. Tak, ověřte si, zda vy máte mezistupňové chlazení. Jestliže vy nechá to v skladní turbodiesel síle, to by měl být dost dobrý pro dlouhověkost.

Ukazatel plnění není požadovaný jestliže ne jdete měnit podporu úrovně překlenutím nebo stravováním s turbo- ovo klapkou rozvodu výfukových plynů.

eldorádo poslaná dobrá směrnice v údržbě NA dieselové- ovo dlouhověkosti s turbopřeplňováním:
Citace:
Jestliže vy jste zvýšili čerpání paliva pak běh více podpory ve skutečnosti bude pomáhat vašemu motoru...nafta- ovo řídí přesně naproti plynových vrtů...hubenější vy běžíte motory na plyn vyšší egt- ovo. Hubenější vy běžíte naftu..ie žádný kouř LESS vaše egt náhrady budou. kdy vidíte kouř..také budete si všimnout vašich EGT náhrad chůze nahoru.

Vy nebude mít každé HG problémy ty je různý než td....oni užívají stejný HG, šrouby, kroutivé síly atd.Jediná sporná otázka budeš mít je s písty...od té doby, co oni nejsou jsoucí chlazený olejem. Youy může opravdu pomáhat problému přidáváním velkého chladiče olejů jako volvo jednotka. Vaše olejové náhrady neměl by nikdy byly přes 210F vůbec s volvo olejovým chladnějším nastavením..to je že dobrý, to bylo udělané pro 2.4/2.5 plynový vrt který běží žhavější turbo náhrady.

Jednou vy jste vhodný běžný 10- 12psi z podpory, vy rozhodně potřebujete přidat mezistupňový chladič..tato pomoc vašim egt náhradám a povolení více síly nadto.

Nejvíce kritická část turbo N/ nafty je EGT- ovo...nikdy dojít 1400F pre- turbo. I jsem měl originální Callawayský turbo dieselový n/ motor, I přepravily 120K mil na tom (renovovaný motor) a když jsem jsem dal to pryč to ještě běžícímu silné.

Měl bys být schopný běžet 15psi z mezistupňového chladiče podpora s to nic, přidat palivo do té doby, než vidíte max náhradu 1400F a pak záda to mimo vlasy a vy měl by být dobrý jít. Jediné, co zabije motor jsou EGT' náhrady přes 1400F a extra olejových náhrad. Kdy vy mrskáte motor..I jen sledovat EGT míru.[/b]

Uživatelský avatar
kubiczek
Závodník
Závodník
Příspěvky: 553
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: DěČín city
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubiczek »

Buresmil píše:1) výfuková mnohonásobná aktualizace která VW 8v protiproud plynové vrty hodí se každé 8v NA naftě také.
:lol: :lol: :lol: co to je ?

ale k věci...mám taky 1.6D...je to sakra líný ale spolehlivy..nestalo se ze by me to nekde nechalo :)

ted tam budu davat TD motor...to je fakt asi nejjednodušší řešení :)

Uživatelský avatar
Kepro
Závodník
Závodník
Příspěvky: 558
Registrován: 30.12.2007 15:50
Bydliště: SK - Kosice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak zvýšit výkon u GII 1,6D???

Příspěvek od Kepro »

ja mam tiez Golf II 1.6D :) a mne sa zda dost zive auticko :) spotreba 5,5L tak nevidim problem dostanem sa vcase a nacas naco vacsi vykon :) dokup si Turbo s GTD

Uživatelský avatar
ok
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2770
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak zvýšit výkon u GII 1,6D???

Příspěvek od ok »

Jak řikají ostatní, vyměnit za 1.6TD je nejlepší varianta, motor seženeš tak kolem 8 tisíc, když ho seženeš i s filtrem a první částí výfuku tak nemusíš nic předělávat.

Uživatelský avatar
Mathyas
Profík
Profík
Příspěvky: 1012
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: PRAHA a celá ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak zvýšit výkon u GII 1,6D???

Příspěvek od Mathyas »

Buresmil: co to je sakra za jazyk :lol: Některé věty jsou jak z Hvězdných válek.

k věci. Buď dáš motor do 100% perfektního stavu, nebo si seženeš TD nebo rovnou GTD. Žádná jiná levnější varianta není. A jak již bylo řečeno, odpustit si tuzingový nesmysly co rádoby přidávaj 15HP +
Poradenská činnost v oblasti čištění vozidel

Pořádání tématických školení JAK NA TO.

Profesionální služby v oblasti rozleštění a ošetření vozidel

Nevíte si rady s péčí o Váš vůz? Kontaktujte mě

Uživatelský avatar
labolatolni_mys
Pilot
Pilot
Příspěvky: 818
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: E.ON Distribuce a.s.
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak zvýšit výkon u GII 1,6D???

Příspěvek od labolatolni_mys »

Pokud chceš jen poladit přilepšit motoru tak vyměn olej, dej tam sportovní vložku do airboxu a jinak nic. Co tě jiného sveze z bodu a do bodu b za 4,3l/100km ?
Pokud chceš měnit motor aby jsi dosáhl větší změny, pak bych ti s canami co tady byli dobře ohodnoceny, navrhoval, prodat celé auto jako celek, protože by jsi tím akorát ono auto znehodnotil.
Zvláštní že ti nikdo neporadil TDI, já ti to rádím, pokud teda máš zdravou kastli a fakt ji nechceš prodat, tak jedině TDI, pak to poletí jako drak.
btw. ale pak ty papíry všecky dej dohromady aby ti to sedělo, páč stk bude rok od roku "hustší" :twisted:

Uživatelský avatar
Lacko_TD
Řidič
Řidič
Příspěvky: 147
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Chomutof a taky Pragl
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak zvýšit výkon u GII 1,6D???

Příspěvek od Lacko_TD »

Nemá to smysl.S tim motorem fakt nic neuděláš.Taky jsem nad tím dřív přemýšlel.Nejdřív ten motor oturbit ale TD má oproti 16D navíc chlazení pístů ze spoda.Pak jsem chtěl dát TD a nakonec půjde TDI.Ideální volba pokud chceš výkon.Je to o penězích a 16D je stavěnej na životnost takže je lepší mít dobrej olej,čerpadlo a víc se o něj nemusíš starat.Toť můj názor.Čauves. :wink:

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“