Jaký koupit fridex do 1.6TD a zároveň 1.9D
- El Burro
- Jezdec
- Příspěvky: 450
- Registrován: 04.01.2009 19:42
- Bydliště: Praha-Západ
Jaký koupit fridex do 1.6TD a zároveň 1.9D
Zdravím potřebuju z Elitu koupit díly a i fridex (mám tam slevy)m tak bych potřbeoval vědět jakou specifikaci použít místo VWTL774B protože to tam nemají a abych to mohl použít do obou motorů snad by mělo stačit 5l když se to bude ještě ředit poraďte prosím jakou koupit díky
VW Golf II 1.6TD - http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=220870" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Golf III 1.6 55kW - http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=128&t=309057" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Golf III 1.6 74kW
VW Golf III 1.6 55kW - http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=128&t=309057" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Golf III 1.6 74kW
- stevocz
- Profík
- Příspěvky: 1033
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Košice
Re: Jaký koupit fridex do 1.6TD a zároveň 1.9D
kup hocijaku G11 mas to jedno tam rozdiel nie je
- El Burro
- Jezdec
- Příspěvky: 450
- Registrován: 04.01.2009 19:42
- Bydliště: Praha-Západ
Re: Jaký koupit fridex do 1.6TD a zároveň 1.9D
Tak jo díky já jen slyšel že když se tam dá špatnej tak se daleko rychleji zničí těsnění u vodní pumpy,u všech dieselu nebo td od vw co sem měl tak okolo 300 začala téct pumpa možná jen náhoda
VW Golf II 1.6TD - http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=220870" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Golf III 1.6 55kW - http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=128&t=309057" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Golf III 1.6 74kW
VW Golf III 1.6 55kW - http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=128&t=309057" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Golf III 1.6 74kW
- Gerox
- Člen klubu
- Příspěvky: 646
- Registrován: 15.09.2010 16:44
- Bydliště: Praha <-> KnO
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký koupit fridex do 1.6TD a zároveň 1.9D
Co já vím, tak když mícháš červenej s ostatníma, tak tím ničíš těsnění.El Burro píše:Tak jo díky já jen slyšel že když se tam dá špatnej tak se daleko rychleji zničí těsnění u vodní pumpy,u všech dieselu nebo td od vw co sem měl tak okolo 300 začala téct pumpa možná jen náhoda
I <3 MY MK2 (1.6D, 37kw, 1985)
Scirocco R (2.0, cca 220KW, DSG, 2011) - NA PRODEJ
Passat CC (2.0 TDI, 125kw, DSG, 2008)
Golf MK2 on AIR (1.6, 55kw, 1990)
Scirocco R (2.0, cca 220KW, DSG, 2011) - NA PRODEJ
Passat CC (2.0 TDI, 125kw, DSG, 2008)
Golf MK2 on AIR (1.6, 55kw, 1990)
- stevocz
- Profík
- Příspěvky: 1033
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Košice
Re: Jaký koupit fridex do 1.6TD a zároveň 1.9D
co som pozetral tak vacsina G11 splnuje normu VWTL774B aj VWTL774C takze je asi jednu aku G11 kupis.
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Jaký koupit fridex do 1.6TD a zároveň 1.9D
G11 výměna co 2 roky G12 co 4 roky tuším - pokud byla v motoru G11 a naleješ G12 tak na 99,9% zanedlouho budeš dělat těsnění pod hlavou potažmo hlavu, a řešit různé ztráty kapaliny z rozličných míst chladícího okruhu, počínaje chladiček konče tělesem topeni, atd atd....
- lukysjogl
- Nový člen
- Příspěvky: 31
- Registrován: 21.09.2011 20:20
Re: Jaký koupit fridex do 1.6TD a zároveň 1.9D
a jak poznám jaká tam byla když to spíš vypadá jak voda z umytýho nádobí...?
VW Vento, 1.9 TDI 1Z, 1995, vw Golf 3 1.9 TD AAZ 1995
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Jaký koupit fridex do 1.6TD a zároveň 1.9D
Tak je to jedno páč když ji musíš vypustit a propláchnout komplet okruh tak dle stavu motoru a stáří vozu bych volil nejspíš kvalitní G11
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Jaký koupit fridex do 1.6TD a zároveň 1.9D
Řeším problém po výměně kapaliny, koupil jsem auto, kde měla být údajně G11. Barva by souhlasila, byla modrozelená, čistá. Dal jsem nový chladič, nalil novou G11 a po čase (měsíce) se objevil problém se zabarvením vody do hněda. A zároveň se voda začala přehřívat. Spodní hadice ledová, přes expanzku valila voda ven. Vyndal jsem termostat a vytekly neskutečné sračky. Bylo jich tolik, že ucpaly termostat. Vyplachoval jsem mnohokrát motor hadící s vodou, lil různé čističe, tablety do myčky, ale stejně se po chvíli voda opět barví do hněda a mám obavu, že se ucpávání začíná opakovat. Je jasné, že jsem sice nalil G11, ale před tím byla kapalina určitě jiná, i když také podobné barvy. Je to už půl roku, co vyplachuju a měním, ale stejně se problému nemůžu zbavit. Má někdo zkušenost s konkrétním čističem na trhu, co by zafungoval? Mám dojem, že některé asi moc nefungují.
- GeorgLM
- Nový člen
- Příspěvky: 33
- Registrován: 17.05.2012 21:54
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: Jaký koupit fridex do 1.6TD a zároveň 1.9D
Mám podobný problém, po vyčištění krásně modro, ale1x za měsíc se přehřál a stačilo zastavit na 1-2 minuty nastartovat teplota spadla a pohoda po 4 měsících začala voda hnědnout nalil jsem přípravek na čištění chlad. systému vyměnil chladič,radiator, vodní pumpu, termostat a od té doby stále vaří, ručička na budíku asi do 3/4 , (hadice a nádobka natlakovaný a z jednoho spoje mezi hadicí a trubkou jde pára?)a chladič se spodní hadicí úplně studený.
Tento týden zakoupeny 3 nové termostaty a stále stejné.
Včera jsem dal starý termostat kde byla taková guma kterou jsem sundal-pod ní jsou takové malé dírky. Jel jsem 50km chladič celý teplý ohřáto mírně za1/4 budíku vše ok. Při jízdě zpět po 30km se začal hřát hadice i nádobka natlakovaný topení horký, že na něm neudržmím ruku, chladič ale studený.
Teoreticky těsnění nebo ruplá hlava, ale to mi nevysvětluje proč nefunguje žádný termostat
Tento týden zakoupeny 3 nové termostaty a stále stejné.
Včera jsem dal starý termostat kde byla taková guma kterou jsem sundal-pod ní jsou takové malé dírky. Jel jsem 50km chladič celý teplý ohřáto mírně za1/4 budíku vše ok. Při jízdě zpět po 30km se začal hřát hadice i nádobka natlakovaný topení horký, že na něm neudržmím ruku, chladič ale studený.
Teoreticky těsnění nebo ruplá hlava, ale to mi nevysvětluje proč nefunguje žádný termostat
Škoda 105,125 a jiné, exGolf III 1.4, Golf II 1,6 TD,
Roomster 1,4 16V
Roomster 1,4 16V
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Jaký koupit fridex do 1.6TD a zároveň 1.9D
Tak opět propláchl motor, topení, chladič tlakovou vodou z řádu. Zpočátku vyteče vždy hnědá kaše, potom čistá voda. Vyndal jsem termostat - olepený hnědou kaší(vyzkoušen v hrnci a dobrý) a nalil čistou vodu. Najel kolem 100km a bez problémů, sice moc netopil ( před chladičem papír), ale voda normálně cirkulovala a zůstala celkem čistá. Přidal jsem fridex K11 v poměru 1:1,5 a po 50 km voda opět dosti zhnědla, ale cirkulovala normálně.
Namontován opět termostat, nový fridex K11 1:1,5. Prvních zhruba 250 km vše ok. Potom náhle opět voda přestala cirkulovat přes chladič, spodní hadice studená, cirkulace pouze přes expanzku. Hadice ale vždy bez tlaku. Při mačkání spodní hadice zabublalo v motoru, voda najednou začala normálně cirkulovat přes chladič. Voda dosti zhnědla. Pomačkání hadic, otevření expanzky vždy problém na čas odstraní. Jak ale motor zůstane déle v klidu, tak se vše opakuje.
Vypustil, vyndal jsem termostat a v uprostřed jeho otvoru bylo hodně hnědých usazenin. Vypadá to, že se usazeniny nahromadí u termostatu a voda přestává cirkulovat. Nechápu kde se stále berou a jak se jich zbavit.
Namontován opět termostat, nový fridex K11 1:1,5. Prvních zhruba 250 km vše ok. Potom náhle opět voda přestala cirkulovat přes chladič, spodní hadice studená, cirkulace pouze přes expanzku. Hadice ale vždy bez tlaku. Při mačkání spodní hadice zabublalo v motoru, voda najednou začala normálně cirkulovat přes chladič. Voda dosti zhnědla. Pomačkání hadic, otevření expanzky vždy problém na čas odstraní. Jak ale motor zůstane déle v klidu, tak se vše opakuje.
Vypustil, vyndal jsem termostat a v uprostřed jeho otvoru bylo hodně hnědých usazenin. Vypadá to, že se usazeniny nahromadí u termostatu a voda přestává cirkulovat. Nechápu kde se stále berou a jak se jich zbavit.
- GeorgLM
- Nový člen
- Příspěvky: 33
- Registrován: 17.05.2012 21:54
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: Jaký koupit fridex do 1.6TD a zároveň 1.9D
Na vyčištění jsem použil od GOLD EAGLE cooling system rapid flush a jsem zatím spokojen jen jsem dal dvojité dávkování proplach vodou a ještě jednou opakoval. Při jízdě jen na vodu i na kratší vzdálenost systém vytvoří povrchovou rez kterou ti pak fidex asi rozpustí proto ti to asi hnědne. Já teď vyvařil starý termostat a víčko zatím přestalo tlakovat a cirkuluje i přes chladič. Vyskoušeny nové termostaty v hrnci - pokud je hodím do vody tak otvírají 88-90 pak jsem je dal na stojáka aby voda dosahovala jen 1mm pod tu velkou plochu jako když je ohříván v komoře čerpadla tak se prohřívá déle a navíc otvírají při 90-93, je možné že když je pak ochlazován z druhé strany studenou vodou z chladiče že i dýl. Nové víčko jsem vyhodil, staré vyvařil a zatím netlakuje možná že vysoký tlak zabraňoval otevření termostatu i při vysokých teplotách nevím. Koupím termostat na 84c a uvidím, ten starý kde chybí kus tý gumy déle ohřívá vodu když přisává z chladiče studenou. V nádobce po 10 km asi 75-78 na přítoku 77-81 vprúběhu delší jízdy podle budíku kolísá +- 5c
Škoda 105,125 a jiné, exGolf III 1.4, Golf II 1,6 TD,
Roomster 1,4 16V
Roomster 1,4 16V
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Jaký koupit fridex do 1.6TD a zároveň 1.9D
Ohřátá voda mi klasicky netlakuje jako při vadné hlavě či těsnění, pouze při přehřátí, když přestává cirkulovat, tak trochu přetlaku odpustí přes víčko. Protože je chladič studený, tak větrák nesepne.
Hnědá voda by mi asi nevadila, ale ten bordel co vždycky od termostatu vyteče nechápu. Přitom než jsem koupil auto, tak byl motor celkově generálkován a čištěn, jezdíme téměř denně pátým rokem i dálniční provoz, dal jsem nedávno nový chladič a fridex. Měsíce po výměně vše ok, voda čistá, modrá a najednou přestala cirkulovat a tečou hnědé, zpočátku husté sračky. Samotným termostatem to není, ten jsem několikrát vyměnil. Při výměně chladiče a fridexu jsem asi udělal chybu, ale ještě mám od něj obal - G11. Teď leju K11, normu splňuje, ale pořád se něco rozpouští a to se usazuje u termostatu. Jedině snad kdyby původní kapalina po generálce nebyla G11, a při tom byla taky modrozelená.
Hnědá voda by mi asi nevadila, ale ten bordel co vždycky od termostatu vyteče nechápu. Přitom než jsem koupil auto, tak byl motor celkově generálkován a čištěn, jezdíme téměř denně pátým rokem i dálniční provoz, dal jsem nedávno nový chladič a fridex. Měsíce po výměně vše ok, voda čistá, modrá a najednou přestala cirkulovat a tečou hnědé, zpočátku husté sračky. Samotným termostatem to není, ten jsem několikrát vyměnil. Při výměně chladiče a fridexu jsem asi udělal chybu, ale ještě mám od něj obal - G11. Teď leju K11, normu splňuje, ale pořád se něco rozpouští a to se usazuje u termostatu. Jedině snad kdyby původní kapalina po generálce nebyla G11, a při tom byla taky modrozelená.
- GeorgLM
- Nový člen
- Příspěvky: 33
- Registrován: 17.05.2012 21:54
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: Jaký koupit fridex do 1.6TD a zároveň 1.9D
Pokud měl předchozí majitel asijský vůz nebo kamion mohl tam nalít klidně místo G11(G48) právě něco takové co je podobné (používají modrozelenou-více do zelena, nebo zelenou). Co to může udělat v motoru nevím.
Poprvé když jsem čistil tak proplách vodou nalil vodu 10min nastartováno vypustil proplách vodou použil 2x přípravek na čištění a po 4-5měsících a6-8tis km jsem měl na termostatu takovou mastnou nahnědlou mlhu jinak čisté
Poprvé když jsem čistil tak proplách vodou nalil vodu 10min nastartováno vypustil proplách vodou použil 2x přípravek na čištění a po 4-5měsících a6-8tis km jsem měl na termostatu takovou mastnou nahnědlou mlhu jinak čisté
Škoda 105,125 a jiné, exGolf III 1.4, Golf II 1,6 TD,
Roomster 1,4 16V
Roomster 1,4 16V
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Jaký koupit fridex do 1.6TD a zároveň 1.9D
Tak jsem hledal, která kapalina je taky modrá a je to skutečně do nějakých asiatů, v kelly ji mají jako K-A. To bude asejc ten problém. Předchozí majitel dělal v nějaké opravně náklaďáků. No už jsem proplachoval tak 15x, budu pokračovat.