Pokus o MFA pro diesel
-
- Jezdec
- Příspěvky: 298
- Registrován: 08.05.2010 12:05
- Bydliště: Praha
Re: Pokus o MFA pro diesel
no hele mam tu jeden na kterym je:
hef4060bp
197230vk
hss8610r1
pak tu je jeden:
nec 8703wy006
a pak: motorola mcm2802gp
a pak uz jen ten velikej mcu nec 075146 040
jinak sou to budiky motometr
hef4060bp
197230vk
hss8610r1
pak tu je jeden:
nec 8703wy006
a pak: motorola mcm2802gp
a pak uz jen ten velikej mcu nec 075146 040
jinak sou to budiky motometr
- stevocz
- Profík
- Příspěvky: 1033
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Košice
Re: Pokus o MFA pro diesel
z toho mi nejak vychadza ze ten prvy nasobi deli a potobne pocita nejake hodnoty, potom ten treti asi obsahuje tu mapu alebo nejake hodnoty a ten druhy to potom prevadza naspat na analog alebo tak nejak alebo mozno nejaku hodnotu prepocita na analog a to posunie do toho prveho alebo tak nejak zamotane
a ten posledny by mal byt mcu s ovladacom na LCD tak ten to asi nejak zobrazi a da dokopy
a ten posledny by mal byt mcu s ovladacom na LCD tak ten to asi nejak zobrazi a da dokopy
-
- Jezdec
- Příspěvky: 298
- Registrován: 08.05.2010 12:05
- Bydliště: Praha
Re: Pokus o MFA pro diesel
taky bych to takhle videl ale proste 32x32 bitu je hrozne malo
- stevocz
- Profík
- Příspěvky: 1033
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Košice
Re: Pokus o MFA pro diesel
asi to nebude velmi presne tak vela hodnot nepotrebuje. aj by som predpokladal ze v tomto cipe nie je ulozena presna hodnota spotreby ale len nejake cisla ktore sa pouziju na vypocet k ostatnym hodnotam. najlepsie by bolo z neho vytiahnut obsah len neivem ci by sme prisli na to co to tam je
- Bart_NJ
- Závodník
- Příspěvky: 672
- Registrován: 21.11.2007 09:54
- Bydliště: Nový Jičín <-> Ostrava
Re: Pokus o MFA pro diesel
Abych se taky přidal k tématu, je třeba si uvědomit že se bavíme o zařízení z roku cca 1985 ->, tedy doby kdy mám pocit že paměti typu EEPROM (el. mazetelné a přepisovatelné) ještě neexistovaly či byly v plenkách. V té době frčely když pominu pamět RAM která si "nic nepamatuje" paměti PROM (nemazatelné, nepřepisovatelné) a EPROM (mazatelné UV, přepisovatelné), ale čip s okýnkem pro mazání UV zařením tam není takže je asi ne hře jen čip s pamětí PROM tedy jednou napálit a dost. Tzn. že pokud se identifikuje čip s pamětí, bude problém ho sehnat (25let. starý a určitě zakázkový obvod), dále bude třeba analyzovat datovou mapu a ještě větší problém bude sehnat zařízení kterým to napálit.
Osobně si myslím že změna či výměna paměti je v amaterských podmínkách neřešitelná, ale můžu se mýlit, budu to sledovat.
Osobně si myslím že změna či výměna paměti je v amaterských podmínkách neřešitelná, ale můžu se mýlit, budu to sledovat.
Moje G2: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=151448" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Jezdec
- Příspěvky: 298
- Registrován: 08.05.2010 12:05
- Bydliště: Praha
Re: Pokus o MFA pro diesel
toho bych se nebal a podle cisla na integrovanym obvodu se jedna opravdu o seriovou eeprom 32x32bitu s pracovnim napetim 5v a zapisovacim 25v .... do takovehle pameti se da zapisovat pomoci 2 linearnich stabilizatoru a par packovych prepisnacu a ledkou samozrejme kdyz je nejhur jinak se po netu vali nespocet schemat na programatory eeprom pameti a netvrdil bych ze v roce 85 byla eeprom este v plenkach prvni byla vyrobena v roce 1978 a za 7 let myslim ze to meli uz slusne vychytany s tehdejsim pokrokem kdy je neomezoval hw jinak obvod asi nebude k sehnani ale neni nenahraditelny
- Bart_NJ
- Závodník
- Příspěvky: 672
- Registrován: 21.11.2007 09:54
- Bydliště: Nový Jičín <-> Ostrava
Re: Pokus o MFA pro diesel
Tak to jsem přehlédl, který je to ten obvod? Katalogový list?
Moje G2: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=151448" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Jezdec
- Příspěvky: 298
- Registrován: 08.05.2010 12:05
- Bydliště: Praha
Re: Pokus o MFA pro diesel
motorola mcm2802
- Bart_NJ
- Závodník
- Příspěvky: 672
- Registrován: 21.11.2007 09:54
- Bydliště: Nový Jičín <-> Ostrava
Re: Pokus o MFA pro diesel
jj, už jsem ho taky našel, archivní kilovka, tak to jó.
Moje G2: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=151448" onclick="window.open(this.href);return false;
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Pokus o MFA pro diesel
sleduju to tady a trochu se vám tu vmísím s mírně jiným problémem..
Vidím že elektronice tu rozumíte a potřebuju poradit jednu věc.
Předělal sem TD na TDi a nedaří se mi zprovoznit originální otáčkoměr.
Hledal sem signál z altíku ale ndaří se mi zjistit na kterou diodu napojit výstup pro otáčkoměr, aby ukazoval správně
( vždycky to ukazovalo kolem 1200ot/min na volnoběh a tolik motor určitě netočil..)
Navíc originál drát pro signál z altíku je odpojen a při svižné jízdě otáčkoměr ukazuje cca.250-300 ot/min což nechápu když je odpojen.
Upřesním technický stav věci :
Motor TDi 1Z z Venta včetně kompletní motorové elektroinstalace / odebrány nadbytečné a zbytečné kabely ) ,
Signál z altíku dvojpin. konektor ( jeden drát patrně kontrolka dobíjení , druhý je určitě signál do ŘJ ) ,nevím kam jde signál z ŘJ..
Elektrice moc nehovím spíš vůbec ale základy zvládám..
Jde mi o to že sem složitě sháněl budíky s otáčkoměrem a teď mi nefachá...
Dík za případné rady...
Vidím že elektronice tu rozumíte a potřebuju poradit jednu věc.
Předělal sem TD na TDi a nedaří se mi zprovoznit originální otáčkoměr.
Hledal sem signál z altíku ale ndaří se mi zjistit na kterou diodu napojit výstup pro otáčkoměr, aby ukazoval správně
( vždycky to ukazovalo kolem 1200ot/min na volnoběh a tolik motor určitě netočil..)
Navíc originál drát pro signál z altíku je odpojen a při svižné jízdě otáčkoměr ukazuje cca.250-300 ot/min což nechápu když je odpojen.
Upřesním technický stav věci :
Motor TDi 1Z z Venta včetně kompletní motorové elektroinstalace / odebrány nadbytečné a zbytečné kabely ) ,
Signál z altíku dvojpin. konektor ( jeden drát patrně kontrolka dobíjení , druhý je určitě signál do ŘJ ) ,nevím kam jde signál z ŘJ..
Elektrice moc nehovím spíš vůbec ale základy zvládám..
Jde mi o to že sem složitě sháněl budíky s otáčkoměrem a teď mi nefachá...
Dík za případné rady...
-
- Jezdec
- Příspěvky: 298
- Registrován: 08.05.2010 12:05
- Bydliště: Praha
Re: Pokus o MFA pro diesel
to uz se tady hodnekrat resilo normal to pripojis na jedno z tech 3 vinuti
mrkni sem http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... r#p2157523
edit: a nebo sem: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... sc&start=0
mrkni sem http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... r#p2157523
edit: a nebo sem: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... sc&start=0
- lucas.kaky
- Člen klubu
- Příspěvky: 457
- Registrován: 14.11.2010 18:39
- Bydliště: Jilemnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pokus o MFA pro diesel
Hele bárte co mam v g2Bart_NJ píše:To je škoda.runda píše:uz nemam,ten s novou el.je uz namontovany v aute.uz mam vonku len ten zo starej el...
Poprosím o jakékoli fota budíku Motometer a VDO s MFA a nafty ať mám trochu představu co mám zhánět.
Jinak dnes projeto. běží tedy všechny funkce mimo spotřeby a samozřejmě nejde otáčkoměr a není kontrolka žhavení.
ex: mk2 1.3, mk3 1.8GT, B5 1.9TDi
Now:
Golf mk4 1.9TDI >> viewtopic.php?f=78&t=233351
Golf mk5 2.0TDI Sport, Hybrid, FMIC, Soft SGS/MOTORPOWER 182,2ps
Passat 3C 2.0TDI
Golf mk2 1.6GTD >> viewtopic.php?f=121&t=247886
Now:
Golf mk4 1.9TDI >> viewtopic.php?f=78&t=233351
Golf mk5 2.0TDI Sport, Hybrid, FMIC, Soft SGS/MOTORPOWER 182,2ps
Passat 3C 2.0TDI
Golf mk2 1.6GTD >> viewtopic.php?f=121&t=247886
- stevocz
- Profík
- Příspěvky: 1033
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Košice
Re: Pokus o MFA pro diesel
len ci aj funguje jak ma
-
- Řidič
- Příspěvky: 76
- Registrován: 26.02.2012 16:10
Re: Pokus o MFA pro diesel
Ještě bych doplnil, že bude potřeba sehnat si držák olejového filtru, který má dvě díry na vysokotlaký spínač a na čidlo teploty, které MFA budíky potřebují.
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Pokus o MFA pro diesel
vyvrtat díry, vyříznout závitnechcinick píše:Ještě bych doplnil, že bude potřeba sehnat si držák olejového filtru, který má dvě díry na vysokotlaký spínač a na čidlo teploty, které MFA budíky potřebují.