Pokus o MFA pro diesel

1.6D, 1.6TD

Moderátoři: vwCharlie, areka

Uživatelský avatar
Bart_NJ
Závodník
Závodník
Příspěvky: 672
Registrován: 21.11.2007 09:54
Bydliště: Nový Jičín <-> Ostrava

Pokus o MFA pro diesel

Příspěvek od Bart_NJ »

Zdravím všechny příznivce nafty které zaujala nadstandartní výbava benzínových g2 MFA.
Procházel jsem vlákna týkající se této problematiky a nikde nic konkrétního, jen "možná" a "nejde".
Téma zakládám proto aby se zde jasně řeklo zda to opravdu nejde a proč, popřípadně jde a do jaké míry.
Poprosím o jakékoli příspěvky k této problematice a především od těch co o tom uvažovali a pokoušeli se MFA zprovoznit,
či dokonce ho mají a funguje to (pokud tu někdo takový je).

Jako základ chci použít budíky výhradně z G2 MFA (nová el.) do nich chci nacpat otáčkoměr z nafty a kontrolku
žhavení. Mám komlet kabeláž a pojistkovku, páčku, venkovní teplotní čidlo, pokusné budíky.
Čidlo teploty oleje mi zatím chybí.

V první fázi se pokouším rozjet MFA na stole což se mi moc nedaří.
Připojil jsem k pojiskovce svazek s budíkama, páčkou a motorový svazek s venkovním čidlem.
Po připojení 12v na budíkách naskočily hodiny, žádné jiné kontrolky se nerožly či nerozblikaly.
Snažím se přepínat tlačítkem MFA funkce, ale nic, pořád jen hodiny.
Takže první otázky:
1, Co mi chybí připojit aby se mfa rozběhlo?
2, Nepotřebuje mfa aby běžela komunikovat s řídící jednotkou motoru?
3, Z motorového svazku bych chtěl separovat kabel k teplotním čidlů.
Venkovní - mám, ale nevím který konektor je k čidlu teploty oleje (viz. foto)?
Přílohy
P1230775.JPG
Moje G2: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=151448" onclick="window.open(this.href);return false;

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: Pokus o MFA pro diesel

Příspěvek od shazzer »

Nejdriv by me zajimalo, z jakyho auta (tim myslim motorizace) pochazi ten kabelovej svazek na fotce - to bude nejakej exot :-)

Kazdopadne:
  • ad 1: nejdriv je potreba si na tom stole radne rozchodit obycejnou pristrojovku, ta musi ukazovat vse i bez MFA - tak jak je to popsano, to vypada na nejakou hloupou vadu - takze projit konektory, kabely..
  • ad 2: MFA neni jakkoliv propojen s ridici jednotkou motoru (pokud motor vubec nejakou ma), je to zcela autonomni obvod s vlastnimi snimaci a vlastnimi ovladaci
  • ad 3: kabel ke snimaci teploty oleje je ten samostatny faston bez izolace na gn-sw (zeleno-cernem) vodici, vedle jineho samostatneho fastonu v ochranne cepicce uplne vlevo na snimku
Jinak dokud neni k dispozici snimac teploty oleje, staci ho nahradit rezistorem: pri R=100ohm musi ukazovat ca.90degC, pri R=330ohm musi ukazovat ca.50degC. Pres tento rezistor se onen volny faston spoji s kostrou.

Uživatelský avatar
Bart_NJ
Závodník
Závodník
Příspěvky: 672
Registrován: 21.11.2007 09:54
Bydliště: Nový Jičín <-> Ostrava

Re: Pokus o MFA pro diesel

Příspěvek od Bart_NJ »

Díky za cenné rady.
Abych tedy upřesnil :arrow: svazek je z 8v GTI s el. vstřikováním.
Tady je pár fotek pro představu co vyvádím.

Chtěl bych se zeptat kam mám připojit plus a mínus. Napájím to přes ten kabel
co je vlevo nahoře. Nejsem si jistý zda to dobře napájím. Jak je to s těma
dvěma mínusy (MFA a motorový).
Nechybí v té pojistkovce něco co by mělo vliv na funkci fma?
Přílohy
P1230780.JPG
P1230789.JPG
P1230786.JPG
P1230791.JPG
Moje G2: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=151448" onclick="window.open(this.href);return false;

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: Pokus o MFA pro diesel

Příspěvek od shazzer »

Nejdriv technicka: domluv se s moderem a presunte celej topic do sekce elektro, pac tady to nema co delat (to je jako kdyby potize s brzdama nekdo nacpal do sekce elektro, protoze prece maji elektrickou kontrolku na rucni brzdu a spinac u pedalu :-) )

A ted qeci:
Mas to spatne napajeny, kovboji:
  • silnej ro (cervenej, 6mm2) od + akumulatoru, musi byt pripojen na Y3
  • silnej br (hnedej, 4mm2) od - akumulatoru, musi byt pripojen na Z2
  • ta kratka silna cervena (ro 4mm2) propojka, kterou mas ted spatne mezi Y3 a 30B musi byt mezi 30 a 30B, ale to se tyka hlavne predehrevu saciho potrubi resp. napajeni vstrikovacich ventilu, takze te ted nezajima, jen ti obsazuje vstupni Y3
A co se tyce kostreni: ten br na Z2 je jen kostreni nekterych obvodu a hlavne rele a ridicich jednotek na pojistkovce. Proto je v aute vedle pojistkovky jeste separe kostrici mustek, samostatne napajenej od - akumulatoru a ne nej se propjuji kostry vetsiny jednotlivych kabelovych svazku. Ty to muzes nahradit treba tim, ze na - akumulatoru si udelas kostrici bod, a tam pripojis predevsim kostry tech snimacu, ktere jsou jinak kostreny na motor.

Jo a v releovy pozici c. 2 ti chybi RJ 72 pro zadni sterac a ostrikovace :-)

Hlavne si vsechno kontroluj podle schematu a predevsim zapojuj bez napeti, jinak by ses mohl taky pekne divit!

Uživatelský avatar
Bart_NJ
Závodník
Závodník
Příspěvky: 672
Registrován: 21.11.2007 09:54
Bydliště: Nový Jičín <-> Ostrava

Re: Pokus o MFA pro diesel

Příspěvek od Bart_NJ »

Konečně jsem sehnal popis pinů pojistkovky, tak jsem tu kabeláž trochu pročistil.
I přesto jsem nikam nepokročil až na to že jsem odstranil jistou nestabilitu propojením
G1/05 (Ground on Cylinder Head) s F/04 (Main Fusebox Ground).
Napájím to přímo na svorky Z2 - a Y3 +12V.
Na displeji je pořád jen čas a nelze nic přepínat.
Nečekají budíky na nějaká signál který aktivuje funkci fma (signál od altíku, spínačky, čidel atd.)?
Nechybí mi ještě něco pro funkci fma (mimo chybějícího čidla teploty oleje)?

Relé 72 jsem pro úplnost dosadil :wink: .
Přílohy
P1230792a.JPG
P1230799.JPG
P1230800.JPG
Moje G2: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=151448" onclick="window.open(this.href);return false;

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: Pokus o MFA pro diesel

Příspěvek od shazzer »

To kostreni G1/5 a F/4 neni pro tyhle pokusy az tak nutny, jde jen o zabezpeceni jasne kostry pro snimace (nikoliv MFA), ale nic se tim nezkazi.
A v cem je problem? Vzdyt to prece ma ukazovat cas, zcela jiste si ho muzes i tlacitkama nastavit na spravnou hodnotu, nebo ne?
Nic dalsiho to ukazovat nema.

Uživatelský avatar
Bart_NJ
Závodník
Závodník
Příspěvky: 672
Registrován: 21.11.2007 09:54
Bydliště: Nový Jičín <-> Ostrava

Re: Pokus o MFA pro diesel

Příspěvek od Bart_NJ »

shazzer píše:To kostreni G1/5 a F/4 neni pro tyhle pokusy az tak nutny, jde jen o zabezpeceni jasne kostry pro snimace (nikoliv MFA), ale nic se tim nezkazi.
A v cem je problem? Vzdyt to prece ma ukazovat cas, zcela jiste si ho muzes i tlacitkama nastavit na spravnou hodnotu, nebo ne?
Nic dalsiho to ukazovat nema.

No právě s tou kostrou to byl problém, když jesem je nespojil tak ty hodiny zobrazovaly slabě nebo vůbec nešly.
Čidlo oleje je proti zemi motoru, čidlo vzduchu má svoji extra zem s ničím nespojenou. G1/5 je zem FMA.

Jinak problém je v tom že jsem čekal po mačkání tlačítka FMA že se budou zobrazovat různé funkce s nesyslnýmy hodnotamy až na teplotu vzduchu.

Tak teť nevím :( .
Moje G2: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=151448" onclick="window.open(this.href);return false;

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: Pokus o MFA pro diesel

Příspěvek od shazzer »

Znova pisu, ze se to za danych okolnosti chova zcela spravne, protoze pri vypnutem zapalovani ukazuje MFA pouze cas. Jine udaje muze zobrazovat pouze tehdy, kdyz je zapnute zapalovani. Jenze ty nemas vubec pripojenou spinaci skrinku ani prislusne propojeny piny v konktoru H1, takze elektrika je ve stavu vypnuteho zapalovani. Doporucuju ale moznost prvni (zapojit celou sponaci skrinku), protoze pri propojovani jednotlivych pinu by se snadno mohlo spojit neco jineho a to by nedopadlo dobre.

Uživatelský avatar
Bart_NJ
Závodník
Závodník
Příspěvky: 672
Registrován: 21.11.2007 09:54
Bydliště: Nový Jičín <-> Ostrava

Re: Pokus o MFA pro diesel

Příspěvek od Bart_NJ »

Tak jsem dodal kabel se spínačkou. Bohužel až na malé škubnutí otáčkoměru absolutně bez reakce jen ty hodiny.
Byl by nějaký další nápad?
Přílohy
P1230806.JPG
P1230809.JPG
Moje G2: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=151448" onclick="window.open(this.href);return false;

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: Pokus o MFA pro diesel

Příspěvek od shazzer »

Hele a rozblikaly se ti po zapnuti zapalovani vubec ty dve LEDky v pristrojovce (olej a voda)? Esli ne, tak nejspis vubec nejde stava do pristrojovky, to si promer. Teoreticky muze bejt v haji i ta vodici folie na pristrojovce, ale to snadno zjistis, kdyz si ji poradne prohlidnes pekne cesticku po cesticce. Sakra vzdyt tam je par dratu, tak snad neni problem najit ten kterej je nemocnej.

Uživatelský avatar
Bart_NJ
Závodník
Závodník
Příspěvky: 672
Registrován: 21.11.2007 09:54
Bydliště: Nový Jičín <-> Ostrava

Re: Pokus o MFA pro diesel

Příspěvek od Bart_NJ »

shazzer píše:Hele a rozblikaly se ti po zapnuti zapalovani vubec ty dve LEDky v pristrojovce (olej a voda)? Esli ne, tak nejspis vubec nejde stava do pristrojovky, to si promer. Teoreticky muze bejt v haji i ta vodici folie na pristrojovce, ale to snadno zjistis, kdyz si ji poradne prohlidnes pekne cesticku po cesticce. Sakra vzdyt tam je par dratu, tak snad neni problem najit ten kterej je nemocnej.
Nic nebliká :D , folie je načlá, ale co vypadalo podezřele to jsem proměřil a ok. Můžeš mi prosím pro kontrolu upřesnit kam všude má jít 12v :?:
Asi to bude v budíkách, nejsou upně v kondici, ale doufal jsem že na pokusy bude použitelná. Už jsem do bazaru dal poptávku na druhé. V noci je rozeberu a celé proměřím.
Moje G2: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=151448" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Marosh16v
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4753
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krnov/Bratislava

Re: Pokus o MFA pro diesel

Příspěvek od Marosh16v »

pane fandím ti a moc tohle tema sleduju....promin za OT

Uživatelský avatar
kamencz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3038
Registrován: 12.04.2010 07:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokus o MFA pro diesel

Příspěvek od kamencz »

Moc pekny :) to se nedko ma kdyz rozumi elektrice :)
Skoro všechny dily na MKII 605868274
Koupim http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=42&t=173396" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=0Vf5y4XIo8o" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Bart_NJ
Závodník
Závodník
Příspěvky: 672
Registrován: 21.11.2007 09:54
Bydliště: Nový Jičín <-> Ostrava

Re: Pokus o MFA pro diesel

Příspěvek od Bart_NJ »

Vada displeje hodin na td budíkách mě přiměla zase něco málo pokročit.

1, Na benzínový svazek (pojistkovka-budíky) jsem přidal 1 kablík (zeleno/bílý, kontrolka žhavení) a svazek nahradil za naftový.
2, Namontoval páčku fma, a zapojil svazek (páčka mfa-pojistkovka).
3, Pro měření teplot je třeba z původních benzínových svorkovnic vycvaknout tyto čtyři dráty a zasunout do stejných pozic na naftové svorky (u nafty jsou tyto svorky volné).
4, Hnědý/bílý je třeba připojit na baterku (-), zeleno/černý na olejové teplotí čidlo (čidlo momentálně není).

Otazky:
Potřeboval bych poradit kam přesně se umísťuje to venkovní čidlo v tom levém podběho?
Kde bych sehnal olejové teplotní čidlo?
Jaký je odporový rozsah olejového teplotního čidla?
Přílohy
bod 1.
bod 1.
bod 2.
bod 2.
bod 3.
bod 3.
bod 3.
bod 3.
bod 4.
bod 4.
Moje G2: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=151448" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Bart_NJ
Závodník
Závodník
Příspěvky: 672
Registrován: 21.11.2007 09:54
Bydliště: Nový Jičín <-> Ostrava

Re: Pokus o MFA pro diesel

Příspěvek od Bart_NJ »

:arrow:
Po připojení MFA palubovky konečně jde přepínat funkce.
Jediná naměřená hodnota je venkovní teplota a fungujou stopky.
Teplota oleje nejde (není čidlo), do zkratu proti zeni ukazuje 160st.C.
Přílohy
bod 4.
bod 4.
Kam s čidlem?
Kam s čidlem?
MFA off
MFA off
Stopky
Stopky
km
km
Moje G2: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=151448" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“