přestavba 1,6TD na 1,8GTI 16v

1.6D, 1.6TD

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
Pif
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 20.11.2007 23:45

přestavba 1,6TD na 1,8GTI 16v

Příspěvek od Pif »

Po x letech ježdění s ropou bych se rád dopracoval k trochu závodnějšímu autu. V garáži se mi válí jedna bezprizorní kastle, tak bych jí přes zimu celou odstrojil a poupravil, ale co jsem si přelousk forum, taq 1,8GTI 16v má jiný brzdy, polofčely... Má tedy smysl přestavovat nebo raději koupit celý auto? Nerad bych se v tom moc dlouho rejpal, na to mám jiný auto :mrgreen:

Uživatelský avatar
em-phaser
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1413
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: přestavba 1,6TD na 1,8GTI 16v

Příspěvek od em-phaser »

Na tvém kístě bych koupil origo ventilera :-) mrkni na hospodskýho,ten prodává a je trochem nadloubanej a komplet po GO,je za super preis jen tam jsou nějaké dodělávky ...
Audi A4 S-line fahrwerk+ex Modrej Golf II. mTDi porschekanál mit hifi anláge
"Danke Wolfsburg"
Lancia Delta Evo 1
Vin Diesel není on...to jsem přeci jáááááá !!!

Pif
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 20.11.2007 23:45

Re: přestavba 1,6TD na 1,8GTI 16v

Příspěvek od Pif »

jj, to auto jsem viděl. Popravdě nechci nic extra, žádnej tuzing, záleží mi jen na funkčnosti, nemá smysl kupovat hezký auto a pak to oškrábat. Moje vize je podvozek weitec, kola 195/50/15, přední nárazník co mi nepustí vzduch pod auto, vnitřní ochranný rám (to bude problém kvuli technický), skořápka na míru a pětibodový pásy. Ostatní přijde třeba časem.
Ale mě spíš zajímalo, co všechno je potřeba přehodit, jestli to někdo ví :wink:

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: přestavba 1,6TD na 1,8GTI 16v

Příspěvek od lister »

co všechno přehodit ?
motor, spojku, převodovku, poloosy (ty nejsou nezbytně nutný, když dáš unašeče z D převodovky na 16V, mužeš nechat původní poloosy), řídící jednotky s kabeláží, vejfuk, čerpadlo do nádrže, hlavní čerpadlo pod podlahou, vedení od čerpadla k motoru.
v zadu vyměnit bubny za kotouče, v předu vyměnit kotouče 239x12 za 239x20 (starší 16v měli taky takový) , ale lepší budou 256x20 (to už bude potřeby vyměnit i těhlice a brzdiče)
stabilizátory aby se to nehoupalo, budíky, cedulky na masku a zadek....
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Pif
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 20.11.2007 23:45

Re: přestavba 1,6TD na 1,8GTI 16v

Příspěvek od Pif »

Paráda, takže to neni tolik pracný...
kotouče 239x20 tedy půjdou do původních brzdičů, ale jak těžký je sehnat brzdiče a těhlice na kotouče 256x20 a zadní kotouče? Nebude lepčí shánět třeba brzdy na vyšší řadu golfa?
Eště se zastavim u stabíku, na 1,6TD stabilizátor je, otázkou je jestli 1,8GTI má jinou tuhost nebo ne?
Budíky, cedule - to je snad zbytečný :roll:
Jo eště maličkost, převodovky mají všechny stejný příruby a průměry mrkve?

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: přestavba 1,6TD na 1,8GTI 16v

Příspěvek od lister »

kotouče 239x20 se dají zaměnit s 239x12, akorát je potřeba dát tenčí desky, to už snad ví všichni.
brzdy 256x20 se občas objeví v nabídce, jinak z G3,B3, toleda by měli jít do G2
zadní kotouče , tam je to to samý, G2,G3,B3,toledo, ibiza všechno stejný.
jestli je stabilizátor v předu stejnej nevím, v zadu je napevno navařenej do nápravy, takže buď tam je , nebo není.
převodovky 020 mají stejnou přírubu na motor, tisícihran (mrkev) je u 16V převodovek (2Y,AGB) zesílenej, tím pádem je jiná i lamela, přítlačák a setrvák je stejnej jak 8V, příruby pro poloosy (unašeče) jsou 90 a 100mm, dají se přehazovat, akorát je potřeba myslet na to, že ty 100mm jsou víc vystrčený a proto musí být kratší poloosy (cca o 8mm)
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Pif
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 20.11.2007 23:45

Re: přestavba 1,6TD na 1,8GTI 16v

Příspěvek od Pif »

Supr, snad se poloosy dělaly i krátký... Díky moc, práce to sice nějaká bude, ale žádný tragický překopávky jako např přestavět řízení na Aru :mrgreen:
Pustim se do odstrojování interieru, ted mi nejvíc pálí vnitřní ochranej rám, bude muset být vyndavací a zastamdací kvuli technický.
Díky za rady, až narazim na problém ozvu se, ale spíš si už poradim sám.
Kdyby někdo měl přebytečnej motor 1,8GTI 16v, taq bych měl zájem, případně i o samotný papíry, přece jen benzin od ropy pozná každej :lol:

Adams
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1705
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Re: přestavba 1,6TD na 1,8GTI 16v

Příspěvek od Adams »

Pif píše:Supr, snad se poloosy dělaly i krátký... Díky moc, práce to sice nějaká bude, ale žádný tragický překopávky jako např přestavět řízení na Aru :mrgreen:
Pustim se do odstrojování interieru, ted mi nejvíc pálí vnitřní ochranej rám, bude muset být vyndavací a zastamdací kvuli technický.
Díky za rady, až narazim na problém ozvu se, ale spíš si už poradim sám.
Kdyby někdo měl přebytečnej motor 1,8GTI 16v, taq bych měl zájem, případně i o samotný papíry, přece jen benzin od ropy pozná každej :lol:
Technicka se da zaplatit,to bych nejak ten ram neresil.

Uživatelský avatar
pikachuxxx
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 452
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: přestavba 1,6TD na 1,8GTI 16v

Příspěvek od pikachuxxx »

jestli chces mam motory 16V i papiry.

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“