turbo K-24

1.6D, 1.6TD

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
Uživatelský avatar
vandermayder
Profík
Profík
Příspěvky: 1015
Registrován: 09.04.2008 16:10
Bydliště: kůsek na jih od Vsetína

turbo K-24

Příspěvek od vandermayder »

Ahoj, v naší audi máme motor RA, u vás je to SB. Tato motorizace je na to auto dost slabá a navíc motor už má dost za sebou. ačkoliv nežere olej a spolehlivě startuje, chtěl bych ho oživit tím, že vyměním origo turbo garett které má už malinko vůli za turbo KKK K-24.

Můj dotaz zní, jak lze na K24 odzkoušet regulační ventil obtoku? Abych se pak vyhnul demontáži na autě....

Na garettu jsem měl přirostlou klapku, kterou jsem rozhýbal a stejně jsem pak musel sundat tu baňku, protože netěsnila v ní tlaková membrána. Tudíž jsem byl nucený obtok úplně zavřít "na capa". Pozn. jezdíme s tím slušně, tak zase takový nápor to turbo nedostává, ale trošku živější by to být mohlo.....
Dal jsem teď komplet nový výfuk a kat nahradil trubkou. Ten původní byl zasazovaný jak čert.
Díky za odpovědi. :wink:
OOOO, vorsprung durch Technik
OOOO is the best on the snow

Uživatelský avatar
Lukawe555
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 279
Registrován: 23.01.2011 19:01
Bydliště: Skalica

Re: turbo K-24

Příspěvek od Lukawe555 »

S turbou K-24 to bude líné od spodu, pojede to až nad 3tis. ot v mém případě nespokojnost
Moje auto http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=198435" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
vandermayder
Profík
Profík
Příspěvky: 1015
Registrován: 09.04.2008 16:10
Bydliště: kůsek na jih od Vsetína

Re: turbo K-24

Příspěvek od vandermayder »

Lukawe555 píše:S turbou K-24 to bude líné od spodu, pojede to až nad 3tis. ot v mém případě nespokojnost
děkuji za info. A ty máš K24 spojené i s chladičem vzduchu, nebo jen turbo-sací potrubí? My tam máme origo chladič, tak si myslím, že to malinko pomůže.....
OOOO, vorsprung durch Technik
OOOO is the best on the snow

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: turbo K-24

Příspěvek od 11mAjA11 »

Ono moc nejde o to jestli máš IC nebo nee, spíč jde o to že to K24 potřebuje delší dobu než se naplno projeví + nakrmit naftu ( aby saze roztočily turbo ), velká splodinová komora málo kouře - pozdní nástup výkonu turba..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

deutschewerksAG
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 17.08.2012 08:58

Re: turbo K-24

Příspěvek od deutschewerksAG »

za mna je k24 to naj co sa tam da dat...je to sice velka krava (davali to aj do 2,2 turbo audin..) a fakt ide az od 2500 ot, ale ten nastup...nic nic jak hladky d,a potom to konecne zafuka,to je bomba ..
navyse to turbo zvlada daleko cez jeden bar v pohode,nie jak tie male garetty.....
akurat to nikdy nebude mat spodok....

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: turbo K-24

Příspěvek od 11mAjA11 »

A právě o ten spodok u tej jeho Audiny ide..

Není pilot střelec a potřebuje nástup výkonu k předjetí dřív pokud sem to pochopil dobře.
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
bombastiq
Závodník
Závodník
Příspěvky: 535
Registrován: 26.10.2010 17:39
Bydliště: Šumperk

Re: turbo K-24

Příspěvek od bombastiq »

sezeň si turbo u z passata tdi 81KW s oznacenim 1749V
případně i z 96kw verze 1749VA

překopej to na tlakovou regulaci nastav tlak na 1,2 baru
vytahni doraz na reduktoru v cerpadle a pridej naftu v celym rozsahu

auto tě přežije
vyjde tě to max na 4500,- abudeš litat jak s větrem o zavod

cpat tam k24 je krok zpátky
A6 C4 avant 2,5TDI + taková motokára na steroidech ( 7 )....... EL. : 775914666

Uživatelský avatar
vandermayder
Profík
Profík
Příspěvky: 1015
Registrován: 09.04.2008 16:10
Bydliště: kůsek na jih od Vsetína

Re: turbo K-24

Příspěvek od vandermayder »

bombastiq píše:sezeň si turbo u z passata tdi 81KW s oznacenim 1749V
případně i z 96kw verze 1749VA

překopej to na tlakovou regulaci nastav tlak na 1,2 baru
vytahni doraz na reduktoru v cerpadle a pridej naftu v celym rozsahu

auto tě přežije
vyjde tě to max na 4500,- abudeš litat jak s větrem o zavod

cpat tam k24 je krok zpátky
to zrovna není to, po čem bych toužil. nejsem závodník, ani fanatik do výkonu. (to bych nejezdil naftovým koncernem). Mám doma tu K24 v dobrým stavu (rozhodně v lepším, než je můj garret) a chtěl bych ji tam nahodit. Původní myšlenka k založení toho tématu byla, jak lze odzkoušet regulátor na turbu????? Aby sae mi nestalo to, co na mém turbu, že auto nepojede a já to pak zase budu kvůli tomu dávat na capa bez regulace...... :|
OOOO, vorsprung durch Technik
OOOO is the best on the snow

Uživatelský avatar
vandermayder
Profík
Profík
Příspěvky: 1015
Registrován: 09.04.2008 16:10
Bydliště: kůsek na jih od Vsetína

Re: turbo K-24

Příspěvek od vandermayder »

11mAjA11 píše:A právě o ten spodok u tej jeho Audiny ide..

Není pilot střelec a potřebuje nástup výkonu k předjetí dřív pokud sem to pochopil dobře.
Ano Majo, pochopil jsi správně, nic mé%ně darovanému koni na zuby nehleď. Už jsme měli aj línější auto, než bude toto.....
Viz. náš zablokovaný garret, který jsi se mnou nedávno řešil. Celkově je to auto těžké na tyto malé motory, ale zase ta jednoduchost to vše vykupuje a maže všechny neduhy :good:
Spíe už mě zajímá jen poslední otázka: jak odzkouším ten regulátor na obtoku?
OOOO, vorsprung durch Technik
OOOO is the best on the snow

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: turbo K-24

Příspěvek od vintera »

jo, problém K24 je pozdní nástup, ale pak ho má. Mám několik golfů, jettu a jednu audi, benzín i diesel hladký i turba. U jednoho golfa s K24 je krátká převodovka 4S, takže motor se vzhledem k zařazené rychlosti více točí, takže turbo je pořád krmeno. Lítá to jak ďas, jak benziňák golf 82 kw, co taky mám, jen ta maximálka není.

U druhého golfa byla extra dlouhá převodovka a tam se právě negativně projevovalo K24 tím, že nástup mělo hodně pozdě, pořádně kolem 3000 ot. Motor se prostě nedokáže dost rychle roztočit, aby turbo zabralo včas. Takže žádná raketa to nebyla. Než se turbo rozmyslelo, že má točit, tak už nebylo kolikrát ani potřeba. Mám i jetu s garretem, to zabírá dříve. Mám i hladké diesely, jeden se sotva vleče a hulí, druhý táhne neskutečně i bez turba.
Mám vyzkoušeno i K24 na motoru bez přidavače na čerpadle, jen více přidáno na základní dávce, vyší tlak na tryskách 297 a s krátkou převodovkou.Trochu multikára, ale nehulí a lítá jak vítr. Už jsem koupil a vyzkoušel hodně motorů diesel v golfech i audi, v turbu to většinou není, ale ve válcích ano.

V audi 80 mám 59 kw, IC, turbo chlazené vodou, v dobré kondici, ale ta má převodovku dost dlouhou, já říkám pro důchodce, který už nikam nespěchá, a tam asi velké turbo dynamice moc nepomůže. Než se nakrmí, tak se stejně musí podřadit. Problém vidím také, že hodně utahaný diesel odspodu moc nezlepší žádné turbo.Takových mám ve stodole také pár. Chce to motor v dobré kondici, který má od spodu tolik vlastních sil, že dokáže turbo včas vůbec roztočit, nebo včas podřadit.

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“