Zástavba TDI do G2

1.6D, 1.6TD

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
Uživatelský avatar
Boda
Řidič
Řidič
Příspěvky: 152
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Zástavba TDI do G2

Příspěvek od Boda »

Tak jestli se někdo rozhoduje dát si do auta konečně motor ( tedy TDI ) a užívat si jízdu na letištích a mimo pozemní komunikace ( s ohledem na nepovolenou úpravu vozu), tak pár drobných rad. ;)

Tak tedy co dáme do téhle díry:

Obrázek

Nejméně práce je s řadovým čtyřválcem. :D
Takže z G3, Toleda, Cordoby, Pola, A4, A6, B5... o výkonu 90PS, nebo 110PS. To je starší typ s plechovým víkem ventilů a ol. filtrem dolů.
Nebo novější s hliníkovým víkem ventilů a ol. filtrem nahoru ( G4, Octavia, A3... ) Všechno jsou to motory s rotačním čerpadlem.
Ne že by tam nešlo dát PD, ale k tomu ať se vyjádří někdo jiný, já nejsem příznivcem změti drátů a čidel. Takže mechanika- jeden drát k čerpadlu, pak k čidlu oleje a vody a už stačí. :D
Převodovka se použije též z TDI nejlépe kód EKU, nebo ASD, zkrátka z 90PS motoru montovaného do modelu s malými koly ( Polo, Ibiza, G3... )
Jsou nejrychlejší a nebudete tolik točit motor. Samozřejmě lze použít i převodovku z Octavie, či G4.

Upevnění motoru a převodovky:
Držák převodovky z G3 jde na každou převodovku:

Obrázek
Obrázek

Na převodovce ( Octavia ):

Obrázek

Jedna z mála věcí použitelná z původního motoru-
Držák motoru:

Obrázek

padnoucí na motor:

Obrázek

odstraníme čidlo snímače rychlosti na převodovce:

Obrázek
Obrázek

a na něj krásně pasuje náhon tachometru z 1.3 benzína: :)
( původní použít nelze )

Obrázek

A jelikož jsem při práci postupoval mílovými kroky (noteeth) a zapomněl jsem si brát foťák :roll:, tak se blížíme do finále:

Takhle nějak to tam napasujte:

Obrázek
Obrázek

Zbytek tedy pouze textem.
Poloosy je nutné dát z 1.8GTI ( kvůli rozteči šroubů na převodovce ),
ovládání spojky buď hydraulické ( včetně pedálů třeba z Passata B4, pozor, ne z G3! ), nebo lankem ( to nafotím ), plynové lanko je dobré použít z benzína. Původní lze použít, ale pak to vypadá jako na obrázku ( dočasně na rychlovku :) ).
Jen je NUTNÉ to lanko připevnit, jinak dojde při pohnutí motoru k trvalému přidání plynu ( zachytí se o podtlakové čerpadlo ) a zkuste být zrovna nepřipravení...
Je zkrátka moc krátké. Ale kdo bude mít čerpadlo z Cromy, nebo třeba z Ducata, postačí mu to originální ( lanko je na opačné straně čerpadla ). ;)
Řazení s lanovody z G3 TDI, nebo lze upravit dostupnější z Octavie ( vyfotím ).
Turbo lze použít prakticky jakékoliv ( třeba TDI V6 :D )

Obrázek

nejméně práce je z turbem 90PS, mimo výfuku vlastně žádné úpravy ( kromě přidání tlaku :D ).
Pro více koní je nejlepší šroubované 130PS turbo z podélně uložených motorů ( Superb, B6, A6 ). Se 110PS turbem z Octavie, G4 ( tedy ve svodech ) je nejvíce práce s předěláním držáku motoru kvůli plechovce naklápění lopatek a proti 90PS turbu má jen rychlejší nástup ( moc práce pro nic ), takže nebrat. V případě turba s variabilní geometrií je nutné předělat tu plechovku ovládání lopatek na tlak ( přehodit pružinu ).
Když už se pustíte do téhle přestavby a bude demontovaná příčka s chladičem, doporučuji tam rovnou namontovat větší intercooler ( ten co dostanete k motoru z Octavie je naprd :) ).
Těch je na výběr spousta. Například z R Safrane, Sprintera, XM ( mám tam já a bude i s hadicemi na prodej ;) ).
Pokud máte přístrojovku z otáčkoměrem, signál pro něj lze vytáhnout i z TDI alternátoru, nebo použít třeba z 1.9D, ten už výstup má. Kdo předělává benzína, signál lze získat ze snímače otáček na klice po zavaření dvou protilehlých výřezů na tom plechu ( jsou tam celkem čtyři výřezy ). Tak vznikne stejný signál jako získávají budíky od rozdělovače.
Přední příčku motoru i s držákem nechte buď původní ( zaručené vibrace ), nebo se pokuste o zázrak a sežeňte to z Toleda TDI.
Kdo si chce ještě ušetřit pár koníků pro jízdu a vzdá se serva :D, tak drážkový řemen tam padne z Feldy 1.6 6PK0750. ;)
Ještě říznout do pár hadic na vodu ( v případě novějšího motoru je nutné pootočit ol. chladič kvůli držáku motoru ), podle turba a intercooleru použít sací svody ( ty na obrázcích jsou ze 130PS Superba ) upravit vzduchové hadice a na co jsem zapomněl, se doplní časem. :D
Samostatná kapitola je spojka ( dost bylo popsáno v sekci Zvyšování výkonu ). G2 je mnohem lehčí než třeba G4, takže je spojka méně namáhaná, ale kdo chce nahánět koně, rovnou tam dejte jednohmotovou spojku ( měnit jí, je pěkně blbá práce :) ). Jinak ta dvouhmotová bez prudkých rozjezdů 300Nm v pohodě vydrží. ;)
Vyfocený motor je ten novější typ ( Octavia, G4... )
Jestli někoho něco ještě napadne, sem s tím. :)

Nejdůležitější nakonec: Brzdy doporučuji alespoň 256mm z 16V, rozjet to umí každej blbec!!!

R2D2
Závodník
Závodník
Příspěvky: 633
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od R2D2 »

Bodo ty si ale profik s tema motorama :) klobouk dolu :)
Na tomto webu se již nevyskytuji, protože jsem Debil a mám IQ tykve. Díky čau.

Uživatelský avatar
sonas111
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 269
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vsetín/Brno

Příspěvek od sonas111 »

jééé, ještě tak před rokem jsem z Bóďi tahal rozumy na dieselpoweru a teď je to tu tak krásně nafocené... :) Já už to ale vzdal. :oops: :roll:
Může-li se něco pokazit, pokazí se to.

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Majsha »

Co takhle treba nejakej postup jak jeste vic vyladit treba G 60 ci podobny motory ? :) Ten by nebyl :wink:

Uživatelský avatar
jarys
Profík
Profík
Příspěvky: 1105
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: melnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jarys »

Majsha píše:Co takhle treba nejakej postup jak jeste vic vyladit treba G 60 ci podobny motory ? :) Ten by nebyl :wink:
g60 :lol: :roll: :lol:
ND G2

zatim ještě žiju

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Majsha »

jarys píše:
Majsha píše:Co takhle treba nejakej postup jak jeste vic vyladit treba G 60 ci podobny motory ? :) Ten by nebyl :wink:
g60 :lol: :roll: :lol:
Ty se moc nesmej :twisted:

Uživatelský avatar
jarys
Profík
Profík
Příspěvky: 1105
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: melnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jarys »

ty tam furt neco ladis ne tak delej :lol:
ND G2

zatim ještě žiju

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Majsha »

jarys píše:ty tam furt neco ladis ne tak delej :lol:
Vsak proto se ptam, aby mi nekdo treba jeste poradil co a jak. To byl dotaz, ne nabidka ze ja udelam podobnej serial.

Vam se to keca kdyz se 16V se krome odvezeni na vrakac neda udelat nic :wink:

Porad Ty :wink: A pristi tyden te ocekavam na vymenu prevodovky :P

Uživatelský avatar
jarys
Profík
Profík
Příspěvky: 1105
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: melnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jarys »

ja nebudu reagovat at to tu zase nezasíráme :lol: moudrejsi ustoupí :D
ND G2

zatim ještě žiju

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Majsha »

jarys píše:ja nebudu reagovat at to tu zase nezasíráme :lol: moudrejsi ustoupí :D
Vsak mame svoje piskoviste, ne ? Tak urychleny presun tam :wink:

Cekam Tvoji reakci :lol:

Uživatelský avatar
Boda
Řidič
Řidič
Příspěvky: 152
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boda »

Majsha píše:Co takhle treba nejakej postup jak jeste vic vyladit treba G 60 ci podobny motory ? :) Ten by nebyl :wink:
Vždyť je to tu celkem dobře popsané, jak vyladit Golfa G60.
Dát mu TDI! :D

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Majsha »

Boda píše:
Majsha píše:Co takhle treba nejakej postup jak jeste vic vyladit treba G 60 ci podobny motory ? :) Ten by nebyl :wink:
Vždyť je to tu celkem dobře popsané, jak vyladit Golfa G60.
Dát mu TDI! :D
No jeste Ty zacinej :lol:

R2D2
Závodník
Závodník
Příspěvky: 633
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od R2D2 »

Dobro Boda :)
Na tomto webu se již nevyskytuji, protože jsem Debil a mám IQ tykve. Díky čau.

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Majsha »

Dacani jedni klackem vas mlatit :lol: :lol: :lol: Stary lidi takhle tyrat... fuj !

Uživatelský avatar
jarys
Profík
Profík
Příspěvky: 1105
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: melnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jarys »

no chtel sem se zdrzet komentare takse aspon tlemim :lol: :lol: :lol:
ND G2

zatim ještě žiju

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“