přední brzdy - nerovnoměrný opotřebení kotoučů..

Podvozky, kola, převodovky, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

přední brzdy - nerovnoměrný opotřebení kotoučů..

Příspěvek od lister »

řeším takový záhadný nerovnoměrný obrždění mezi vnitřní a venkovní stranou kotoučů.
je to na G1 s brzdama 280x20, jsou tam standartní brzdiče VWII (kelsey-hayes) posunutý pomocí adaptéru dál od těhlice, tak aby se vešly kotouče 280x20 místo původních 239x20 , takže vlastně běžný G2 brzdy :wink:
auto přes zimu stálo, takže kotouče zrezly, v místě kontaktu s destičkamy trochu víc, kupodivu i po ujetí nějakejch 2500km ty vyrezlý obrysy destiček nezmizely, a vlastně kotuče ani nejsou moc vyleštěný, aji sem mi zdá, že to nebrzdí jako dřív...
jako první jsem vyměnil desky, jednak mě napadlo že by mohly být mastný a taky se naskytla dobrá koupě na aukru - ferodo ds performance za litr, tak proč to nezkusit.
po 200km je venkovní strana kotouče, dá se říct obržděná (rezavý obrysy desk mizí, ale pořád to není ten správnej vysokej lesk), ale zevnitř jsou pořád hodně rezavý a bez lesku (šedá litina). proč to tak je ??

pedál je tvrdej, žádný zavzdušnění..
brzdiče po repasi (asi 8 let :wink:)
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
honza16v
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 216
Registrován: 22.07.2009 19:20

Re: přední brzdy - nerovnoměrný opotřebení kotoučů..

Příspěvek od honza16v »

hejbou se ti pistky a čepy ve třmenech?

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: přední brzdy - nerovnoměrný opotřebení kotoučů..

Příspěvek od lister »

to je právě divný, že asi jo.
pístek přitlačí vnitřní desku ke kotouči (proč nebrzdí ?), pak se celej brzdič posune po čepech a přitlačí venkovní desku (ta brzdí), po odbrzdění se vše vrátí a kolo se volně točí..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
honza16v
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 216
Registrován: 22.07.2009 19:20

Re: přední brzdy - nerovnoměrný opotřebení kotoučů..

Příspěvek od honza16v »

a nemuže ta vnejší destička přibrždovat a proto je ta vnejší strana lesklá a ta vnitřnní je matná ,protože jen brzdí když šlapneš na pedál.To by pravě mohli dělat ty čepy že jí svírají.

Uživatelský avatar
vandermayder
Profík
Profík
Příspěvky: 1015
Registrován: 09.04.2008 16:10
Bydliště: kůsek na jih od Vsetína

Re: přední brzdy - nerovnoměrný opotřebení kotoučů..

Příspěvek od vandermayder »

Pokud auto nějakou dobu stálo, tak bych sundal komplet brzdiče a pořádně vydrhnul veškeré kluzné a styčné plochy.Taky by nebylo na škodu vytáhnout píst z válce a pořádně rozchodit. pak vyčistil kotouče a obrůsil grance na krajích.Ty si můžeš myslet, že je to v pořádku, ale ono to tak není. Asi před měsícem jsem to dělal na Audi, která také stála a rozdíl je znatelný.....
OOOO, vorsprung durch Technik
OOOO is the best on the snow

Uživatelský avatar
areka
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1960
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vrchlabí - Jilemnice

Re: přední brzdy - nerovnoměrný opotřebení kotoučů..

Příspěvek od areka »

Abych tedy taky trochu pomohl, tak moje zkušenost s stejným problémem na peugeotu 405 a následné vyřešení, bylo že nepatná vůle na čepech co po nich jezdí třmen zapříčiňovalo "křížení" třmenu při brždění a tím se nepřitahovaly obě desky tak jak by měly ke kotouči, a jedna deska se vždy sjela podstatně dříve nežli druhá, i když ty čepy co se po nich pohybuje třmen byly rádně promazány. Vždy se sjela dříve deska u pístku. Pokud jsme sledovali funkci brždění na heveru, tak vždy normálně odbržďovaly a kola šly lehce. Vyřešilo to až nákup držáků třmenů na vrakovišti z podstatně novějšího modelu.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: přední brzdy - nerovnoměrný opotřebení kotoučů..

Příspěvek od lister »

repase je v plánu, nový futra vodících čepů taky, ale stejně mě to hlava nebere...
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: přední brzdy - nerovnoměrný opotřebení kotoučů..

Příspěvek od vintera »

je to už deset let, ale jak to dopadlo? Mám tu golfa, který má úplně stejný problém a navíc ještě nebrzdí.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: přední brzdy - nerovnoměrný opotřebení kotoučů..

Příspěvek od lister »

je to už deset let, a já si nepamatuju ani co jsem měl včera k večeři :wink:
základ je volnej pohyb pístků a destiček ve třmenech a třmenu na vodících čepech.. ale jestli to vůbec nebrzdí, podíval bych se na hlavní válec.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: přední brzdy - nerovnoměrný opotřebení kotoučů..

Příspěvek od vintera »

No právě, všechno se hejbe jak má, chodí lehce. Je divné, že některý den, nebo jízdu brzdí lépe, jindy hůře. Pedál se nepropadá. Ani když se našlape, tak víc nebrzdí. Posilovač funguje, po vypnutí motoru brzda ztvrdne, po nastartování normálně měkne. Vzadu bubny nedávno vše nové i trubky, vpředu mimo brzdičů také. Po opravě brzdil a po půl roce se nějak brzdění vytratilo a navíc se vnitřní desky více opotřebovávají. Jezdí se sním tak obden.

Frops
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 17.11.2021 18:06

Re: přední brzdy - nerovnoměrný opotřebení kotoučů..

Příspěvek od Frops »

Nazdar!
Chcel by som poprosit o radu s prednymi brzdami, uz neviem co by sa s tym este dalo spravit. Po vymene uplne zodrateho oblozenia za nove sa teraz po istej dobe jazdy zohrievaju predne kotuce na vysoku teplotu aj uplne bez pouzitia brzd (brzdenie motorom + dobrzdenie do zastavenia rucnou brzdou). Logicky teda velmi mierne pribrzduju predne brzdy - ked roztocim zdvihnute koleso rukami pri odmontovanom strmeni, otoci sa asi 2 otacky, ked osadim strmen a naslapem brzdu, aby oblozenie bolo pri kotuci, otoci sa asi 1,5-1,75 otacky a pocut velmi mierne suchanie oblozenia o kotuc.

Co som uz vyskusal a nepomohlo:
- vyskusane a osadene 2 rozne tvary (jedno symetricke, jedno asymetricke) aj hrubky uplne noveho oblozenia (15 a 17 mm);
- odstranil som zo zadnej strany oblozenia tie protihlukove pogumovane pliesky;
- vyskusana vymena stareho kotuca hrubky 9 mm (inak vyzera dobre) za uplne novy 10 mm, pricom ten novy spolu s novym oblozenim drhol este viac;
- uvolnenie odvzdusnovacej skrutky ma za nasledok pomale mierne vytekanie brzdovky z odvzdusnovaku bez stlacenia brzdoveho pedalu (prepustaci otvor v HBV teda nie je upchaty);
- otestovana pohyblivost piestov v strmeni (pri stlaceni pedalu pri vysadenom strmeni sa piest viditelne vysunie a po pusteni pedalu sa mierne zasunie spat a piest sa da z vysunutej polohy zatlacit do valca/strmena sice nie uplne lahko a rychlo, ale silou prstov bez akehokolvek pripravku);
- aj napriek zisteniu pohyblivosti piestov som jeden vybral, skontroloval (bez korozie piesta aj valca a s neporusenou manzetou + tesnenim) a nakoniec preventivne aj cely jeden piest vymenil za uplne novy - obe strany sa stale zohrievaju a otacaju rovnako bez ohladu na to, ci bol piest vymeneny;
- tehlica aj strmen a ich drazky ocistene drotenou kefou a dodatocne aj vycistene a zahladene pilnikom;
- overena pohyblivost plavajuceho strmena, distancna podlozka pekne klze v gumovych puzdrach a ich silonovych vlozkach;
- preventivne som chcel vymenit tie gumy+silon za nove zo sady urcenej na repas, ale uz sa dodavaju iba gumove puzdra bez silonu a v tom sa ta distancna podlozka hybe iba velmi tazko (ledva som ju tam natlacil nejakym naradim), tak som tam vratil tie povodne;
- na strmeni je odliate oznacenie VW I, cize strmen VW mk. 1, comu by mali prisluchat tie starsie drotene pruziny oblozenia, ale ja som tam predtym mal a teraz sa daju kupit iba tie ploche pliesky, ktore sa osadene daju posuvat do boku asi 0,5 cm;
- tiez je divne, ze podla priruciek tam maju byt 2 rozne dlhe inbusove skrutky, distancne podlozky a gumove puzdra, ja tam mam 2 rovnako dlhe (pretoze aj strmen ma 2 rovnako vysoke/hlboke diery);
- v takomto nudzovom rezime som najazdil cca. 100 km a dufal, ze si to sadne, ale je to stale rovnake;
- inak to brzdi aj funguje dobre.

Dakujem za pripadne tipy!

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“