regulátor brzdného učinku

Podvozky, kola, převodovky, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: vwCharlie, areka

Uživatelský avatar
ok
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2770
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: regulátor brzdného učinku

Příspěvek od ok »

Je založenej na tom, že čím víc zatížíš zadek, tím víc zadek brzdí.
Takže když to snížíš, tak tím uděláš vlastně stejnej efekt.
Ta páka regulátoru je spřažená pružinou s nápravou, ty to musíš nastavit do polohy tak jak to bylo před snížením.
Když se na to podíváš zespoda, tak to jistě pochopíš.

Uživatelský avatar
VWMysak
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8701
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Liberecký Kraj

Re: regulátor brzdného učinku

Příspěvek od VWMysak »

To mě napadlo, že snížení je vlastně naloženej kufr. :lol:
Oukej, kouknu na to a snad to nějak dopadne. Díky Ondro :good:
VW PERFORMANCE

MM DETAIL - Údržba automobilů REFERENCE

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: regulátor brzdného učinku

Příspěvek od 11mAjA11 »

Asi by bylo dobrý si o tom regulátoru něco nastudovat..

Jednoduše napsáno:
"Omezovač brzdového tlaku zadní nápravy
Také nazývaný regulátor brzdného tlaku zadní nápravy
Je to většinou čistě mechanický prvek brzdového systému
Je umístěn mezi rameny zadní nápravy a samotné těleso je připevněno na karoserii - ventily jsou ovládané táhly
Význam zařízení - je omezení brzdného tlaku zadních kol tak, aby u vozu s odlehčenou zádí (motor vpředu), kdy navíc je zadní náprava při brzdění fyzikálně odlehčena, nedošlo k zablokování kol a následnému smyku, tím se mění brzdný poměr mezi přední a zadní nápravou v závislosti na "zatížení" vozidla.
"

http://www.ssamp-krnov.cz/upload/soubory/00282.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://aa.bosch.cz/download/Brzdove-sys ... ormace.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: regulátor brzdného učinku

Příspěvek od vintera »

to je ono!

Uživatelský avatar
Bojuš
Závodník
Závodník
Příspěvky: 609
Registrován: 29.06.2012 14:55
Bydliště: Jablunkovský průsmyk

Re: regulátor brzdného učinku

Příspěvek od Bojuš »

Nejdřív bych zkontroloval jestli regulátor funguje, a to tak, že Ti někdo šlápne na brzdu a páka u regulátoru se musí pohnout směrem ven. Tlačí na ni píst co vyjíždí z regulátoru.
Pokud se páka pohybuje a zadní kola brzdí, regulátor funguje.
Já to řešil na cabru, snížené. A kotouče na zadku jen lehce obroušené od destiček. Prostě bylo vidět, že zadek sotva brzdí. Tak jsem pružinu natáhnul do krajní polohy tak, aby tlačila co nejvíc na píst v regulátoru a tím pádem šlo víc brzdné síly na zadek a světe div se. Konečně brzdí!

Uživatelský avatar
ok
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2770
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: regulátor brzdného učinku

Příspěvek od ok »

Bojuš píše:Nejdřív bych zkontroloval jestli regulátor funguje, a to tak, že Ti někdo šlápne na brzdu a páka u regulátoru se musí pohnout směrem ven. Tlačí na ni píst co vyjíždí z regulátoru.
Pokud se páka pohybuje a zadní kola brzdí, regulátor funguje.
Já to řešil na cabru, snížené. A kotouče na zadku jen lehce obroušené od destiček. Prostě bylo vidět, že zadek sotva brzdí. Tak jsem pružinu natáhnul do krajní polohy tak, aby tlačila co nejvíc na píst v regulátoru a tím pádem šlo víc brzdné síly na zadek a světe div se. Konečně brzdí!
Tak to si měl tu druhou možnost zaseknutí regulátoru, většinou sem se setkal s tím, že neomezovat tlak brzdné síly na zadek a auto mělo zadek přebržděný a šlo do smyku.

Uživatelský avatar
Beee
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 23.06.2015 22:25

Re: regulátor brzdného učinku

Příspěvek od Beee »

Pánové, mám otázku. Nemáte někdo tip, kde se dá ten slavný regulátor sehnat za rozumný peníz? Odešel mi, ale nechce se mi do toho vrážet od 1500,- výš, protože se mi toho na autě odporoučelo víc :? Je na Golf III 1996 1.6
Děkuji :wink:

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: regulátor brzdného učinku

Příspěvek od 11mAjA11 »

Vyhodit ten původní do křoví a nechat udělat nové trubičky které eliminují ten regulátor, do brzdového válce našroubovat ventilky z Felicie nebo Favorita a bude to fungovat.
Taky to tak mám na autě.
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
Beee
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 23.06.2015 22:25

Re: regulátor brzdného učinku

Příspěvek od Beee »

Super, díky za radu :) Provedli jsme a vše funguje jak má ;)

majn
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 18.01.2015 20:41

Re: regulátor brzdného učinku

Příspěvek od majn »

Zdravím. Koukám, že je to delší dobu co jste to tu řešili.
Toto je zase moje řešení: Teklo to, nové manžetky jsem nesehnal, jedině výroba na zakázku, nový reg. stál moc. Tak dlouho jsem nad tím laboroval, že tam dám obyč Okroužky, ale zase to kapalina za čas rozežere. Náhoda tomu chtěla, že doma táta měl sadu brzdového těsněni na Š120 či favorit, teď přesně nevím a tam nějaké pidi Okroužky byly. Jsou sice silnější , ale vejdou se tam a zase to funguje. Toť moje řešení.

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“